ריאיון אישי

דנה דנקנר בראיון ראשון: "בבית המשפט התרסקה לי התמימות"

"בבית המשפט הייתה לי התרסקות. יושבים לידי עיתונאים שלפני שבוע הרסו את אבא שלי במה שהם כתבו בעיתון, והם לא מסתכלים לי בעיניים". דנה דנקנר | סוודר H&M | טבעת אוסף פרטי | שרשרת ברשקה | צילום: רון קדמי
"בבית המשפט הייתה לי התרסקות. יושבים לידי עיתונאים שלפני שבוע הרסו את אבא שלי במה שהם כתבו בעיתון, והם לא מסתכלים לי בעיניים". דנה דנקנר | סוודר H&M | טבעת אוסף פרטי | שרשרת ברשקה | צילום: רון קדמי

המאפרת דנה דנקנר פועלת בשקט ובכישרון על סטים של הפקות אופנה, אחרי שנים קשות שבהן איבד אביה נוחי דנקנר את הונו. היום משפחתה מתמודדת עם עתיד לא ברור כשהיא מפלסת דרך עצמאית בעולם שמתעקש להגדיר אותה "הבת של"

88 שיתופים | 132 צפיות

אם יש תמונה שנחקקה בזיכרון הציבורי בפרשת נוחי דנקנר זוהי תמונתו יושב על ספסלי בית המשפט, ממתין לפסק דינו, מוקף בילדיו ובחתנו. כשמצלמות העיתונות מתקתקות סביבו ללא הרף, דנקנר מסתובב לאחור, שולח יד אל בתו דנה שיושבת בדיוק מאחוריו וזוכה בתמורה ללחיצה אמיצה. נחיל הפלאשים מתקתק לעברה. דנקנר הבת לא ממצמצת אל מול המצלמות. היא רגילה לעבוד על סטים, מכירה בכוחה של העדשה וכוחו של הדימוי. ועדיין, לבחורה שמתעקשת לבנות לעצמה חיים שלמים ועצמאיים מאחורי הקלעים, שמנהלת מאבק מול כל העולם לסלול לעצמה את דרכה, הרגע הזה נחרט בזיכרון. "בבית המשפט התרסקה לי התמימות. יושבים לידי עיתונאים שלפני שבוע הרסו את אבא שלי במה שהם כתבו בעיתון, והם לא מסתכלים לי בעיניים, אני כמו אוויר בשבילם. את מסתכלת, ורואה שההוא צוחק, ההוא מגחך וההוא מצייץ בדיחות בטוויטר, וזה אבא שלי האיש שאתם מדברים עליו. אבל הבנתי שככה זה, זה העולם".

חסר חמלה?

"תגידי לי את, לעיתונאים יש חמלה? אני מאמינה שלכל אדם יש סוג של חמלה, גם לעיתונאי הדורסני ביותר. למדתי שאני לא יכולה לבוא בטענות לתקשורת. כל אחד עושה את העבודה שלו. רק הייתי רוצה שפעם אחת הם יבואו אלינו הביתה לארוחת שישי, לראות מי האיש שכותבים עליו את הדברים הנוראיים האלה, מי האיש שטינפו עליו".

"אנשים שלא מכירים אותי יכולים לחשוב שאני ילדה סנובית מהרצליה. אני ממש לא כזאת". דנה דנקנר | כובע H&M סטודיו | ז'קט זארה | מכנסיים דיזל | טבעת עין כסופה רובי סטאר | טבעת כחולה בל אנד סו | טבעת עין כסף רובי סטאר | צילום: רון קדמי
"אנשים שלא מכירים אותי יכולים לחשוב שאני ילדה סנובית מהרצליה. אני ממש לא כזאת". דנה דנקנר | כובע H&M סטודיו | ז'קט זארה | מכנסיים דיזל | טבעת עין כסופה רובי סטאר | טבעת כחולה בל אנד סו | טבעת עין כסף רובי סטאר | צילום: רון קדמי

 

