חנות קטנה ומטריפה

שלוש חנויות מעצבים שוות במתחם גן החשמל בתל-אביב

88 שיתופים | 132 צפיות

הירשמו לניוזלטרים של ifeel, וכל הכתבות הכי חמות בדרך אליכם

חנויות מעצבים חדשות צצות כמו פטריות אחרי הגשם. מוצאות קהל יעד מסוגנן, מתאמצות, יוצרות ומנסות לקלוע לטעמו המשובח. אך יש לא מעט מרכזי קניות ומגה-קניונים שנושפים בעורפן ומנסים לקטוף מידיהן את הבכורה עם השקת קולקציות בפס ייצור מסחרי, ובלשוננו – את קונה פריט, מתעלפת ממנו, אך מתאכזבת כל פעם מחדש כשאת רואה אותו ביחסים גם עם מישהי אחרת.

אחת הדרכים המרכזיות למגר את התופעה המעיקה, היא באמצעות רכישת פריטים בחו"ל, בירידי אופנה נוטפי סטייל, או – האפשרות ה"קלה" יותר – למצוא איפה שעוד לא חיפשו.

במדור חדש נביא לפניכן טעימות מהרפרטואר של אופנת המעצבים (חנויות-רחוב). נכון, לרוב המחירים גבוהים יותר מאשר ברשתות האופנה, אך אל תשכחו שמאחורי כל מותג אופנה ניצבת סוללת אנשים, שחושבת-תופרת-גוזרת-משווקת-מפרסמת. ובמקרה של מעצבי אופנה צעירים, לרוב מדובר ב-One Man/Woman Show ולפעמים בשניים או שלושה. הרעיון הבסיסי של הפריט פוגש את הטקסטיל-האיכותי הסופי, לאחר שעות ארוכות של מחשבה-עיבוד-ויצירה, ובחלק גדול מהמקרים, התוצאה היא פריטים שהם פיסים (מהדורה מוגבלת). או אם תרצי – כאלו שלא תמצאי על אף אחת אחרת.

לפתיחה, בחרנו להכיר לכם שלוש חנויות מעצבים במתחם גן-החשמל בתל-אביב:

יעל מניה

מי אני? יעל מניה (28), בוגרת "שנקר" במגמת אופנה. בעברה הייתה מניה קניינית של רשת עמנואל, סטייליסטית בתוכניות טלוויזיה ובהפקות אופנה. בחמש השנים האחרונות היא מעצבת קולקציות בגדים, הנמכרות בחנויות בארץ ולפני שנה וחצי פתחה חנות הנושאת את שמה.

למה? חגיגה לעיניים – מבט נוסטלגי אל העבר, עם פרשנויות אופנה של היום. פריטי הלבוש מתאפיינים במראה וינטאג'-רומנטי, המתורגם לסגנון עדכני יותר. שילובי פאייטים, אבנים נוצצות, תחרות וקרושה, תוך שימוש בטקסטילים רכים של משי, שיפון, קטיפה ובדים רקומים בעבודת-יד. הצבעוניות מאופקת למדי ונמתחת בין גווני קרם, שמנת, בז', חרדל ואבן, לצד שחור-קלאסי, אפור וחום עם הבלחות של ירוקים. וגם בגלל אוסף תכשיטי הווינטאג' המקוריים (משנות ה-20-50), שנאספו משווקים באירופה ובניו-יורק, תיקי הווינטאג' וקו מעילי הפרווה.

החזון: להתפתח מבחינת הקולקציות ולנסות לפנות לקהל רחב יותר; "שנשים יעיזו יותר".

שלושה פריטים שווים: שמלת ערב ירוקה-מנטה, שכולה מתפארת בחרוזי זהב, בגזרת A צמודה, עם שרוול קצר-נפוח, מפתח צוואר-וי ובאורך מיני (5,500 ש"ח); שרשרת שאנל משנות ה-20 מזהב בשילוב פנינים אמיתיות (2,500 ש"ח); מעיל צמר בגזרת אוברסייז, שמתאים לימים גשומים במיוחד.

לפתוח ארנקים: חולצות: 280-690 ש"ח, חצאיות: 500-1000 ש"ח, שמלות: 500-5500 ש"ח, תכשיטים: 300-1500 ש"ח.

