טיפוח: טיפולים אסתטיים שימתחו לנו את העתיד

תצוגת שאנל קיץ 2017 | צילום: GettyImages
תצוגת שאנל קיץ 2017 | צילום: GettyImages

קרמים במקום בוטוקס, איפור קבוע לפיגמנטציה, פיסול פנים ללא ניתוח ותאי גזע לאנטי אייג'ינג. מה עוד צופה לנו העתיד בתחום הטיפוח ואילו טיפולים קוסמטיים חדשים אפשר לנצל ממש עכשיו?

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מה מניע יותר את עולם היופי: הפחד ממוות ומקמילה או כסף? נראה שהשילוב בין השניים הוא המנצח, ומצליח לגלגל מיליארדי דולרים ולייצר שיתופי פעולה בין קוסמטיקאיות למדענים. אלה גם אלה פועלים למען יישור כל מה שהתקמט והרמה של כל מה שנפל, ומבטיחים עתיד שבו אפשר לצפות להרבה פחות אחיזה בסכין המנתחים ולהרבה יותר טיפולים במכשור מתקדם. הפתרונות לבעיות האנטי אייג'ינג יהיו מהירים יותר, טובים יותר ויחזיקו מעמד זמן רב יותר, וטיפולים שהצריכו עד היום תהליך החלמה יהפכו לטיפולים של הפסקת צהריים.

"הדרך הטובה ביותר להעריך את העתיד היא להסתכל על העבר. השינוי הגדול התחיל לפני כ־15 שנה כשפעולות חודרניות רבות שנעשו אצל מנתחים פלסטיים בלבד השתנו בזכות פיתוח מכשירים המבוססים על אנרגיה", מסביר פרופ' שמעון אקהויז, מי שהמציא 100 פטנטים רשומים בתחום האסתטי וייסד את חברת סינרון־קנדלה המפתחת מכשור בתחום. "עם הזמן למדנו שאפשר להגיע לתוצאות משמעותיות עם פחות פגיעה בעור על ידי שימוש באנרגיה בצורת גלי רדיו, שימוש באולטרסאונד, לייזר ועוד. אני צופה שבעתיד התהליך הזה יתפוס תאוצה עם צורות חדשות של אפליקציות אנרגיה משוכללות שיאפשרו טיפולים ללא צורך בזמן החלמה ועם תוצאות טובות יותר. המכשור יוריד עוד יותר את הצורך בניתוחים פלסטיים וכבר היום סטטיסטיקות של ארגוני האסתטיקה הגדולים בארצות הברית מעידות על ירידה מתמדת בהרמות פנים ניתוחיות ועלייה בשימוש במכשירי אנרגיה".

אילו טיפולים אסתטיים יעברו את השינויים המשמעותיים ביותר?

"השיפורים יהיו בתחומי מיצוק העור וחידוש העור, עם לייזרים שיעבדו בפולסים של מיליונית שנייה. המהפכה הגדולה ביותר לדעתי תהיה בתחום הטיפול בשומן, ותהיה משמעותית בעיקר למי שירצו להסיר כמות לא גדולה של שומן (כחצי ליטר) ולמי שיש להם בטן קטנה שאינה יורדת למרות פעילות גופנית, ללא תהליך החלמה כלל".

למנתחים הפלסטיים לא תהיה עבודה?

"לא הייתי מגזים. יש פרוצדורות ניתוחיות שאין להן תחליף, למשל הגדלת חזה. גם בהרמת פנים ניתוחית יש אפקט דרמטי שאי אפשר לקבל במכשירי אנרגיה, אבל זו פרוצדורה יקרה מאוד עם לא מעט סיכונים והחלמה ארוכה".

