פתרונות קוסמטיים לסנטר הכפול

אדל. לא מוכנה לוותר על האוכל שהיא אוהבת | צילום: GettyImages
אדל. לא מוכנה לוותר על האוכל שהיא אוהבת | צילום: GettyImages

אם את מחבבת את הסנטר הכפול שלך - אשרייך. אם את מתבאסת בכל פעם שאת מסתכלת במראה - הכתבה הזו בשבילך. הפתרונות שעולם הקוסמטיקה מציע למי שרוצה להיפטר מהסנטר הכפול

88 שיתופים | 132 צפיות

בדצמבר 2016, חודש לאחר הבחירות בארצות הברית, התרחש אחד הסכסוכים הראשונים בין הנשיא הנבחר דונלד טראמפ לתקשורת האמריקאית. טראמפ נפגש בניו יורק עם עיתונאים בכירים, ובין היתר התלונן בפניהם על כך שהם מפרסמים תמונות בלתי מחמיאות של סנטרו הכפול, מה שגרר את הרשת להגיב באינספור ממים משעשעים.

קו לסת כפול המסתיים בסנטר נוסף אינו עניין השמור לשמנמנים בלבד. אמנם הגורם העיקרי לכך היא שכבת שומן השוקעת מתחת לסנטר ויוצרת עור רופס ומדולדל (שקשה לפעמים להעלים גם בדיאטה), אבל הסיבות לסנטר כפול יכולות להיות גם שינויים הורמונליים אצל נשים, ריפיון שרירים ועור בגיל מבוגר, נטייה גנטית או מבנה עצמות שגורם לעור סביבו להיות רפוי.

דונאלד טראמפ. התלונן על פירסום תמונות לא ראויות של סנטרו הכפול | צילום: GettyImages
דונאלד טראמפ. התלונן על פירסום תמונות לא ראויות של סנטרו הכפול | צילום: GettyImages

 

עולם האסתטיקה מציע לא מעט פתרונות למצב, אבל לפני הכל מומלץ לנסות ולשפר את המצב על ידי תרגילים לחיזוק שרירי הסנטר, למשל פתיחת הפה ודחיפת הלשון החוצה 10 פעמים מדי יום. חמישה טיפולים הנחשבים לחדשניים ביותר בשוק הסנטרים יסייעו לכן אם נואשתן מתרגילי הפנים:

Skin Tightening – הידוק הסנטר

טיפול המשלב גלי אינפרה אדום, גלי רדיו ואולטרסאונד המחדשים את העור בשכבות העמוקות. "הטיפול מתחיל במריחה של ג'ל מקרר וחימום האזור, שמושך את אנרגיית החשמל לעבר הדרמיס העמוק וממס את השומן באזור", מסבירה הלגה רקנטי המתמחה בפתרונות אסתטיים בעור. "בעקבות המסת השומן, הריפיון בעור ניכר יותר ולכן בשלב השני ממצקים את העור, מכווצים את הרקמות ומבצעים מעין פעולת הלחמה של סיבי הקולגן והאלסטין. כל הפעולות בשלב הזה מגרות את שכבת העור להיבנות מחדש".

משך הטיפול: שעה עד שעה וחצי.

מספר טיפולים: 7-10 טיפולים בהפרשים של שלושה שבועות בין טיפול לטיפול. תוצאות נראות בדרך כלל לאחר הטיפול השלישי.

תופעות לוואי: אדמומיות למשך כמה ימים, שניתן להסתיר על ידי מייק אפ.

תיאום ציפיות: שיפור מקסימלי במראה.

חשוב לדעת: הטיפול מלווה במעט כאב, ונעשה ללא הרדמה מקומית או אלחוש.

מחיר: 1,500 ש"ח לטיפול בודד.