דנה דנקנר מישירה מבט, בעיניה הגדולות, הרכות, מלאות הכאב. קולה רועד לפעמים, אבל המסר נותר ברור. כשהיא מדברת על אבא שלה, נוחי דנקנר, היא רוצה להגן על האיש שעומד בפני אחת הסערות הכלכליות הגדולות ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. לא תמיד היא יודעת איך לעשות את זה, וגם לצאת בסדר עם כולם במקביל, אבל בהחלטה להתראיין באריכות, בפעם הראשונה בחייה, היא בטוחה היום יותר מתמיד. "אני הולכת ברחוב עם ראש מורם ואני גאה באבא שלי, לא משנה איפה הוא יהיה. במהלך כל הדבר הזה היו אנשים שפתאום נרתעו מאיתנו, שלא ידעו איך לאכול את זה שהוא נחקר ובמשפט. אנשים לא ידעו אם להתקשר אליי, איך להתמודד. זה הגיע למצב שהייתי צריכה להגיד 'דברו איתי, תשאלו שאלות, אני ספר פתוח'".

הם ישאלו אם את לא מפחדת שאבא שלך ילך לכלא.

"אז התשובה היא לא. אני אופטימית. אני יודעת שיש מי שמדבר על מאסר, ואני לא רוצה להצטייר כמי שחיה על ענן, אבל אני מאמינה שזה לא יקרה. אני מאמינה במשפט צדק, ואם לא הייתי מאמינה בזה הייתי אדם מסכן. אבא שלי הורשע על דברים שלא היה צריך להיות מורשע בהם. אני עדיין גם לא חושבת על הערעור בעליון, כשנגיע לזה נתעסק בזה".

הוריה, נוחי ואורלי דנקנר, מתגוררים בימים אלה בבית שכור בהרצליה פיתוח, ומחכים לגזר הדין שאמור להינתן בעוד כחודשיים. הזמן הזה מוקדש לאיסוף עדי אופי, שיעידו עבור דנקנר בשלב הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי, וכבר פורסם כי הנשיא לשעבר שמעון פרס, עוד לפני ההידרדרות במצבו הבריאותי, כתב מכתב לבית המשפט שבו הוא מספר על נדבנותו של דנקנר. הכיוון הזה, לדעת רבים, אינו נטול ציניות מכיוון שרבות מהתרומות לא הגיעו מכיסו הפרטי של דנקנר אלא מכספי חברת איי.די.בי. דנקנר הבת מתקוממת כנגד האשמות אלה: "התרומות היו גם מכיסו הפרטי. אבא שלי הוא אדם עם רגישות חברתית, אהבת אדם, תמיד רצה לעזור ולסייע לחלשים ולנזקקים בכל מקום. הוא פרנס אלפי משפחות".

את הערכיות של אביה היא רואה גם בעובדה שלא הכריז על פשיטת רגל, והוא משקיע מאמצים רבים בניסיון להחזיר לבנקים את חובותיו, שבעת פירוק חברת איי.די.בי בסוף 2013 עמדו על חצי מיליארד שקל. "אני חושבת שאדם אחר במצבו היה מזמן מרים ידיים. הוא יכול היה להכריז על עצמו כפושט רגל ולא להחזיר אפילו שקל אחד לבנקים, אבל הוא החליט לעשות הסדר ולהחזיר את כל החובות. רבים ייעצו לו לפשוט רגל, אבל לא הופתעתי כשהוא החליט אחרת. ככה הוא – לא מוותר, נחוש ובעל ערכים. אם הוא לקח הלוואה, הוא יחזיר אותה בכל מחיר, מילה שלו זו מילה. כולנו משלמים מחיר כבד על מה שקרה, אבא שלי שעבד את הכנסותיו העתידיות וההורים שלי פינו את הבית".

איך מצב רוחו?

"הוא אופטימי מאוד, הוא מחבק אותנו במקום שזה יהיה להפך. הוא בטוח בעצמו וגם אנחנו. הוא חיובי מאוד, ועובד קשה כדי שהצדק יצא לאור".

את באמת חושבת שהוא יחזיר לציבור הישראלי את החובות?

"אם אני מאמינה שהכסף יחזור?", היא מהססת לרגע, ולבסוף מכריעה, "כן. כן".

