במשפחות הכי טובות: האחיות שהפכו לביזנס מצליח

רות ופיונה שניאורסון. צילום: שיר רוזנטל
רות ופיונה שניאורסון. צילום: שיר רוזנטל

האחיות פיונה (36) ורות (29) שניאורסון מקפידות לדגמן מערכת יחסים משפחתית מושלמת ונטולת מאמץ. הן משלימות זו לזו את המשפטים, מתגוררות במרחק של כמה דקות נסיעה זו מזו ומחמיאות באופן טבעי ומעורר קנאה. אחרי שנים שבהן עבדו קשה בעסק המשפחתי, הן חולקות גורל משותף ויוצאות לדרך חדשה ועצמאית לבד, אבל הכי ביחד

88 שיתופים | 132 צפיות

פורסם באתר אטמוספירה

שתיהן התגרשו כבר פעמיים, שתיהן מגדלות שני ילדים לבד, מחזיקות בשני תארים, בשני עסקים ואפילו בשני כלבים. אפשר להתבלבל ולחשוב שהן תאומות, אבל האחיות פיונה ורות שניאורסון הן נשים בעולם של נשים, יזמיות מצליחות, אימהות חד הוריות במשרה מלאה ויבואניות מהפכניות. "אנחנו קרובות מאוד. גדלנו בבית של נשים חזקות. יש לנו שבעה אחים ואחיות אבל אנחנו צמד חמד למרות ההפרש בגיל. מבחינתי אנחנו תאומות", מסבירה פיונה שניהלה עד לפני כשלוש שנים את הסניף הניו יורקי של העסק המשפחתי, ד"ר נונה.

הבחירה בדרך העצמאית המשותפת התגלתה במקרה במהלך ביקור של האחות הקטנה, רות, בתערוכת קוסמטיקה בבולוניה. מפגש עם דוכן תמים למראה של מכנסי טייץ הולידו במהרה את העסק המשפחתי החדש והבייבי הפרטי של האחיות שניאורסון: Begood (תהי טובה!). "אמרתי לעצמי שאין סיכוי שפריט כל כך בייסיק נמצא שם סתם, ובדקתי מה העניין. האינטואיציות שלי לא טעו וכשנחשפתי לפיתוח הבנתי שאני חייבת להביא אותו לארץ. היום אנחנו יבואניות בלעדיות שלו בישראל וארצות הברית. הוא משלב כל מה שאני אוהבת: אופנה וטיפוח. לא לקח לי הרבה זמן לשכנע את פיונה להיכנס איתי לעסק".

"פשוט התרגלנו לעבוד ביחד"

מדובר בבשורה של ממש בתחומי האופנה והטקסטיל. בהרכב הבד של מכנסי הטייץ הוחדרו חומרים פעילים שמוכרים לנו יותר ממוצרי קוסמטיקה. החומרים משתחררים בצורה אטית במהלך הלבישה ומלחחים את העור בוויטמינים ומינרליים שמשפיעים על זרימת הדם ומסייעים בהצרת היקפים. החומרים משתחררים בטמפרטורת הגוף בלבד ועמידים בכ־100 כביסות. בקיצור, הרבה יותר מטייץ.

אז אתן ההוכחה שאפשר לערבב משפחה עם עסקים?

פיונה: "אנחנו מקדישות את עצמנו 24/7 לאותה מטרה, זה רק חיבר אותנו יותר. אנחנו מעצימות זו את זו, נותנות מקום, מחזקות. גם כשיש בינינו שוני למדנו לא לשפוט ולבקר אלא לקבל ולהכיל. כל אחת השתלטה על החלק שהיא יותר טובה בו בפן העסקי. זה משהו שלמדנו מהחיים בתור אימהות חד הוריות".

אחיות או לא להיות. צילום: שיר רוזנטל
אחיות או לא להיות. צילום: שיר רוזנטל

ואיך זה משתלב עם גידול ילדים כמעט לבד?

פיונה: "קודם כל לא לפחד לבקש עזרה. זה הכל עניין של איזונים. אם יש ימים שאני צריכה להיות יותר עם הילדים, רות משלימה שעות בעסק ולהפך. אבל בינינו, רות משלימה יותר".

