אחרי עשור של היעדרות מהמדפים, הלנה רובינשטיין שוב בישראל. בערך

הלנה רובינשטיין בדיוטי פרי | צילום: רן הלל
הלנה רובינשטיין בדיוטי פרי | צילום: רן הלל

המוצרים האיקוניים של מותג הטיפוח והאיפור היוקרתי הלנה רובינשטיין ירדו מהמדפים בישראל לפני עשור, למורת רוחן של המכורות. עכשיו הם עושים את דרכם חזרה, ובתור התחלה זמינים בדיוטי פרי

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני עשור נפל דבר בעולם הקוסמטיקה. הלנה רובינשטיין, ממותגי היוקרה האהובים על נשות ישראל שמבינות דבר או שניים במוצרי אולטרה פרימיום, ירד מהמדפים והתאדה ביום בהיר אחד, בלי שום התראה מוקדמת. המכורות התאבלו על עזיבתו של המותג האיקוני בטרם עת. הזמן עבר, ומי שאוהבות מוזיאונים יכולה הייתה להתנחם לפחות בביתן הלנה רובינשטיין בתל אביב, שהגברת רובינשטיין בכבודה ובעצמה חנכה לפני עשרות שנים. עד כה, את הגעגוע למסקרה האלמותית המנומרת "לאש קווין" ולשפתון "קולג'ניסט רה פלאמפ" שהופך את השפתיים לחושניות תוך שניות, יכלו הישראליות להטביע בחנויות אונליין, או בביקורים בסניפי סאפורה בעולם. והנה עכשיו, עשר שנים אחרי, אפשר שוב להתעודד: המותג, שחוגג בקרוב 120 שנה להיווסדו, חוזר לישראל, בשלב ראשון לחנות הדיוטי פרי.

לדור שלא ידע: הלנה רובינשטיין היתה יהודיה ילידת קרקוב שעקרה לאוסטרליה והקימה שם חברה הנושאת את שמה בשנת 1902 עם קרם פנים שרקחה לעצמה. בהמשך היא פתחה סלוני יופי בלונדון, ובמלחמת העולם הראשונה היא עברה לארצות הברית, שם ביססה את האימפריה שלה, שהיתה הראשונה להציע מסקרה מוכנה לשימוש בשפורפרת. לימים רובינשטיין המציאה את הפורמולה העמידה במים, מוצר שנחשף במהלך של גאונות שיווקית, על ריסי בנות קבוצת השחייה הצורנית של ארה"ב.

האשה והמסקרה. הלנה רובינשטיין | צילום: יח"צ
האשה והמסקרה. הלנה רובינשטיין | צילום: יח"צ

אז למה היא עזבה ומדוע חזרה? בעבר, המותג נמכר בבלעדיות ברשת אפריל, עד שהוחלט להפסיק לשווק אותו בישראל. הסיבה הרשמית: שחיקה במעמדו וירידה במכירות. המנכ"לית דאז, נאווה רביד, שהחליטה להיפרד ממנו, טענה בזמנו שזו הייתה שזו החלטה עסקית אמיצה שנועדה להקצות את משאבי החברה למותגים שיש להם מנועי צמיחה. באותה נשימה היא ויתרה גם על המותג "ביותרם", שגם הוא עושה בימים אליה את דרכו חזרה לדיוטי פרי בישראל. "כנראה שהמותג לא היה בשל לשוק הישראלי או שאולי הייתה בעיית הפצה, אבל מה שהיה – היה", אומרת עדי מזרחי-שרקון, סמנכ"לית הדיוטי פרי. "אנחנו עוקבים אחרי טרנדים עולמיים בשווקים של אירופה ואסיה ובשלוש השנים האחרונות אנחנו רואים את ההתחזקות הגדולה של המותג הלנה רובינשטיין. תהליך הפריומיזציה ניכר היום בעולם וגם הגילאים הצעירים משתמשים היום בקרמים שהם אולטרה פרימיום. מדובר במותג שיש לו מוצרים שהם איקונים. אחרי מחקר ותשאול צרכנים, הבנו למותג עם היסטוריה ומורשת ארוכה יש מקום. המצב עדיין קצת 'שייקי' אחרי שנה וחצי שלא עבדנו. הלנה רובינשטיין היא ההשקה הרשמית הראשונה שלנו, וכבר בימים הראשונים אנחנו רואים את ההתלהבות של הצרכניות. היה אליו געגוע עצום ואנחנו צופים לו הצלחה".

הלנה רובינשטיין בדיוטי פרי נתב"ג. 828 דולר לצנצנת קרם | צילום: יח"צ
הלנה רובינשטיין בדיוטי פרי נתב"ג. 828 דולר לצנצנת קרם | צילום: יח"צ
Re-PLASTY Age Recovery של הלנה רובינשטיין. נוצר בשיתוף מנתח פלסטי ידוע | צילום: יח"צ
Re-PLASTY Age Recovery של הלנה רובינשטיין. נוצר בשיתוף מנתח פלסטי ידוע | צילום: יח"צ

בהשקת המותג שהתקיימה החודש פגשנו את אוולין הגואל, שהיתה מכורה אליו שנים, לדבריה, ואת סיון קליין, שמספרת כי סבתה השתמשה במוצרי הלנה רובינשטיין עוד בתקופת השואה. "מאז שהמותג עזב את הארץ, הייתי מביאה לה את הקרמים מחו"ל, ותמיד היו לה צנצנות במקרר. היא מתה לפני שלוש שנים, בת 97 עם עור מדהים". נתקלנו גם בשירז טל, מי שהייתה סופר מודל בסוף שנות השמונים והתשעים, וכיכבה במשך שלוש שנים בקמפיין העולמי של המותג. "הייתי בת 20 וגרתי בניו יורק", היא נזכרת. "טסתי בקונקורד, שהוא מטוס הנוסעים המהיר בעולם, משדה התעופה קנדי לשארל דה גול. הייתי מגיעה לסט, מצטלמת ועולה מיד חזרה על הקונקורד לניו יורק. כמו לעלות לאוטובוס. זה היה מטוס קטן ומעצבן מבחינתי, אבל היום אני מבינה שזה היה ביג דיל. הצילומים שלי התנוססו על פוסטרים בחוצות ניו יורק ובאלפי מודעות בעיתונים. היום אני בת 47. ממרחק השנים, זו הייתה חוויה נפלאה".

בחנות הדיוטי פרי הושקו בימים אלה מוצרי איפור וגם שלוש הסדרות המרכזיות של המותג: Powercell, Prodigy cellglow ו-Re-plasty, שהושק בעולם בשילוב מרפאת ל-קליניק מונטרו של ד"ר מישל פולג, אחד המנתחים הפלסטיים המוערכים בעולם, המתמחה במתיחות פנים ברמת פולשנות נמוכה. המוצרים בסדרה משולבים חומרים דרמטולוגיים כשבסיס הסדרה מונע על ידי מולקולת שיקום עור ייחודית שהוכחה קלינית כמשפרת את התחדשות התאים. כל הסדרות כוללות קשת מוצרים: סרומים, תחליבים, קרמים ליום, ללילה ולעיניים, פילינג ועוד. המחירים: לא ממש שווים לכל נפש. מחירו של הקרם היקר עומד על 828 דולר, הזול, נוזל לניקוי עיניים: 35 וחצי דולר.

>> חדשות האופנה: מותג בגדי ההריון שילביש אותך לפי טרימסטרים