"מגיל 12 גדלתי בבית בהרצליה פיתוח. היה קשה להוציא אותי משם". דנה דנקנר | ז'קט זארה | צילום: רון קדמי
"מגיל 12 גדלתי בבית בהרצליה פיתוח. היה קשה להוציא אותי משם". דנה דנקנר | ז'קט זארה | צילום: רון קדמי

 

טראומה שעדיין קשה לעבד

המשבר של אביה הטייקון מלווה את דנקנר בת ה־27 רוב חייה הבוגרים. היא יודעת שאין לה פריבילגיה להסתתר מאחורי בורות – כבעלת תואר ראשון במִנהל עסקים מהבינתחומי, היא מבינה היטב מה קרה כשדנקנר בחר למנף את עסקיו. הלוואות של מיליארדים מהבנקים ומקרנות הפנסיה הובילו לכך שבשנת 2013 היה שווי חובותיו של דנקנר גדול משווי נכסיו. פרשת הרצת המניות, ניסיון אחרון להצלת העסקים ולגייס הון לאיי.די.בי, רק סיבכה את נוחי יותר, והפעם היו לכך השלכות פליליות. עבור דנה, כל זה הוא בעיקר טראומה שעדיין קשה לעבד.

"אני זוכרת כשהגיעו אלינו הביתה מהרשות לניירות ערך, עדיין גרתי בבית של ההורים שלי. אימא שלי העירה אותי ואמרה לי – 'דנה, צריך את המחשב שלך'. שאלתי למה, מה קרה? היא אמרה שיש פה אנשים שמבקשים לראות את המחשב שלי. נתתי אותו, זה לא שיש לי מה להסתיר, אבל המעשה עצמו הכניס אותי להלם. זה היה יום מאוד קשה. את מסתכלת על זה מהצד וזה נראה לך לא אמיתי, כמו סרט".

איך הרגשת כשהודיעו בבית המשפט שהוא מורשע?

"ברגע הראשון לא הבנתי, כל כך תכננו את התרחיש ההפוך שלא קלטתי שזה מה שהשופט אמר. הלכנו משם לבית של ההורים, ישבנו, כולם סימסו והתקשרו אלינו, זה הרגיש קצת כמו שבעה, להבדיל אלף אלפי הבדלות. אני חושבת שהייתי בעיקר בהלם כמה ימים. לא הצלחתי לבכות אפילו".

מה לדעתך הייתה הטעות של אבא שלך?

"זו הייתה טעות לא לדבר. אני עדיין הייתי רוצה מאוד שהוא יתראיין בתקשורת. כולנו היינו צריכים לדבר יותר, לפתוח את הפה, לאפשר לציבור להתאהב באבא שלי. הוא איש נפלא ומרתק, שכל אחד יכול להתחבר אליו".

נוחי דנקנר בבית המשפט בדיון ההרשעה | צילום: עמי שומן
נוחי דנקנר בבית המשפט בדיון ההרשעה | צילום: עמי שומן

 

מה עם טעויות בניהול החברה או בניהול כספי הציבור?

"ברור שנעשו טעויות. אין כאן אשם אחד – זה הוא, עובדים שלו, התקשורת, התנאים הכלכליים, זה כוחות פנימיים וחיצוניים גם יחד. הקריסה של איי.די.בי, ולכן גם הנפילה של אבא שלי, נגרמה בגלל הנפילה בשווי של סלקום אחרי הרפורמה בשוק הסלולר. תוך שנה וחצי, משווי חברה של 3.5 מיליארד דולר זו הפכה לחברה של חצי מיליארד דולר. אף איש עסקים לא יכול להתמודד בהצלחה עם סיטואציה כזו, אין לו כוחות על. כולנו בני אדם והוא לא עשה שום דבר בכוונת זדון. הוא התמודד עם זה בצורה הכי טובה שאדם יכול. חבל לי ועצוב לי על מי שנפגע, אבל הנפגע הגדול ביותר היה אבא שלי. הוא איבד את הכל. צריך לזכור שבמשך שנים הוא נחשב לאיש עסקים המוצלח ביותר במשק, סוג של גורו שכולם חיפשו את קרבתו".

ועם הנפילה, הקרובים נעלמו, בגדו בו?

"אני לא רוצה להגיד את זה. אבל יש בארץ נטייה לנסות להפיל את מי שלמעלה. לפעמים בצדק ולפעמים לא, וזה אכזב אותי מאוד. קשה לאנשים לשלוט ביצר השמחה לאיד. אבא שלי תמיד אומר שיש יותר אנשים טובים מלא טובים, וזה מה שמחזיק אותנו".

