פתיחת עסק בעולם הקוסמטיקה והיופי: כך תעשו זאת נכון

כך תעשי זאת נכון. צילום: שאטרסטוק
כך תעשי זאת נכון. צילום: שאטרסטוק

חולמת לפתוח עסק משלך בעולם הקוסמטיקה והיופי? החלטה נכונה. אך לפני שתצאי לדרך ותתחילי לשדרג את המראה החיצוני של לקוחותיך, ישנם דברים חשובים שצריך לדאוג להם

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי | מאת: מעיין מליח

השאיפה של אישה לפתוח עסק משלה נובעת ממספר דברים שבוערים בה – הצורך לממש את יכולותיה ואת הכישרון שלה, האהבה הגדולה לתחום והרצון לחיות אחרת. הרבה ממהרות לפתוח את העסק שלהן ולהתחיל לעבוד, אך לעיתים שוכחות לדאוג לאבני הבניין, שבלעדיהם תיתכן קריסה אחת גדולה. בדיוק עבור אותם אבני בניין חשובות, נועד המדריך הבא.

יופי ותו לא. צילום: שאטרסטוק
יופי ותו לא. צילום: שאטרסטוק

אז מה צריכה לעשות מי שבוחרת לפתוח עסק קוסמטיקה?

1. ללמוד את התחום – עולם הקוסמטיקה מחייב ללמוד את המקצוע. לא ניתן לבצע טיפולים על גופם של לקוחות, בין אם שימוש בחומרים, הסרת שיער במכשירים שונים או איפור – ללא למידה ומודעות לסכנות ולמבנה העור.

2. לקבל ייעוץ מעורך דין – כהמשך לסעיף 1, במקצועות בהם ישנה אחריות של בעל המקצוע כלפי הלקוח, במיוחד כשמדובר בטיפולים פיזיים, יש צורך לדאוג לעורך דין שילווה אותך ויפקח, לפחות בהתחלה, ואף ידאג לניסוח מסמכים, עליהם תוכלי להחתים לקוחות (שאלון בריאות, לדוגמא), ולקבל ממנו ייעוץ לאורך כל הדרך.

3. לפתוח עוסק פטור/מורשה – כל אדם המתפרנס מחויב בתשלומים למדינה, הכוללים תשלומים לביטוח לאומי ומס הכנסה. בין אם בעזרת רו"ח או באופן עצמאי, ישנה חובה לעבוד מול הגופים הנ"ל ולהפריש כספים בהתאם לחוק. מקצועות הקוסמטיקה מאפשרים להשתכר במהירות ולהרוויח סכומי כסף גדולים – והדבר יהיה בולט לעין בחשבון הבנק. אל תיקחי סיכונים מיותרים.

ביוטי סלון. צילום: שאטרסטוק
ביוטי סלון. צילום: שאטרסטוק

4. מקורות מימון/הון עצמי – כדי לפתוח מכון קוסמטיקה יש צורך בהשכרה של קליניקה, אך לרוב ניתן גם לעבוד מהבית. מעבר לכך, ישנו צורך לקנות ציוד, מיטת טיפולים, חומרי חיטוי וקרמים שונים, ואם את כזאת שתחום ההתמחות שלה הוא ציפורניים – אז לקנות מגוון רחב של צבעים שונים, כדי שהלקוחות שמגיעים אלייך יקבלו תחושה של שפע וקוסמטיקאית בעלת לקוחות רבים. לא מומלץ להתחיל לעבוד עם מלאי חסר.

5. לדאוג לרכוש ביטוח אחריות מקצועית – כעוסקת במקצוע הקוסמטיקה את באה במגע עם אנשים שונים במצבים בריאותיים שונים. ידועים מקרים רבים של לקוחות אשר תבעו על כוויות בעקבות טיפול הסרת שיער בלייזר, ואף על כתמים ופצעים שהופיעו לאחר שהתאפרו אצל קוסמטיקאית. ביטוח אחריות מקצועית של חברת ביטוח אמינה ומקצועית תעניק לך גב, כגוף שיעמוד לצדך ומאחוריך במקרה של תביעה, שעלולה, מעבר לנזקים בתוצאות משפט אם יהיו, גם לפגוע בזמן העבודה שלך ואף במוניטין שכל כך חשוב במקצוע זה, בו עוסקים עשרות אלפים בישראל.

לאט לאט לפי השלבים. צילום:שאטרסטוק
לאט לאט לפי השלבים. צילום:שאטרסטוק

יוזמה מבורכת שמחייבת זהירות יתרה

פתיחה של עסק היא יוזמה מבורכת, אך מחייבת לעבוד בהתאם לחוק, ולפעול בדרכים שיהיו מועילות בעבורך – בין אם לדאוג למיקום נגיש, כלי עבודה זמינים, וכמובן, ביטוח אחריות מקצועית שיאפשר לך לעבוד בראש שקט ולדעת שחברת ביטוח חולקת איתך את האחריות.