המעצב מאחורי הלוק של נטע ברזילי לאירוויזיון: "לא קיבלתי תשלום על הבגד"

נטע ברזילי לובשת מאור צבר בחזרה ראשונה לאירוויזיון בליסבון | צילום: אנדראס פוטינג
נטע ברזילי לובשת מאור צבר בחזרה ראשונה לאירוויזיון בליסבון | צילום: אנדראס פוטינג

אחרי שהלוק של נטע ברזילי לאירוויזיון נחשף, המעצב מאור צבר מספר על העבודה עם הנציגה הישראלית ("המידה שלה היא אתגר מהמם"), מגיב לטענות שהשמלה קצרה מדי ("נטע אוהבת את הרגליים שלה, רצינו להבליט אותן") ואף מגלה כי לא קיבל תשלום על עבודתו

88 שיתופים | 132 צפיות

 

עוד כשבוע עד לחצי גמר האירוויזיון (שלישי, ה-8.5) והציפיות בשמיים. אתמול קיבלנו טעימה ראשונה מההופעה של הנציגה הישראלית כשנטע ברזילי עלתה לבמה בליסבון ויחד עם צוות הרקדניות הקבוע שלה ביצעה בחזרה ראשונה את הלהיט "Toy", הלופר הידוע קיבל שידרוג והפך למעיין לופר טאץ' ענק אבל אנחנו כאן בשביל הסטייל. בשבועות האחרונים מאז זכייתה ב"הכוכב הבא" הפכה ברזילי לאייקון אופנה לוהט ומרענן במיוחד, בין היתר בזכות העובדה מעוררת ההשראה שהיא לא מתביישת או מסתירה את מבנה גופה.

צפו בחזרה הראשונה של נטע ברזילי בליסבון 

נטע ברזילי נגד השמנופוביה: "בישראל אומרים לנשים גדולות שאין להן זכות לחגוג את עצמן"

 

כל בגד שלבשה ברזילי הפך לשיחת היום ולכן גם הציפיות לראות מה תלבש על אחת מהבמות הגדולות בעולם היו גבוהות. הלוק של ברזילי כלל תכשיטים של מיה גלר, נעליים של קובי לוי, וגולת הכותרת: קימונו ורוד עם פסים ומחוך שחור בעיצובו של מאור צבר. ברזילי היא חובבת קימונואים ידועה, ובעבר כבר ראינו אותה ב"הכוכב הבא" בקימונו זהב של המעצבת הצעירה Retema שהפך ללהיט, האם גם הקימונו של צבר יוכל למשוך את תשומת הלב הראוייה בזמן אמת?

צבר ששוהה בימים אלה בניו יורק כלל לא ידע עד הרגע האחרון שברזילי תלבש את הבגד שלו. בעבר כבר הכריז איתי בצלאלי, הסטייליסט הצמוד של ברזילי, שהמשלחת תסע עם מספר אאוטפיטים ותחליט ברגע האמת. הבגד השני עליו דובר שייך למעצבת ים יאגודייב, שעיצבה לברזילי את השמלה הלבנה איתה הופיעה בטקס הדלקת המשואות. נכון להרגע בצלאלי מאשר כי הקימונו של צבר הוא הלוק הנבחר, אך מוסיף שיהיו שינויים קטנים בגזרת הגרביונים והתכשיטים.

"ידעתי שיש עוד מעצבים שהם מתלבטים לגביהם" מאשר צבר שנותר נרגש וספקטי. "אני לא יכול להיות בטוח ב-100% אבל אחרי שהם עשו חזרה עם הבגד שלי אני יכול רק לשער ולקוות שזה גם הבגד שנטע תלבש באירוויזיון. בסופו של דבר זו החלטה שלהם".

צבר בן ה-39 סיים את לימודיו בשנקר ב-2003 ומאז התעסק בעיקר עם עולם האמנות, הבמה והריקוד, בין היתר עבד עם להקות המחול מיומנה ובת שבע, עם תיאטרות הבימה והקאמרי והוא אף מי שעומד מאחורי האאוטפיטים היצירתיים שמככבים בקמפיינים של הסופר פארם בשנים האחרונות. לצבר מותג כובעים משלו וכן קולקציית שמלות כלה, לאורך השנים הוא זכה בעשרות פרסים אך אפילו הוא מודה שחשיפה כמו זו עוד לא הייתה לו, "אני לא אשקר, זה כיף".

איך הייתה העבודה עם ברזילי?
"הפעם הראשונה שפגשתי את נטע הייתה בשבוע האופנה. פשוט ניגשתי אליה בצורה הכי אמיתית ונונשלנטית. אני אף פעם לא עושה את זה אבל אמרתי לה שאני מת עליה ומפנטז לעצב לה בגדים. היא ראתה מה עשיתי בשבוע אופנה וככה התחברנו. בשלב מסוים שאלו אותי מהמשלחת אם אני רוצה לעשות לה בגד לאירוויזיון, עשיתי סקיצה והם עפו עליה".