בעקבות הסדר חוב שעליו חתם דנקנר האב עם הבנקים הוא לקח על עצמו למכור את הבית בהרצליה פיתוח, שהוערך ב־45 מיליון שקל, לכיסוי חלק מהחובות. במאי האחרון הגיעו בני המשפחה כדי לפנות חפצים. עבור דנה, שהתגוררה בבית עד גיל 24, זה היה רגע כואב במיוחד. "מגיל 12 גדלתי בבית הזה, והיה קשה להוציא אותי משם, כי אני מאוד מחוברת להורים שלי. בכל שבת היינו מגיעים לשם, זה הבית. זה היה רגע חמוץ בלב, לצלם את הבית ריק, אחרי שפינינו את כל הדברים ממנו. אבל אחרי הכל, אנשים עוברים דירה כל יום. ואני יודעת שירידה היא לצורך עלייה, ולאבא שלי תהיה עלייה, בין אם זה יקרה עוד חצי שנה או שנה או חמש שנים. יש לי משהו בלב שמחזיק אותי ואני אומרת – ואללה, נראה לכולם. אנחנו לא פראיירים. כל מי שמאחל לנו רע, יראה כבר".

זה נכון שאביך חי על חשבון אחרים היום?

"הוא זכה בחברים טובים שעוזרים לו להתמודד רגשית וכלכלית. אבל הוא לא צריך הרבה. הוא איש מאוד צנוע. אם אימא שלי לא הייתה דואגת לו וקונה לו בגדים הוא היה הולך כל יום עם אותה טי שירט".

דווקא אמרו שהראוותנות הוא חלק מהתיאבון שלו להגדיל את עסקיו.

"הוא אף פעם לא עשה כלום בשביל כסף. הוא תמיד אמר לנו שכסף זה בכלל לא חשוב אלא שנהיה בני אדם. אבל אם יש למישהו כסף, למה לא לתת לו לחיות".

חשבת בתוך כל הבלגן הזה לעזוב את הארץ?

"אלה מחשבות שצצות ברגעי משבר. את אומרת 'אולי ניסע מכאן, אולי נעבור'. אבל אנחנו אוהבים את הארץ, כולנו. זיכרונות הילדות שלי זה נסיעות ברחבי הארץ, אבא שלי היה לוקח אותנו לטיולים ושם שירים של ליונל ריצ'י".

דנה ורונה דנקנר בבית המשפט בדיון ההרשעה בהרצת מניות ביולי האחרון | צילום: עמי שומן
דנה ורונה דנקנר בבית המשפט בדיון ההרשעה בהרצת מניות ביולי האחרון | צילום: עמי שומן

 

לצאת מהשכונה

יש משהו מסקרן וחצוי בחוויית החיים של דנה דנקנר. המפגש איתה לא מספק את הסיפור הצפוי על הנסיכה שירדה מגדולתה, מה גם שעוד הרבה קודם לכן סירבה להתיישר עם תדמית בת העשירים המפונקת. חשוב לה שידעו שהיא שונה, שלחומר אין משמעות אצלה. היא גרה בדירה שכורה בתל אביב, מתניידת על קורקינט ממונע ברחבי העיר, שערה אסוף ברישול חינני בקוקו גבוה ושום דבר במראה או בלבוש לא מסגיר ילדות צפונית מנותקת, כמו שהיא יודעת שמייחסים לה. בעוד אחיה הגדולים, עומר ורונה, ישבו בדירקטוריונים של אביה והיום עוסקים בנדל"ן והייטק, היא התרחקה במופגן מכל זה ועושה צעדים ראשונים בקריירה לא זוהרת בעליל, כמאפרת עצמאית. לפני כן הייתה מלצרית. סדר היום שלה מורכב מאיפור כלות או ימים ארוכים על סטים, רחוק ממשרות פרונט נוח וממוזג. מצד שני, היא רחוקה מלהיות בת מורדת ומבטאת הזדהות מלאה עם אביה. את עול ההוכחה על האותנטיות שלה היא לוקחת על עצמה בלבד.

"אני מתארת לעצמי שאנשים שלא מכירים אותי יכולים לחשוב שאני ילדה סנובית מהרצליה. אני ממש לא כזאת. אני חיה חיים רגילים, ועובדת קשה בשביל לפרנס את עצמי. אם היה לי כסף או לא, הייתי חיה אותו דבר".

בכל זאת גדלת עם הרבה כסף. קשה להאמין שזה לא מעצב אישיות.