פייס טייט: לפני ואחרי הטיפול | צילום: יח"צ פרומדיקס
פייס טייט: לפני ואחרי הטיפול | צילום: יח"צ פרומדיקס

שאיבת שומן וטיפול בלייזר

טיפול הכולל שאיבת שומן מאזור הסנטר ונערך בבית חולים תחת הרדמה כללית, אך ללא אשפוז. "יוצרים בעור חתך קטן מאוד שדרכו מחדירים צינורית דקה ועדינה לשאיבה", מסביר ד"ר יורי מינוסקין מרשת פרופורציה. "בתום השאיבה מחממים את השכבה התחתונה של העור ומכווצים אותו באמצעות מכשיר לייזר".

משך הטיפול: 30-40 דקות.

מספר טיפולים: טיפול אחד. אם שומרים על המשקל התוצאה תישמר למשך שנים.

תופעות לוואי: סימנים כחולים כמו אחרי מכה יבשה שחולפים תוך כשלושה שבועות, וסימן קטן, כמעט בלתי נראה, במקום החדרת הצינורית. הכאב מתואר כנסבל ותהליך ההחלמה נמשך 10 ימים עד שבועיים, שבמהלכם יש צורך בחבישה תומכת שמרימה את המקום. ניתן לחזור לשגרה לאחר יומיים.

תיאום ציפיות: השיפור מיידי ומובטח שינוי משמעותי, התלוי במבנה הצוואר והלסת התחתונה (אם קו הלסת קצר ושטוח יחסית, התוצאה תהיה ניכרת פחות).

חשוב לדעת: הטיפול אינו מתאים לשריר צוואר רפוי מאוד.

מחיר: 13,500 ש"ח.

Thermi Tight – טיפול בגלי רדיו

ה־Thermi Tight הוא מכשיר שעובד על גלי רדיו. "הטיפול מתבצע תחת הרדמה מקומית", מסביר ד"ר חיים קפלן, מומחה לכירורגיה פלסטית, "השלב הראשון כולל חימום השומן והמסתו על ידי החדרת צינורית לעומק העור בעזרת יצירת אנרגיה חשמלית המגיעה לשכבות העמוקות של העור והשומן. כשטמפרטורת המכשיר מגיעה ל־70 מעלות צלזיוס מעבירים את הצינורית למקום אחר באזור הסנטר והצוואר, עד שמחממים את רקמת השומן בכל האזור. בשלב השני מהדקים את העור הרפוי בקו הלסת ב־44 מעלות צלזיוס".

משך הטיפול: שעה ורבע.

מספר טיפולים: טיפול חד פעמי. התוצאות נראות כעבור כשלושה חודשים שבמהלכם מתפרק השומן ונבנה הקולגן.

תופעות לוואי: נפיחות קלה, כמעט ללא שטפי דם. לאחר הטיפול הסנטר חבוש למשך 24 שעות. יש לישון עם החבישה למשך ששה שבועות. אין חריגה מהשגרה.

תיאום ציפיות: התוצאה אינה מיידית כמו בהליך ניתוחי, אך לעתים השיפור משמעותי יותר מאשר זה המושג בניתוח. התוצאות הסופיות נראות לעין אחרי כתשעה חודשים.

חשוב לדעת: בכנס האחרון לכירורגיה פלסטית שנערך בלאס וגאס נאמר שזה הטיפול הלוהט ביותר בקרב כוכבות הוליווד (מאריה קארי, למשל).

מחיר: 20 אלף ש"ח.

Facetite by Inmode – טיפול בטכנולוגיית גלי רדיו זעיר־פולשנית

מכשיר חדשני שהושק בארץ בחודש האחרון מבית חברת "פרומדיקס" הישראלית, המציג את הדור החדש ביותר בטכנולוגיית גלי רדיו זעיר־פולשנית להידוק קו הלסת והסנטר. "תחת הרדמה מקומית מחדירים צינורית מזערית לחתך תת עורי והיא מחממת את שכבות העור העמוקות, הרקמות התת עוריות והשומן התת עורי בעזרת גלי רדיו", מסבירה ד"ר שרית כהן, מומחית לכירורגיה פלסטית. "החימום ממס את תאי השומן, מכווץ את הרקמות התת עוריות ויוצר אפקט הרמה שלא מתרחש בשאיבת שומן רגילה. גלי הרדיו הבי־פולריים מאפשרים פעולה ממוקדת ביותר על האזור הדורש טיפול, מה שמבטיח טיפול קצר יותר בהשוואה לשיטות אחרות".

