אלין כהן: "אני שלמה עם עצמי עם איפור או בלי איפור"

אלין כהן. צילום: תמר קרוון. סטיילינג: מזל חסון
אלין כהן. צילום: תמר קרוון. סטיילינג: מזל חסון

אחרי שהפכה לכוכבת רשת ענקית ולבעלים של חברת איפור, אלין כהן קוטפת קמפיין נוסף ומדברת על הכל. כן, גם על ברק שמיר

88 שיתופים | 132 צפיות

2019 רק התחילה אבל המשפט "אלין כהן לא עוצרת" כנראה נכתב כבר עשרות פעמים. לומר שבגיל 17 לא מדובר בנערה טיפוסית יהיה אנדרסטייטמנט. אבל עם חברת איפור משל עצמה, קרוב לחצי מיליון עוקבים באינסטגרם ושלל קמפיינים שמגלגלים לכיסה מאות אלפי שקלים, הדבר שבולט יותר מכל ומבהיר עד כמה היא לא עוד טינאייג'רית הוא האופן בו היא מתנהלת.

אלין כהן למותג סבן מבית אופטיקנה | צילום: אופיר קיסר
אלין כהן למותג סבן מבית אופטיקנה | צילום: אופיר קיסר

אנחנו פוגשות את כהן על סט הצילומים של סבן, ליין משקפי השמש הצעיר יותר של אופטיקנה. דבר בסיטואציה לא מביך או מרגש אותה. הצילומים עצמם ודאי שלא ואפילו לא הראיונות לעיתונאים. היא מקצוענית. אולי מקצוענית מדי? קשה לדעת איפה מתחילה אלין עצמה ואיפה מתחיל דף מסרים דמיוני שנדמה כאילו הופץ בקרב כל כוכבות הרשת של הזמן האחרון. כולן יוצאות נגד בריונות ברשת ובעד פרגון, כולן מפרסמות איפור במקרה הטוב ושלל טיפולים קוסמטיים במקרה הרע אבל תמיד תמיד מעודדות את העוקבות שלהן לאהוב את עצמן כמו שהן. האמת היא שכנראה כוכבות הרשת באמת מאמינות זה. זה לא זיוף, וזה אולי חלק מהבעיה. האמת נעלמה, נותרה רק אותנטיות אינסטגרם נוסח 2019. ואם זה המשחק, כהן לגמרי מנצחת בו. 

אלין, אין לך רגע שאת רוצה פתאום לעצור ולנוח?
"אני כבר לא יכולה להגיד שאני רוצה את הרגע הזה. אני בתוך מרתון".

אבל גם בסוף המרתון יש הפסקה.
"כרגע אני לא רוצה להפסיק. אני עושה את מה שאוהבת ומסופקת מזה. אז למה לי לעצור? להפך, אני רוצה להמשיך. ברור שגם לי יש רגעים שקשה, כן?".

את הרגעים האלה לא רואים באינסטגרם.
"ברור שפחות רואים אותם. אבל אני יכולה לומר שבאותו רגע שפתאום אני מרגישה שקשה לי, עולה לי תמיד גם המחשבה שאני עושה מה שאחרים לא עושים ועד כמה אני נהנית מזה. אני גם תמיד חושבת על האהדה המדהימה שאני מקבלת, ומבחינתי זה שווה הכל".

כולל ימי צילום מתישים מהבוקר עד הערב אני מניחה.
כשאני חוזרת מיום צילום כזה הביתה הדבר שאני אומרת לעצמי זה "איזה כיף שהיה לי כזה יום קשה".

אלין כהן לסבן מבית אופטיקנה | צילום: שוקה כהן
אלין כהן לסבן מבית אופטיקנה | צילום: שוקה כהן


גם כהן כמובן לא חסינה לביקורות, להפך. יד ביד עם ההצלחה הכבירה והאהדה לה היא זוכה ברשתות החברתיות, היא גם מושא לביקורת. לא מדובר בטרולים שרק באים להפיץ שנאה, להפך, לא פעם הטענות נגדה דווקא מנומקות וענייניות – מוצדקת או שלא – ובכל זאת, מחלקן קשה להתעלם. התגובות הקבועות תוהות האם ילדה בת 17 צריכה לוותר על ילדות רגילה ולימודים כדי להתפרסם, ועוד בחסות הוריה. אחרים טוענים שהיא מציגה אידיאל יופי מוגזם ולא טבעי, במיוחד כשהיא פונה לקהל של נערות צעירות במיוחד. רק בשנה האחרונה עמדה כהן במרכזן של שתי שערורייות רשת. הראשונה כאשר חשפה מסקרה חדשה שהשיקה בשם NEGRO. בספרדית משמעות המילה היא 'שחור' אבל לרוב דוברי העברית היא דווקא מתחברת עם הכינוי הפוגעני 'ניגר'. הגולשים טענו שמדובר בשם מביך וגזעני, כהן הגיבה שלא התכוונה לפגוע באיש אבל מדובר בשיימינג.

