ריאיון מיוחד: מעצב השיער של מדונה וסלינה גומז מדבר

רוברט קרומינס | צילום: פול ראני
רוברט קרומינס | צילום: פול ראני

רוברט קרומינס הוא מעצב השיער של סלינה גומז, ליידי גאגא ומדונה. בריאיון מיוחד הוא מספר מה הוא חושב על מעצבי השיער בישראל, למה בלונד הוא עדיין הצבע מספר אחת ועד איזה גיל אפשר להשתולל עם ורוד בשיער (רמז: גם אחרי גיל 70)

88 שיתופים | 132 צפיות

 

דוגמניות יפות וחטובות עם שיער מעוצב להפליא גדשו את הבימה באולם ע"ש סמולרש באוניברסיטת תל אביב בשבוע שעבר, אבל העיניים היו נשואות דווקא אל מעצב השיער רוברט קרומינס. אלף מעצבי שיער הגיעו למקום כדי לראות בפעולה את אגדת השיער, אחד ממעצבי השיער המשפיעים ומעוררי ההשראה הגדול בעולם, שכונה על ידי וידאל ששון כ"מעצב האולטימטיבי המצטיין בעולם השיער". קרומינס, 54, המנהל האמנותי של חברת מוצרי השיער "פול מיטשל", הוא אמנם בעלים של שבעה סלונים לשיער בארצות הברית, אבל בחלק ניכר מזמנו הוא מסתובב עם השואו שלו ברחבי העולם עם מעצבי שיער שהוא בחר בפינצטה מאיטליה, שוייץ וארצות הברית. "המופע" כולל מיצג וידאו ארט בתלת מימד (לרגע הרקע הוא פאב של פעם ובמשנהו רחוב ניו יורקי בגשם), משולבים בשואו חי של עיצוב שיער בניצוחו שנמשך שעה וחצי.

הוא איש מצחיק, תזזיתי, פרפורמר אמיתי, מקפץ ורוקד שלא מפסיק לדבר תוך כדי התספורות שהוא עושה לדוגמניות. בממוצע הוא יכול לסיים ארבע תסרוקות בעשר דקות, כשהוא לא משתמש במספריים, אלא רק בסכין תער שבצדו השני מסרק. שיערו צבוע בלונד פלטין ויש לו זקנקן דק וארוך שהוא סמלו המסחרי. הוא לבוש בגדי פיראט בשחור לבן עם הרבה נגיעות זהב, כולל מגפיים מוזהבים, חבוש כובע לבד מעוטר בנוצה שרכש מהכובען של המלכה אליזבת, ועל אחת מאוזניו עגיל ענק. "ג'וני דפ לובש את הבגדים האלה עשרה ימים בשנה לצורך סרט, אני תמיד לבוש ככה. גם בטיסות לא  יתפסו אותי בטרנינג", הוא אומר בראיון בלעדי ל"את".

כך שמלבד היותו מעצב שיער מוביל הוא גם אייקון אופנה. ז'קט של אלכסנדר מקווין עלה לו 10,000 דולר ("היום מעצבי שיער הם ידוענים כמו שפים מובילים והמעמד מחייב") לצידו על הבמה כיכבה ארוסתו מרי  קואומו (הוא גרוש ותיק ואב לילדים) הכימאית של המותג, בתספורת קצרה בשיער בלונד פלטין עם נגיעות בוורוד. לפעמים היא גם בתוספת ירוקה, ומצידו השני – חברו הטוב והקליינט הנאמן, קלינט איסטווד, כשקרומינס מעיד ש"בהופעות שלנו היא נראית כמו ליידי גאגא ואני אלטון ג'ון".

הוא נולד בגלזגו שבסקוטלנד להורים בעלי מסעדות וברים, אבל אחרי שאייש תקופה קצרה את עמדת הבר מן, הבין שזה לא בשבילו, לקח טיסה ללונדון ועם 200 דולר בכיס המשיך לארצות הברית. הוא  נרשם לבית ספר לעיצוב שיער, ובמקביל עבד כשליח פיצה ומוכר מקלחונים. במהלך הלימודים הציע לו מישהו לקחת קורס אצל מעצב השיער הנחשב פול מיטשל, שזיהה מיד את הפוטנציאל של קרומינס ולקח אותו תחת חסותו. "כשפגשתי אותו בפעם הראשונה, הרגשתי כאילו פגשתי את ישוע. הוא הפך מיד לגיבור שלי כי הוא גרם לי להאמין בעצמי ולראות בי משהו שאני לא  ראיתי. פול היה הראשון שאמר לי 'אתה יכול' וככה אני אומר היום למעצבים מתחילים שאני מטפח. מעצב שיער זה לא דבר כל כך מסובך. העניין הטכני פחות חשוב מהרגישות לאנשים, אם תלכו עם הלב שלכם ותבואו עם תשוקה למקצוע – תצליחו".

