קסם של שמלה

סולידית, סקסית, קלאסית או שובבה. השמלה השחורה הקטנה

88 שיתופים | 132 צפיות

הירשמו לניוזלטרים של ifeel, וכל הכתבות הכי חמות בדרך אליכם

כשקוקו שאנל הגתה את רעיון שחרור האישה מ"המחוך" ומהפוש-אפ, שאיים להתפוצץ עוד רגע ולחשוף שד, ועיצבה בין היתר את השמלה השחורה הקטנה (1926), היא לא תיארה לעצמה שגם כעבור 80 שנה, השמלה הזו תישאר באופנה.

סקירה חפוזה של תולדות עולם האופנה, מוכיחה כי בעצם השמלה השחורה, מעולם לא יצאה מהאופנה. היא פשוט הפכה לקלאסיקה. עם חלוף השנים, סוללה שלמה של מעצבי-אופנה העניקה לאותה השמלה אינטרפרטציות שונות, כך שנוצרו לה ורסיות רבות ומגוונות; יש שהעדיפו לחסוך בבד והלכו על שמלת המיני-סקסית. אחרים משכו אותה עד לפני הברך.

יש שהציעו גזרות צמודות וקוקטיות, בעוד שאחרים הציגו כאלו שמלטפות את הגוף ומתנפנפות סביבו. עם כתפיות או סטרפלס, עם מחשוף עמוק-חוצפני או כזה שרק מרמז. יד דמיונם הקריאטיבית – היא שדואגת לפרנס תעשייה שלמה כבר כמעט מאה שנים, סביב אותו קונספט של שמלה שחורה קטנה. ועוד לא אמרו נואש.

מתברר כי להמשיך בקו ייצור שמלות שחורות עם טאצ'ים טרנדיים שונים מעת לעת, פירושו להחזיק בעסק שמגלגל מיליונים בכל העולם. כל עוד מודל הרזון מוערך בתרבות שלנו, הצבע השחור יישאר תמיד אופנתי. הרי אפילו גברים כבר מדקלמים: "שחור זה מרזה".



הצבע השחור - השילוב המושלם בין סקס-אפיל לאלגנטיות (צילומים: יח

הצבע השחור – השילוב המושלם בין סקס-אפיל לאלגנטיות (צילומים: יח"צ)

קלאסיקה: קסם של שמלה

סודה של השמלה השחורה טמון בעובדה שהיא מתאימה לכל אירוע. אפשר ללבוש אותה לפגישת עסקים, לאירועי תרבות ומינגלינג, לבילוי לילי במועדון או בר, לארוחה משפחתית, לחתונה ואפילו לדייטים. החוכמה היא לדעת ליצור את הלוק המתאים, על-ידי שילוב הפריטים הנלווים במקום הנכון ובמינון הנכון. אם תאבזרי את עצמך בתכשיטים, נעליים ותיקים שונים, השמלה תשתנה וייווצר לוק שונה בכל פעם (או אם תרצו: Same dress Different look).

לא בכדי, אייקוני אופנה עולמיים הנציחו אותה ברבות השנים כפריט חובה במלתחה של כל אישה. קרן בנקר-כהן, מעצבת אופנה צעירה, טוענת כי "הצבע השחור הוא צבע ש-100% מהנשים מרגישות בו מוגנות, רזות יותר, סקסיות". אם אישה מרגישה טוב עם איך שהיא נראית, היא תרגיש סקסית. בנוסף, הצבע השחור הוכתר כמלך כל הצבעים, שכן הוא משלב במופתיות בין סקס-אפיל לאלגנטיות, ואף יש בו מן האצילות הסולידית, שאורזת יפה כל אישה בתוך שמלה שחורה.

כששאנל פגשה את נועה תשבי

בבירות האופנה הבינלאומיות פוסעות דוגמניות על מסלולי התצוגות, כשלגופן שמלות שחורות, פרי יצירותיהם של מעצבי-העל, דוגמת כריסטיאן דיור, אוסקר דה לה רנטה ואחרים. אך תורם של מעצבי האופנה במחוזותינו לא איחר לבוא. בעוד שהקונספט הוא ברור, אחיד ומוסכם, הביצוע הוא אינדיבידואלי למדי: כל מעצב מתרגם את הקונספט האבסטרקטי לכדי תוצר מוגמר שונה. כך יוצא, שקולבי החנויות מתפארים מדי עונה בדגמים חדשים של השמלה השחורה הקלאסית, בכפוף ובהתאם לטרנד העכשווי.

Mix & match

אם השמלה השחורה היא פנסי לכשעצמה, מומלץ לוותר על אבזור נוצץ ולהסתפק באיפור רך וטבעי. לא נרצה לגזול מהאפקט האלגנטי שמשדרת השמלה. אם השמלה פשוטה יותר, ניתן לשדרג את הלוק על-ידי הוספת אקססוריז עם נגיעות של גלאמר, כמו עגילי שנדלייר, שרשראות אוברסייז מנצנצות, צעיף המתלפף ברכות סביב הצוואר, סיכה מרהיבה, להצטייד בתיק משובח או להתהלך בזוג נעלי סטילטו.

בזמן שדורית שדה ישבה ועיצבה שמלת ערב מלייקרה שחורה, בגזרת סטרפלס עם סיומת א-סימטרית, חשב ויצר ברי מאייר שמלת קוקטייל קלאסית, דמוית גולם פרפר, משאנטונג איטלקי בשילוב ויניל שחור-ליפסטיק. לירון אלגרבלי הוסיפה מפתח נשי ומפתה בחלק העליון, ומאיה בש נשארה נאמנה לגזרה הישרה והשחילה רוכסן מחטב בגב. באותה העת, מוסקינו האיטלקי שקד והכין שמלה קצרה בגזרה ישרה עם קפלי אקורדיון עד מעל הברך.

נציגתנו הרותחת בעיר המלאכים, נועה תשבי, ביקשה ממעצבי המותג ml (אותו היא מקמפיינת) לעצב שמלה בהשראתה; שמלה סקסית וצמודה שתתאים למידותיה, בעלת מחשוף עמוק ומבליט חזה וכתפיים מודגשות. השמלה יועדה לטקס ה"אמי" באל.איי, אותו הנחתה. 

בחלון הראווה הבא שתפגשו, חפשו אותה וכלמה שנותר לכן הוא רק לבחור במידה ובגזרה המחמיאה לסילואט הנשי שלכן. אחרי הכל, השמלה השחורה הקטנה היא קלאסיקה, שכל אישה צריכה שתהיה לה אחת כזו בארון (נו שויין, שיהיה). ואפשר לומר, כמעט בוודאות, שהיא לא הולכת לצאת מהאופנה בשנים הקרובות. היא פה בשביל להישאר. וגם בשביל לעשות את האישה סקסית, סולידית ואלגנטית, אך מעל לכל – לעשות אותה א י ש ה .

ליצירת קשר עם נטע קרצו»

הכתבות הכי מעניינות שירתקו אתכם אל מסך המחשב עכשיו ב-Twitter