שיק תוצרת בית

רגע לפני שהם פותחים חנות, לרוב מתנסים המעצבים במכירות ייחודיות בסטודיו הממוקם בביתם. קפצנו לבקר בכמה מהם

88 שיתופים | 132 צפיות

טובי המעצבים הארצ-ישראליים, המבורכים גם במצע כלכלי איתן ויציב, פותחים לרוב חנות דגל אחת, ובמקרה הטוב יותר – רשת חנויות. אך בימים שבהם המצב הכלכלי לא מזהיר, וזירת האופנה המקומית רוויה במתחרים, לעתים החדירה אל השוק לוקחת זמן. עד שזה יקרה מציעים מעצבים רבים את מרכולתם בסטודיו הנמצא בביתם.

החיסכון בשכירת לוקיישן חיצוני, בהעסקת עובדים ובכל הכרוך בתפעול עסק קטן, מאפשר למעצבים להשקיע יותר בפרטים, לתת יחס אישי יותר ללקוח ואף להציע את עיצוביהם במחירים ידידותיים יותר. יצאנו לבקר בארבע חנויות סטודיו של מעצבות מוכשרות (פריטי אופנה, תכשיטים, תיקים ואקססוריז).

Shelly

מי אני? שלי דהרי (37), בוגרת לימודי עיצוב ב"ויטל" ובעלת רזומה מפואר בתכשיטנות; ניהלה את רשת "חרוזים" במשך 13 שנים ואף היתה בעלת חנות זיכיון. לפני כשלוש שנים ייסדה את המותג הפרטי "Shelly", המתמחה בעיצוב תכשיטים ייחודיים. בעקבות פעילות הסטודיו הביתי המוצלחת (שפלשה לסלון הבית), פתחה סטודיו חלוצי במתחם נגה-יפו.

למה כדאי? סגנון התכשיטים נע על הסקאלה שבין וינטאג' מקורי לרטרו, תוך שילוב חלקים מקוריים משנות ה-50 וה-60. התכשיטים נעשים באהבה גדולה, המתבטאת בגימורים מדוקדקים תוך הקפדה על איכות הפרטים הקטנים ביותר. ההשראות לעיצובים שאובות מהחומרים עצמם; כך למשל, זוג עגילים מהפיפטיז מצטייר בחזונה כחלק משרשרת ענק.

קולקציית התכשיטים מיוצרת בעבודת יד וכוללת קשת רחבה של פריטים, ביניהם עגילים, צמידים, שרשראות, קשתות לשיער,סיכות ראש ועוד. בעוד שקולקציה אחת מתכתבת עם צבעוניות עזה ועליזה ("make my day"), השנייה מצטיינת בשילובים קלאסיים וצבעוניות שקטה של גוני הזהב, הכסף והשחור. בנוסף, ניתן למצוא כאן גם תכשיטים במראה גלאם-יוקרתי, המורכבים מאלמנטים מתכתיים מצופים כסף וזהב.

החזון: "לקשט נשים שאוהבות להעז יותר ולהמשיך לייצר תכשיטים מאהבה עם אמירה ייחודית. הנאתי הגדולה היא לראות נשים עונדות את התכשיטים שלי ומקבלות עליהם מחמאות; זה סוג של שליחות עבורי. בהיבט העסקי, להפיץ את הקולקציות במיטב החנויות בארץ ובעולם, ולפתוח חנויות בת"א ובניו-יורק".

שלושה פריטים שווים: שרשרת ענק המשלבת חרוזי וינטאג' שחורים וחוליות מצופות זהב 24 קראט (320 ש"ח), צמיד קליפס מעוטר בעלים וינטאג' (180 ש"ח), שרשרת "סיילור" שעושה שמח, אופנתית במיוחד לעונה הקרובה (260 ש"ח).

לפתוח ארנקים: החל מ-60 ש"ח לזוג סיכות ראש ועד 520 ש"ח לשרשרת.

עוד משהו: שלי יוצרת תכשיטים גם עפ"י בקשה אישית, ובין לקוחותיה נמנית גם נינט.

"Shelly", רח' רוחמה 9, מתחם נגה ת"א-יפו, וגם בתיאום מראש בטל': 050-5769690


צמיד קליפס, שרשרת סיילור ושרשרת המשלבת חרוזי וינטאג' וחוליות מצופות זהב

TWO A

מי אנחנו? מעצבות התכשיטים ענת שפירא (37) ועיינה פישמן (35), שהן גם החברות הכי טובות. בעוד שפישמן למדה צורפות ועיצוב פנים, שפירא עוסקת בחינוך מיוחד. לפני כחצי שנה החלו לעצב השתיים צמידים ושרשראות וזכו לתגובות אוהדות במיוחד. כך נולד המותג – Two A.

למה כדאי? בגלל הססגוניות ושילובי החומרים השונים. התכשיטים מצטיינים בצבעוניות מסוגננת, במראה מוקפד ומעודן, ועשויים מחומרים טבעיים, ביניהם קליפות פירות (קוקוס), אגוזים, ערמונים וזרעים, חבלים, עורות שונים, בדים, מתכות ועוד. הרעיון העומד מאחורי התכשיטים הוא העצמת החומר. בקולקציה תמצאו שרשראות וצמידים, שניתן לענוד בוורסיות שונות.

החזון: לגדול ולהצליח בארץ ובחו"ל, אך יחד עם זאת לשמור על המגע האישי והייחודיות בכל תכשיט ותכשיט.