גם ד"ר פייר פאולו רובאטי, מנתח פלסטי איטלקי המרבה לשאת הרצאות ברחבי העולם מטעם חברת אינמוד הבינלאומית, מאמין ביד האנושית, אבל גם לו אין ספק שהמנתחים ייעזרו במכשירי אנרגיה ומי שירצה להמשיך לעבוד יצטרך להוכיח שהוא מתמצא מספיק בטכנולוגיות חדשניות כדי להמשיך להיות רלוונטי. "בשלב הראשון רובוטים ומחשבים יסייעו מאוד לידיו של המנתח הפלסטי ובהמשך אפילו יחליפו אותן. במקום רופא שמסתכל על לקוחה פוטנציאלית למיצוק פנים ומנסה לנחש איזה טיפול יעבוד עליה בצורה הכי טובה, מכשירים חדשניים יעניקו מתכון מדויק לטיפול האופטימלי לפי רמת הגמישות, מרקם העור והגוון שלו, וישמשו כלי עזר לרופא, כמו שמאבחנים בעיות פנימיות באמצעות הדמיה או MRI. גם רופאים שאינם מנתחים או דרמטולוגים יוכלו להעניק טיפולים ותהיה התקדמות בתחום המכשור הביתי – אנרגיות שכיום משתמשים בהן רק בקליניקה יעברו הביתה".

קארה דלווין מדגימה יופי עתידני במט גאלה במאי האחרון | צילום: GettyImages
קארה דלווין מדגימה יופי עתידני במט גאלה במאי האחרון | צילום: GettyImages

51 מוצרי הטיפוח העל-זמניים

כך תעלימי כתמי פיגמנטציה

שיטת הגוונים שתחטב לך את הפנים

 

פיסול הפנים באמצעות זריקות

לפי המומחים בתחום, ההתפתחויות הטכנולוגיות יביאו לשינוי משמעותי באידיאל היופי. "בעוד עשור נהיה הרבה יותר מסותתים, חטובים וזוהרים", מבטיח אלון גת, מנכ"ל חברת אלרגן המביאה לישראל חומרי מילוי חדשניים. "החומצה ההיאלורונית תמשיך להיות כלי עבודה משמעותי אבל יתווספו אליה חומרים מתקדמים ועמידים יותר, שיאפשרו יותר הזרקות באזור העיניים, הדגשת קו הלסת ותיקוני אף". גת גם צופה שפיתוח של חומצות היאלורוניות חדשות יביא לפריצה משמעותית בתחום מראה העור, יחד עם פיתוח טכניקה של החדרת קרמי לחות מתקדמים ביותר לעור בעזרת הזרקה, כך שהאפקט שלהם יימשך זמן רב יותר. השינויים הטכנולוגיים גם יביאו לשינוי באידיאל היופי הגברי. "לא מדובר בגילוי חדש של מטרוסקסואליות מוחצנת, אלא בתחזוקה אסתטית באמצעות ביקור תקופתי אצל רופא מזריק, לשימור מראה צעיר יותר ופחות זעוף המשדר ביטחון", הוא מסביר.

"בשנים הבאות יתפתח השימוש בחומצה היאלורונית וברדיאס – חומר מילוי עשוי קלציום – באזורי גוף נוספים מלבד הפנים, הצוואר וכפות הידיים", מוסיפה אורית קאופמן, מבעלי אלפמדיקס. "כבר היום התפתח התחום לטיפולים כמו עיצוב שפתי הפות ועיבוי הפין ועיצובו. בעתיד נוכל לטפל במקומות נוספים בגוף שזקוקים למילוי נפח, החדרת לחות ומיצוק העור, כמו זרועות וברכיים וטיפול בסימני מתיחה. כל אלה יהיו מוקד לטיפולים בשילוב טכנולוגיות כמו לייזר".

הצערת העור על ידי תאים שיופקו משומן

תחום תאי הגזע משול בתעשיית היופי לפטיש אוויר – זה שיביא לפלסטיקאים את הפריצה הגדולה בתחום. "תאי גזע הם תאים בסיסיים המסוגלים להתמיין לכל תא אחר בגוף ויש להם תפקיד חשוב בבנייה המחודשת של הרקמה", מסבירה ד"ר אינס ורנר, רופאת עור ונשיאת האיגוד האירופי לדרמטולוגיה אסתטית ESCAD. "התפקיד שלהם יהיה משמעותי בעיקר בתחום התחדשות העור ובתהליכי ריפוי פצעים. באמצעות הזרקה לרקמות העור או השומן הם עשויים להוות תוסף לחומרי מילוי ולגרום להתחדשות הרקמה. ייתכן שהם גם יוכלו להחליף חומצות היאלורוניות, כשיוזרקו לשכבת העור העליונה ויאפשרו בניית קולגן ובכך הצערת העור, ואפילו יזרזו צמיחת שיער במצבי הקרחה״.

