שוברות שתיקה: הווגינה יוצאת מהתחתון

Coin Cunts by Suzanna Scott , suzannascott.com
Coin Cunts by Suzanna Scott , suzannascott.com

הווגינה שלנו כבר מזמן עשתה אאוטינג על מסכי הטלוויזיה ועכשיו, כשהיא מככבת בפריים טיים, היא גם משקיעה בעצמה. כל הטיפולים האסתטיים ובשורות הטיפוח הווגינליות להשגת פות מגונדרת

88 שיתופים | 132 צפיות

 

נדמה שהשיח הציבורי סביב הווגינה הפך בשנים האחרונות לפטפטני במיוחד. נושא שהיה מוצנע במרתפיה החשוכים של התודעה, הובא לפריים טיים על ידי נשים יוצרות ומוכשרות שלא מתביישות לדבר על הגוף שלהן ובייחוד על הפות שלהן. יוצרת הסדרה "בנות" לנה דנהאם, שהציגה פעמים רבות עירום נשי לא מפולטר, הצליחה לזעזע את הרשת כשהשחקנית גבי הופמן (המגלמת את אחותו של אדם) הופיעה עם שיער ערווה מלא, מתולתל ולא מסודר, ואילו הקומיקאית איימי שומר ממשיכה לעשות כותרות בעונה החדשה של סדרת הטלוויזיה "בתוך איימי שומר" עם המערכון המבריק על יוגורט מיוחד לפות שנקרא Yo-Puss.

עולם הפלסטיקה מגיב למעמד הכוכבת התקשורתית של הווגינה, ומביא את בשורת האסתטיקה הווגינלית, העונה לצורך של יותר ויותר נשים לשפץ שפתיים, להדק ולהצר נרתיק ולמתוח את העור באזור. "נשים היום לא מסתפקות יותר בפנים יפות ומטופחות. הן רוצות נרתיק שגם נראה אסתטי וגם צר מספיק כדי להסב להן ולמי שאיתן הנאה גדולה בזמן קיום יחסי המין", מסבירה הגינקולוגית ד"ר פאני בר־לוי החברה באיגוד הבינלאומי לאסתטיקה נרתיקית (כן, יש דבר כזה, חדש לגמרי). "מדובר גם בצעירות אחרי לידות וגם בנשים בגיל 60־50 ויותר שרוצות להרגיש נוח עם המיניות שלהן ולהרגיש נחשקות", היא מוסיפה. אם בעבר הנושא הזה היה טאבו, כיום השיח פתוח לגמרי ומתקיימים כנסים וקורסים ברחבי העולם שמוקדשים לאסתטיקה הווגינלית. לדברי בר־לוי, זו תופעה שצוברת תאוצה, וגם במדינות כמו דובאי יש מרפאות אסתטיקה שבהן משתרכים תורים ארוכים של נשים מכוסות רעלה שרוצות נרתיק יפה וצר.

מלבד ההיבט האסתטי של רפיון וגינלי, קיים גם הנושא התפקודי. נשים רבות אחרי לידה ונשים מבוגרות סובלות מיובש וגינלי הגורם לכאבים בעת יחסי מין ומנרתיק מורחב שנוצר בעקבות לידה או תהליך ההזדקנות ומפריע לסקס, ותורם לדליפת שתן בעת מאמץ. לדברי פרופ' חיים קריסי, מנהל היחידה האורוגינקולוגית במרכז הרפואי רבין ומנהל מחלקת הנשים של בית החולים, הטיפולים שהוצעו עד לאחרונה היו ניתוחיים בלבד, אבל כיום קיימים בשוק טיפולים שונים הכוללים הזרקת חומצה היאלורונית או טיפול במכשירי לייזר לאזור הווגינה המסייעים במקרים כאלה וכן בבעיות גרד, עקצוץ וצריבה. במקרים של דליפת שתן חמורה או כשיש פגיעה אנטומית קשה כמו שרירים קרועים או פתח נרתיק רחב מאוד, הפתרון הוא עדיין ניתוחי, אך לדברי פרופ' קריסי גם פה מדובר בפלסטיקה וגינלית מתקדמת מאוד. "הניתוח מאוד מדויק ובמהלכו מחזירים את השרירים למקומם האנטומי, פעולה המחזירה את הנרתיק לגיל 18".

