לצאת מהלחץ ולהיראות מעולה

22 דרכים לנטרל את השפעת המתח על הנפש והמראה שלך

88 שיתופים | 132 צפיות

מתח הוא נושא מוכר לכל קוראות COSMO בעולם, ובמיוחד לקוראת הישראלית. אולי זה חדש לך, אבל יש קשר הדוק בין מתח נפשי ובין טיפוח, זאת משום שהקשיים שמלווים אותך ביומיום – אלה שלפעמים נוטים לכנות בשם הכללי "המצב" – ניכרים היטב על עור פנייך.

כמובן שאין שום דרך למנוע לחלוטין את השפעת הלחצים על חייך, שלא לדבר על כך שרוב פינוקי ההתרגעות הקיימים הם לא הדבר הראשון שאת חושבת עליו כשהלו"ז שלך כל כך צפוף. אספנו עבורך טכניקות טיפוח ויופי שיעזרו לך להילחם בתופעות המעיקות שהמתח הנפשי מעולל לגופך. אם תיישמי אפילו חלק מהעצות הבאות, תוכלי לשמור על חזות רעננה ורגועה גם אם את מנהלת אורח חיים מטורף.



טבלי באמבטית שמנים חמה - אמבט תורם רבות לרוגע ולשחרור שרירים. המים החמים מחממים את האזורים התפוסים, מניעים את זרימת הדם ומביאים לידי שחרור

טבלי באמבטית שמנים חמה – אמבט תורם רבות לרוגע ולשחרור שרירים. המים החמים מחממים את האזורים התפוסים, מניעים את זרימת הדם ומביאים לידי שחרור

קחי נשימה עמוקה של ארומתרפיה. "לניחוחות כמו לבנדר וקמומיל יש השפעה מרגיעה, ואם תשתמשי במבער שמנים תזכי בהשפעה מירבית", אומרת אן מארי סילמי, מנהלת ברשת הספא Bliss. פשוט הוסיפי למכשיר שמן לבחירתך והריח יציף את החדר תוך דקות ספורות. דרך פשוטה נוספת ליהנות מנפלאות הארומתרפיה היא להשתמש בסבון גוף מעורר בניחוח הדרים במקלחת הבוקר שלך. אנחנו אוהבות את Shower Oil בניחוח ג'ינג'ר תפוז של סבון של פעם, 58 ש"ח, וגם את ג'ל הרחצה עם הגרגירים בניחוח קוקוס של רוטס בטבע, 50 ש"ח.

שמרי על שגרת הטיפוח שלך באדיקות. יש דברים שאסור לך לוותר עליהם – לא משנה כמה את עייפה או עסוקה – והם כוללים ניקוי הפנים, שימוש בקרם לחות ומריחת מקדם הגנה נגד השמש. הניחי חבילת מגבוני פנים ליד המיטה, כך שיהיה לך קל יותר להסיר איפור לפני שאת הולכת לישון, כשאין לך כוח לעמוד מול הכיור. אנחנו אוהבות את M.A.C Wipes שגם מסירים את האיפור וגם מאזנים את העור, 83 ש"ח.

הושיטי יד לעצמך. נסי את עיסוי כף היד שמציעה אן אמיץ', מנהלת ספא בקליפורניה. העיסוי מתמקד בנקודות הלחץ שמשחררות מתח נפשי. לחצי בעזרת האגודל של יד שמאל על האזור שבין האצבע והאגודל בכף יד ימין. הפעילי לחץ חזק במשך שתי דקות, תוך נשימות עמוקות, ואז החליפי ידיים. הטריק הזה עשוי לעזור גם להעלמת כאב ראש עקשני.

קחי לגימה ממשקה מרגיע. "יש משהו מאוד מרגיע בפעולת הלגימה האיטית של משקה חם כלשהו", אומרת ד"ר אן רוזן נוראן, פסיכותרפיסטית מניו יורק. תה ירוק הוא המשקה האולטימטיבי, כי הוא מלא בחומרים נוגדי חמצון, שעושים פלאים בעור פנייך.

הזיעי קצת. "פעילות גופנית תסייע לבטל את השפעתו השלילית של הקורטיזול, תוך הגברת רמות ההורמונים שגורמים לך להרגיש טוב באופן טבעי, כמו סרוטונין ואנדרופינים", אומר ד"ר מארק ליפוניס, מנהל רפואי של אתרי בריאות ונופש. שני בונוסים נוספים שמגיעים עם האימון: עור פנים זוהר יותר וגוף חטוב.