יעל מניה – מקווה ישראל 14 ת"א, 03-5601223



KobiCo - פריטים שמצליחים להיות על-זמניים וחפים מטרנדים (צילום: פיני סילוק)

KobiCo – פריטים שמצליחים להיות על-זמניים וחפים מטרנדים (צילום: פיני סילוק)

"KobiCo" – מאיה גונן

מי אני? מאיה גונן (36), בוגרת לימודי עיצוב אופנה, בעברה עבדה כמלבישה בתכניות פריים-טיים בטלוויזיה והמשיכה להיות סטייליסטית צמודה של כמה סלבס במחוזותינו, דוגמת ארז טל.

למה? כי הפריטים חפים מטרנדים ונותרים על-זמניים. הגזרות מצליחות ליצור סילואט נשי, להבליט קווי מתאר נכונים ומחמיאים. וגם בשל ה"Look & Feel" המזמין של החנות, שמתכתב עם חלל חמים ומסוגנן בשילוב נגיעות וינטאג' של פריטי עיצוב אותנטיים לבית. סקאלת הצבעים מתחילה עם כחול, אפור, שחור ולבן ונחתמת עם צבעים נועזים יותר, כמו: צהוב, ירוק, אדום ופוקסיה.

החזון: לענות על הצרכים של כל אישה ולעצב גזרות קלאסיות, המקפלות בתוכן שני יתרונות דואליים; הבלטת הקווים "הטובים" והנכונים, בד בבד עם הסתרתם של אזורים פחות מחמיאים.

שלושה פריטים שווים: שמלת כותנה עם לייקרה באורך ברך בשילוב תיפורים מיוחדים, המצליחים לטשטש באופן נהדר את האזורים ה"בעייתיים" (מסתדרת מצוין גם עם מידה 44); פריט ורסטילי – שמלה בגזרת עטלף ההופכת לחולצה, טוניקה או קפוצ'ון; שמלת ברך (או טוניקה) עם שרוול קצר, שניתן לחבר אליה כפפות גזורות (אידיאלי לחורף הישראלי, כשהשמש מלטפת בבוקר ובערב נעשה קריר).

לפתוח ארנקים: חולצות: 90-300 ש"ח, שמלות: 240-800 ש"ח, חצאיות: 170-420 ש"ח, מעילים: 250-600 ש"ח (מידות: 36-44).

מיהו קוביקו? הכלב של שותפה העסקי, דרור כהן, מסוג לברדור שחור, העונה לשם קובי כהן.

Kobico – רח' ברזילי 4 ת"א , 077-5066200



הגר סתת ומלי רוקח-דנאי (צילום: יח

הגר סתת ומלי רוקח-דנאי (צילום: יח"צ)

הגר סתת ו-MAL

מי אנחנו? הגר סתת, מעצבת התכשיטים ומלי רוקח-דנאי, מעצבת תיקים וארנקים תחת המותג MAL, הכירו לפני שנים בשוק המעצבים ומיד התחברו במישור המקצועי. על בסיס הערכה מקצועית-הדדית הן החלו לפתח ידידות עמוקה והבינו כי מוצרי שני המותגים משלימים כחלק מהופעה כוללת, ולכן החליטו לאחד כוחות ולפתוח חנות משותפת.

למה? כי אקססוריז תמיד כיף לקנות, וביכולתם לשדרג כל לוק. החנות מאפשרת ללקוחות להגיע ללוקיישן יחיד בכדי למצוא אקססוריז ייחודיים של שני המותגים; החל מתיקים וארנקים של MAL ועד תכשיטים וחגורות של הגר סתת. ובקיצור, אפשרות לבנות חצי-אאוטפיט, המבוסס על התאמת אקססוריז, ביתר קלות.

החזון: שהחנות תהווה מוקד עלייה לרגל לצורך בחירת מתנות, לכל אישה באשר היא.

שלושה פריטים שווים: תיק "שקית אוכל" מעור עם שלוש אופציות נשיאה (540 ש"ח); שרשרת חוליות ממתכת מצופה זהב או כסף עם עור מושחל (389 ש"ח); צמיד תחרה בעור רחב (310 ש"ח).

לפתוח ארנקים: טווח המחירים נע בין 110-1350 ש"ח.

הגר סתת ו-MAL – רח' לבונטין 13 ת"א , 03-5606095

הכתבות שירתקו אתכם אל מסך המחשב עכשיו ב-Twitter ובפייסבוק