על קצות האצבעות

מריחת לק נכונה תשווה לידייך מראה מוקפד. מהם הטרנדים הבולטים ואיך לשמור על עמידות הלק?

88 שיתופים | 132 צפיות

צבעוניות פסטלית-רכה מזוהה עם עונת הקיץ ומשתלבת נהדר עם גוון עור שזוף. גוונים חמים ממשפחת האדומים, הסגולים והכחולים, שמורים לרוב לעונה הקרה ומסתדרים מצוין עם כל גווני העור. אך מרגע שבחרת לצבוע את ציפורנייך, בין אם השמש באה לביקור ובין אם בחוץ אפלולי וגשום – חשוב לשמור על הלק! זכרי, הציפורניים הן ההמשך של כפות הידיים, המנופפות לראווה (כל הזמן, גם שאינך שמה לב) ומושטות לשלום (לחיצת יד, יו נואו) וציפורניים לא מטופלות, לק מתקלף ויתר מפגעים מקומיים – יוכלו באחת לנפץ את תדמית האישה המטופחת, שמקפידה על הופעתה.

זהירות, יובש!

אפשר ללמוד הרבה על אנשים לפי הציפורניים שלהם. הציפורניים "מספרות" על הבריאות, ההרגלים וסגנון החיים של האדם, ומאותתות, אם וכאשר, על חוסרים תזונתיים ובעיות בריאות פוטנציאליות. אז שימי לב: אם הציפורניים שלך יבשות, חלשות, נשברות, עם כתמים או כל שינוי בצבע ובמרקם – אלו הם סימנים הדורשים התייחסות מיוחדת ואף ביקור אצל רופא או תזונאי לטיפול ומניעה.

טיפ: הדרך הטובה ביותר להבטיח ציפורניים יפות, חזקות ובריאות היא תזונה מאוזנת עם הרבה ירקות, פירות, סיבים תזונתיים וחלבון דל שומן, המעשירים את הגוף בחומרי הבניין החיוניים לציפורן – אבץ, סידן, ויטמין Cוחלבון.

אפשר גם בבית: סגלי לעצמך שגרת טיפוח והזנה יומית; מרחי את הציפורניים והעור שסביבן מדי יום עם קרם לחות עשיר, שמן זית או שמן ויטמינים מיוחד לציפורן (כמו-Apricot Cuticle Oil של essie). או האפשרות הקצרה יותר: טבלי את ציפורניים ב-1/2 כוס שמן זית חם עם 2 כפות חומץ למשך 3-4 דקות. שטפי, נגבי וקבלי עור ידיים רך וציפורניים מחוזקות.

מעירום מוחלט ועד שוקולד מט

בטקס פרסי "גלובוס הזהב" האחרון, כיכבו במלוא הדרן על השטיח האדום הציפורניים העירומות. כן-כן, המראה הטבעי, החף ממניירות וקשקושים. עם זאת, לצידן נצפו גם מספר הבלחות של ידיים נוטפות סקס ונוכחות; בעוד סנדרה בולוק התהדרה בלק שוקולד בהיר, הזמרת ליאונה לואיס התקשטה בלק אפור רגוע. ג'ניפר אניסטון הפגינה לק בורדו כהה וקייט הדסון בחרה באדום הקלאסי.

וכך התהווה לו הטרנד הבא לנגד עיננו: צבעי הלקים הנכונים לקראת אביב 2010: פיוז'ן (ערבוב) של צבעים הענוגים והחיוורים, כדוגמת: ורוד בהיר, אפור חיוור, לצד לקים נועזים, הנהנים מרלוונטיות אופנתית, כגון: ורוד נועז, סגול עז, שוקולד בהיר, תכלת מרענן וכחול אצילי (כינויי הלקים באדיבות חברת le chat, מחיר לבקבוק: 29.90 ש"ח).

בנוסף, צבעי גוף עדינים (בז', פודרה) לצד גווני סגול בטונים שונים וכחול מטאלי, מפארים את קולקציית הלקים העדכנית של "מייבלין ניו-יורק" (מחיר: 29.99 ש"ח).

