קורין גדעון: "כרגע אני לא חוזרת בתשובה אבל אי אפשר לדעת מה יהיה"

קורין גדעון מודדת שמלת כלה בסטודיו של אלון ליבנה | צילום: יח"צ
קורין גדעון מודדת שמלת כלה בסטודיו של אלון ליבנה | צילום: יח"צ

איך עושים חתונה חצי חרדית חצי חילונית? אם תשאלו את קורין גדעון אין שום בעיה. ליווינו אותה במדידות לשמלה אצל אלון ליבנה ושמענו איך משלבים בין פמיניזם לחתונה עם הפרדה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

חודש ימים מפריד בין קורין גדעון למה שהיא מגדירה כיום שהולך להיות המאושר בחייה, "זה הדבר הכי מטורף שעשיתי, אני עד עכשיו לא מאמינה שזאת אשכרה אני הכלה" מספרת גדעון בהתלהבות ששמורה רק לכלות טריות ערב חתונתן. "לפני כמה ימים ראיתי את ההזמנות בפעם הראשונה ואת הכיתוב 'הורי הכלה אמנון וורדה גדעון', ואמרתי לעצמי – רגע, לא יכול להיות שזו אני".

קורין גדעון מודדת שמלת כלה בסטודיו של אלון ליבנה | צילום: יח"צ
קורין גדעון מודדת שמלת כלה בסטודיו של אלון ליבנה | צילום: יח"צ

 

אז מה, היית מהילדות שמפנטזות על חתן וחתונת חלומות?
"את חתן החלומות כבר יש לי, שזה באמת הכי חשוב. מעבר לזה, אני עושה הכל באמת כמו שרציתי. אף פעם לא חלמתי על גימיקים והפקות, אני מעדיפה את הדברים החשובים אבל שיהיו הכי יפים, פשוטים וטובים – מקום יפה וקסום, עיצוב, אוכל. זה גם מה שמחבר אותי לאלון ליבנה, הוא הכי קלאסי ואלגנטי".

את גדעון אנחנו פוגשות בשעת ערב מאוחרת בסטודיו של זוכה תואר מעצב השנה אלון ליבנה. בלי בן הזוג איש העסקים חילי סורוצקין אבל עם שתי הנשים הכי חשובות לכוכבת בסדר גודל שלה, האמא ורדה והסטייליסטית סיוון חימי, זוכת תואר סטייליסטית השנה. המשימה: לבחור שמלה שנייה, כזו שתתאים לריקודים ולהרמות אחרי שמלת הכלה ה'רשמית' והצנועה, שתעוצב על ידי ברוריה חריטן, מעצב חרדית מבני ברק. "זה נכון" מאשרת גדעון. "המשפחה של חילי חרדית ולכן בחרתי שמלה כזו, אבל השמלה של אלון ליבנה תהיה קצת פחות צנועה".

תחשפי אותה ברגע שכל החרדים ילכו?
"הם יכולים גם להישאר", היא צוחקת "רציתי גם להיות נאמנה לעצמי וגם להרגיש בנוח, אז עם שתי שמלות אני מכבדת את שני העולמות. גם באופי שלי אני צנועה ואוהבת צנוע, אני לא בחורה שהולכת חשוף, זה מאוד מסתדר עם הסגנון שלי. אני לא רוצה להרוס את ההפתעה אבל אני הכי שלמה בעולם עם שמלת הכלה שלי. לא מרגישה שזו התפשרות אלא להפך, שזו שמלת החלומות שלי".

פשוט מהממת: קורין גדעון כלה באאוטפיט של אלון ליבנה | צילום: יח"צ
פשוט מהממת: קורין גדעון כלה באאוטפיט של אלון ליבנה | צילום: יח"צ

עוד כתבות מעניינות:
סודות הטיפוח של קורין גדעון
קים קרדשיאן מגיעה לישראל- כל הפרטים
ריף נאמן בהפקת אופנה סתווית וקסומה

בגיל 26 קורין גדעון היא אחת הכוכבות הבולטות בישראל, ומאז פריצתה לתודעה ב"האח הגדול" נדמה שהיא לא נחה. השנה ראינו אותה מנחה את "בייק אוף ישראל" ואת התוכנית "אנשים" עם חיים אתגר, היא פרזנטורית של רשת האופנה דיסקרט ושל מותג עדשות המגע Alcon. בימים הקרובים אף תוכלו לראות את גדעון מככבת בשמלת כלה, לא אמיתית כמובן, בפרסומת שלהם. בנוסף היא עובדת עובדת על סרט שיתעד את ההכנות לחתונתה ויגע כמובן גם בעצב החשוף של היחסים בין העולם החילוני לחרדי.

מצטלמת בשמלת כלה גם למותג עדשות המגע Alcon | צילום: יח"צ
מצטלמת בשמלת כלה גם למותג עדשות המגע Alcon | צילום: יח"צ
קורין גדעון בשמלת כלה בפרסומת למותג עדשות המגע Alcon | צילום: יח"צ
קורין גדעון בשמלת כלה בפרסומת למותג עדשות המגע Alcon | צילום: יח"צ

 

להבדיל מלא מעט כוכבות אחרות, גדעון לא חוששת לבטא את דעותיה בגלוי, ובפרט נגד נושאים שוביניסטיים. בעבר כבר יצאה למשל נגד תחרות מלכת היופי וכינתה אותה 'מיושנת' כאשר היא שופטת נשים על בסיס מראה בלבד.
בחרת להינשא דרך מוסד הרבנות, לא הגוף הכי פמיניסטי וידידותי לנשים בישראל 2018. היו לך בכלל התלבטויות אם לבחור בדרך הזו או שמבחינתך אין קונפליקט?
"האמת היא שאני בכלל לא מגדירה את עצמי פמניסטית, ההגדרה הזאת קצת מרובעת בעיני ומדירה מתוכה המון נשים שגם רוצות שינוי. הרבנות חשובה למשפחה של חילי והמסורת היא חלק מהעניין. את יודעת, יש לי גם חיים אישיים ולא כל פעולה שלי חייבת להיות בסיסמאות ודגלים. ברור שאשמח שיהיו נישואי להט"ב ואני תוכמת בזה, אבל זה מה שבחרתי לעצמי".

