מה מסתתר מאחורי המסכה?

מדריך למסיכות פנים

88 שיתופים | 132 צפיות

מסכות טיפוליות לעור שמן הסובל מאקנה: מסכות שבדרך כלל מתייבשות על העור ומוסרות בשטיפה. הן עשירות באבקות ומכילות חומרים בעלי תכונות חיטוי, כיווץ, ריפוי, איחוי וספיגת שומנים. מומלץ להשתמש במסכות אלו פעמיים-שלוש בשבוע.

מסכות יופי: מסכות המעניקות לעור אפקט מיידי של מתיחה ורענון למשך מספר שעות, ואינן בעלות אפקט טיפולי. בדרך כלל הן מופיעות במרקם של קרם המוסר בשטיפה, במרקם ג'ל המוסר בקילוף או כמסכה מתייבשת. קיימות בשוק מסכות מסוג זה שמבצעות את פעולת המתיחה והרענון בזמן קצר (כחמש דקות). השתמשי במסכה כזו לפני אירועים או במקרי חירום בבקרים.

מסכות מזינות: מסכות על בסיס קרם שומני. לעתים קרובות יש להספיג אותן לעור בסיום הטיפול, ולהסיר את השאריות בעזרת טישו. בדרך כלל מסכות אלו מתאימות גם לאזור העיניים והצוואר ומכילות שמנים, חומרי אנטי-אייג'ינג וחומרים בעלי אפקט עמוק. מומלץ לטפל במסכות אלה פעם בשבוע.

מסכות לחותיות: מסכות שנועדו לטפל ביובש. גם כאן מדובר במסכות במרקם של קרם הנספג בקלות לעור. ברוב המקרים מסכות אלו יעילות גם להרגעת עור אדמומי ורגיש. מומלץ להשתמש במסכה כזו פעם בשבוע, ולעתים קרובות יותר לאחר שיזוף ובמקרי עור יבש מאוד.

מסכות על: מסכות אוטמות המונחות על גבי מסכת בסיס. הן מורכבות מאצות ים, מגבס או מפרפין, אך אינן מתאימות לשימוש ביתי, אלא רק לטיפול במכון קוסמטי.

מתי וכיצד מומלץ לטפל בעור במסכה?

ברוב המקרים (סוגי עור שונים, תופעות העור ובעיותיו) מומלץ לטפל בעור במסכה פעם בשבוע.

לפני שאת מניחה את המסכה הקפידי לנקות את העור עם תכשיר ניקוי הפנים הרגיל שלך.

אם את רוצה להגדיל ולעשות, שלבי לפני הנחת המסכה טיפול פילינג לפנים, שיאפשר חדירה טובה יותר של החומרים הפעילים לעור.

אם את משתמשת בקרם פעיל או בסרום, רצוי למרוח אותו לפני הנחת המסכה, כי היא תגביר את חדירתו לעור ותייעל את השפעתו.

במשך זמן הטיפול במסכה, השתדלי לשכב במנוחה ולהגביה את הרגליים. זה יגרום להמרצת הדם ויוביל לשיפור בחילוף החומרים גם בעור.

חן לבני, מנהלת מקצועית במכללה לקוסמטיקה רפואית

17.08.06

(עודכן ב – 24.02.09)