פרח החיים | ג'ורג'יה אוקיף
פרח החיים | ג'ורג'יה אוקיף

 

אלה שלושת הטיפולים הפופולריים ביותר בתחום:

מונה ליזה

חידוש רקמות העור בלייזר מסוג 2CO

העלמת יובש, מיצוק והצרת הנרתיק באמצעות מכשיר לייזר שיוצר חירור מיקרוסקופי נקודתי ברקמה הרירית של פנים הנרתיק, המביא לייצור מוגבר של קולגן. העור נבנה מחדש ורקמתו מורמת ושבה למקומה. לדברי פרופ' קריסי, העובדה שמדובר בחידוש הרקמות ללא ניתוח היא בשורה גדולה והתוצאות מדהימות.
למי מתאים: לנשים בגיל 40 פלוס, שסובלות מיובש בנרתיק ולא מעוניינות בטיפול הורמונלי, לסובלות מדליפת שתן ברמה של 3־1 ולנשים שרצות בתדירות גבוהה לשירותים. הטיפול לא מתאים לנשים הסובלות מנזק משמעותי, כולל נרתיק רחב מדי ופתוח לגמרי, או במקרים של דליפת שתן קשה.
מספר טיפולים: שלושה טיפולים בני חצי שעה כל אחד, בהפרשים של חודש וחצי, ופעם בשנה טיפול תחזוקה בודד.
תופעות לוואי: תחושת צריבה במהלך הטיפול. לא נדרשת תקופת החלמה.
מחיר: 3,000 ש"ח לטיפול בודד.

דזיריאל

טיפול ביובש וגינלי על ידי הזרקת חומצה היאלורונית

חידוש מהפכני עולמי שפוטר נשים רבות משימוש בקרמים וכדורים המוחדרים לנרתיק בגלל יובש. הזרקת חומצה היאלורונית הייעודית לאזור הנרתיק מבוצעת בהרדמה מקומית ונעשית דרך צינורית שדרכה מוחדר החומר לכל האזור עם דקירה אחת בלבד של המקום. קיימים שני סוגים של חומצה: דזיריאל – המביאה לגירוי ביולוגי של העור, מעניקה לחות לאזור וכך בונה מחדש תאי קולגן ומדפנת ומעבה את האזור; ודזיריאל פלוס – המאפשרת לשנות את צורת השפתיים הקטנות ולהפוך אותן למלאות ואחידות בנפחן ובגודלן. לדברי ד"ר בר־לוי, לעתים יש צורך לשלב את הטיפול עם לייזר נרתיקי.

למי מתאים: לנשים בכל הגילים הסובלות מיובש וגינלי ואובדן נפח שפתי הנרתיק.
מספר טיפולים: בין מזרק אחד לשניים. מומלץ טיפול תחזוקה פעם בשנה.
תופעות לוואי: אין. לעתים נדירות יכול להופיע שטף דם קטן או נפיחות קלה שחולפים מהר.
מחיר: 2,000 ש"ח למזרק.

ניתוח להצרת הנרתיק

טיפול כירורגי בהרדמה כללית

כמו בהרמת פנים גם כאן האמצעים להשגת המטרה כוללים סכין, חוט ומחט, שמשחזרים ומרימים את השרירים והרקמות שהתרופפו בעזרת רקמות סמוכות ובונים מחדש את מפתח הנרתיק והשריר הסוגר של הנרתיק. משך הניתוח הוא כ־45 דקות והוא נעשה בדרך כלל בהרדמה כללית. המטופלת משוחררת הביתה לאחר כארבע שעות עד לילה. ניתן להזריק אחרי הניתוח חומר הרדמה כדי להקל על הכאב של היום הראשון. הכאבים נחלשים בהדרגה תוך שבועיים וניתן לקיים יחסי מין אחרי כחודשיים, לדברי פרופ' קריסי.
למי מתאים: לנשים הסובלות מפגיעה אנטומית קשה כמו שרירים קרועים, פתח נרתיק רחב מאוד או שפתי נרתיק מוגדלות ונפולות, ולטיפול במצבים חמורים של דליפת שתן.
תופעות לוואי: סיבוכים כתוצאה מהניתוח הם נדירים, וכוללים לרוב דימום או זיהום. עיסוי הנרתיק לאחר הניתוח הופך את הצלקות למינוריות.
מחיר: כ־15 אלף ש"ח, תלוי במצב הנרתיק. לעתים ניתן לבצע את הניתוח במסגרת ביטוחים משלימים.

 

לייפות את הפות

הפריטים שיוסיפו לה סטייל

לא לחשוף הכל על ההתחלה | צילום: שרבן לופו
לא לחשוף הכל על ההתחלה | צילום: שרבן לופו

תחתונים לה פרלה לפקטורי 54, 250 שקלים

vagazzle | צילום: יח"צ
vagazzle | צילום: יח"צ

מדבקה אמזוןמחיר 30 שקלים

גם קישוט וגם אקסטרה הנאה
גם קישוט וגם אקסטרה הנאה

פירסינג, פירסינג שופ, 65 שקלים

ניחוחות אהבה | צילום: יח"צ
ניחוחות אהבה | צילום: יח"צ

בושם בריח וגינה, VULVA, מחיר 130 שקלים