מגשים החלומות: שי פרץ כבר מזמן לא הסטייליסט שהכרתם

הוט קוטור. צילום: דביר כחלון
הוט קוטור. צילום: דביר כחלון

עם מותג אופנה עצמאי שמלביש נשים לאירועים הכי נוצצים, שי פרץ לא מפחד להגיד ״אני מגשים חלומות. אצלי כל אישה היא מלכה״

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

בגיל 40, מעצב האופנה שי פרץ, יכול להסתכל על חייו המקצועיים בגאווה גדולה ולהגיד בקול רם "עשיתי את זה". מי שהיה לאורך שנים סטייליסט ראשי של חברות האופנה המובילות בארץ, החליט לפני חמש שנים לעבור לקדמת הבמה ולעצב קולקציות משלו. ההימור שלו הצליח מעל ומעבר והתוצאה – מותג האופנה שלו פיסטאש – הפך בתוך זמן קצר לשחקן מוביל בסצנת בגדי הערב. בית האופנה פיסטאש של שי פרץ ברחוב דיזנגוף הפכה במהרה למקום עליה לרגל עבור נשים בכל גיל ובכל מידה, כולל משפחות שלמות, המגיעות לפרץ על מנת להתכונן לאירועים חשובים. גם מהארץ וגם מחו"ל, ״כולן רוצות להרגיש הכי יפות שהן יכולות להיות ואני כאן על מנת להגשים להן את החלום, לשמח אותן ולעשות אותן מאושרות. עיצוב אופנה הוא בעיניי לפני הכול – שליחות", אומר פרץ.

כל אישה היא מלכה. צילום: דביר כחלון
כל אישה היא מלכה. צילום: דביר כחלון

רחוב דיזנגוף שעל פי פרץ היה ונשאר השאנז' אליזה התל אביבי, הוא כנראה המיקום האידיאלי לחנות של פרץ – מייצג אופנה אומנותי צבעוני במיוחד: צהובים וורודים עזים, מגוון ירוקים וכחולים, ושפע הדפסים פרחוניים לצד הצבעים הקלאסיים מעטרים את החנות. לצד שמלות ערב ארוכות המשחקות תפקיד ראשי בקולקציה, ניתן למצוא כאן גם שמלות קוקטייל, שמלות לשושבינות, אוברולים בגזרות מקוריות, וגם בגדי קז'ואל עם אמירה עיצובית קצת אחרת, שניתן ללבוש בכל יום ובכל שעה. פרץ, מאמין גדול ב"טוטל לוק", דואג שכל אישה שמגיעה לחנות תמצא גם תכשיטים יפהפיים שהוא מייבא מברזיל, כמו גם נעליים ותיקי ערב מאיטליה שישלימו כל הופעה. את הבדים לקולקציה שלו, משי, ברוקרד, לורקס ועוד, הוא רוכש באירופה ובמזרח, במקומות קטנים וייחודים עם תו איכות ואילו העיצובים שלו נתפרים באיטליה. רק תיקונים, אם יש כאלה, נעשים בישראל.

אופנה במיטבה. צילום: דביר כחלון
אופנה במיטבה. צילום: דביר כחלון

אל עולם האופנה נחשף פרץ לראשונה בגיל 7 בעקבות אביו שהיה תדמיתן בכיתן בדימונה, עיר הולדתו. ״הייתי בן יחיד משישה, המצב הכלכלי לא היה טוב, ותפרנו לבד בגדים משאריות בדים. בגיל 12 כבר ישנתי צמוד לחוברות בורדה שהיו עבורי צוהר לעולם הגדול והלא מושג. הייתי מוציא גזרות ויאמר לזכותו של אבי שהוא לא ויתר עד שיצרתי את הגזרה המושלמת". לאחר השירות הצבאי פרץ כבר ידע שאופנה היא ייעודו והחליט לנסוע ללמוד בפריז. הוא החל את הקריירה שלו במותג קוקאי בצרפת וחזר לארץ כדי להשתלב בעולם האופנה המקומי. היה זה בן זוגו לחיים מזה עשור שהאיץ בו לצאת לדרך עצמאית ומאז הם גם עובדים ביחד. "בזכותו התגברתי על מחסום הפחד והשם פיסטאש שנבחר הוא בעצם הכינוי שלו. אנחנו עובדים יחד בהרמוניה גדולה ומשלימים זה את זה. אני אחראי על הצד האומנותי־עיצובי והוא על הצד השיווקי והפיננסי".

איך תגדיר את השפה העיצובית שלך?

סגנון אומנותי, הוט קוטור, קצת גדול מהחיים, אקסטרווגנטי, נועז, מלא בתשוקה אבל באותו הזמן קלאסי בעל שיק עכשווי, עם חשיבה ועומק ובעיקר עם יופי שאינו מתפשר על נוחות מקסימלית.

מבית שי פרץ. צילום: דביר כחלון
מבית שי פרץ. צילום: דביר כחלון

מי קהל היעד שלך?

נשים צעירות ומבוגרות, במידות 36 עד 52 ובהזמנה גם לילדות. בעיניי אין גוף שאינו מושלם ואין אישה שאינה מושלמת. כמעצב, דווקא נשים במידות לא סטנדרטיות הן האתגר הגדול שלי. לאחרונה הגיעה אלי אישה במידה 60 שחיפשה שמלה לחתונת בתה, אבל רצתה לראות בעיניים דגם שיתאים לה. קשה לתאר את האושר שלה כשיצאה מכאן אחרי שעיצבתי לה שמלה שמחמיאה לגזרתה. אין סיפוק גדול מזה.

והמחירים?

רוב שמלות הערב נמכרות במחירים שנעים בין 2000 ל־4000 ש״ח ויש גם דגמים מורכבים בעבודת יד, עם שילובי רקמות שיכולים להגיע עד 7000 ש״ח. אני חי את קהל הנשים הישראלי ומתאים את עצמי לכיס הישראלי. עשיתי החלטה להנגיש ככל הניתן את המחירים ואני יכול להרשות לעצמי את זה בזכות כמות המכירות שלי. מעבר לזה כבר אמרתי, אני כאן קודם כל כדי לשמח.

בית האופנה פיסטאש שי פרץ, דיזינגוף 213, תל אביב |  03-6412266