לילה טוב: טיפים ופריטים ששווה ללכת לישון איתם

תשנו את ההרגלים שלכם. צילום: שאטרסטוק
תשנו את ההרגלים שלכם. צילום: שאטרסטוק

הזמן: מאוחר בלילה. המקום: חדר השינה שלכן. במיטה: אתן. מתהפכות מצד לצד, עושות בטן גב אבל בקטע שממש לא מזכיר את החופשה האחרונה בתאילנד, קרועות מעייפות, עצבניות ונורא, אבל נורא רוצות להירדם כבר. יש מה לעשות? יש!

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי | אסתי- לאודר

להיכנס למיטה, לעצום עיניים, להירדם, לישון כל הלילה ולהתעורר בבוקר רעננות ומלאות אנרגיה. נשמע כל כך פשוט, נכון? הממ… תלוי את מי שואלים. מסתבר, שרבות מאיתנו חוות קשיים בהירדמות, לילות לבנים ונדודי שינה, שמצטברים, בסופו של דבר, לעייפות בלתי נסבלת, עצבים מרוטים ועיגולים שחורים מסביב לעיניים שרק רוצות להיעצם. לשמחתנו, יש הרבה מה לעשות כדי לשפר את המצב. קבלו כמה טיפים שיעזרו לכן לסגל הרגלי שינה בריאים יותר:

  • בהתחלה זה יראה לכן הזוי, לקוח מחיים של נזירים בטיבט או סתם בלתי אפשרי ליישום, אבל כל המחקרים מוכיחים שללכת לישון בשעה קבועה מדי לילה הוא אחד המתכונים האפקטיביים ביותר לשינה טובה ומספקת. תנו לזה צ'אנס והתוצאות לא יאחרו להגיע.
  • נסו, עד כמה שניתן, להשתמש בחדר השינה לשתי מטרות בלבד: שינה וסקס. פעולות כמו מריחת לק, קיפול כביסה, שינון נתונים לפגישה החשובה של מחר בבוקר או צפייה בטלוויזיה, מומלץ בחום לבצע במקומות אחרים בבית.

 

הכביסה מחוץ לחדר השינה. צילום: ניר יפה
הכביסה מחוץ לחדר השינה. צילום: ניר יפה
  • את טקס השינה (מה שקרוי במשפחות סאחיות "השכבות"), שאתן כל כך מקפידות לקיים עם הילדים הקטנים על שום האפקט המרגיע של פעילויות שחוזרות על עצמן מידי ערב, כדאי לכן ליישם גם על עצמכן. בשינויים קלים ומותאמי־גיל, שגרת ה"חביתה־מקלחת־ פיג'מה־סיפור" יכולה להפוך לטקס נעים שלכן עם עצמכן, שיכין אתכן לשינה. אל תשכחו לכלול בו ניקוי פנים יסודי והסרת איפור עם הבאלם המצטיין של אסתי לאודר Advanced Night Repair, כדי שלא רק תירדמו בקלות, אלא גם תקומו יפות ומצוידות בעור פנים קורן.

 

באלם ניקוי. צילום: אסתי לאודר
באלם ניקוי. צילום: אסתי לאודר
  • לכו לישון נקיות מלחצים, ממחשבות טורדניות, מעצבים שהבאתן הביתה מהעבודה ומכעסים על הבנזוג. ואם קשה לכן להשאיר את המטענים השליליים מעבר לדלת חדר השינה, שווה לנסות שיטות להרגעה עצמית כמו מדיטציה, כתיבה או נשימות עמוקות.

 

תכתבי לפני השינה. צילום: GettyImages
תכתבי לפני השינה. צילום: GettyImages
  • מי רוצה ללכת לישון בתוך בלגאן? כנראה שאף אחת. אל תחכו עם סידור החדר ומתיחת המצעים לביקורים החודשיים של אימא שלכן, כי בעזרת תוספות כמו תאורה נעימה, איוורור מספק וניקיון מופתי, חדר השינה שלכן יהפוך לכזה שתשמחו לחזור אליו מדי לילה והן יעזרו לכן לישון כמו תינוקות (מהסוג שישן עד הבוקר, כן?).
  • למרבה הצער, כמה מהחשודים המידיים בקשיי ההירדמות שלכן הם טעימים, כיפיים ובלתי בריאים בעליל: קפאין, משקאות מוגזים, חטיפים מלוחים ושאר ממתקים – מעוררים, מכבידים על הבטן, ובהחלט מומלץ להימנע מהם החל משעות אחר הצוהריים. ומה לגבי אלכוהול? ובכן, הוא אכן מאט את קצב גלי המוח, מרגיע ומרדים, אבל בהמשך הלילה השפעתו פוגמת ברציפות השינה. בקיצור? ביג נו נו.
  • אז מה כן אפשר לאכול כשהחושך יורד והבטן מקרקרת? משהו קטן וקל כמו יוגורט, פרי או פרוסה עם משהו. גם דייסת קוואקר או פודינג צ'יה ישלחו אתכן לישון שבעות (ובריאות!) אבל לא יעצבנו לכן את מערכת העיכול.

