פאדיחת הסטיילינג של בן אל תבורי בשידור חי

בן אל תבורי החגורה של אוף ווייט | צילום מסך מהאינסטגרם beneltavori@ ומהאתר off---white.com
בן אל תבורי החגורה של אוף ווייט | צילום מסך מהאינסטגרם beneltavori@ ומהאתר off---white.com

הבגד שלבש בן אל תבורי בתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" עוצב על ידי מותג ישראלי, אז למה התנוסס עליו לוגו של מותג אחר מחו"ל?

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מי שצפה אמש (א') בתוכנית "הכוכב הבא לארוויזיון" כנראה שלא יכול היה לפספס את השרוולון הורוד והמפלצתי שלבש בן אל תבורי. "אתה ליצן אומלל שמתחנן לתשומת לב", הגיב אחד הגולשים לצד מאות תגובות, חלקן קוטלות וחלקן מחבקות. אבל ככל הנראה אף אחד מהעוקבים של האיט בוי הישראלי לא שם לב שעל הבגד דמוי הכנפיים או שריון שלבש תבורי, נמצא גם הלוגו של מותג אחר בכלל.

 

>> ואיך הסתבך המותג טוונטיפורסבן עם המעצב האיטלקי חביב הסלבס?

מעטים הם חובבי האופנה שלא מכירים את מותג אופנת הרחוב חביב הסלבס אוף ווייט, שנוסד על ידי וירג'יל אבלו והפך להצלחה עולמית מסחררת עם פריטים אייקונים שהופכים סולד אאוט תוך ימים בודדים. אבלו הפך לנער הפלא של עולם האופנה וקיבל גם את התפקיד הנחשק כמעצב ליין הגברים של לואי ויטון. גם בארץ המותג אוף ווייט התקבל באהבה ונמכר כיום ברשת פקטורי 54, בוטיק אמור, חנות אופנת הרחוב אייקוניק TLV ועוד.
אז איך כל זה קשור לבן אל תבורי? ובכן, לאוף ווייט יש חגורה אייקונית בצבע צהוב הנושאת את שם המותג. החגורה כבר מזמן אינה רק חגורה אלא פריט נחשק ויקר ערך המתווסף לשמלות ותיקים של המותג.
הבגד הוורוד של בן אל תבורי שייך למותג הישראלי ארקטה ונושא את הלוגו של המותג אוף ווייט.
אז עכשיו בטח תגידו, אוף ווייט זה בכלל צבע, ואיך אפשר לדעת שמדובר בהעתקה.
אז אכן שם המותג הוא גם שם של צבע, אבל במקרה הזה זה איננו תירוץ מתקבל. הסיבה היא שלא מדובר רק בשם אלא באותו הפונט בדיוק ובאותם כיתובים. העתקה או מקריות? תשפטו בעצמכן.

 

החגורה של אוף ווייט | צילום מסך מהאתר off—white.com
החגורה של אוף ווייט | צילום מסך מהאתר off—white.com
שמלה של אוף ווייט שנמכרת ברשת פקטורי 54 | צילום: יח"צ
שמלה של אוף ווייט שנמכרת ברשת פקטורי 54 | צילום: יח"צ

וכך נראה הבגד של ארקטה כשהוא לא על בן אל תבורי, כאן ניתן להבחין שיש לאותו הבגד גם חלק תחתון עליו מופיע בצורה קצת יותר ברורה ההעתק המדויק של לוגו המותג אוף ווייט.

 

עבור תבורי זאת לא הפעם הראשונה שהוא לובש את הלוגו של המותג אוף ווייט שלא על בגד של המותג אוף ווייט, אם תסתכלו טוב על השתקפות המעיל במראה תוכלו לראות בדיוק את אותו הלוגו.
שאלנו את תבורי האם הוא שם לב לכך והאם הוא מכיר את המותג אוף וויט, ממנהלו האישי של תבורי נמסר כי הוא מסרב להגיב על כך.