רות: "כשפיונה עזבה את הארץ אני הייתי אולי בת 12. גדלתי בבית עם מטפלות והורים עסוקים, אבל הרגשתי הכי קרובה אליהם. גם כשלא ראיתי אותם תשעה חודשים, הערכתי את הזמנים שהם היו בבית. ואני מרגישה שהפכתי להיום כמוהם עם הילדים שלי. הם יודעים שאימא טסה ועובדת, אבל כשאנחנו יחד זה עד הסוף. בלי טלפונים. יש בינינו הרבה חום והבנה ויש מקום לרצונות של הילדים שלי, אבל הם יודעים שגם הרצונות של אימא חשובים. בלי קשר אני מדברת עם אימא שלי 25 פעמים ביום".

תהיו טובות. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של BeGood
תהיו טובות. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של BeGood

נתקלתן בתגובות מזלזלות עם ההקמה של העסק רק כי אתן נשים צעירות?

רות: "עברנו את השלב הזה כבר בעסקים הקודמים. היינו נשים בחברה ש־70 אחוז מהלקוחות שלה הם עם מנטליות סובייטית ומגיעים ממדינות שמעמד האישה נמוך מאוד בהן. אבל התחשלנו. מי שרואה אותנו ביחד יודע שעוד לא נולד הגבר שיצליח להתעסק איתנו".

פיונה: "אני חושבת שאנחנו עומדות מאחורי המילים שלנו. חובת ההוכחה היא עלינו. אחרי הצבא עברתי לארצות הברית וחייתי שם לבד 15 שנה כשאני מנהלת עסק, ועם כמה שמנהטן מלבבת וכיפית זה לא היה דבר קל. בלי התמיכה של ההורים לא הייתי שורדת שם כל כך הרבה זמן".

רות: "אני באמת חייבת להגיד פה תודה להורים שלנו על הדבר הזה. הם כנראה הצמיחו לנו כנפיים בלי מודע. כי אף פעם לא אמרו לי 'לא' כשרציתי לעשות משהו כדי שגם מהכישלונות אני אלמד. כשעשיתי תואר ראשון עם תינוק בן חצי שנה הם אמרו לי שיהיה קשה, אבל כל החיים גדלנו בידיעה שאנחנו מיוחדות ושונות, אז שום משבר ושום הפסד לא יכול להוריד אותנו".

פירגנתן פה לא מעט להורים שלכן, אז בואו נדבר עליהם קצת.

רות: "אוקיי, יש לנו משפחה קצת מורחבת. אבא שלי הוא הבעל השלישי של אימא שלנו. יש לנו שבעה אחים ואחיות מנישואים קודמים. הוא מדהים והוא הציב לנו רף שאי אפשר לעמוד בו מבחינת גברים".

פיונה: "אימא שלנו התגרשה כשעוד היינו ברוסיה. היא הייתה מסורבת עליה עם אח שלי בן השבע ואני בת שנתיים. באותה תקופה ח"כ סופה לנדבר, שהיא דודה שלנו (אחות של אימא), כבר הייתה בארץ ועבדה בכמה תפקידים שונים בממשלה. היא זאת שעזרה לנו להגיע לארץ עם סבא שלי בשנת 1987, וזה לא היה מובן מאליו. הכוחות הנשיים בבית שלנו תמיד גיבו אה את אלה . אחרי כמה חודשים אימא הכירה את משה בעלה ומאז הם יחד. הוא האב הביולוגי של רות, אבל גם מבחינתי הוא אבא לכל דבר. הוא זה שגידל אותי, הוא ואימא הקימו יחד את העסק, הכניס אותנו לעסקים והפך אותנו לכאלה חרוצות. אפילו הילדים שלי כבר יודעים מה קורה בעבודה".

משפחה של נשים חזקות. צילום: שיר רוזנטל
משפחה של נשים חזקות. צילום: שיר רוזנטל

טיפ לאישה שרוצה להקים עסק?

פיונה: "לא לפחד לקחת צ'אנס או להגיד לא כשצריך. את צריכה סביבה תומכת, ואם אין לך אז תשימי לב מי מקיף אותך ועל מי את יכולה לסמוך. הדרייב המשותף והכוח הנשי הזה שטבוע בנו כבר גרם לי להאמין שאנחנו נצליח. אנחנו עובדות קשה, נקרעות ונותנות את הכל כדי להצליח. אנחנו כוח נשי".

רות: "צריך להשתיק רעשים מסביב, לגדל לעצמך כנפיים ולטפח אותן עד שתצליחי לעוף. עם מעט טירוף, קצת יכולת והרבה התמדה, את הופכת להיות חסרת מעצורים. זה הבסיס להצלחה. עבודה קשה ואמונה".

ומה עם לישון בין לבין?

רות: "שינה זה לחלשים, את זה כבר הפנמנו מזמן".