יריד הוינטג' הענק מגיע לדיזנגוף סנטר

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

לשמור על איכות הסביבה מעולם לא היה יותר משתלם: בדיזנגוף סנטר חוגגים את חודש הקיימות עם יריד אופנת וינטג' ענק ועמדות DIY שילמדו אתכן איך לשדרג בגדי יד שנייה, ועל הדרך יחסכו לכן כסף. מתי? כל הפרטים

88 שיתופים | 132 צפיות


תוכן שיווקי

כבר כמעט התרגלנו לכך שהאופנה הזולה של היום מקדמת ערכים גלובליים של צריכה מוגזמת ותיעוש מסיבי – שני תהליכים המזינים זה את זה כל הזמן. זה לא סוד שאופנה מהירה, אותה אופנה שבה הטרנדים מתחלפים תוך שבועות והבגדים נקנים ומתבלים תוך חודשים בודדים, איננה אקולוגית. מפעלי טקסטיל הם המפעלים המזהמים בעולם ותנאי ההעסקה של העובדים הם תנאי ניצול ואפשר להגיד עבדות.

המודעות ההולכת וגוברת לנושאים של קיימות, ייצור מקומי וחומרים טבעיים הולידה את תנועת האופנה האטית. המייצגת ערכים ירוקים ואתיים ומזכירה במידה רבה את תנועת האוכל האטי, מייצגת גישה אחרת, שבה הדגש הוא על איכותו של המוצר, הוגנות תהליך הייצור שלו והתאמתו לסביבה ולטבע בצורה הטובה ביותר.

האופנה הזולה מקדמת ערכים גלובליים של צריכה מוגזמת ותיעוש מסיבי | צילום: Gettyimages
האופנה הזולה מקדמת ערכים גלובליים של צריכה מוגזמת ותיעוש מסיבי | צילום: Gettyimages

 

זו השנה השלישית שבה הרשות לאיכות הסביבה בעיריית תל אביב־יפו מובילה את חודש הקיימות המתחיל ביום כדור הארץ, 22.4, ומסתיים ב־22.5. השנה דיזנגוף סנטר, אשר דואג לקחת חלק בפרויקטים ירוקים, מצטרף לחגיגה של העירייה ויתרום להעלאת המודעות הציבורית לסוגיות הנוגעות לסביבה וקיימות דרך עקרון האופנה האטית.

נושא הקיימות והאופנה חוברים לכדי יריד ענקי שיתקיים בדיזנגוף סנטר בתאריכים 25.5־27.5, בשיתוף רשת "הביגודית". ביריד יוכלו המבקרים לרכוש פרטי יד שנייה, לתקן ולרענן פריטי לבוש, ללמוד על הארכת חיי הבגד ולתת יד לערכים כגון יצירתיות, קיימות ותרומה לקהילה בצורה הכי טובה שאנחנו מכירים – וינטג'.

במתחם של רשת הביגודית של ויצו תתבצע מכירת ענק של אוסף בגדי יד שנייה שלוקטו בקפידה מיותר מ־50 סניפי ויצו בכל רחבי הארץ וההכנסות ממכירתם מוקדשות לפעילויות למען נשים וילדים בסיכון. אחרי שסידרתם לכם מלתחה ממוחזרת שגם עשתה טוב לקהילה, תוכלו לגשת לאחת מעמדות ההסברה על צריכת אופנה אחראית של טובי פרנדלי, שבה יסבירו לכם על ההשפעה הסביבתית והחברתית של תעשיית האופנה, כולל טיפים כיצד אנחנו יכולים לשפר את צריכת האופנה שלנו ולדעת קצת מעבר למה שכתוב על התווית של הבגד שקנינו בהנחה מטורפת.

מלתחה מצומצמת וחכמה תשרת אתכם הן מבחינת המקום בארון והן מבחינת ההכנסה החודשית שלכם | צילום: Gettyimages
מלתחה מצומצמת וחכמה תשרת אתכם הן מבחינת המקום בארון והן מבחינת ההכנסה החודשית שלכם | צילום: Gettyimages

אם דוכני ההסברה עניינו אתכם תשמחו לדעת שאורטל תימור, בלוגרית ויועצת הרכבת מלתחה חכמה, תעביר ביום חמישי (25.4) הרצאה שכותרתה "כיצד בונים ארון מינימליסטי" בשעה 20:00. בהרצאה היא תסביר כיצד להיפטר מהרגלי קנייה משעבדים ולבנות מלתחה מצומצמת וחכמה שתשרת אתכם הן מבחינת המקום בארון והן מבחינת ההכנסה החודשית שלכם.

היריד יכלול גם מתחמי תיקונים, שיפוצי בגדים ושפצור נעליים. במתחם התיקונים תמצאו עמדת תיקונים המאוישת על ידי תופר שיציע לכל דורש שירותי תיקונים במחירים נגישים שיתבצעו במקום, ובעמדת הנעליים תוכלו למצוא שרוכים חדשים ומיוחדים, הדבקות ותיקונים לשיפור מראה זוג הנעליים שאתם פשוט לא מוכנים לוותר עליו.

עוד ביריד תוכלו למצוא את האמנית אנה דוכמן, שלאורך שעות היריד תסביר כיצד להעניק חיים חדשים לפריטי לבוש מוכתמים באקונומיקה או שנקרעו, ואף תציע לאייר לכם על הבגדים המוכתמים במחיר סמלי. תוכלו גם להביא בגדים ישנים או מוכתמים ולתת להם חיים חדשים באמצעות טכניקות צביעה יפניות וטיפים שתרכשו בסדנת חידוש ורענון פריטים.

יריד Slow Fashion
דיזנגוף סנטר, גשר פיצה עגבנייה, 25.5־27.5

רביעי־חמישי 11:00־20:00 | שישי 10:00־15:00