זהירות, סכנה: תכשיר האנטי אייג'ינג שמכיל חומרים אסורים

אנטי אייג'ינג | צילום: Shutterstock
אנטי אייג'ינג | צילום: Shutterstock

משתמשות במכשיר האנטי אייג'ינג הביתי של חברת NEWA? היום התגלה כי הג'ל שמגיע יחד עם המכשיר מכיל חומרים אסורים במינון גבוה. תגובת החברה: "דברים כאלה קורים. אנחנו משנים את הפורמולה"

88 שיתופים | 132 צפיות

 

אלפי נשים בישראל משתמשות במכשיר האנטי אייג'ינג הביתי NEWA של חברת אנדימד מדיקל. הוא הופץ כאן לראשונה לפני שנתיים ומאז הפך לסיפור הצלחה. השבוע ההצלחה נעצרה כאשר לקוחות החברה קיבלו מכתב המודיע להן בצורה שאינה משתמעת לשני פנים כי הג'ל שנכלל בטיפול ומיוצר במיוחד למכשיר הספציפי הזה אסור לשימוש.

"לקוחה יקרה, חברת אנדימד מדיקל, יצרנית מוצרי NEWA הביאה לידיעתנו כי התגלה בבדיקה שהג'לים NEWA Activator Gels המיוצרים על ידי צד שלישי, מכיל חומרים אסורים במינון החורג מהמינון המותר" נכתב בהודעה שפורסמה היום.

יש לציין כי כל לקוחה של החברה למעשה השתמשה בג'ל האסור ומרחה אותו על פניה בתדירות של פעמיים או שלוש בשבוע.

סמנכ"לית חברת "אנדימד מדיקל" שרון דובב ניסתה להפחית מחומרת האירוע כשניסתה לתאר אותו כ"חוסר נעימות" בלבד. "אנחנו מייצרים את המכשיר ואת הג'ל אנחנו קונים מיצרן ישראלי שמתמחה בייצור ג'לים" הסבירה.

דובב טענה אולי שהג'ל הוא תוצרת ישראלית אך על הבקבוק כתוב במפורש שאינו מיוצר בארץ אלא באירופה וברור שמדובר במוצר ממזרח אירופה. בתגובה לטענות אלה ענתה דובב "לא ידוע לי, אבדוק את זה". לאחר כשעה היא טענה שהיא אכן לא ידעה שבעבר הג'ל נרכש מחו"ל אבל מזה כשנתיים, לדבריה, מיוצר רק על ידי חברה ישראלית. על העובדה שבקבוק הג'ל שבידינו נרכש רק לאחרונה (בעל תוקף 11.1917) אך עדיין יוצר במזרח אירופה, היא לא ידעה כיצד לענות.

על אף אריזה של הג'ל אין אישור של משרד הבריאות.
"לא יודעת מה חייבים לרשום,  לדעתי עבדנו עם ספקים שיש להם אישורים. אני אבדוק את זה".

המכשיר מופץ יחד עם הג'ל כבר שנתיים. למה רק עכשיו נזכרתם לגלות שהוא מכיל חומרים אסורים במינון גבוה?
"זה קרה בבדיקת מעבדה מקרית. בתחום הקוסמטיקה עושים בדיקות אקראיות ובעקבות התוצאות העפנו את כל הג'לים שבמלאי. מדובר בהפסד כסף, לא יותר".

זה הרבה מעבר לכסף, נשים מרחו ג'לים עם חומרים במינון אסור על הפנים שלהן.
"דברים כאלה קורים ואז משנים את הפורמלה. אנחנו חברה ציבורית, אנחנו לא רוצים לייצר באלגנים"

עלול להיגרם להן נזק מהג'ל?
"אנחנו לא חושבים כך" אומרת דובב ומוסיפה כי "הפסקנו לאלתר את ההתקשרות עם החברה שיצרה לנו את הג'לים ועברנו לעבוד עם ספק שיש לו את כל האישורים הנדרשים, חברה גדולה, טובה ואחראית. כל הלקוחות יקבלו את הג'לים החדשים כמובן ללא תמורה, גם לעבור ספק כרוך בעלויות עבורנו".

מנ"כל החברה יוסי בראון טען בפנינו שלג'ל יש את כל האישורים ממשרד הבריאות ובמקרה וזה לא מופיע על המוצר – החברה תדאג לטפל בזה מול היצרן. עוד הוסיף כי היה כשל בהתוויה מסוימת של הג'ל ואכן מדובר בתקלה אף על פי שהפורמולציה מאושרת אך כיוון שטובת הצרכנים מול עיניהם הם העדיפו לנקוט משנה זהירות ולקרוא שלא להשתמש בתכשיר. כרגע כל הג'לים יוחלפו ללא עלות ובחברה כבר מעדכנים שמצאו יצרן חלופי לג'ל.