מי שאחראי על הסטיילינג של הצמד סטטיק ובן אל הוא המעצב מעוז דהאן לנובוריש דוג שמסר לנו:  "הבגדים של בן אל נעשים במלוא המחשבה ועם אקסטרה תשומת לב. כשאני מלביש אותו ל'כוכב הבא לאירוויזיון', הלוק שלו הופך למשמעותי אפילו יותר. לכן הפעם צירפתי ללוק השחור והיחסית שקוף שלו, אקססוריז שיהפכו את הלוק למעורר עניין מכל כיוון וכך קרה. אני מרבה לשלב אקססוריז של מותגים אחרים, במקרה הזה השרוולים שייכים לארקטה".

ישראל פרץ, הבעלים של ארקטה, מסר: "עיצבתי את השרוולים, בין היתר, בהשראת המותג האיטלקי אוף ווייט, לצורך צילומי הפקת אופנה לאינסטגרם של ארקטה".

אם השרוולים בהשראת המותג אוף ווייט, למה המותג לא קיבל קרדיט? זה לא מפריע לך שהצרכן יכול לטעות ולחשוב שמדובר בפריט של המותג אוף ווייט?
"צוות הדיגיטל של ארקטה עוד לא התייחס ללוק ברשתות החברתיות, לכשזה יקרה, כולם ידעו שהפריט עוצב, בין היתר, בהשראת המותג אוף ווייט ושילוב החגורה הממותגת היא לא יותר ממחווה גחמתית שלי לצורכי ההפקה שלנו".

הלוק דווקא הופיע בסטורי שלכם ויש עוד תמונות ברשתות החברתיות
"הסטורי הזה עלה כשראיתי לראשונה את עבודתו הנפלאה של מעוז דהאן עם הפריט. לא יכולתי שלא לפרגן לו בפוסט מיוחד משלו. כפי שכבר אמרתי כשצוות הדיגיטל שלנו יתפנו להתייחסות רצינית ללוק המדהים הזה, כל מי שראוי לקרדיט על הפיס הזה. יקבל אותה".

התבלבלתם? גם אנחנו. לפי טענתו של פרץ (הבעלים של המותג ארקטה) הלוגו של המותג אוף ווייט נמצא שם כי מדובר במחווה עבור המותג האיטלקי. אבל האם בכלל מותר לעשות את זה?
פנינו לעו"ד ארז הרכבי, הבעלים של הרכבי, משרד עורכי דין המתמחה בתחומי הקניין הרוחני והמשפט המסחרי, כדי לקבל תשובה.
"המותג "OFF-WHITE" הוא סימן מסחר של חברת האופנה האמריקאית "Off-White LLC", הסביר לנו הרכבי, "אסור לאף אחד אחר להשתמש בסימן המסחר הזה, ללא רשות בעליו – בוודאי שלא לגבי בגדים. סימן המסחר הזה רשום גם בישראל – דבר העלול לגרור תביעה בגין הפרת סימן מסחר. מעבר לכך- שימוש בסימן מסחר של אחר אסור גם בהתאם לחוקים אחרים בישראל, למשל חוק עוולות מסחריות וחוק עשיית עושר ולא במשפט".

חשוב לציין כי למשרד עו"ד הרכבי אין כל קשר לאיזה מהצדדים בענין זה.

זו אינה הפעם הראשונה בה נחשדים ארקטה בהעתקה, או ייצור דגם דומה מדי לכזה של מותג אחר. בקליפ לשיר "טיקיטאס" בכיכובם של נועה קירל וסטפן לגר, לבשה קירל ז'קט של המותג ארקטה שזהה באופן מחשיד לז'קט משיתוף הפעולה בין המותג הצרפתי בלמן לרשת השוודית H&M.

 

הקולקצייה המשותפת של בלמן ו-H&M | צילום: יח"צ
הקולקצייה המשותפת של בלמן ו-H&M | צילום: יח"צ