יום לימודים ארוך: כך תבחרו בית ספר מקצועי לאיפור

בואו ללמוד כיצד לאפר. צילום: שאטרסטוק
בואו ללמוד כיצד לאפר. צילום: שאטרסטוק

רוצים להתמחות באיפור? כדאי שתכירו את הפרמטרים והטיפים האלה לפני שאתם בוחרים את בית הספר שלכם

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי | רוית אסף בית הספר לאיפור

שוק האיפור בישראל צומח ב-10%-15% בכל שנה ולפי הערכות הוא מגלגל כיום מעל 60 מיליון שקל בשנה. מחיר מרבית המוצרים נע סביב טווח של 65-160 שקל והחנויות לממכר איפור מקצועי נחשבות להצלחה. כתוצאה מכך, לא מפתיע לגלות גם עלייה בביקוש להתמחות באיפור ומגוון קורסים שפונים לגברים ונשים בכל הגילאים.

הבעיה היא שצריך תעודה מוסמכת כדי ללמד בבית ספר לאיפור. מכאן שלא קל למצוא את בית הספר הנכון ויש המון פרמטרים שאליהם צריך להתייחס. היכרות עם הפרמטרים הללו היא השלב הראשון בחיפוש בית ספר לאיפור ובעזרתה ניתן גם לחסוך זמן והוצאות.

איפור מקצועי ואמין. צילום: שאטרסטוק
איפור מקצועי ואמין. צילום: שאטרסטוק

הכל מתחיל ברמת המקצועיות של המורים

מורים בבתי ספר לאיפור אחראיים על תיווך החומר לתלמידים. בהיבט התיאורטי, המורים מעבירים שיעורים פרונטאליים שבהם הם מסבירים על שורשי האיפור, השפעות תרבותיות של איפור ושינויים שעברו על הענף לאורך השנים. במקביל, המורים גם מכינים סדנאות מעשיות ומלווים את התלמידים בזמן שהם צוברים ניסיון ומיומנות.

ההשפעה הישירה שלהם על אופי הלימודים מחייבת בחירת בית ספר לאיפור לפי רמת המקצועיות של המורים. את רמת המקצועיות של המורים ניתן לבדוק לפי פרמטרים כמו מספר שנות ניסיון, ביקורות מצד תלמידים שכבר סיימו את הלימודים, חוות דעת אובייקטיביות וכמובן קורות חיים. כפי שצוין, תעודת מאפר מקצועית היא חובה – אבל ליתר ביטחון כדאי לוודא שלמורה שבחרת יש תעודה כזאת.

בכל בית ספר לאיפור שמכבד את עצמו ישמחו לתת למועמדים ללימודים פרטים על המורים, שאותם ניתן להזין לאתרי האינטרנט השונים כדי לבדוק מה הרקע המקצועי של המורה והאם הוא אכן מספיק מוסמך ללמד את הנושא. בסופו של דבר, רמת מקצועיות גבוהה של מורים חשובה יותר מעלות נמוכה או מערכת שיעורים נוחה וגמישה.

שילוב של הנאה ומקצועיות. צילום: שאטרסטוק
שילוב של הנאה ומקצועיות. צילום: שאטרסטוק

כמה תלמידים יש בכיתה ומה אופי השיעורים?

ברמה הטכנית, בחירה נכונה של בית ספר לאיפור היא גם פונקציה של מספר התלמידים בכיתה. ככל שיש מספר תלמידים נמוך יותר בכיתה, כך ניתן להבטיח יחס אישי וליווי צמוד לכל תלמיד. כמו כן, מספר התלמידים בכיתה משפיע על אופי השיעורים ועל קצב ההתקדמות בחומר. את מספר התלמידים בכיתה אפשר לבדוק על ידי יצירת קשר עם יועצי הלימודים בבתי הספר או באמצעות תיאום שיעור היכרות ללא התחייבות.

קורס איפור מקצועי נמשך 4-6 חודשים והלימודים בדרך כלל מתבצעים בשעות הערב. בנוסף, יש בתי ספר שאחראיים על התמחות התלמידים בסיום הלימודים. התמחות היא פקטור משמעותי בקריירה כי בעזרתה ניתן לצבור ניסיון מעשי ולעבות את תיק העבודות. רצוי לתת עדיפות לבית ספר שמציע התמחות ולנצל את מערכת היחסים עם המורים כדי להשתלב בתחום.