קרן שמש מאופרת

האיפור הוא "הציור" הפרטי שלנו על הפנים

88 שיתופים | 132 צפיות

מייק אפ: פריט דבר חשוב ובסיסי, אותו יש למרוח על הפנים לפני האיפור, כולל העפעפיים והאזור שמתחת לסנטר, תוך טשטוש קל לעבר הצוואר, לאיחוד מרקם העור וגווניו. על מנת לבחור גוון נכון של המייק אפ, יש לראותו באור יום, ולנסותו על עור הפנים או הצוואר ולא על כף היד, משום שגוון כף היד, כהה יותר מצבע הפנים. בגיל צעיר ניתן להשתמש במייק אפ נוזלי/אבן המתאים לכל סוגי העור, להענקת מראה עור חלק ומשיי. לעור שמן מומלץ, מייק אפ נטול שומן למראה מט. בגיל בוגר יותר, מומלץ מייק אפ בשילוב פודרה, המכיל לחות, שמנים צמחיים, מסנני קרינה וויטמינים, לכיסוי מושלם של קמטוטים ופגמי עור. ניתן להשתמש בו כשהוא יבש ליצירת מראה טבעי, או רטוב להשגת כיסוי נוסף ועמידות ממושכת.

קונסילר: משמש להסוואת עיגולים וכתמים כהים סביב העיניים. לאחר מריחת הקונסילר בגוון העור, יש לטפוח עליו בעדינות עם ג'ל/קרם, לקבלת מרקם עדין המטשטש את הקמטים מסביב לעיניים.

סומק: יש למרוח סומק בתחילת האיפור ולא בסופו, כי אז תהיה לנו נטייה להגזים בכמות הסומק. על מנת לקבל תוצאה מקסימלית, מומלץ להוסיף את הסומק אחרי ששמים מייק אפ, קונסילר ופודרה, ולפני איפור העיניים והשפתיים. למראה טבעי ורענן של הפנים, מומלץ להשתמש בגווני ורוד, לילך, אפרסק וכד' ולמראה שזוף מומלצים, גווני חום/זהוב, קינמון, מוקה וכו'. א הסומק יש למרוח בעזרת מברשת גדולה על הלחיים, בתנועות סיבוביות המחקות את מראה ההסמקה הטבעי.

פודרה: מעניקה לעור מראה רענן, המספקת מעטה זוהר וקליל, לכיסוי קל עם גימור חלק בכל ימות השנה. כמו כן מומלץ, לפדר את העפעפיים לפני איפור העיניים, לקיבוע הצללית מעל העין לאורך זמן, במיוחד בקיץ כאשר העור מזיע ומבריק. לעור שמן – מומלץ לפדר את הפנים לעיתים קרובות יותר המקבעת את המייק אפ על הפנים למראה מט המתמזג עם גוון העור.

גבות: לקבלת מראה טבעי של הגבות, רצוי לאפר אותן במברשת גבות וצללית תואמת ולא בעפרון.

צלליות: בגיל צעיר ניתן להשתמש בצלליות אבקה או קרם, בגוונים זוהרים עם נצנצים, בצבעי אולטרא לייט מתחלפים, או בגוונים מטאליים. בגיל מתקדם מומלץ, להשתמש בצלליות אבקה או קרם שאינו מצטבר בקמטים בגווני מט בהיר, שמחמיאות באור יום ובתאורה עזה בלילה. ניתן למרוח צללית בהירה מהחלק הפנימי של העין עד למרכזה, ולסיים עם צללית בגוון אחד כהה יותר, ולהדגיש את האזור שמתחת לגבה עם הצללית הבהירה.

שפתון/ליפגלוס: מומלץ להשתמש בשפתון עם לחות ועם מקדם הגנה, או בליפגלוס בעל עמידות גבוהה. אלו מעניקים לשפתיים מראה חושני ובוהק. לבחירת הגוון הנכון, יש למרוח על הכריות שבקצות האצבעות, משום ששם מתרכזים קצות העצבים והדם זורם בצורה מוגברת, והגוון דומה לצבע השפתיים. בגיל מבוגר, מומלץ להשתמש בגווני ליפגלוס בהירים, בגלל נטייתו "לטפס" במעלה השפתיים ולהדגיש את הקמטוטים סביב הפה, להענקת מראה מעיר וזוהר.

מסקרה: בים או בבריכה חשוב להשתמש במסקרה עמידה במים למניעת נזילות. מומלץ למרוח את המסקרה בריסים העליונים בלבד, מהחלק הפנימי של עין כלפי חוץ. עיניים קטנות מומלץ לתחום בצללית בהירה מתחת לריסים התחתונים, להגדלת העין.

לקים: בדומה לעור הפנים, גם עור כפות הידיים והצפרניים חשופים לפגעי הסביבה והגיל. מומלץ לנקות את הידיים בחלב ניקוי, להשרותן במים פושרים מהולים בתחליב מקציף, לייבשן בעזרת מגבת רכה, לעסות בקפידה כל אצבע וציפורן, ולמרוח קרם ידיים מזין. הקיץ, שולטים צבעי הלק הבהירים, על אף שבגיל צעיר ניתן להשתמש בכל גווני הלקים האופנתיים, עם נצנצים פלורסנטיים, גוונים מטאליים וגווני מאט. בגיל מבוגר מומלץ להשתמש בלקים עם מחזק צפרניים לטיפוח והגנת הציפורן, בגווני פסטל בהירים, אשר אינם מבליטים את כתמי הפיגמנטציה והבלאי של כפות הידיים.

13.08.06

(עודכן ב – 24.02.09)