את תאי הגזע אפשר להפיק מסוגי רקמה שונים (בהם שומן ועור), אבל הבעיות העיקריות כיום קשורות לקושי לשמור על יכולת חלוקת התאים ועל הישארותם בחיים, לאחר שהוצאו מהרקמה. ״אפשר לראות התחלה של טכניקות חדשות ומתקדמות להשגת המטרה הזאת, אבל עדיין יש צורך במחקרים רבים כדי להשיג תוצאות אולטימטיביות", מסבירה ורנר.

החוטים החדשים שירימו את הפנים (ולא רק אותם)

טכניקת הרמת הפנים באמצעות חוטים, הקיימת זה 15 שנה, מאפשרת מתיחה של העור על חוטים התפוסים בזיזים, אבל אפילו גבי חנני, הבעלים של חברת פרומדיקס, יבואנית מכשור בתחום האסתטיקה, המכונה בתעשייה "מר חוטים", מודה שהטכניקה הקיימת היום אינה מושלמת. "החוטים היום עושים אמנם עבודת מיצוק טובה במקרים שבהם הנפילה אינה דרסטית, אבל הם עדיין קשיחים וסטטיים. החוטים העתידיים ייתנו פתרונות אופטימליים; הפיתוחים בתחום עובדים על חוטים אלסטיים שישתלבו טוב הרבה יותר עם התנועתיות של העור, וייצרו פחות תופעות לוואי, עם פחות זמן החלמה. הם יהיו בטיחותיים והתוצאות יחזיקו זמן רב יותר, כשנה וחצי".

ד"ר גאורגי סולימנדיזה, פלסטיקאי גיאורגי מהמוערכים בעולם (אביו ד"ר מרלן סולימנידזה נחשב לאחד הפלסטיקאים החשובים בעולם ולמי שיצר את טכנולוגיית החוטים), צופה שהחוטים האלסטיים החדשים ישתלבו גם בתחום עיצוב הגוף, באזורים כמו הזרועות, הבטן והירכיים. חידוש נוסף יביאו איתם חוטי ספירלה שיטשטשו קמטי שפה ואת מראה המריונטה שבצדי הפה.

איפור קבוע שיעלים כתמי שמש וגיל

מחטים, כאב ואדמומיות – חלק בלתי נפרד היום מתהליך האיפור הקבוע – ייעלמו מהעולם האסתטי על ידי שתי בשורות גדולות: איפור קבוע ללא מחטים והמצאתו של סומק קבוע. לפי משה אלול, מפתח מכשירים בתחום האיפור הקבוע והבעלים של חברת NPM, המכשור בתחום התפתח פלאים בעשור האחרון (יש מחטים במגוון עוביים וכל הטיפול יותר סטרילי), אבל המהפכה האמיתית תתרחש בעתיד ותתמקד בהחדרת פיגמנטים ללא מחטים כלל אלא באמצעות לחץ אוויר. "המחט עלולה לגרום לפציעה ומאדימה את האזור עד שקשה לראות מיד את התוצאה באופן מיידי. במכשור העתידי, לעומת זאת, לחץ אוויר יחדיר מולקולות של פיגמנט מתחת לעור והתוצאה תהיה יפה יותר וארוכת טווח יותר, עם אפשרות לשחק בין גוני צבע שונים, כולל פיגמנט בגון העור, שיעלים בקלות כתמי שמש וגיל".

