סיפור של חורף

הטקסטורות והאביזרים הנכונים שיחממו לנו את הימים הקרים

88 שיתופים | 132 צפיות

הירשמו לניוזלטרים של ifeel, וכל הכתבות הכי חמות בדרך אליכם

הירידה במדד הטמפרטורות מזמנת בחיבוק נבחרת פריטי אופנה ואקססוריז, שעושים חשק להתעטף בהם, להתחמם איתם ובעיקר לחמם את המראה שלנו בעזרתם.

פריטי המאסט בכל מלתחה

הפריטים שמשדרגים כל אאוטפיט:

וסט אחד – וסט מכותנה או דמוי עור באחד מהצבעים: שחור, אפור או קאמל (יראה נפלא גם עם ג'ינס וחולצה לבנה).

כובע אחד – כובע פדורה (כמו של לאונרד כהן, ג'סטין טימברלייק, המגיח ממחוזות ניו-יורק) או ברט צרפתי (בסגנון אירופאי מובהק). בניגוד לשימוש התכוף בכובע במקומות אחרים בעולם, בארץ הוא שמור רק למלאי התעוזה.

צעיף אחד – צעיף קלאסי בצבעים שחור/אפור/כסוף בשלל טקסטורות (אריג, קרושה), שיתאים לכל מראה ועוד אחד בצבע מאיר אחר, כמו סגול או כחול. כדאי לדעת, שצעיפים גדולים לא מחמיאים לנשים נמוכות או מלאות, מאחר והן יוצרים מראה נמוך/מלא עוד יותר.

זוג כפפות – כפפות מעור או מזמש (צמר זה פאסה), המתאימות לכל אחת. זכרי, שככל שהכפפות הן יותר ארוכות, כך מתקבל מראה יותר אלגנטי-סקסי.

גרביונים/לגינגס – גרביונים שחורים בטקסטורה עדכנית (פסים, תחרה וכד') ועוד זוג גרביונים משודרגים, שאפשר ללבוש עם חצאית, מכנס קצר או שמלה.

חמושים בבשורותיהן של בירות האופנה הבינלאומיות, גם מעצבי האופנה הישראלים שוקדים על התאמת הקונספט העולמי לאקלים הים-תיכוני, ומציעים קולקציות מרנינות, המוסיפות תבלין סתווי-חורפי לגרדרובה.

Fashion Report – מגמות באופנה לעונת סתיו-חורף 2009-10:

ממלכת צבעי העונה

משפחת הסגולים המיודדת במיוחד עם סגלגל-לבנדר (לערב) ועד שזיף-חציל, ממשיכה איתנו לעונה נוספת. תמצאו אותה מפארת שמלות, חולצות, חצאיות וגרביונים וכמובן גם נעליים ותיקים ליום ולערב. הגוונים האפורים מצטרפים לקולאז' צבעי העונה, בעיקר עם אפרפר-בהיר או עכבר-כהה ומשתלבים נפלא כמעט עם כל צבע; סגול, ורוד-בייבי, שמנת ועוד. גם הצבע הכחול המחשמל (נייבי ועד רויאל), המאפיין את האייטיז, מוסיף אמירה מסוגננת ומסתדר נהדר עם גי'נס, סגול ושחור. וכמובן, הצבע השחור העל-זמני ממשיך להביע את חותמו, כשהלוק המצטיין לעונה הוא שילוב בינו ובין הורוד-פוקסיה.

קצת כמו לאלף נמר: הטרנד הנשכני של הדפס החברבורות המנומרות מוסיף להתפשט בין פרוות המעילים, השמלות, הלנז'רי וגם בצעיפים, נעליים, תיקים ותכשיטים (טיפ: כדי לא למגנט תגובות סביב, מומלץ להסתפק באלמנט מנומר אחד באאוטפיט).



צבעי העונה: כחול, סגול, פוקסיה ושחור. מימין: קילה, לואי ויטון ונעל של TOGO  (צילומים: יח

צבעי העונה: כחול, סגול, פוקסיה ושחור. מימין: קילה, לואי ויטון ונעל של TOGO (צילומים: יח"צ)

הגזרות: שיעור בגיאומטריה

משחקי הזוויות והחיתוך הא-סימטרי בגזרותיהן של החולצות והשמלות, תופסים מקום של כבוד במלתחת העונה הקרובה; שמלות בעלות כתפייה אחת, גזרת סטרפלס לצד טרנד הדרפה הפיסולי (כפלים בבד לצורך אפקט עיצובי), המתבטא בצווארונים נשפכים ומפלי כפלים. זכרי, שמעט דרפה באזור החזה קורץ סקסאפיל, וברוב הדגמים אפשר לשחק: למתוח את כפל הבד העשיר ולחשוף כתפיים.