הציפורניים "מספרות" על הבריאות, ההרגלים וסגנון החיים. essie

אמנות הצבע

כשחודש פברואר מתהדר במדד טמפרטורות כשל חודשי יולי-אוגוסט הלוהטים, נשמח לקדם בברכה את צבעי האביב הקרב ובא. הגוונים החדשים, רכים ומפתים, כאילו רק מחכים להימשח במכחול עדין על גבי קנבס האמן, או לכל הפחות, ציפורני הנשים. ההשראה של מותג הלקים המוביל essie מגיעה היישר מתצוגות אופנת ההוט קוטור לאביב 2010: גוונים אינסופיים של סגול לילךמתוחכם, ורוד רוז מתקתק, צהוב לימון עדין ומגוון קוראלים מלטפים, המככבים בהדפסים הגיאומטריים, בצורות אבסטרקטיות ובדגמי הפופ-ארט. צבעי הלק החדשים לעונה הקרובה מפלרטטים עם האדום הלוהט, קרם קוראל חולמני, אפרסק בשל, פינק-סגלגל עדין, לילך במרקם סאטן ופינק-שיפון שקפקף (כינויי הלקים באדיבות essie, מחיר: 65 ש"ח).

בנוסף, גווני האדום, כתום, מרשמלו, בורדו וורוד, המבטאים את הנשיות והתשוקה, ממשיכים להיות רלוונטיים, בקולקציית הלקים העדכנית של JADE (מחיר:50.30 ש"ח). מאידך, צבעוניות של סגול עז, ורוד-פוקסיה, כתום ופודרה, מציעה העונה חברת MAC (מחיר: 57 ש"ח).

תורת הצבעים של הפאנג-שוואי מתבטאת בהרמוניה אנרגטית של צבעים עם קולקציית הלקים של OPI. גוונים אקלקטיים חולשים על קולקציית "הונג קונג" החדשה, ביניהם תמצאי כתום עמוק, זהב מנצנץ, כרמל חושני, ירוק כהה מתוחכם, כסף לבן, ורוד-סגול מתוק, כחול שלו ועוד (מחיר: 59 ש"ח).

אז מה תמרחי?

הלק הפך להיות אקססורי נחשק; נצלי את הבלבול העונתי לטובת שעשוע עם מניפת הצבעים לציפורנייך. בימים בהם עדיין קריר, הרשי לעצמך "להתפרע" עם גוונים כהים ממשפחת הסגולים והכחולים. בימים חמים יותר, קשטי את ציפורנייך בגוונים בהירים, חצי שקופים ממשפחת הסגלגלים, הורדרדים (גם פוקסיה) והכתמתמים. זכרי, הפרנץ' והאדום ממשיכים איתנו עונה-אחר-עונה ורלוונטיים לאורך כל ימות השנה.

עשי ואל תעשי!

כל הכללים, הסודות והטריקים – כדי שהלקים לא יעזבו מהר את הציפורניים שלך:

  • הכלל החשוב ביותר: הקפידי למרוח לק בסיס (שקוף או מחזק) בטרם מריחת לק בגוון כלשהו. הלק השקוף יוצר שכבה אחידה, מונע את הצהבת הציפורן ואף מסייע בהורדת הלק ביתר קלות לאחר מכן.
  • מומלץ למרוח שתי שכבות של לק, ומעליהן לק שקוף (כן, שוב), שיעניק מראה של ברק לאורך זמן, ובמקביל ישמור על הגוון.
  • לבעלות ציפורניים ארוכות – מומלץ למרוח לק בהיר, בעוד שהלקים הכהים יתאימו יותר לציפורניים קצרות.
  • אם תרצי לשוות לציפורנייך מראה ארוך יותר – שייפי אותן לצורה "מרובעת" ולא "עגולה".
  • אחסון נכון: הקפידי לאחסן את הלקים במקום קריר (החום גורם לשינוי המרקם). מומלץ אפילו לאחסן במקרר, כדי להאריך את חיי המדף שלהם.
  • תחזוקת הבקבוק: מומלץ לעבור עם צמר-גפן טבול בחומר הסרה על שפת בקבוקון הלק, לפני סגירתו; כך תמנעי את הדבקות המכסה לבקבוק. טריק נוסף: מרחי מעט וזלין על שפת הבקבוקון.
  • כך תתחזקי נכון את הציפורן: מומלץ לשייף תחילה את הציפורן עם ספוגית פלא ולהוריד את השכבה העליונה של הציפורן. לאחר-מכן, יש "לדחוף" את העור המיותר בעזרת שמנים מזינים (ולא לגזור את העור היבש). זכרי, שיוף של ציפורן בצורה לא נכונה, עלול לפגום בצורתה ובאופן גדילתה. בנוסף, כדאי לבקר מדי פעם אצל המניקוריסטית הקרובה לביתך.
  • כך תמרחי נכון את הלק: מריחת הלק (לאחר שכבת הבסיס) צריכה להיעשות במרחק חצי מ"מ מהעור. מריחה כזו מעניקה לציפורן מראה ארוך, סקסי ומושלם (ללא 'בריחות' צדדיות).