 

לחם עם שוקולד וברולה בננה | צילום: בן יוסטר
לחם עם שוקולד וברולה בננה | צילום: בן יוסטר
  • לספור לייקים בפייסבוק זה ממש לא כמו לספור כבשים, ובטח לא מה שירגיע אתכן או יפיל עליכן נמנום. ולכן, עם כל הצער והקושי, עדיף להשאיר את הטלפון מחוץ לחדר השינה ואפילו – וזה כבר טיפ למתקדמות – להיפרד לשלום גם מהמחשב והטלוויזיה כשעה ומשהו לפני השינה. למה? מכיוון שהמסך המואר מול העיניים משבש את פעילות המלטונין, הורמון השינה, שזה מישהו שאתן ממש לא רוצות לבלבל אותו.

 

תוותרו על הטלוויזיה. צילום: איתי סיקולסקי
תוותרו על הטלוויזיה. צילום: איתי סיקולסקי
  • עם כל הכבוד להישגים המרשימים שלכן בשיעורי הזומבה, פעילות גופנית נמרצת שמעלה את הדופק בשעות הערב, גם מעלה את הסיכוי שלא תצליחו להירדם כמו שצריך בלילה. ותרו עליה, העבירו אותה לבוקר, ואם ממש אין לכן ברירה או זמן פנוי אחר – לכו על ספורט רגוע יותר כמו יוגה או פילאטיס.

 

יוגה. צילום: shutterstock
יוגה. צילום: shutterstock
  • מפנטזות על שנ"צ? תמשיכו לפנטז. כי תנומת צוהריים, מפנקת ככל שתהיה, היא אחד הגורמים שהכי מפריעים להירדמות סדירה בלילה. ואם אתן ממש חייבות לקחת פסק זמן באמצע היום ולמלא מחדש את המצברים, שימו שעון מעורר ועצמו את העיניים לעשר עד 20 דקות – גג.

 

5 דברים שאת חייבת על שידת הלילה שלך

כל המרבה הרי זה משובח? לא במקרה של שידת הלילה שלך. צמצום ודיוק הם שמות המשחק ומילות המפתח לשינה רגועה ונטולת הפרעות. ובכל זאת, מה את חייבת שיהיה שם? בחרנו בשבילך

סרום Advanced Night Repair

ממש אין צורך להעביר את כל תכולת מדף הקוסמטיקה שלך לשידת הלילה, אבל את הסרום הזה את תרצי לשמור קרוב אליך.הסרום המוביל של אסתי לאודר, אשר בעזרת טכנולוגיה ייחודית משקם את העור, מפחית את סימני הגיל וממקסם את היכולת של עורך לחדש את התאים במהלך הלילה.

סרום. צילום: אסתי לאודר
סרום. צילום: אסתי לאודר

50 מ"ל, 470 ש"ח. להשיג ברשתות הפארם ובאתר

מחברת של MICUSH

גם את לפעמים מתעוררת באמצע הלילה עם רעיון מבריק או חלום מוזר ולא מצליחה לחזור לישון מהפחד שהם יברחו לך מהראש עד הבוקר? הפתרון: מחברת על השידה שלצידך, שבה תוכלי לשרבט הגיגים ליליים. בדקנו – זה עובד פלאים.

מחברת לתפארת. צילום: MICUSH
מחברת לתפארת. צילום: MICUSH

39 ש"ח, להשיג באתר

קופסת אחסון מזכוכית

איפה את מפזרת את כל התכשיטים והאקססוריז הקטנים שאת מורידה לפני השינה? בכל מקום? לדעתנו, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לאחסן אותם, ללא יוצא מהכלל, בקופסת הזכוכית הסגלגלה והיפיופה הזאת, לסגור את המכסה המוזהב, ולהיכנס למיטה. קופסת אחסון מזכוכית של המותג AYTM

קופסת אחסון מזכוכית. צילום: האוס מודה
קופסת אחסון מזכוכית. צילום: האוס מודה

220 ש"ח, להשיג באתר

שעון מעורר

קבלי פריט פרה־היסטורי מהעידן שלפני האייפון: שעון מעורר. לא תאמיני, אבל הוא עושה את העבודה, מקפיץ אותך מהמיטה בדיוק מתי שצריך, והשעון הספציפי הזה אפילו חתיך במיוחד. יתרון נוסף – הוא לא מעיר אותך באמצע הלילה עם כל מיני התראות וצלצולים.

שעון מעורר. צילום: story
שעון מעורר. צילום: story

149 ש"ח, המותג Structure B Jr.Clock Cloudnola, להשיג ברשת סטורי

FADO

גם אם את לא מהסוג שאוהב לקרוא לפני השינה, מנורה שולחנית ראויה, בשביל הסידורים האחרונים של הלילה – את חייבת. היא צריכה להיות קטנה במידותיה, יפת מראה וכמובן, כזו שמפיצה אור נעים (פלורסנט? ממש לא!). FADO של איקאה היא בול כזאת וגם המחיר שלה תענוג.

מנורת שולחן. צילום: FADO
מנורת שולחן. צילום: FADO

79 ש"ח. להשיג באיקאה