פתרונות לגירויים בעור הפנים

איך לטפל בגירויים בעור הפנים

88 שיתופים | 132 צפיות

אם עורך מגורה כמעט בכל פעם שאת מנסה לשים עליו תכשיר כלשהו, או כשאת משתמשת בתכשיר בפעם הראשונה
מומלץ שתדעי ש…יתכן שיש לך עור רגיש הנוטה ליובש וגירוי, או שיש לך אלרגיה לבשמים או לחומרים המשמרים המצויים כמעט בכל תכשיר קוסמטי
וכדאי שתתייעצי עם רופא עור: אולי כדאי לך לעשות בדיקת מבחני מטלית (מבחני אלרגיה למגע), בכדי לאתר את הגורם לגירוי העור. השתמשי בתכשירים לעור רגיש או בתכשירים היפואלרגניים, בהתאם לממצאי הבדיקה.

אם עורך מגורה כתוצאה מחשיפה לשמש
מומלץ שתדעי ש…יכול להיות שאת בעלת עור רגיש מאוד ונחשפת לשמש יתר על המידה, ויכול להיות שאת נוטלת תרופות או משתמשת בקרמים שונים המגבירים את הרגישות לשמש.
וכדאי שתתייעצי עם רופא עור ובדקי בעזרתו את מרכיבי התכשירים הקוסמטיים בהם השתמשת. מרכיבים כמו חומצה רטינואית או רטינול, למשל, מגבירים את רגישות העור לשמש.

אם עורך מגורה בעונות מעבר או בתקופות של מתח נפשי
מומלץ שתדעי ש…יתכן שאת סובלת מדלקת עור סבוראית. דלקת זו בולטת בעיקר באזורי האף והגבות, והיא עלולה להחמיר בעונות מעבר או בתקופות של מתח נפשי.
וכדאי שתימנעי משימוש בתכשירים שעלולים לגרות את עורך (תכשירים המכילים חומצה רטינואית, רטינול, חומצות אלפא הידרוקסיות, ויטמין C ועוד), בתכשירים המכילים אלכוהול או במשחות שומניות מאוד (Ointment). העדיפי תכשירים לעור רגיש או תכשירים מיוחדים לסבוראה.

20.08.06

(עודכן ב – 24.02.09)