סדרי את המיטה. לא משנה כמה את ממהרת בבוקר, נסי להקפיד על סידור המיטה, כדי ליצור אווירה רגועה בחדר השינה. תתפלאי לגלות איזה כיף לחזור אליו בסוף יום עבודה.

טבלי באמבטית שמנים חמה. אמבט שמנים תורם רבות לרוגע נפשי ולשחרור שרירים. "המים החמים מחממים את האזורים התפוסים, מניעים את זרימת הדם ומביאים לידי שחרור", אומרת מיכל זלצמן, יועצת רפואית בווילה ספא. "ריחות השמנים המשכרים, בשילוב עם ההתנתקות הקצרה מהמרוץ היומיומי – מעניקים תחושת רוגע ושלווה". לשחרור שרירים תפוסים ממליצה זלצמן על שימוש בשמני מרווה, מליסה ולבנדר.

טפלי בגופך (וביחסים שלך עם חברות). מניקור עם החברה כי טובה שלך יכול להתגלות כבילוי מרענן לא רק עבור הציפורניים שלך. "מחקרים מראים שכשנשים מבלות זמן איכות עם חברות קרובות, הן מייצרות את הורמון האהבה אוקסיטוצין, שיוצר תחושת חמימות נעימה", אומרת מרת'ה בק, מחברת הספר The Joy Diet.

התחממי בשמש החורפית. השתדלי לבלות לפחות 15 דקות ביום בשמש – אחרי שנמרחת בקרם הגנה, כמובן. חסך בשמש עלול לגרום לתפקוד לקוי של החלק במוח שאחראי על מצב הרוח, ולהגביר את סיכוייך להיפגע מהשפעות המתח הנפשי.

לבשי משהו נוח. כשאת מגיעה הביתה, הקפידי לפשוט מעלייך את בגדי היום המייגע שעבר עלייך ולבשי בגד רך ונעים, ללא תוויות עוקצות ומציקות. אל תשכחי להשלים את מצב הרוח הנינוח עם זוג נעלי בית פרוותיות.

השקיעי במקלחת. "מקלחת חמה אחרי יום ארוך וקשה משולה לתרופת פלא מיידית", אומרת נטע בר יוסף, קוסמטיקאית מוסמכת של וילה ספא. "סיימי כל מקלחת בזרם מים קרים, לרענון ולהמרצת מחזור הדם". השתמשי בסבון בעל סגולות מרגיעות, כמו למשל תחליב הרחצה Relaxing של Dove, 18 ש"ח, המכיל מינרלים ותוספת 25 אחוז קרם לחות.

חפפי ביסודיות. כשאת חופפת את שיערך עסי את הקרקפת. "השתמשי בקצות אצבעותייך כדי להפעיל לחץ על כל חלקי הקרקפת, כולל הרקות", אומר ד"ר דיוויד קינגסלי. נסי את שמפו אנג'ליקה מסדרת ארומקולוג'י של ל'אוקסיטן, 89 ש"ח, המבוסס על שמנים אתריים המשיבים את שיערך לחיים.

שמרי תכשיר מרגיע בהישג יד. "הילחמי בגירויי עור למיניהם בעזרת תכשיר מרגיע", אומרת ג'ורדנה מאטאולי, קוסמטיקאית מניו יורק. מלאי בקבוק ספריי במים מינרלים והוסיפי לתוכו טיפת שמן לבנדר וטיפת שמן ורדים (שניהם מרגיעים טבעיים של העור). החזיקי את הבקבוק על השולחן במשרד, להתרעננות באמצע יום עבודה. כדי להרגיע את העור שלך ולהעניק לו לחות, את יכולה לנסות את הספרייMoisture Surge Face של קליניק, 165 ש"ח.



