יופי בשבעה מינים

יתרונות היופי של שבעת מיני הארץ

88 שיתופים | 132 צפיות

חיטה

החיטה ידועה כמעוררת ומעניקה אנרגיה, היא עשירה בוויטמין B ויעילה בשימוש חיצוני לבעיות עור שונות – מפצעים ועד כוויות. אפשר לערבב כף חיטה טחונה עם חצי כוס מים ולמרוח על עור הפנים. החיטה תתפיח מעט את העור ותעניק לו מראה זוהר וחלק.

שעורה

השעורה עשירה בוויטמין H, היעיל במניעת נשירה וטיפול בקשקשים. מומלץ להרתיח שעורה במים, לסנן את השעורה ולהשתמש במים לשטיפת השיער, לאחר החפיפה הרגילה. לחלופין, אפשר לחפוף את השיער אחת לשבוע עם בירה לבנה.

גפן

הענבים עשירים באנטי אוקסידנטים היעילים נגד רדיקלים חופשיים. לפילינג גפן טחנו בבלנדר 15 ענבים (עם החרצנים), ומרחו את התערובת על הפנים או הידיים, תוך כדי תנועות סיבוביות. העור יזכה במתיחה ובברק.

תאנה

ענפי התאנה מכילים מיץ חלב העוזר בקילוף תאי עור מתים ובבניית תאי עור חדשים. לטיפול בעיניים מודלקות, מהלו 10-5 טיפות חלב תאנים בכוס מים רותחים. הספיגו צמר גפן במשרה ונגבו בו את העין המודלקת. לטיפול ביבלות ובפצעים מוגלתיים אפשר למרוח חלב משבר ענף תאנה על הפצע. יש לחזור על הטיפול מספר פעמים.

רימון

גרגירי הרימון מוקפים ציפה עשירה בוויטמיןC ובגלוקוז המעניק אנרגיה לתאי העור. לפילינג מיוחד לכפות הידיים, סחטו לימון והוסיפו גרגירי רימון שבורים. טבלו ועסו היטב את כפות הידיים, כולל האצבעות. התוצאה: יד חלקה בעלת צבע בהיר יותר. לאחר הטיפול שטפו את הידיים ומרחו קרם ידיים.

זית

שמן זית יעיל לטיפול בעור סדוק או יבש. מחממים מעט שמן זית, טובלים רטיית צמר גפן בשמן, סוחטים ומניחים כרטייה על העור. לטיפוח כפות רגליים, השרו אותן בקערה עם מים פושרים, סודה לשתייה וחצי כוס שמן זית למשך 10 דקות. לאחר מכן הסירו בעדינות את העור הקשה בעזרת אבן מיוחדת, ומרחו את כפות הרגליים בקרם. רחיצה באמבט עם שמן זית תרכך את העור, תעניק לו לחות ותרגיע אדמומיות.

תמר

קליאופטרה השתמשה בשרף עץ התמר לטיפולי גוף, ומה שטוב לה טוב גם לנו. שפכו צנצנת דבש תמרים (סילאן) באמבט מים חמים, וטבלו בו כרבע שעה. שטפו את הגוף במים פושרים ותיהנו מעור מבריק וצח. לטיפול בשפתיים, מעכו תמר עם כפית דבש ומרחו על השפתיים.

ואם כבר עסקנו בדבש תמרים, גם לדבש הדבורים יתרונות לא מעטים. "סגולותיו התזונתיות והרפואיות של הדבש נגזרות ממקור הצוף שממנו נוצר", אומרת זהבי. "מחקרים גילו שהדבש מועיל לחוזק הגוף, ושאנשים הצורכים דבש על בסיס קבוע חשים ערניים יותר. בקוסמטיקה ידוע שהדבש יעיל בטיפול בסוגים שונים של מחלות עור. הדבש מעניק לעור ברק ויופי, ושומר על מראה רענן וצעיר".

 

 

מתוך: מגזין דרך האוכל

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה

23.01.07

(עודכן ב – 24.02.09)