שבוע האופנה תל אביב 2019 יוצא לדרך: כל הפרטים

התצוגה של דרור קונטנטו בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
התצוגה של דרור קונטנטו בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

שבוע האופנה תל אביב 2019 יוצא לדרך: מי המעצבים שיציגו בו וכמה יעלה כרטיס בשורה הראשונה? כל מה שאתן צריכות לדעת

88 שיתופים | 132 צפיות

 

זו השנה השביעית בה שבוע האופנה של תל אביב יוצא לדרך ביוזמתו ובהפקתו של מוטי רייפ, והפעם עם שתי הפתעות משמחות במיוחד. לראשונה מקבל הארוע סוף סוף תמיכה ממשלתית של מטה כחול לבן במשרד הכלכלה והתעשייה וכן לראשונה ימכרו כרטיסי התצוגות לקהל הרחב (כן, גם לשורה הראשונה), מתוך רצון להנגיש את האופנה הישראלית לקהל וכמובן, כדי לסייע במימון הפרויקט הענק והחשוב הזה.

מוטי רייפ | צילום: אוהד רומנו
מוטי רייפ | צילום: אוהד רומנו

>> כל הרגעים הגדולים משבוע אופנת הקוטור בפריז

במסיבת עיתונאים שכינס היום (שלישי) במשרדי רני רהב עדכן רייפ, כשהוא לבוש, כמובן, באופנה ישראלית (בחולצת Holy Man של Holyland Civilians) כי השנה יתקיים שבוע האופנה במשך שלושה ימים , 10-13 במרץ בהאנגר 11 בתל אביב, כאשר ערב הגאלה(10.3) יפתח את השבוע בתצוגה חגיגית אחת. בשבוע האופנה ישתתפו  22 מעצבים, ביניהם דורין פרנקפורט, דרור קונטנטו, ויוי בלאיש, אלון ליבנה, שי שלום, קום איל פו, משכית, עידן לרוס, לארה רוסנובסקי, מותג הגברים באמוס סקוור ורותם לויתן למותג הפלאסייז Retema.

כחלק מהמאמץ להעניק פלטפורמה ראויה ורחבה לאופנה הישראלית, השנה ישדר ערוץ האופנה הישראלי בטלוויזיה את כל התצוגות במהלך ארבעת הימים (ב-YES וב-hot). שבוע האופנה 2019 יפתח בערב גאלה, במחווה לגדעון אוברזון שפורש אחרי 56 שנים, עם 60 דוגמניות שעבדו עם אוברזון במהלך השנים ויצעדו על המסלול. התצוגה הפותחת של היום הראשון תהיה של חברת סנדלי שורש, שהפכו לסימן זיהוי ישראלי בעולם ולטרנד מוביל גם בקרב מותגי העל, וכך 40 מעצבים צעירים וותיקים יציגו את דגמיהם על המסלול, בשילוב דגמים שונים של סנדלי שורש.

מגי אזרזר באירוע פתיחת שבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אבי ולדמן
מגי אזרזר באירוע פתיחת שבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אבי ולדמן

 

בהמשך לשנים קודמות, גם הפעם ממשיך רייפ לפעול למען שינוי אידיאל היופי. ״עלינו מדרגה בעניין הזה", אמר רייפ, ״והמעצבים יציגו את הדגמים על דוגמניות מגוונות ולראשונה גם על דוגמנים בעלי מבני גוף שונים, תוף שאיפה שבהדרגה יהפוך הנושא למציאות רגילה שנחיה אותה״. השנה גם תתקיים בפעם הרביעית תצוגה בחסות מפעל פיס לשבעה מעצבים צעירים ומבטיחים שיציגו יחד.

עוד במסגרת קידום נושאים חברתיים, התצוגה של שנקר השנה תקדם את נושא הפונדקאות ויתקיימו שני ערבי התרמה: הכנפיים של קרמבו שיחגגו עם בוב ספוג 20 שנה וערב התרמה נוסף של העמותה רוח נשית עם תכשיטי YVEL.

שמחה גואטה בתצוגה של דרור קונטנטו בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
שמחה גואטה בתצוגה של דרור קונטנטו בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

איך מתנהגים בשבוע האופנה, חמישה כללים סופר אופנתיים:

  1. את אולי פאשניסטה, אבל עדיין לא דוגמנית. לא עולים על מסלול התצוגה בשום צורה. המסלול הוא שטח סטרילי, שאמור להשאר פנוי ונקי מעקבות נעליים של עוברים ושבים. את לא עולה עליו גם אם זיהית את התאומה האובדת שלך מהעבר השני, גם אם זה מקצר לך את הדרך ליציאה וגם אם נוחתת פצצת אטום על ההאנגר. פשוט לא.
  2. נכון, מדובר בארוע אופנה חגיגי, הזדמנות חד פעמית להתלבש יפה, אבל אין סיבה להעמיס על עצמך את כל מה שרכשת בנסיעת הסיילים האחרונה שלך עם חברות למילאנו. גם אאוטפיט בטוב טעם יספיק פה. ללפף את עצמך במטרים של בד מיותר רק כדי שאסף ליברפרוינד יצלם אותך לבלוג אופנת הרחוב שלו זה כל כך 2004.
  3. לא מאחרים. זה נכון שבישראל שום דבר לא מתחיל בזמן, הטיסות מאחרות להמריא והרכבת לעולם לא מגיעה, אבל לא ניתן לאחר לתצוגות בשבוע האופנה. שבע תצוגות ביום מ-10:00 עד 22:00 הופכות את ההאנגר לביתם השני של הדוגמניות, מאפרים, מעצבי שיער, צלמים ועיתונאים, שמבלים שם כל היום. את לא תעכבי אותם ואת השידור בטלוויזיה. אין שום דבר אופנתי באיחור.
  4. פטמה שמציצה, דוגמנית שהתרסקה, שמלה שהתפרקה – הדרך הנכונה להגיב לפדיחות על המסלול היא לדמיין כאילו למעשה זו את ששרויה שם במבוכה ולפתח אמפתיה. זה לא הזמן למתוח ביקורת, לגחך או להצביע על מקום התאונה. אם ממש חייבים, התגובה המקובלת היחידה היא הבעת תמיכה באמצעות מחיאות כפיים.
  5. היוש, מיקי בוגנים! אתה סוגר 12 שעות עבודה? אבל מה, לא תרצה לעשות איתי סלפי? אז זהו שלא. וזה לא כי הוא לא נחמד או לא רוצה. הוא עובד, הלו״ז אינטנסיבי והוא לא פנוי לזה. אמצי התנהגות אלגנטית בקרבת סלבס. הם אולי מוכרים לך, אבל את באמת לא מוכרת להם. תסתפקי בחוויה שראית אותם במציאות, צלמי אותו מרחוק עם הזום של האייפון איקס שלך ותתקדמי למושב.

מכירת הכרטיסים לכל התצוגות (מלבד ערב הגאלה) החל ממחר (20 בפברואר). מחירי הכרטיסים 55-160 ש״ח. לרכישה

לוז תצוגות אופנה
לוז תצוגות אופנה