חד וחלק

כל מה שרציתם לדעת על החלקה יפנית

88 שיתופים | 132 צפיות

החלקה יפנית – מהי?

החלקת שיער יפנית היא טכנולוגיה שפותחה על ידי ממציאים יפנים, ותפקידה להחליק שיער מתולתל או גלי. היא מתבצעת באמצעות חום, מעניקה לשיער ברק, ומשפרת את הנפח שלו. במהלך הטיפול מוחדרת לשיער פורמולה מיוחדת המועשרת במינרלים, קולגן ומולטי-ויטמינים. חומר זה מעניק לשיער חוזק פנימי, ומקבע את השערה מחדש לאחר יישורה בעזרת מגהץ קרמי מיוחד.

ההחלקות מהדור הישן התמקדו בתוצאה המיידית. השיער הופגז בחומרים כימיים שאכן השיגו את מטרתם, והחליקו, אבל גם הרסו אותו. הפורמולות הישנות הסתפקו בהחלקה עצמה, אך לא סיפקו לשיער את השיקום הנחוץ לו אחרי הפעולה האגרסיבית. כאן נכנסת לתמונה ההחלקה היפנית, שהעלתה על ראש שמחתנו את בריאותו של השיער ולא רק את עיצובו מחדש. השיטה החדשה פועלת בשני מישורים: הראשון מתאמץ לשבור את המבנה הפנימי של השערה, והשני מתמקד בשיקומה. אמנם גם כאן עדיין לא נמצא תחליף לחומרים.

הכימיים, שרק בכוחם לשנות את המבנה המולקולרי של השערה, אבל הפורמולה מועשרת בחומרים מזינים כמו קולגן, מינרלים ומולטי ויטמינים, שמחזקים את השיער ודואגים לטיפוחו. חידוש נוסף שהביאה השיטה היפנית הוא השימוש במגהץ קרמי, הנראה כמו טוסטר צר ומוארך. הוא פולט חום המקבע את שינוי המבנה בגוף השערה, מפזר את החומרים המזינים, ולבסוף מותח את צורתה החדשה והישרה.

המגהץ הקרמי שומר על דרגת חום אחידה בכל נקודה שבה הוא נוגע בשיער. בנוסף, הוא ממוחשב, ואפשר להתאים את חומו לסוג השיער: 160 מעלות לשיער צבוע, 180 מעלות לשיער טבעי, וכו'.

היו תלתלים

השיטה היפנית מגשימה את חלום השיער החלק גם למתולתלים. בעבר הספרים אמנם הצליחו לשנות את המבנה הפנימי של שערה מתולתל באמצעות חומרים כימיים, אבל לא הצליחו לקבע את השינוי לאורך זמן. התוצאה צמצמה את נפח התלתלים אבל לא סיפקה שיער ישר וחלק. בעזרת המגהץ הקרמי אפשר כיום להשיג את הקיבוע המיוחל, ואחריו נעשית גם פעולת מתיחה ויישור המשווה לשיער, בסיום התהליך, מראה חלק למשעי.

ועם זאת, גם לקסם היפני יש גבולות. בעלי שיער פגום מאוד ושרוף או בעלי שיער מובהר שנעשה בו שימוש בחמצן מעל 9% צריכים להימנע מהחלקה יפנית לחלוטין, מכיוון ששערם עלול להיפגע עוד יותר מהשימוש בחומרים הכימיים ולהגיב בנשירה מאסיבית.



"השיטה היפנית מגשימה את חלום השיער החלק גם למתולתליםstock.xchng" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/838/1838/____________.png?1156171666" />

"השיטה היפנית מגשימה את חלום השיער החלק גם למתולתלים"
stock.xchng

שלבי הטיפול

בשלב ראשון מאבחן הספר את השיער (סוג, מבנה, נפח, היסטוריה של שימוש בחומרים כימיים ועוד), ואז מחליט מה יהיה היחס בין חומרי ההחלקה השונים. לאחר מכן, מורחים על שיער רטוב חומרי הגנה, וכעבור כמה דקות מורחים תמיסה כימית, שאמורה לחדור לחלק הפנימי של השערה ולשנות את המבנים המולקולריים שבה. משאירים את התמיסה על השיער לפרק זמן שתלוי בסוג השיער ובמצבו.

אחרי שטיפת התמיסה מתחילים בשלב המתיחה או הגיהוץ. פעולה זאת איטית במיוחד, דורשת ריכוז וסבלנות, ונעשית בכל פעם על קווצות קטנות של שיער, עד שמסיימים לעבור עם המגהץ על השיער כולו. מדובר בבילוי שנע בין שעתיים לשש שעות, שבסיומו מורחים חומר מנטרל כדי "לסגור" את חלקו החיצוני של השיער , זה שפתחנו לצורך החדרת החומרים. לאחר הטיפול אין לחפוף את השיער במשך 48 שעות ולהימנע מחשיפה ללחות גבוהה. לאחר מכן אפשר לחזור לשגרת שמירה רגילה של חפיפה ומרכך.

חלק לנצח?

השיער שעבר את ההחלקה היפנית נשאר חלק, אבל השיער החדש שצומח עושה זאת בצורתו הטבעית. ואם צורתו הטבעית הייתה מסולסלת, זה עלול להיראות מעט מוזר. לכן יש צורך בביקורים חוזרים במספרה לצורך טיפול בשורשים הסוררים. בשיער מקורזל מאוד התדירות תהיה אחת לחמישה חודשים בערך, והיא הולכת ופוחתת ככל שהשיער ישר יותר מטבעו. בשיער ממוצע, גלי ולא מתולתל מאוד, תדירות תיקוני ההחלקה תהיה אחת לשנה.



התענוג אינו זול.<br /> החלקה יפנית על בסיס חלב: <a href=אמיר שגב מחברת Ida ישראל" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/161/6161/1.jpg?1165738035" />

התענוג אינו זול.
החלקה יפנית על בסיס חלב: אמיר שגב מחברת Ida ישראל

הכנות לקראת טיפול

אם אתם רוצים להחליק ולא בטוחים שהשיער שלכם מתאים למשימה – העמידו אותו במבחן: תלשו שערה מהראש ומתחו אותה. אם היא נקרעה בשניות, למרות שלא הפעלתם מאמץ, עשו לשערכם ולעצמכם טובה וותרו על הרעיון. אם הייתם צריכים למתוח ממש חזק כדי שהשערה תישבר, שיערכם חזק מספיק כדי לעמוד בטיפול ההחלקה.

לפי הטיפול רצוי שלא לחפוף השיער בסמוך לו, אלא כמה ימים לפני. אם חופפים לכם במספרה, בקשו שלא יסבנו לכם את הקרקפת אלא רק את השיער, כי מגע שמפו בקרקפת מסיר את השכבה השומנית שעור הקרקפת מפריש. בזמן ההחלקה, עלול אחד החומרים לבוא במגע עם עור הקרקפת, וללא השכבה השומנית המגינה על זקיקי השיער, הקרקפת תהיה פגיעה יותר לנזקים.

וכמה עולה התענוג החלקלק? הרבה. טווח המחירים של ההחלקות היפניות לסוגיהן נע בין 2,000 ל-7,000 שקל, לא כולל הביקורים החוזרים לצורך טיפול בשורשים. עלות התיקונים תלויה באורך השורשים, שאותם יש לשוב ולהחליק.