שבוע האופנה: סיכום היום השני. חלק א׳

מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו

ניכר שיוסף פרץ התבגר עם קולקציה מלוטשת מאי פעם, בעוד המעצבת הצעירה חנה מרילוס שתופרת שמלות ערב מהסטודיו שלה בבני ברק לא עמדה במבחן התוצאה. סיכום תצוגות שבוע האופנה. יום ב', חלק א'

88 שיתופים | 132 צפיות

 

איזו אסטרטגיה עדיפה כיום – שקט או רעש? זוהי תהייה מעניינת בשנת 2017, כאשר לוקחים בחשבון עד כמה תזזיתי נעשה עולם האופנה. מילא שהוא משתנה ללא הרף – החלוקה המקובלת בין קולקציות קיץ לחורף כבר ממזמן לא רלוונטית – אלא שהוא מציף באינספור תמונות של הרשתות החברתיות ומייצר עוד ועוד ועוד בגדים ודימויים. על הרקע העמוס הזה, אין זה פלא שמעצבים רבים מנסים להכריע – האם צריך לצעוק חזק יותר כדי להשיג תשומת לב, או שדווקא להוריד פרופיל?

מה חשבנו על התצוגה של דני וינסטרה, אווה אל קנרש ואלן לוקש?
מה חשבנו על התצוגות של גדי אלימלך, גדעון וקארן אוברזון ומשכית?
מה לבשו הסלבס ליום השני של שבוע האופנה?

המעצב יוסף פרץ, מי שבשני העשורים האחרונים נודע בעיקר בווליום גבוה, גם בקשר לבגדים שעיצב וגם בלי קשר להם, בוחר היום באופציה השנייה. אוסף העיצובים הבהיר שחשף הבוקר, במסגרת שבוע האופנה גינדי תל אביב, הוא בוודאי המרוסן והמלוטש ביותר שהפיק אי פעם.

מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו

 

ואין הכוונה רק לצבע הלבן ששלט בקולקציה, שמגלה תחתיו מסר של התחלה חדשה והתחדשות, אלא גם לגישה הכללית שאחזה בכל. היא הייתה הרבה יותר מפוקחת ובוגרת; אלו כבר לא בגדי מסיבות פרובוקטיביים, עמוסים בהדפסים דיגיטליים, אם להיזכר ביצירות קודמות שלו, אלא ניסיון ברור לנהל שיח עם האופנה.

מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו

ייתכן, שזו הסיבה מדוע לב הקולקציה נשען על עבודת פירוק והרכבה. רבות ממערכות הלבוש על המסלול התבססו על שינוי צורתם של פריטים קלאסיים, כמעין ניסיון למתוח גבולות ולשעוט קדימה (מסר שעבר ביתר כוח הודות לציורים בדמות סוסים שנצבעו בעבודת יד על ידי האמנית אנה סבצ'נקו). באופן הזה, חולצות מכופתרות לבנות נבראו מחדש כשמלות-חלוק כמעט סטריליות, ז'קטים מחויטים נחתכו ונעשו למעין חלקים עליונים של שמלות והצללית כולה הייתה פעמים רבות א-סימטרית.

מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו

גם כאן, כמו בתצוגה של ויוי בלאיש אתמול, דמעות נשרו מפניהם של חלק מהצופים. רבים הכירו בעובדה שעבור יוסף, ששמר על שקט יחסי בשנתיים האחרונות, מדובר במעין לידה מחדש. אמנם היו רגעים שהיה עדיף לנקוט בריסון עז יותר – חלק מהמניפולציות היו עדיין מוגזמות ולא לגמרי פתורות, הסטיילינג עמוס מדי והשילוב של מערכת כסופה היה מיותר – אבל הכיוון הכללי משכנע, ואולי יותר מכל רלוונטי ומתאים בהחלט למצב רוחה של האופנה העכשווית.

מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של יוסף בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו

 

סביר להניח שאתגר הרלוונטיות עמד גם לנגד עיניה של חנה מרילוס, מעצבת שמלות כלה וערב צעירה (28) המתפעלת סטודיו בבני ברק. הטריק ברור – ליצור אופנה עכשווית אך צנועה בעידן כה פרוורטי.

מתוך התצוגה של חנה מרילוס בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של חנה מרילוס בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של חנה מרילוס בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של חנה מרילוס בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו

מרילוס, שהחלה את דרכה לפי סיפור האגדה על ידי כך שעיצבה ללא ניסיון של ממש שמלה לחברה קרובה, ענתה על האתגר באופן חלקי. אמנם היה קל להתרשם שעושר, פזרנות ותפירה ראויה הן לא בעיה – מטרים על גבי מטרים של סאטן משי בצבעים בהירים ופסטליים, חריזות פרחוניות ושיבוצים מבהיקים – אבל הנוקשות היחסית שאפיינה רבים מהעיצובים נטלה מחלק מהם את החיוניות והתנועה.

מתוך התצוגה של חנה מרילוס בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של חנה מרילוס בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של חנה מרילוס בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של חנה מרילוס בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו

למעשה, הייתה שם בעיה של עודף והיעדר איזון, והכוונה היא כמובן למשקל הבגדים. מילא שהחלקים העליונים היו נוקשים כמחוכים, השרוולים ארוכים והמפתחים סגורים, אלא שהחומרים עצמם היו פעמים כה עבים וכבדים עד שחלק מהדוגמניות התקשו לצעוד בהן. כמעט התבקש שלנוכח הצורך לשמור על צלליות צנועות היה עדיף למצוא דרכים לאוורר את השמלות. לראייה, המרשימות ביותר היו גם אל שנגזרו מבדים דקיקים ושקפקפים, כמו למשל אחת בלתי נשכחת בעלת וולנים א-סימטריים בתכול הבהיר ביותר שאפשר להעלות על הדעת.

מתוך התצוגה של חנה מרילוס בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של חנה מרילוס בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של חנה מרילוס בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של חנה מרילוס בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של חנה מרילוס בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו
מתוך התצוגה של חנה מרילוס בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 | צילום: שי פרנקו