משך הטיפול: חצי שעה.

מספר טיפולים: טיפול חד פעמי.

תופעות לוואי: בימים הראשונים יש להשתמש במחוך לסנטר כדי למזער שטפי דם. ניתן לחזור מיד לשגרה. השיפור במראה ניכר כעבור יומיים.

תיאום ציפיות: מתאים למטופלים עם צניחה קלה ובינונית. התוצאה הסופית מבטיחה אפקט הצערה משמעותי ונשמרת למשך לשנים.

חשוב לדעת: השיפור הגדול ייראה לאחר חצי שנה.

מחיר: 7,500-15,000 ש"ח.

ניתוח מתיחת צוואר

טיפול המתאים לסובלים מעודפי עור או שומן בצוואר ובסנטר. לדברי ד"ר רונן גלזינגר, מומחה בכירורגיה פלסטית, הוא מומלץ למי שטיפולים אחרים לא גרמו לשיפור במצבו. את הניתוח ניתן לבצע בהרדמה מקומית או מלאה. "בשלב ראשון ממסים את השומן ושואבים אותו החוצה", מסביר ד"ר גלזינגר, "ואז מותחים את העור ומורידים את העודף על ידי ביצוע חתכים בקו האוזן ומאחוריה".

משך הטיפול: שעה וחצי עד שעתיים, ללא צורך באשפוז.

מספר טיפולים: טיפול חד פעמי.

תופעות לוואי: שטפי דם ונפיחות בימים שאחרי הניתוח. מיקום החתכים מוסתר, אבל עדיין תיוותר צלקת. במהלך 48 השעות הראשונות יש לחבוש את האזור המנותח. תהליך ההחלמה נמשך בין שבוע לעשרה ימים.

תיאום ציפיות: מדובר בשיפור דרמטי במראה. קו הלסת נראה חד יותר וללא שומן ועודפי עור, למשך מספר שנים.

חשוב לדעת: לפני הניתוח יש לבצע בדיקות דם. הניתוח מתאים לנשים וגברים מעל גיל 40.

מחיר: 25-30 אלף ש"ח.

אנג'ליקה יוסטון | צילום: GettyImages
אנג'ליקה יוסטון | צילום: GettyImages
בריטני ספירס | צילום: GettyImages
בריטני ספירס | צילום: GettyImages

 

העתיד: זריקת הפלא

חברת התרופות האמריקאית Kythera פיתחה את Kybela – הזריקה הראשונה בעולם שממסה שומנים ומעלימה סנטר כפול במקרים בינוניים וחמורים. כיום היא נמצאת בשימוש בארצות הברית ובקנדה ובעוד כשנה היא אמורה לקבל אישור לשימוש בארץ. החומר המוזרק לשומן שהצטבר בסנטר הוא חומצה (דאוכסיכוליק) שמפרקת תאי שומן בלבד. עם פירוקם נכנסים למקום המוזרק תאי דם לבנים שבולעים את הפסולת ומסלקים את השומן. כל טיפול כולל כ־50 הזרקות ובממוצע יש צורך בשישה טיפולים, בהפרשים של חודש ימים. על פי מִנהל המזון והתרופות האמריקאי, השומן נעלם לנצח אך את ההזרקה צריכים לבצע פלסטיקאים שעברו הכשרה ועליה להיות מוזרקת לתאי השומן, אחרת היא עלולה להרוס תאים אחרים ולגרום לפגיעה עצבית בלסתות ולחולשה בשרירי הפנים. הטיפול טרם תומחר בארץ (העלות בחו"ל היא 2,000־1,000 דולר) והוא לא מתאים למי שסובל מעודפי עור כי הזריקה עובדת על שומן בלבד.