הקרמים שיעשו את מה שעושה הבוטוקס

אפילו האקדמיה מתגייסת למען מאבק האנטי אייג'ינג. מוחותיהם הקודחים של מדענים מאוניברסיטת בר אילן הצליחו להפיק חומצה היאלורונית המסוגלת לחדור אל שכבות העור העמוקות, ועל בסיס הרעיון הזה פיתחה חוה זינגבוים, חלוצה בתחום הקוסמטיקה הפרא־רפואית, קרם בטכנולוגיה חדשנית שהסעיר את עולם הקוסמטיקה וערוץ 2. אבל לא כולם בטוחים שאכן מדובר במהפכה. "אין תחליף להזרקה. קרם יוכל לשמש כטיפול משלים לאותן הזרקות, מכיוון שההזרקות כבר לא מבוססות על טיפולים נקודתיים אלא על גישה של פיסול הפנים והשבת נפחים שאבדו", מסבירה קאופמן. "חומצה היאלורונית בקרם זה גימיק שיווקי וגם אם היא מצליחה לחדור לעור, היא מתפרקת תוך שעות", מוסיף קובי ברוך, שעומד מאחורי פיתוח הקרמים של המותג KB הנמכרים אצל 2,500 קוסמטיקאיות ובקליניקות של רופאים. "הדבר הבא בעולם הקוסמטיקה הם קרמים המבוססים על חומצות אמינו חדשות (פפטידים), שבצורה אורגנית וללא תמיכת כימיקלים יוכלו לחקות את פעולת הבוטוקוס, יבהירו כתמים, יטפלו בבעיות עור כתחליף לסטרואידים ויפתרו בעיות אקנה ללא צורך ברקוטן".

גם ד"ר רפאל גומינר מז'נבה, מנהל הפיתוח המקצועי של L .Raphael מעריך ששילוב חומצות האמינו בקרמים עם טכנולוגיות חדשניות יביא לתוצאות מהפכניות. "במעבדות בעולם וגם אצלנו מנסים להשיג באמצעות קרמים את מה שעד כה התאפשר בטיפול פולשני. המאמץ הוא לפתח טכנולוגיות של חדירה לתא. לשילוב של קרמים עם טיפולים טכנולוגיים יש אפקט מועצם וסינרגיה. החדירה שלהם תהיה עמוקה יותר, האפקט מהיר יותר, והם יהיו יעילים לטווח ארוך יותר ועם השפעה מעכבת על הידלדלות קולגן ואלסטין בעור. קרמים שמגובים ביסודות מדעיים ייתנו מענה במיצוק הפנים. אנחנו רואים את המגמה מתחילה עם מסכות לשימוש ביתי שעליהן מרוח החומר הממצק. מדובר בשימוש ממושך עם משטר מריחה יומיומי. גם פטריות הכמהין הן דבר חדשני אחרי שהתגלה שהן יודעות לטפל במלנין – החומר שגורם לפיגמנטציה".

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

 

כאן ועכשיו: כל הטיפולים החדשים לנצל כבר הרגע

בכנס השנתי של ארגון הקוסמטיקאיות, שנערך לפני מספר חודשים באילת, שמחו לשמוע על כל הרעיונות העתידניים שנמצאים בשלבי הפיתוח, אבל בעיקר התמקדו בטיפולים החדשניים שתוכלו לנצל כבר עכשיו. אף שתחום המטפלות בקוסמטיקה פועל ללא פיקוח (לא קיים חוק המגדיר את העיסוק במקצוע וכל אחד יכול לפתוח בית ספר לקוסמטיקה ולחלק תעודות), מכשור בטכנולוגיות פורצות דרך המפותח על ידי התעשייה עבור קוסמטיקאיות מעניק להן גב רפואי ואת האפשרות להציע למטופלות שיפור קווי המתאר, מיצוק, חידוש והצערת לעור ושימוש בקרמים פעילים.

ארבעה טיפולים חדשניים בהחלט ירעננו את שגרת האסתטיקה כרגע:

1. אינפיוז'ן – מזותרפיה ללא מחטים

במה מטפל: החדרת לחות, מיצוק העור, טשטוש צלקות וסימני מתיחה, החלקת קמטים וצלוליט.

