"הלב של דפנה": המפעל שצמח מתוך האבל ומשמח ילדים בפורים

מחסן התחפושות. צילום פרטי
מחסן התחפושות. צילום פרטי

כשדפנה עטון נפטרה ביום הולדתה ה-60, בסמוך לחג הפורים, החליטו בני המשפחה להנציח אותה בדרך שלא תשאיר אף ילד ללא תחפושת. וכך בחג הקרוב גם אתם תוכלו לקחת חלק בפרויקט – ולהפיץ שמחה

88 שיתופים | 132 צפיות

"אמא הייתה תופרת לנו תחפושות כל שנה, גם כשכבר לא היינו ילדים. פורים היה החגיגה שלנו במשפחה", מספר יוגב עטון בן ה-35, בנה של דפנה עטון ז"ל. "לפני שנתיים תכננו לה מסיבה ליום הולדתה ה-60, אבל היא נפטרה בשנת הצהריים שלה מדום לב באותו היום, כמה ימים לפני החג. יצא שבמקום לחגוג נכנסנו לחודשי אבל".

במהלך השבעה החליט יוגב שהוא רוצה להנציח את אמא שלו, בדרך שתוכל גם לסייע לאחרים. "היא תמיד חינכה אותנו לעזור ולעשות טוב למי שצריך וביום האחרון של השבעה חשבתי על הפרויקט הזה. אנחנו נאסוף תרומות של תחפושות – ונשאיל למי שצריך. אנחנו לא מוכרים שום דבר. המטרה שלנו היא רק לעזור למי שאין ולהפיץ שמחה".

יוגב עטון. צילום פרטי
יוגב עטון. צילום פרטי

 

"הלב של דפנה", הוא פרויקט פופ-אפ קסום של תרומה והשאלת תחפושות. אחת לשנה מתאספים בני המשפחה, החברים ומתנדבים להקים מקום כיפי ומאושר בישוב חד-נס שבצפון הארץ, שם מתגוררת משפחת עטון ומאחסנת את התחפושות. בשנה שעברה הגיעו כ-400 אנשים מכל רחבי הארץ כדי לקחת חלק בפרויקט, מספר לא קטן ביחס לאזור.

כיום יוגב, מעצב פנים במקצועו, מתגורר עם בן זוגו בניו יורק, אך גם המרחק הפיזי לא הצליח לפגוע במסירות שלו ושל המשפחה לפרויקט, שבקרוב יציין שנתיים להקמתו. "החלום הוא להמשיך לגדול ולצאת מאזור הצפון כדי שנוכל להקים סניפים ולעזור למשפחות בכל הארץ. פתחנו עוד מקום לאיסוף תחפושות בניו יורק. גם כאן פגשנו הרבה אנשים שרוצים לעזור ואני עומד להגיע לארץ עם שקים ומזוודות של פריטים שאספנו. זה מה שאמא שלי לימדה אותי לעשות. אני בטוח שהיא הייתה מתרגשת שהצלחנו לחבר את הערכים והאהבה המשפחתית כדי לתרום לאחרים. מצד שני, היא הייתה אישה צנועה וכנראה הייתה הורגת אותי אם הייתה יודעת שהמיזם קרוי על שמה".

דפנה עטון ז"ל. צילום פרטי
דפנה עטון ז"ל. צילום פרטי

 

למרות ההיענות הגבוהה, הביקוש לתחפושות שנאספות מרמת הגולן ועד אילת – הולך וגדל. "אנחנו זקוקים לכמה שיותר תרומות כדי שכולם יוכלו לחגוג את החג. אנחנו שמחים להזמין את כולם לבקר אותנו ולקחת חלק. כל תחפושת שמגיעה אלינו מקוטלגת ועוברת שיפור ותיקונים במידת הצורך. ללא מטרות רווח".

כשיוגב לא אוסף תחפושות, הוא לומד לתפור אותן בעצמו, בדיוק כמו אמא שלו דפנה. "אני הכי קשור אל התחפושות שאמא שלי תפרה. לא היה פשוט לחלוק אותן כי יש להן ערך רגשי עבורי. הייתה תחפושת אחת של פיית שיניים שהיא לא סיימה. אבל שנה אחרי החלטתי שאני סוגר מעגל, לימדתי את עצמי לתפור, סיימתי אותה ולבשתי אותה. גם היא תהיה זמינה להשאלה".

הפופ אפ יתקיים בשבוע הראשון של חודש מרץ. פרטים נוספים, שעות פתיחה ויצירת קשר לצורך העברת תחפושות תוכלו למצוא בעמוד הפייסבוק "הלב של דפנה". אין צורך לתאם הגעה מראש.