שלושה פריטים שווים: שרשרת שושנים ורודות מגזרי בד בשילוב טבעות מתכת (495 ש"ח), צמיד אגוז ה- tagua, שזהו משאב טבעי ומתחדש, הגדל ביערות הגשם בדרום אמריקה ומתאפיין בצורה וחוזק ייחודיים (360 ש"ח), שרשרת כחולה, המשלבת טבעות טבעיות המופקות מקליפות פירותיו של אחד מזני הקוקוס ( 495 ש"ח).

לפתוח ארנקים: טווח המחירים נע בין 190-590 ש"ח.

עוד משהו: ניתן להשיג את התכשיטים גם ברשת SACK'S.

"TWO A", בביתה של עיינה בסביון, בתיאום מראש טל': 050-7611116


שרשרת שושנים, צמיד אגוז ה-tagua, שרשרת המשלבת טבעות מקליפות קוקוס

רעות לאופר

מי אני? המעצבת רעות לאופר היא בוגרת לימודי אופנה באיטליה ובישראל. לאופר עבדה עם מעצבות ועם רשתות אופנה מובחרות, ובהמשך פנתה לדרך עצמאית והשיקה מותג אופנה פרטי הנושא את שמה.

למה כדאי? העיצובים מתפארים בשיק של מנהטן, נוסח Gossip Girl וכוכבות "סקס והעיר הגדולה". הפריטים משדרים רעננות סקסית ועולים בקנה אחד עם איכות וסטייל. לצד פריטי הקז'ואל, דוגמת חצאיות מיני גבוהות, אוברולים פרחוניים משיפון וגופיות סאטן בצבעוניות עשירה, ניתן למצוא גם שמלות ערב בסגנון "לייט", שניתן ללבוש גם ליציאה מזדמנת וגם לאירועים. הטקסטילים איכותיים במיוחד, ביניהם כותנה צרפתית, משי ובדים המיוצרים בבתי אופנה עולמיים, כגון: ארמאני, אמיליו פוצ'י ואחרים. הקולקציה כולה מיוצרת תוך שימת דגש על איכות הבד וגזרה מוקפדת.

החזון: להצליח להגיע לבחורות בישראל ולגרום להן להרגיש מיוחדות, וכן כמיהה לייסד סניפי בוטיק בארץ ואף בעולם.

שלושה פריטים שווים: שמלת מחוך מסאטן לייקרה, בד של ארמאני (1200 ש"ח), שמלת ג'ינס בגזרת סטרפלס (850 ש"ח), אוברול פרחוני משיפון נשפך (540 ש"ח).

לפתוח ארנקים: טווח המחירים נע בין 250-2,500 ש"ח.

עוד משהו: לא ניתן כמעט למצוא פריטים בשחור, משום שנטיות לבה מתכתבות עם צבעוניות ענוגה. זה המקום לציין כי לאופר מחפשת בימים אלה משקיע כדי לפתוח את הבוטיק הראשי שלה. בנוסף, לאופר מספקת שירותי סטיילינג ומיתוג אישי בשיתוף אנג'לה עומר (סטודיו אינפיניטי). ניתן למצוא פריטים נבחרים מהקולקציה גם ב"הלנה" (דיזינגוף 154).

רעות לאופר, בביתה ברח' דיזינגוף 171, ת"א, בתיאום מראש בלבד טל': 054-4946788


עיצובים של רעות לאופר

SUMKA

מי אני? מעצבת התיקים אילנה גולדשטיין, בוגרת לימודי עיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי בחולון, מתגוררת ויוצרת בת"א מאז שנת 2003. לפני כארבע שנים השיקה את המותג "SUMKA", המשלב בין תרבות הערכים הרוסית ובין עולם האופנה העכשווי.

למה כדאי? הפריטים מתאפיינים במראה אורבאני נקי וחף מעיטורים מאולצים.העיצובים הם בגזרות חדשניות ובקווים עדינים ומחמיאים, תוך שמירה על פשטות ואיפוק בבחירת הצבעים.השראות הקולקציה שאובות מעולם העיצוב התעשייתי, תוך שימוש רב בצורות גיאומטריות, משחקים בחומר ובתלת מימד. החומרים מגוונים ביותר,ובהם עורות איכותיים, בדי ניילון, בדים משולבים בלייקרה ועוד. מגוון החומרים הרב מאפשר "עושר יצירתי וצורני", בד בבד עם שמירה על מחירים שפויים ומראה איכותי. בנוסף, המותג מצטיין במתן מענה פרקטי עבור הלקוחה; רצועה לכל תיק, כיסים פנימיים, ווגר שיאפשר לשמור על התיק סגור לגמרי וכד'.

החזון: להגיע למקומות חדשים ולשמור על העיצוב האיכותי שלא יתפספס במהלך הדרך.

שלושה פריטים שווים: תיק עור עם רצועות מתכווננות באורך באמצעות תיקתקים, הנהנה מחלוקה נוחה של כיסים פנימיים הניתנים לסגירה (1,400 ש"ח), חגורת עור עם אבזמים מיוחדים משנות ה-20 (199 ש"ח), תיק מעטפה עשוי מעור ובד, נושא תפורים המרמזים על רכות של שמיכת קווילט או קשקשים של שריון אבירים (245 ש"ח).

לפתוח ארנקים: טווח המחירים נע בין 199-1,400 ש"ח.

עוד משהו: התיקים נעשים בעבודת יד ומיוצרים בישראל.

סטודיו "SUMKA", רח' רמב"ם 5, ת"א טל': 074-7013333


תיק מעטפה, חגורת עור עם אבזמים משנות ה-20, תיק עור עם רצועות מתכווננות

ליצירת קשר עם נטע בדוא"ל

צילומים: שרשרת שושנים ושרשרת המשלבת טבעות מקליפות קוקוס של Two A – חגית גורן; תיק מעטפה של SUMKA – מירב חסון.