בפעם האחרונה הותקפה כהן לאחר שפירסמה בסטורי מוכן קוסמטי שמבצע הליכים פולשניים, החל מלייזר ועד המסת שומן. "למה ילדה בת 17 צריכה לעבור המסת שומן ועוד לפרסם את זה?" הייתה תגובה טיפוסית.

לא מעט גולשים ביקרו אותך שהעלית סטורי מקליניקה וכביכול פירסמת כל מיני הליכים קוסמטיים שאת עוברת. הטענה הייתה שזה אולי בסדר שנערה בת 17 תעבור איזה הליך שבא לה, אבל מה קורה כשזה משפיע על נערות בנות 10 ו-11?
"איזה הליכים? היה לי אקנה וטיפלתי בזה".

לא הייתה המסת שומן?
"לא. הם ביקשו פעם אחת שאעלה סטורי והעליתי את כל הטיפולים שיש במכון. אני אישית מעולם לא עשיתי שום הליך כזה או אחר. הדבר היחיד ומבחינתי יש לי את הזכות להעלות אותו כל יום ולשתף בו את העוקבות שלי זה הטיפול באקנה החמור שהיה לי. אז כן, אם יש לי אפשרות לפרגן לקליניקה ששינתה לי את החיים מקצה לקצה אני אעשה את זה. וכן, אני עושה שם גם טיפולי לייזר והסרות שיער ודברים כאלה. אני עושה לייזר מגיל 12, יש בזה משהו לא בסדר?לא חושבת שיש משהו רע בזה. הפריע לי אז הלכתי ועשיתי. אני חושבת שכל ילדה שמרגישה שהיא סובלת מזה – שתעשה".

השאלה איפה עובר הגבול? יש ילדה שיש לה אקנה למשל והיא באמת סובלת אבל מה עם ילדה בת 11 שיושבת בבית ומתבאסת ש'אלין כל כך יפה ומושלמת' והיא לא בהכרח מרגישה ככה ביחס לעצמה?
"זו כבר בעיה של ההורים. אני חושבת שמה שאני מעלה זה תוכן שהוא נכון לקהל שלי. עובדה שאני מקבלת המון הודעות איך האקנה שלי השתפר, אז מבחינתי אין כאן שום גבול, להפך. יש כאן רק מטרה טובה ורק פרסום שהוא לטובה. ובכלל, מה אני יכולה להעלות שילדה בת 11 לא תאהב? מעבר לסרטוני איפור אני מעלה גם המון תכנים שקשורים לערכים וכבוד, למוסר, למשפחה".

גם בנושא הזה הביקורות לא מרחמות עלייך. מאז ומעולם הצהרת שאת מחוברת להורים שלך: את מבלה המון עם אבא שלך, הסטוריז שלך מבשלת עם אמא שלך לשבת כבר הפך ללהיט בפני עצמו. הקשר עם ההורים שלך נראה מושלם, אבל עבור חלק מהמגיבים הרבה פעמים הוא נראה מושלם מדי.
"ההורים שלי הם באמת החברים הכי טובים שלי".

את מודעת לכך שזה לא דבר סטנדרטי? רוב הנערות בנות ה-17 לא רוצות לבלות יותר מדי עם אמא ואבא, להפך.
"ברור לי לגמרי שזה לא סטנדרטי אבל אני פונה להורים שלי בכל דבר שאני צריכה, אפילו איזה תמונות להעלות באינסטגרם, כי אני יודעת שהם היחידים שיגידו לי את האמת ב-100%. מעבר לזה שהם ההורים שלי, הם גם הסוכנים שלי. הם מלווים אותי לאורך כל הדרך, ואני חושבת שכל ילדה שנמצאת בתחום הזה חייבת תמיכה משפחתית. למי שאין את התמיכה הזו, אני בטוחה שזה חסר לה".