"מבחינתי הייתה לי ילדות רגילה לגמרי. הייתי יושבת עם חברים במרכז המסחרי בארומה או אגאדיר, וכשהייתי בת 16 הלכתי לעבוד בתור מוכרת גלידה בד"ר לק. היו כאלה שהרימו גבה ולא הבינו למה, אבל רציתי להוכיח את עצמי. אני זוכרת שבאתי לאימא ואמרתי לה שהגשמתי חלום – אני עובדת. בכסף שהרווחתי מימנתי לעצמי שיעורי נהיגה".

אבל את האוטו הראשון קנו לך.

"כן, אבל זה לא היה משהו מפואר. זה לא שכולן היו ככה בהרצליה פיתוח, היו בנות אחרות שבאו לבית ספר עם עקבים ולואי ויטון, אבל אני סלדתי מזה. אני לא אוהבת את הגישה של להראות ולהיראות".

ולהראות כל הזמן מה את לא, זה לא מעייף?

"זה נכון שלפעמים אני צריכה להתאמץ כדי להיות כמו כל החבר'ה. בכל מקום שאני נכנסת אליו ושואלים מה שמי אני אגיד דנה, לא דנה דנקנר. אני לא מתביישת בשם שלי, ועובדה שבחרתי לשמור אותו אחרי הנישואים, אבל אני לא רוצה שיקטלגו אותי מיד. אני תמיד מנסה לעשות צחוקים, לפרק את התחושה הכבדה שאני עומדת להתנשא או משהו כזה".

זה עול לא קל לאדם רגיש.

"כן, תמיד אמרו עליי במשפחה שאני הכי רגישה, זו שלוקחת ללב. הוא מה שמוביל אותי, אין אצלי סינון. אני גם שונאת ציניות, לא יכולה ולא יודעת איך להתמודד עם זה. עכשיו אני בסיטואציה שאני צריכה לטשטש את הרגש, להראות לאנשים שאני בסדר, וזה לא בהכרח מתאים לי תמיד".

דבר נוסף שבו נאבקה מילדות הוא המשקל. דנה גדלה כילדה מלאה, לפני כמה שנים השילה 25 קילו ונדמה שעדיין לא התרגלה לדמות הזוהרת שמביטה אליה מהמראה. "אנשים לא מאמינים לי שהייתי 25 קילו יותר ואז אני מראה להם את תמונת הלווייתן", היא אומרת היום בלי לרחם. "התחלתי לעשות ספורט, ויתרתי על השטויות, וזהו, הכל בראש, זה כוח רצון. אני עדיין שמנמנה מבפנים. היום אני אוהבת את איך שאני נראית, אבל אלה משקעים שתמיד יישארו. יכול להיות שזה מה שהביא אותי לאיפור, הקפדתי להיות תמיד מטופחת ומאופרת גם כשהייתי מלאה יותר".

נוחי ואורלי דנקנר | צילום: אביב חופי
נוחי ואורלי דנקנר | צילום: אביב חופי

 

מכחולים בעיניים

המשיכה שלה אל מאחורי הקלעים של עולם הזוהר התחילה כבר בצבא, כששובצה כמנהלת הפקה בלהקה צבאית. משם הגיעה לתפקיד עוזרת הפקה ב"הישרדות" והחלה לחלום על איפור, אבל קודם, כמו ילדה טובה דנקנר, הייתה צריכה לסיים תואר במִנהל עסקים. כשסיימה טעמה קצת ביזנס כעוזרת מנכ"ל בקבוצת הנדל"ן חג'ג', אבל אחרי שנה החליטה לעשות שינוי ולרדוף אחרי החלום ונרשמה ללימודי איפור אצל עדה לזורגן. "הלימודים אצל עדה היו מרתקים, למדתי ממנה המון והיא עזרה לי להשתלב בתחום. היא סידרה לי עבודה ב־MAC בקניון רמת אביב. שם בעצם הכרתי את כל סוגי הנשים והאיפור, ייעצתי ללקוחות וצברתי ניסיון ענק בחומרים ובזיהוי צרכים של כל אישה. אחרי שנה החלטתי לצאת לדרך עצמאית והיום אני מאפרת בהפקות ומרבית הזמן שלי מאפרת כלות".

מעבר חד, איך לומר.