כל העולם על הכתפיים שלך: מגמה חדשה שהופכת לשיגעון החורף הקרוב היא הכתפיים המודגשות, שחזרו אלינו היישר משנות ה-80'; כריות כתפיים פנימיות וחיצוניות, כתפיים נפוחות ומוגבהות בסגנון ויקטוריאני וגזרות מחודדות המדגישות את הכתף – חולשות על השמלות, החולצות, העליוניות והז'קטים. כדאי לדעת, שהכתפיים המודגשות משדרות מראה סקסי ומסקרן סביב הכתפיים ויוצרות לוק אריסטוקראטי, נשי וחזק (נוסח "אני פה בשביל להישאר"). בכל



הכתפיים המודגשות חזרו לאופנה. מימין: זארה, משמאל: מיס סיקטסטי (יח

הכתפיים המודגשות חזרו לאופנה. מימין: זארה, משמאל: מיס סיקטסטי (יח"צ)

הטקסטורות: בלינג-בלינג

סימפוניה שלמה של ברק וצלצולים: הפייטים המנצנצים, הניטים הרוקיסטים והפרנזים המתנפנפים, הם ללא ספק הטקסטורות המובילות, שיככבו העונה על פריטי הלבוש והאקססוריז. ריבוי הרצועות והאבזמים לצד הרוכסנים, שאוב בעיקר ממראה "האופנוענית הקשוחה" ויסתדר בעיקר על סקאלת גווני האפור-שחור. (טיפ: בחרי מוטיב אחד מכל רשימת הטקסטורות ושלבי אותו עם ג'ינס וחולצה או אפילו שמלה שחורה. מומלץ בחום לא לערבב בין האלמנטים ולהסתפק למשל רק בניטים, פרנזים או בפייטים).

מראה רטוב על יבש: המראה המבריק-מטאלי מפלרטט עם פריטים העשויים עור, סאטן, ויניל וניילון מבריקים, שמטעים את העין עד לגבול החשד לרטיבות. הטרנד מנצנץ בעיקר בקרב הצבע השחור אך תמצאו אותו גם בזהב, ברונזה, כחול וכסוף. טקסטורת לקה, לורקס וקרוקו מבריק מופיעה בכל קשת האקססוריז ופריטי הלבוש; מעילי ויניל, וסטים, חולצות, שמלות וכן טייצים מבריקים (דמוי עור), נעליים ותיקים.



בלינג בלינג: פרנזים, רוכסנים, נוצצים ומבריקים. מימין: גרביונים של יודפת, אפודה של bebe וכפפות של מיס סיקסטי (צילומים: יח

בלינג בלינג: פרנזים, רוכסנים, נוצצים ומבריקים. מימין: גרביונים של יודפת, אפודה של bebe וכפפות של מיס סיקסטי (צילומים: יח"צ)

דיווחים מזירת האופנה העולמית

בית האופנה GIVENCY עושה כבוד לטקסטיל הקטיפה השחורה ומשלב אותה במופתיות בז'קט קוקטי עם כתפיים מודגשות, ממשיך עם שמלת קטיפה שחורה באורך ברך, המחמיאה לסילואט הנשי ולא מוותר על "הברקות" בבד השחור, המתבטאות בשמלות מקסי צמודות.

קולקציית החורף של CHANEL מתפארת בצבעוניות חמה של משפחת האפורים, הכחולים, השחורים עם הבלחות של גווני השמנת והבורדו. בולט במיוחד מראה השחור-אפור עם שמלת צמר בגוון אפרפר באורך ברך בשילוב גרביוני תחרה שחורה-רומנטית, לצד שמלת סטרפלס כחולה מנצנצת מפייטים.

הלוק השחור-הקלאסי, הכה נכון לעונה ממשיך לככב בקולקציית הסתיו של GIORGIO ARMANI עם אוסף מכובד של שמלות קטיפה שחורות, חליפות מכנסיים וז'קטים מהוקצעים. אלמנט הפפיונים הגדולים מקשט דגמים רבים העונה ומשתלב מצוין גם בשמלת סאטן כחולה בגזרת סטרפלס לערב.

מעצב העל VALENTINO משתעשע עם הטקסטיל השחור ויצר קולקציה מרשימה כסוג של שיר הלל לגוף הנשי. עיקר הדגמים מתכתבים עם תחרה סקסית, טולים ושיפון בשילוב פפיונים ופרווה. שמלות מיני קצרצרות בגזרת סטרפלס עם או בלי בלון תוך שימוש מפתה במחוכים שובבים.



תיקי העונה: פייטים ופרנזים. מימין: חום-זהב של ניין ווסט, פורלה קלאץ' ופרנזים של פולו ג'ינס (צילומים: יח <div> תיקי העונה: פייטים ופרנזים. מימין: חום-זהב של ניין ווסט, פורלה קלאץ' ופרנזים של פולו ג'ינס (צילומים: יח"צ)

לסיכום

על מסלולי ההוט-קוטור צעדו דוגמניות בחצאיות שהתקצרו (כבוד למיני!) וכתפיים שהתרחבו (שמלות, ז'קטים). התקשטו בצבעוניות שמתחילה עם הסגול, הכחול ונחתמת עם האפור והשחור (כולל הבלחות של פוקסיה ושמנת). גזרת שמלות א-סימטרית או חשופת כתפיים ותנועה של בדים מקומטים, מסולסלים ובעיקר מקושטים, מבריקים ומרשרשים.

ליצירת קשר עם נטע קרצו»

הכתבות הכי מעניינות שירתקו אתכם אל מסך המחשב עכשיו ב-Twitter