ט"ו בשבט משפחתי

הצעות ירוקות לחג השורשי

88 שיתופים | 132 צפיות

הפנינג ט"ו בשבט ברשת "לגעת באוכל"

לרגל ט"ו בשבט יוצאת רשת המתחמים הקולינאריים "לגעת באוכל" בראשון לציון וברעננה בהפנינג ט"ו בשבט ענקי: שבוע שלם של הדגמות, סדנאות בישול, טעימות ומתכונים על טהרת הפירות היבשים מהארץ ומהעולם.

במקום מבחר של יותר מ-35 סוגים שונים של פירות יבשים וטריים, ביניהם ג'ק פרוט תאילנדי,תמרהינדי, גויאבה מסוכרת, חציל תאילנדי, אתרוג מסוכר, שבעה סוגים של חבושים, מנדרינה, מלון וליצ'י מיובש (המחירים נעים בין 8.90-2.90 ₪ ל100גרם). בנוסף ליקר פירות יבשים המיוצר על פי מתכון משפחתי סודי העובר מדור לדור ומופק ביצור ביתי משובח (מחיר 69 ₪ ) ומגוון קונפיטורות ומעדנים.

"לגעת באוכל" רח' הסדנא 4 (מתחם ACE), אזור התעשייה רעננה. טלפון: 09-7404474
רח' לישנסקי 9, מתחם חונים קונים, ראשון לציון. טלפון: 03-9520390

הפנינג שתילה לכל המשפחה במשתלת "צומחים" בכפר רות

משתלת "צומחים" מזמינה את כל המשפחה לבוא לבקר במשתלה לקראת ט"ו בשבט, ומעניקה שתיל ועציץ במתנה לכל המבקרים, שבוע לפני ושבוע אחרי חג האילנות (28.1.07-9.2.07). בנוסף, מבטיחים ב"צומחים" להעניק הסברים מפורטים מידי הצוות המקצועי שבמקום אודות הצמחים העונתיים שמתאימים לעונת החורף, מבחר השתילים והגידולים שמתאימים לבית ולגינה ועוד מבחר אטרקציות וזנים אקזוטיים- שנותנים גם לילדים סיבה להתקרב אל הטבע, ולהתפעל מיפי הפריחה.

משתלת "צומחים" – כפר רות בסמוך למודיעין

שעות הפעילות: ימים א'-ה' 08:00-18:00 יום ו'- 08:00-15:00
לפרטים נוספים: 08-9749744



גן הקקטוסים הגדול: טיול של טבע בגני פארק הירקון

גן הקקטוסים הגדול: טיול של טבע בגני פארק הירקון

לרקוד עם קופים ביער בן שמן

בשבת של ט"ו בשבט, 3.2.2007 , מוזמן הציבור להגיע לנטיעות בפארק הקופים ולהשתתף בהפנינג ריקודים ישראלי מיוחד לילדים והורים, בהנחיית יגאל טריקי.
פעמיים ביום, בשעה 12:00 ובשעה 14:00 ירקיד יגאל טריקי את הילדים וההורים לצלילי "עץ הרימון", "צדיק התמר" ועוד.
ביום הנטיעות, יוכלו המבקרים לרכוש במחיר סמלי שתילים של עצים ופרחים ולשתול אותם בעצמם, בשטחים שיוקצו לשם כך בפארק, לרווחת הקופים ולהנאת המבקרים.
המבקרים יוכלו ליצור מובייל טבעי שעשוי מענפים, אצטרובלים וחרובים הצומחים בפארק, להכין תה צמחים, לטעום מיני תה שונים וללמוד על סגולותיהם הרבות של הצמחים, מהם נהנים גם הקופים.
בנוסף, מציע פארק הקופים שביער בן שמן בילוי בחיק הטבע הכולל סיור מודרך בפארק בין מאות הקופים, בילוי באפריכייף – פארק אפריקאי אותנטי בו ניתן לכייף על מתקן שעשועים ענק ולבקר בביתו של טרזן על העצים. בלב הפארק גם מתקני שעשועים לילדים ומתחם ספורט אתגרי הכולל: אומגה, קיר טיפוס, פארק חבלים ועוד.

הפארק פתוח בשעות : 10:00 -15:00 וניתן לשהות בו עד השעה 17:00
מחיר כניסה: 48 ש"ח
טלפון- 08-9285888

פארק הקופים- יער בן שמן ליד כפר דניאל . הכוונה- לנוסעים מירושלים או מתל אביב, יש לנסוע בכביש מספר 1 ולפנות במחלף ראש העין לוד. בהמשך לפנות לכיוון כפר דניאל ולנסוע בעקבות השילוט.