"הכניסה לתחום הזה שינתה אותי ב־180 מעלות. זה גורם לי אושר, אני מבטאת את עצמי הכי טוב כשאני מאפרת. אני כל לילה צופה ביוטיובים ואינסטגרמים, לומדת עוד. תמיד יש מה ללמוד בתחום, זה עולם מרתק שכל הזמן משתנה ומתעדכן, אפילו מהר יותר מעולם האופנה. יש בעולם עכשיו, במיוחד בארצות הברית, טרנד של מור איז מור. המון נשים שלא מבינות שיותר מדי איפור יכול לפעמים רק להבליט את המגרעות ולבגר. כאן בא התפקיד שלי בתור מאפרת, להתאים לכל לקוחה את מה שהכי נכון לה. לפני הכל כל אישה צריכה להמשיך להיות היא עצמה ולא לשים על עצמה מסכה".

דנקנר השתלבה במהירות בתעשייה המקומית בהפקות אופנה ושערים למגזינים, והיא מאפרת באופן קבוע את דנה פרידר, ימית סול, עמית פרקש וחן אמסלם. את רוב זמנה היא מקדישה לאיפור כלות, שמגיעות אליה בעיקר מפה לאוזן.

"אנשים אמרו 'מה פתאום הבת של נוחי דנקנר מאפרת, מה קשור', הכניסה לתחום הזה שינתה אותי". דנה דנקנר | חולצה H&M סטודיו | מכנסיים מנגו | טבעות בל אנד סו | טבעות רובי סטאר | צילום: רון קדמי
"אנשים אמרו 'מה פתאום הבת של נוחי דנקנר מאפרת, מה קשור', הכניסה לתחום הזה שינתה אותי". דנה דנקנר | חולצה H&M סטודיו | מכנסיים מנגו | טבעות בל אנד סו | טבעות רובי סטאר | צילום: רון קדמי

 

במשפחה היו מעדיפים שתעשי משהו אחר?

"לא, ההורים שלי מפרגנים ושמחים שאני מתפרנסת. היו אנשים שאמרו 'מה פתאום הבת של נוחי דנקנר מאפרת, מה קשור', אבל הם לא צודקים. מאפרת אולי פעם לא נשמע מקצוע מכובד, אבל היום ברור שהסטיגמה השתנתה. הכל נעשה יותר מקצועי, זאת אמנות של ממש".

הבחירות שלך מראות על רצון להיות במחשכים כשמישהו אחר בפרונט.

"נכון. כיף לי לשמח אחרים. לגרום לאנשים להרגיש טוב עם עצמם, להיראות טוב. כשכלה בוחרת בי ללוות אותה ביום החתונה שלה, זה מעצים ומרגש גם אותי. כשאני שומעת ממנה על כמות המחמאות שהיא קיבלה על האיפור ביום שאחרי, אני מאושרת. איפור נותן לך ביטחון עצמי, זה חוסך הרבה שעות אצל הפסיכולוג. וזה עובד גם לצד השני – הלקוחות שלי נהיו חברות שלי, הן ליוו אותי בתקופה הקשה. כל החיים מגיעות אליי הצעות להיות בפרונט, לעשות ריאליטי וכל מיני דברים, אבל שוב – חשוב לי להוכיח את עצמי בלי עזרתו של איש״.

מי שמכיר את הלכות עולם הביוטי הישראלי, יודע כי דנקנר לא מבלפת כשהיא מספרת על התחלה מלמטה. היא גילתה שאין דרך אחרת למאפרת חדשה בשכונה, ושבשביל קשרים, וניסיון, לפעמים כדאי גם לעבוד בתקציבים נמוכים או אפילו בחינם. "אני מרימה טלפונים לאנשים שאני לא מכירה ואומרת 'הי, אני דנה, מאפרת, אשמח לעבוד איתכם'. אי אפשר ביום אחד להפוך למיקי בוגנים".

את לא מרגישה מנוצלת או לחלופין שאנשים מרימים גבה כששומעים מי את?

"לא, יש לי הערכה לכל מי שהעסיק אותי, גם בחינם. אני מבינה שלהפקות במגזינים בארץ בדרך כלל אין הרבה תקציב, ועדיין אני באה בכיף ונותנת את כל כולי. כל עוד אני מרגישה שאני נהנית מזה".