מבחינתך העובדה שנטע היא במידה גדולה הייתה אתגר שלקחת בחשבון או שזה נון-אישיו?
"זה אתגר מדהים גם בגלל המידה הלא שגרתית של נטע אבל גם בגלל הפרסונה שלה. מעבר להכל ברמה האישית ממש התחברנו והיא הפכה לבן אדם יקר לי. מבחינתי נטע היא כמו בשיר של כריסטינה אגילרה, "את יפה לא משנה מה".

נטע ברזילי בערב הגאלה של שבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: oart films
נטע ברזילי בערב הגאלה של שבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: oart films

 

"חוץ מהעובדה שנטע מלאת כרזימה היא גם בן אדם מאוד אינטליגנטי, היא יודעת מה היא רוצה וככה זה היה גם בעבודה על הבגד. אם היו דברים שהיא הרגישה שעלולים לשדר משהו לא נכון עבורה הורדנו אותם".
מה למשל?
כל מיני אלמנטים קטנים שיכולים להיתפס כמשהו סקסיסטי, או משהו שעלול להתפרש כאילו צוחקים עליה. העבודה איתה הרגישה ממש כמו הפרייה הדדית. היא מאוד מכבדת את היוצרים סביבה וגם ברמה האישית הרגשתי שאנחנו מבינים את את השני, נהיינו ממש חברים עם שיחות נפש והכל. יש לנטע את היכולת הזו להתחבר לבני אדם".

נטע ברזילי והרקדניות לובשות מאור צבר בחזרה ראשונה לאירוויזון בליסבון | צילום: אנדראס פוטינג
נטע ברזילי והרקדניות לובשות מאור צבר בחזרה ראשונה לאירוויזון בליסבון | צילום: אנדראס פוטינג

 

הקימונו כבר זכה ללא מעט תגובות שהוא "קצר מדי" ו"לא מכובד", מה אתה חושב על זה?
"תמיד יהיו אנשים שיאהבו וכאלה שלא ואני מקבל את זה. נטע מאוד אוהבת את הרגליים שלה, היא חושבת שזה נכס ורוצה להבליט אותן. היא לא רצתה ללבוש משהו ארוך ואני זרמתי איתה. עיצבתי משהו שיגרום לה להרגיש נוח וטוב, כי בגד כזה גם מוציא ממך דברים טובים".

בזמן שכולם מחזיקים לברזילי אצבעות הדבר היחיד שמעיב על העניין הוא סוגיית התשלום. אחרי שנחשף כי המשלחת אכן מתלבטת בין מספר מעצבים, נשמעו גם טענות לחוסר שקיפות וכי המעצבים לא מקבלים תשלום על עבודתם. בעבר הבהיר לנו בצלאלי כי "אני עובד בשקיפות מלאה עם כולם ולא משחק משחקים" וכי עניין התשלום הוא "עניין של ההפקה".

היום צבר מאשר שלא קיבל כסף על עבודתו. "זה נכון, לא קיבלנו תשלום על הבגד לנטע. אני כן יכול להגיד שהובטח לנו שבמידה ולא ישתמשו בבגדים יוחזרו לנו העלויות. אנחנו השגנו חסויות על הבגדים והתפירה, אבל אם המשלחת לא משתמשת בבגד היא זו שתשלם כי החסויות תקפות רק אם הבגד על הבמה". באותה נשימה מציין צבר כי "אני קיבלתי את העניין הזה. נורא רציתי לעבוד עם נטע והייתה לנו משיכה, הכל נעשה ממקום של אהבה ובסופו של דבר מדובר בחשיפה מהממת. מה שכן, כשפנו אלי שאעצב גם לרקדניות, זה כבר כן בתשלום".

לא מרגיז אותך ההרגל המעוות שנוצר בתעשייה של עבודה תמורת קרדיט? ובייחוד כמשדובר בהפקה ציבורית ולא פרטית.
"בתעשיית האופנה יש יש המון דברים מעוותים אבל אני האחרון שאצא למלחמות. לא בא לעלות על בריקדות, בא לי להמשיך לעשות אמנות וליהנות. אני מתפרנס בכבוד, אני לא רעב ללחם אז בסדר, עשיתי בגד אחד שלא שילמו עליו אבל קיבלתי חשיפה, אני יכול לחיות עם זה. עשיתי תיאטרון שנים, זכיתי בפרסים, כתבו עלי במגזינים בכל העולם אבל הפעם מדובר ברמה אחרת של חשיפה, על הבמה הגדולה בעולם עם 200 מיליון צופים ודבר כזה עוד לא היה לי".

ולסיום, אתה חושב שיש לנטע סיכוי אמיתי לזכות?
"הלוואי, מגיע לה. העולם כולו משתגע ממנו, וגם אנחנו. אני מקוה שהפוליטיקה נגד ישראל לא תשפיע במקרה הזה".

ב"כאן" טענו שעניין התשלום למעצבים הוא באחריות "טדי הפקות" המפיקה את הנאמבר. "מטדי" טרם נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.

שמלה בעיצובו של מאור צבר | צילום: הילה שייר
שמלה בעיצובו של מאור צבר | צילום: הילה שייר

 

מאיה ורטהיימר לובשת מאור צבר בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אבי ולדמן
מאיה ורטהיימר לובשת מאור צבר בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אבי ולדמן