הפנינג שתילה לכל המשפחה במשתלת

הפנינג שתילה לכל המשפחה במשתלת "צומחים" בכפר רות

לראות ירוק בעיניים- סיורי המרכז להכרת תל אביב

לרגל ראש השנה לאילנות מקדיש המרכז להכרת תל אביב את חודש פברואר לסיורים בעקבות הגנים הגלויים והחבויים של תל אביב.

פינות חמד בתל אביב
סיור בעקבות פינות החמד השקטות והירוקות אשר תוכננו לראשונה על ידי אדריכל הערים פטריק גדס בסוף שנות העשרים. גדס תכנן את חלקה השני של תל אביב מבוגרשוב ועד הירקון, כעיר בה עוברים רחובות גדולים וביניהם ככרות. כל ככר מהווה בעצם גן קטן ופינת חמד חבויה.
הסיור יתחיל ברחוב שמעון התרסי וגן יוסף ברנדר, יעבור דרך הסמטאות הקטנות והרחובות הקרויים על שמות הנביאים וימשיך בשדרות נורדאו אל הגן בו ניצב פסלו של האמן ברנרד רדר. נסיים את הסיור בגינת ארנון ובמבט מרחוב גורדון אל עבר הים.
יום ששי, 2.2.2007 בשעה 10.00 מפגש בככר היל, רחוב אוסישקין (מול בית הספר)
מחיר 30 ₪.

טיול של טבע בגני פארק הירקון
בשנים האחרונות, בעקבות השיפוץ הנרחב של הפארק, מתחיל לחזור אזור הירקון לתקופת הפריחה שלו.
מסלול ההליכה לאורכו של הנחל יכיר לנו את תושביו הקבועים של המקום: הנוטריות, עופות המים וצמחי הגדות, ובהמשך יעבור הסיור בארבעת הגנים הפזורים בפארק: הגן הטרופי, גן הסלעים הגיאולוגי, גן הסוקולנטים והקקטוסים הגדול באגן הים התיכון המזרחי והגן הגזום ובו ממצאים ארכיאולוגים.
שבת 9.2.2007 בשעה 10.00 מפגש ליד הקיוסק במרכז הפארק

פרטים נוספים: המרכז להכרת תל אביב במגדל שלום אחד העם 9, ת"א
טלפונים: 03-5177304, 035100337
פתוח בימים א'-ה' 10:00-17:00
וביום ו' 10:00-12:00

גידול צמחים בשיטה הידרופונית

משתלות גבעת ברנר עורכת מפגש בנושא גידול צמחים בשיטה הידרופונית. מדובר בשיטת גידול ייחודית ללא אדמה, שבה מגדלים צמחים בתוך כלי סגור ואטום. מוסיפים מים למיכל הגידול במדידה מדויקת ולאחר מכן ניתן לשכוח מהטיפול בצמח וליהנות מהתוצאות.
מרצה: יוסי רוניס, מהמרכז הארצי להידרופוניקה. במסגרת המפגש יוסבר על שיטת הגידול ללא אדמה ויימכרו זני צמחים שונים שגודלו בשיטה זו. המפגש יתקיים ביום שישי 9.2.07 בשעה 10:00 בבוקר, בליווי כיבוד קל. ההשתתפות במפגש אינה כרוכה בתשלום. כדי להבטיח מקום מומלץ להירשם מראש בטל: 08-9443952.



רוקדים עם קופים ביער בן שמן

רוקדים עם קופים ביער בן שמן

"שיפוץ" עציצים לרגל ט"ו בשבט במשתלות וונדי

משתלות וונדי מזמינות את הציבור לחדש ולרעננן את העציצים בבית ובחוץ. במהלך כל חודש פברואר הציבור מוזמן להביא עציצים ש"התעייפו", התייבשו או התרוקנו למשתלה. רכישת הצמחים לעציצים היא על חשבון הלקוח ואילו החלפת המצע וביצוע השתילה ורענון העציץ, יוענקו לקונים בחינם.
המבצע יתקיים במשתלות וונדי בעין ורד בשרון, בשילת – ליד מודיעין וב"עד הלום" – ליד הכניסה הדרומית לאשדוד. מידע בנושאי גינון באתר "עולם הגן".