הישרדות גרסת המציאות

בן זוגה טל אנגלנדר מסתמן כצלע היותר רציונלית בתוך עולם הרגש המבעבע של דנה. הציבור שהכיר את אנגלנדר מסדרת הריאליטי "הישרדות" למד לזהות אותו לצדה במדורי הרכילות, וכיום – לצד אביה, כיד ימינו המקצועית. השנה, בתוך כל האירועים, דנה וטל התחתנו, מה שמיד גרר השוואות לחתונת אחותה רונה שנערכה לפני חמש שנים בחוות רונית, עם הרבה יותר מוזמנים והייפ. "היו מחשבות לדחות את החתונה, אבל אנחנו זוג צעיר שרוצה לחיות את החיים שלו לא בצל של אף אחד", היא אומרת בביטחון. "מספר המוזמנים לא הגיע למספר שהיה בחתונות של אחותי ושל אחי, הוא היה הרבה יותר קטן, ודווקא שמחתי על זה. ובכל זאת, אנשים באו וכיבדו את אבא שלי. מכורח הנסיבות אתה לא עובד עם אותם אנשים כמו קודם, אז זה מצטמצם".

דנה דנקנר וטל אנגלנדר | צילום: אביב חופי
דנה דנקנר וטל אנגלנדר | צילום: אביב חופי

 

איך הכרתם, טל ואת?

"הכרנו ב'הישרדות' לפני שש שנים, הוא היה מתמודד ואני עוזרת הפקה ושמעתי שהוא שאל עליי, אבל לא דיברנו בכלל. חודש אחרי שחזרנו לארץ הוא שלח לי הודעה בפייסבוק וזה המשיך משם. אפשר להגיד שהכרנו על אי בודד. בהתחלה חשבתי שהוא סנוב, פלייר כזה. הוא גם באמת היה קצת כזה, אבל מהר מאוד גרמתי לו להתאהב בי, וההפך. היו לנו עליות וירידות, בסוף הבנו שזה זה".

הוא מבוגר ממך בעשור. את ממליצה על פער גילים כזה?

"כן, זה מדהים. גברים הרי פחות בוגרים מנשים, אין מה לעשות, ויש לנו איזון טוב. כל מי שמכיר את טל מוקסם ממנו. אני מעריצה אותו והוא מפרגן לי תמיד. היום לפני הריאיון הוא הדביק לי פתק על המראה 'בהצלחה תותחית'. הוא תמד עושה דברים קטנים כאלה שגורמים לי לאהוב אותו".

אנגלנדר, בעבר עורך דין, חיפש דרך מקצועית חדשה, ומצא את עצמו כעוזר האישי של נוחי, דווקא כשהצרות התחילו. "אבא שלי לא התלהב מטל מיד, כשהם הכירו הוא גונן עליי, שאל הרבה שאלות. אבל עם הזמן הם הפכו לחברים טובים. זה היה טבעי שהם יתחילו לעבוד יחד".

על מה הם עובדים עכשיו?

"יש להם משרד שהם עובדים בו, וגם הרבה מהבית, והמטרה היא לפתח פעילות עסקית ולהחזיר את כל ההלוואות. טל הוא פיקס־מן כזה, פרקטי, מאוד מסודר. גם אבא שלי כזה ויש לו גם צד של המון רגש, וביחד הם מאזנים אחד את השני".

החומרים הקיצוניים של חיי הדנקנרים התנקזו לדרמה נוספת השנה, כשאנגלנדר ודנקנר האב טסו במסוקים בסיור עסקי בג'ונגלים של דרום אמריקה, והמסוק שבו טס נוחי התרסק. למרבה המזל נוחי יצא ללא פגע וטל עזר בחילוצים, כמתבקש מבוגר שייטת 13. "אחרי שזה קרה טל התקשר ואמר באדישות – דוני, אל תשאלי אבא שלך התרסק במסוק", היא צוחקת. "הוא מדבר איתי באופן נונשלנטי וצוחק על זה איתי. אני יודעת, החיים שלנו נראים מרחוק נורא דרמטיים – האמת היא שזה יותר פשוט ממה שזה נראה".

ביום החתונה עם טל אנגלנדר | צילום: מתוך האינסטגרם של דנה דנקנר
ביום החתונה עם טל אנגלנדר | צילום: מתוך האינסטגרם של דנה דנקנר

 

צילום רון קדמי | סטיילינג חיה וידר | איפור דנה דנקנר | שיער שרה השנטי