מזותרפיה הוא טיפול המחיה את העור באמצעות מחטים המחדירות חומרים טבעיים (מינרלים, ויטמינים, חומצות היאלורוניות וחומצות אמינו) לשכבת העור העליונה, המזינים את העור. החידוש שמביא איתו מכשיר האינפיוז'ן הוא ניצול הטכניקה ללא מחטים, אלא באמצעות טכנולוגיה של חימום הפנים והחדרת החומרים בלחץ אוויר.

משך הטיפול: 15-30 דקות.

מחיר: כ־700 ש"ח לטיפול. תוצאות נראות אחרי טיפול אחד, אבל מומלץ לעבור סדרה של ארבעה־חמישה טיפולים.

 

2. הידרהדרם סלולר אנרג'י

במה מטפל: הפחתת כתמי פיגמנטציה, חיזוק טונוס השריר והשגת מראה מוצק ואחיד.

אחד התהליכים העיקריים המשפיעים על הזדקנות העור הוא ירידה בהזרמת אנרגיה לתאים. לעזרת התאים התשושים נחלצת חברת הקוסמטיקה Guinot Paris שהצליחה למצוא דרך להזרים אנרגיה חדשה ומרעננת לעומק העור, להאיץ את חילוף החומרים בתאים ולסלק מהם רעלים באמצעות חומרים פעילים כגון ויטמינים וחומצה היאלורונית, המוחדרים לעור על ידי יוניזציה.

משך הטיפול: 50 דקות.

מחיר: 325-800 ש"ח לטיפול (תלוי באזור המטופל: פנים או עיניים). מומלץ טיפול מדי חודש.

 

3. HIFO – הדור החדש

במה מטפל: פוסט אקנה, נקבוביות פתוחות, פיגמנטציה, מיצוק והידוק עור פנים וצוואר.

המכשיר המבוסס על אולטרסאונד, שהגיע לאחרונה לישראל מקוריאה הדרומית, מחמם את העור ומזרים לו אנרגיה חדשה ובונה קולגן.

משך הטיפול: 45 דקות.

מחיר: כ־6,000 ש"ח לסדרה. התוצאות הראשונות נראות כבר אחרי טיפול אחד ובתום סדרה של 4-5 טיפולים נראה הבדל משמעותי.

 

4. Twin Light Wrinkles

במה מטפל: נגעי עור וקמטוטים.

פיתוח של חברת MED OP הישראלית, המתמחה בפיתוח מוצרים בתחום האסתטיקה הלא פולשנית, המשתמש בטכנולוגיית הבזקי אור וגלי רדיו תוך החדרה רציפה של החומרים אל העור (לא פולסים). הטכנולוגיה נותנות מענה לבעיות אסתטיות שונות בעור ויכולה, למשל, להסיר יבלות ויראליות במהירות ללא הותרת צלקת או גלד, להעלים נימי דם תוך שניות ולהעלים קמטים נקודתיים באזור שמעל השפה או באזור העיניים.

משך הטיפול: משתנה ואורך בין כמה שניות לדקות ספורות.

מחיר: טיפול בודד להסרת נגע: 100-300 ש"ח, טיפול בודד להעלמת קמטים למספר שעות: 150-300 ש"ח, סדרת טיפולים להעלמת קמטים: 2,000־1,000 ש"ח.

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

 

אקסקלוסיבית

מוצרי הטיפוח שתמצאו רק אצל הקוסמטיקאיות

מוצרי הטיפוח שלא תמצאי אצל אף אחת אחרת
מוצרי הטיפוח שלא תמצאי אצל אף אחת אחרת

 

מימין לשמאל:
קרם הבהרה Anti Rosine של KB, מחיר 330 ש"ח (50 מ״ל);
קרם פנים Derma Fill חוה זינגבוים, 420 ש"ח (60 מ״ל);
ג'ל ניקוי לפנים GIGI, מחיר 149 ש"ח (200 מ״ל);
מסכת עיניים Eye repair mask של MARY COHR, מחיר 346 ש"ח לארבע מסכות;
קרם לחות אנטי אוקסידנט CASMARA, מחיר 399 ש״ח (50 מ"ל).