קחי נשימה עמוקה של ארומתרפיה, הוסיפי למכשיר שמן לבחירתך והריח יציף את החדר

קחי נשימה עמוקה של ארומתרפיה, הוסיפי למכשיר שמן לבחירתך והריח יציף את החדר

התמרחי לפני השינה. כשהטירוף משתלט לך על החיים, שנת לילה ערבה היא הדבר הראשון שאת מוותרת עליו. אך זוהר פנייך לא חייב לסבול מהחסך הזה, אם רק תזכרי למרוח קרם לילה משובח. "התחילי בטיפול לשיקום והחייאת העור, בעזרת קרם לילה המכיל חומצות אלפא הידרוקסיות, למשך שלושה עד ארבעה שבועות", אומרת חן לבני, מנהלת מקצועית במכללה לקוסמטיקה רפואית. "לאחר שיקום העור, התחילי להשתמש בקרמים המכילים שמנים אתריים, כיוון שיש להם יכולת חדירה גבוהה והשפעה על מערכות נוספות בגוף פרט לעור. שמנים אתרים מומלצים: להרגעה – אזובית, בזיליקום וברגמוט, לבונה; לחיזוק המערכת החיסונית של העור והגוף – לבנדר, אנג'ליקה, טימין ועץ התה; להמרצה – אקליפטוס ורוזמרין; ולהחייאה – גרניום וילנג ילנג.

בלי ידיים. אל תשפשפי את העיניים, גם כשאת מרגישה שאת פשוט חייבת. פשוט תתאפקי! זה עלול למתוח את העור הרגיש שסביב לעין ולגרום לעיגולים כהים.

שחררי לחצים בעזרת אדים. "טיפול אדים ביתי (מקצועי כמעט כמו בספא), תועיל גם לנפש וגם לעור הפנים", אומרת סילמי. מה עושים: שפכי ליטר מים רותחים לתוך קערה גדולה והוסיפי כמה טיפות שמן לבנדר או אקליפטוס. כעת רכני מעל הקערה והניחי מגבת מעל לראשך, שתלכוד את האדים.

טיפול לעיניים נפוחות:
מסז' קל של אזור העיניים יכול לעזור בניקוז הנוזלים שגורמים לנפיחות ובו בעת גם להרגיע את המתחים שהצטברו באזור הראש. לחצי בעדינות על זוויות העיניים הפנימיות במשך מספר שניות. חזרי על הפעולה, הפעם ממש מעל מרכז הגבה ומשם עברי לזוויות העין החיצוניות.

פתרון לעור חסר ברק:
הדרך הפשוטה ביותר להשיב את הזוהר לעור דהוי וחסר חיים, היא להשתמש בסבון פנים המכיל חומצה גליקולית. הוא יסיר את תאי העור המתים שסותמים את הנקבוביות ויפעל להפחתת קמטוטים ולריכוך עור הפנים. נסי את Skin Stays Clean Foaming Cleanser של אלמיי, 79 ש"ח.

התמודדות עם התפרצות פצעונים:
כאמור, מתח נפשי הוא גורם משמעותי ביותר בהיווצרות פצעונים, אז כשאת בתקופות מתוחות במיוחד, הוסיפי לשגרת הטיפוח שלך מי פנים שמבוססים על חומצות סליציליות, הידועות בסגולות חיסול הפצעונים שלהן. העבירי אותו על עור פנייך לאחר שאת מסירה את חלב הפנים. אם את סובלת גם מפצעונים על הגב או החזה, עברי גם על אזורים אלה. נסי את מי הפנים מסדרת נורמדרם של וישי, 89 ש"ח.

אמבט מרגיע לגוף מעקצץ:
אם את מתגרדת, העור שלך מעקצץ או שגירוי כלשהו מופיע פתאום על עורך, טבלי באמבט עם מינרלים מספר פעמים בשבוע. נסי את אחד ממלחי האמבט מסדרת ספא של Life – מלון ומלפפון, פפאיה ומנגו או וניל פצ'ולי, 35 ש"ח.

שחרור רגליים:
שכבי על הגב כשאחת מברכייך כפופה בזווית ישרה. בקשי מבן זוגך לשבת על הרצפה מולך, לאחוז בקרסולך ולצעוד בעזרת שתי כפות רגליו לאורך הירך האחורית שלך. חזרי על הפעולה גם ברגל השניה.

מתיחת חלק עליון:
שבי ברגליים ישרות לפנים, כשבן זוגך יושב מאחורייך, מחזיק בפרקי ידייך, ובו בעת לוחץ בעדינות בכפות רגליו במעלה ובמורד שרירי הגב שלך, בצדי עמוד השדרה.

 

מתוך: מגזין COSMOPOLITAN