וזה שבחתונה תהיה הפרדה וריקודים חסידיים, בתור בחורה שמגיעה ממשפחה חילונית – את גם שלמה עם זה?
"אני לגמרי שלמה, זאת המשפחה שלי עכשיו ואני לא רואה בזה שום ויתור, הם חלק ממני וחלק ממי שאני ולכן זה הכי מובן מאליו שאכבד אותם".

View this post on Instagram

הלוואי שהשנה נפסיק לפחד אלה מאלה. כאב לי כל כך לראות את האלימות בהפגנת החרדים השבוע. כאב לי על האלימות המיותרת שנובעת נטו מזה שהחברה שלנו מפולגת ושהיא תמשיך להיות כזאת אם לא נראה באחר, שונה ככל שיראה מאיתנו, קודם כל בן אדם ובכך ממילא דומה לנו. יש לי זווית אישית פה: גדלתי בבית חילוני לגמרי. כן עם זהות יהודית וכן עם מודעות למסורת, אבל תכלס, מעולם לא דיברתי באמת בארבע עיניים עם אדם חרדי. כל התפיסה שלי לגבי החברה החרדית (וגדלתי בבית פלורליסטי, דמוקרטי ומעורב חברתית) התבססה על איך ש"אנחנו החילונים" רואים את החרדים ועל איך שהם מוצגים לרוב בתקשורת: ככופי דת שמתחמקים מנשיאה שווה בנטל ושחיים "על חשבוננו". ואז פגשתי את חילי, בן זוגי זה שנה וחצי, שגדל בבית חרדי ליטאי, אחד מ-14 ילדים. כשנסעתי לפגוש את ההורים שלו בפעם הראשונה, זיהיתי את אבא שלו מהאוטו והתחלתי לבכות. זה לא היה רציונלי כמובן, אבל המראה של אדם חרדי, מזוקן, עם חליפה וכובע, נראה לי כל כך רחוק ממני ולכן גם כל כך מפחיד. ברגע שנכנסתי לבית משפחת סורוצקין הבנתי שרב הדומה על השונה. פגשתי הורים מדהימים וחמים שאוהבים ושדואגים הכי בעולם לילדים שלהם, ממש כמו ההורים החילונים שלי. בעצם, כמו כל הורה "נורמלי". ואל תשאלו, יש "להם" אפילו חוש הומור. הצחוקים בארוחות שבת זה משהו משהו. "הם" עסוקים באותם דברים ש"אנחנו" עסוקים בהם: הורות, עבודה (כן הם עובדים!), חופשות, אופנה, יוקר המחייה… אז מה הפלא שמהר מאד, הפכו "האנשים האלה" למשפחה שלי. הם כיבדו אותי וגרמו לי להרגיש בבית מהרגע הראשון וזה היה עבורי שיעור עצום בקבלה. אם פעם הייתי רואה דתיים/חרדים ברחוב וחשה ניכור ומודה שלפעמים גם סלידה, היום, אני רואה בהם אחים ואחיות שלי. כי ככה נראית חלק מהמשפחה שלי היום ואני אוהבת אותה כל כך! היום, אני מתביישת בכך שלא ניהלתי שיחה אמיתית עם אדם חרדי עד גיל מאוחר כל כך והבעיה היא בשני הצדדים, כי גם "שם" גדלים רחוק מ"כאן". נכון שיש קיצוניים "כאן" ו"שם", אבל זה לא חלק הארי. הם השוליים שנהפכים בעינינו לכלל כי הם אלה שאנחנו פוגשים בחדשות ושם, לרוב, נגמר הממשק "בינינו" ל"בינם". הבעיה היא בורות. בורות יוצרת פחד, כי אנחנו מפחדים מהשונים מאיתנו. פחד מוביל לחיכוכים אלימים כמו בהפגנה השבוע. אגב, זה נכון גם לגבי יתר הסכסוכים שאנחנו חיים יום יום. אז אני מאחלת לנו, לשנה החדשה, שנלמד להבין שאין כזה דבר "אנחנו" או "הם" ושנתעלם מהקולות המשסעים בחברה שלנו. אם נראה זה בזה בני אדם בראש ובראשונה, נגלה שאנחנו בכלל לא שונים ונרוויח מלא אנשים טובים ואהבת חינם. חג שמח 🙂

A post shared by Corrina Gideon (@corringideon) on

 

חתונה בצד, בחיי היומיום נאלצת לשנות את אורח החיים בשביל חילי?
"אני עצמי לא שומרת שבת, חילי עושה מה שהוא רואה לנכון, הוא גם לא בחר להיות באור הזרקורים אז אני מכבדת את זה. כן קצת שיניתי את אורחות חיי, אני בלי טלפון בשבת והבית שלי הפך להיות כשר".

אז יש סיכוי שנראה אותך עם שביס בקרוב?
"אני עדיין לא חוזרת בתשובה", היא צוחקת "אבל אני לא יודעת מה יהיה בעתיד, כרגע אני חיה עם עצמי בשלום וגם חילי חי איתי בשלום ואנחנו מסתדרים טוב ככה".

View this post on Instagram

תודה✋❤

A post shared by Corrina Gideon (@corringideon) on