ואין לך רגעים של 'די אמא, שחררי ממני'?
"ממש לא. רק שתדבר, רק שתהיה פה, ורק שתתמוך בי".

אלין ואבא יורם | צילום: אינסטגרם aline_cohenn
אלין ואבא יורם | צילום: אינסטגרם aline_cohenn


כהן לא סתם מעדיפה לבלות את זמנה עם אמא ואבא. בזמן שנערות אחרות בנות 17 מעבירות את רוב הזמן עם חברות היא כבר סיפרה לנו בעבר "
אני לא מאמינה בחברות בתחום הזה. זה תחום של זאבה לזאבה, אנשים ידרסו אותך כדי להצליח".

בעבר סיפרת שאין לך חברות מהתעשייה, אבל דווקא בחודשים האחרונים ראינו אותך הרבה עם כוכבת הרשת גל גברעם ועם הדוגמן ברק שמיר, שכבר יש שמועות שיש ביניכם קשר שהוא מעבר לידידותי.
"גל היא באמת אחת החברות הבודדות שיש לי מהתחום. ברק שמיר ואני חברים טובים וזה הכל. הוא גם קולגה וגם חבר. אבל זה באמת שניים מתוך תעשייה כל כך גדולה, זה לא נקרא שיש לי 'חברים מהתחום'. יש בעולם הזה המון חוסר פירגון ואני לא היחידה שחוותה אותו".

אבל הרוב לא מדברים עליו.
"אני לא אהיה פוליטיקלי קורקט, אני לא אשקר ואגיד שכולם מפרגנים כי הם לא. אבל אני באמת מאמינה שיש מקום כולם ואם למישהו יש כישרון והוא יעבוד קשה הוא יצליח, לא משנה מה".

אלין כהן וברק שמיר | צילום: יח"צ
אלין כהן וברק שמיר | צילום: יח"צ


כהן מצהירה שהיא לא מוכנה להיות פולטיקלי קורקט, אך בזהירות דיפלומטית מעדיפה שלא לנקוב בשמו של אדם מסוים ממנו נכוותה אלא מתארת אווירה כללית של חוסר פירגון. ואולי כאן בדיוק נעוץ הפער החמקמק בדמותה. עבור כהן ובני גילה הבשורה שהם מביאים לרשתות החברתיות היא אותנטית וטבעית (אבל אף פעם לא שלילית). אחר כך באים הסוכנים, חותמים עסקה וגוזרים קופון מאותה אותנטיות שפירסמה את הכוכבות שלהן מלכתחילה. ובפער בין האמיתי לפרסומי עומדת נערה אחת מוכשרת וחרוצה בת 17, שרק רוצה להצליח.

יש תחושה בזמן האחרון שאולי לגולשים נמאס מהמשחק של הרשתות החברתיות. החיים באינסטגרם תמיד נראים מושלמים ונוצצים, אבל בפועל הם לא. מצד שני, ברור שכולנו עוקבים אחרי הכוכבות כדי לקבל טעימה, ולו קטנה, מהזוהר. מה את חושבת על זה?
"בסופו של דבר גם אני בן אדם ואני חושבת שאני בין היחידות שמצליחות להעביר את זה עד הסוף. לאינסטגרם אני מתייחסת כמו ארכיון עבודה. אופטיקנה רצו לקחת אותי כפרזנטורית אז הם עברו על האינסטגרם שלי ובחרו אותי. אני לא יכולה להעלות תמונה שאני בוכה כי היה לי יום קשה אבל בשביל זה יש את היוטיוב. אני גם וולוגרית ואני מעלה וולוגים מהחיים שלי, שם אפשר לראות אותי עם איפור, בלי איפור, צוחקת, בוכה. כשהחברה הכי טובה שלי מאי גורפינקל נפטרה הכל היה מתועד שם. אני חושבת ששם כן הצלחתי להעביר את מי שאני, כולל הרגעים הפחות יפים. אני בעד שכל אחד יעשה את זה גם כל עוד הוא שלם עם זה. אני יודעת שאני מרגישה שלמה להראות את עצמי בכל מצב – עם איפור או בלי, שמחה או עצובה".

אלין כהן | צילום: דביר כחלון
אלין כהן | צילום: דביר כחלון