בנוסף, מומלץ לא למשוח יותר מדי שכבות של לק, המעניקות לו מראה לא אחיד.

כך תשדרגי את הלקים שלך:

  • פרנץ' מיוחד: מרחי לק כהה ועליו שרטטי בעדינות ובמדויק פס בגוון זהוב. כך תשווי לציפורנייך מראה מעניין יותר. טריק פרנץ' בסיסי: השתמשי בעיפרון איפור לבן מתחת לקצה הציפורן. תמצאי כי זו דרך מהירה וקלה להשגת מראה פרנץ' מניקור.
  • ערבבי צלליות פיגמנט צבעוניות בלק שקוף וצרי צבעי לק חדשים ומיוחדים רק לך.
  • ערבבי נצנצים בלק שקוף; נצנצים בזהב, למשל מעל לק אדום או נצנצים כסופים מעל לק שחור – אין סוף לאפשרויות.


אמצעי לשיקוף ה"אני" האישי. קולקציית האביב של לה צ'ט

מה אומרים הצבעים לפי תורת הפנג-שוואי?

לצבעים יש כוחוכל צבע מתייחס לאחד מחמשת האלמנטים: אש, מים, אדמה, מתכת ועץ. הצבעים מאפשרים לכל אחת להחצין אמירה אישית ולשקף את "האני" שלה (טוב גם אם את לא ממש מאמינה, נחמד לדעת):

  • כתומים ואדומים – צבעי יאנג באלמנט האש, מייצגים חום ואנרגיה גבוהה, יצירתיות ובטחון. גוונים אלו מעצימים את נוכחותך. בחרי בהם כאשר את עומדת לפני פרזנטציה חשובה בעבודה, בקשת העלאה או סתם יום עם חשק לתשומת לב.
  • ירוקים וחומים – צבעים המייצגים את אלמנט העץ, המסמל חיוניות וגדילה. תתהדרי בירוק, תראי לעולם את החיוניות שבך, תתעלמי מהטרנדים ותבחרי בחום כדי להראות לעולם את מתיקותך שאי אפשר לעמוד בפניה.
  • לבנים וזהב – צבעים המגיעים מאלמנט המתכת, מסמלים בהירות, טוהר ועוזרים לפוקוס. השתמשי בהם במניקור או פדיקור כאשר את עומדת בפני יום בו את זקוקה ל- 100% ריכוז (וגם כשאת צריכה ראש נקי כדי להחליט איזה נעלים לקנות?).
  • ורודים – צורה עדינה של אדום, המזוהה בכל העולם בצבע האהבה. הוא עדין, יפה וילדותי במידה. בחרי בצבע הורוד כאשר את מרגישה את אנרגית האהבה ואת רוצה לחלוק אותה עם העולם.
  • סגולים – צבע הידוע בסגולותיו המרפאות ורוגע, קשור ברוחניות, מעורר אינטואיציה דמיון ומעוף. בחרי בו ביום בו את עושה מדיטציה, ומדמיינת את חייך כברונטית או כבלונדינית (?).
  • כחול – מסמל את אלמנט המים ומשרה אווירה של שלום, רוגע, שקט, ושלווה ושפע. תבחרי בו כשאת רוצה לקבל שפע של מחמאות או כדי לעשות איזון מושלם בין היין ויאנג.

סייעו בהכנת הכתבה: רחלי אלמקייאס, מורה לעיצוב ובניית ציפורניים ב"מכללה לקוסמטיקה רפואית", נטע סקלי מנהלת ההדרכה של M.A.C, איריס אגיב, מנהלת ההדרכה של לנקום, סוזי וייס-פישמן, סמנכ"לית ומנהלת אומנותית בחברת .O.P.I

ליצירת קשר עם נטע