היום הוא מתגורר בסאן דייגו קליפורניה, שם יש לו שני סלונים  לשיער (האחרים ממוקמים בלאס וגאס ובטולסה, אוקלהומה), כולם מעוצבים בסגנון הייטקי כשאחד הדברים הבולטים בהם הוא סלון בר צבעים מפואר, והוא ממש לא מבין למה ברוב המספרות מחביאים את הצבעים ולא שמים אותם בפרונט, למרות שצבע הוא אחד הדברים היותר חשובים בעיצוב המראה. מראש הוא החליט לא לפתוח סלון  בהוליווד, אבל הוליווד מגיעה אליו. מדונה מגיעה אליו כשהיא נוחתת בלאס וגאס,  (למרות שיש לה מעצבת שיער צמודה) והיא וליידי גאגא הן הלקוחות הכי בלונדיניות שלו. גם ריס ויתרספון היא לקוחה קבועה ולדבריו  שמרנית גם בעיצוב השיער וגם בבלונד ולאיימי אדאמס הוא עוזר לשמר את הגוון הג'ינג'י. סלינה גומז ופאולה עבדול מעדיפות  תמיד שיער ארוך, ולצד כל אלה תמצאו גם את קורטני קוקס, רוזאן, טרי האצ'ר והזמרת פרגי. בין  הלקוחות הגברים שהפכו גם לחבריו, נמנים בן אפלק, סטיב בולדווין  והראפר סנופ דוג ("הוא תמיד אומר לי שהמראה שלי מוזר מדי").

בוא נדבר על אופנה בשיער

"בסוף היום, שכל אחת תלך עם מה שמתאים לה על פי מבנה הפנים שלה ולכן אני לא אגיד שארוך הוא באופנה או קצר באופנה. אצל האמריקאים אם הם 'נדבקים' למשהו זו מגפה, אחרת איך אפשר להסביר שהתספורת של רייצ'ל מחברים, שלטה ברחוב האמריקאי 12 שנה, ובעבר היותר רחוק זו הייתה תספורת פארה פוסט. בהוליווד עדיין הרוב מעדיפות בלונד. בכלל האמריקאים לומדים עיצוב שיער בשביל מקצוע ולקיים לעצמם חיים, באנגליה, זה אחרת. המעצבים שם הביאו את עיצוב השיער לרמת אמנות. לגבי הקיץ, אפשר לדבר על מגמות. המגמה העכשווית היא תוספת צבע, הרבה קונטורינג, הפסטלים יהיו מאד חזקים הקיץ וראשים בצבעי הקשת לא יהיו לגמרי מוזרים. ל-50 אחוזים מהאוכלוסייה יש שיער שיבה ושיער שיבה צריך לצבוע. היום יש טכניקות צביעה חדשות, כבר לא עם נייר כסף, אלא נייר שקוף, והצבעים החדשים אינם מזיקים לשיער, אני לא מבין למה סבתא בגילאי 60 או 70 לא יכולה להוסיף ורוד או ירוק או תכלת בשיער. הן קליינטיות מצוינות, באות לצבע בין 12-8 פעמים בשנה.

בין כל ההופעות בעולם , אתה מספיק לעבוד בסלונים שלך?

"לפחות ארבעה ימים בחודש אני מקפיד לעבוד, כשבכל יום אני  מטפל בשיער של 12 אנשים".

כמה יקר להסתפר בסלונים שלך?

"לא יותר מאחרים ברמה הזאת. חפיפה וייבוש מ-75 דולר, גוונים מ-150 דולר, טיפול קרטין ב-58- 128 דולר. הכי חשוב לי לטפל באנשים 'רגילים' והמחירים בהתאם".

איך התרשמת מרמת המעצבים הישראלים בסדנאות שעשית בארץ?

"הם טובים והם יצירתיים וסקרנים אבל אני לא מבינים למה הרוב המוחלט אצלכם הם גברים, בעולם זה כבר השתנה ויש יותר ויותר מעצבות שיער".

תגיע אלינו שוב?

"כנראה בקרוב מאד. אשתי לעתיד ביקשה שירח הדבש שלנו יהיה בירושלים".

 

רוברט קרומינס עם ווידאל ששון | צילום: יח"צ
רוברט קרומינס עם ווידאל ששון | צילום: יח"צ
רוברט קרומינס עם ג'ון פול דה ג'ורייה, בעלי חברת פול מיטשל, וארוסתו מרי, הכימאית הראשית של החברה | צילום: יח"צ
רוברט קרומינס עם ג'ון פול דה ג'ורייה, בעלי חברת פול מיטשל, וארוסתו מרי, הכימאית הראשית של החברה | צילום: יח"צ
רוברט קרומינס עושה צמות לסנופ דוג | צילום: יח"צ
רוברט קרומינס עושה צמות לסנופ דוג | צילום: יח"צ