לא דופקת חשבון

כריסטינה אגילרה, פעם נסיכת פופ והיום מעצמה נשית, מספרת הכל

88 שיתופים | 132 צפיות

כריסטינה אגילרה תמיד הביאה איתה אלמנט של רטרו, וכשהיא הגיעה לראיון, במלון שורץ סלבס במנהטן, זה היה בולט במיוחד. מהצוואר ומעלה היא נראתה ממש כמו כוכבת הוליוודית של פעם, עם תסרוקת בלונד פלטינה שבה כל שערה ניצבת בדיוק במקומה, שפתיים צבועות אדום בוהק ועור פנים כמעט שקוף. אבל מהצוואר ומטה היא נראתה לחלוטין כוכבת עכשווית – עם סקיני ג'ינס לפי צו האופנה, גופייה וקרדיגן פצפון, שהדגישו את מבנה גופה הזערורי אך החטוב.

הזמרת בת ה-25 נראית כאילו היא תקועה בין שתי תקופות שונות, ולגמרי במקרה (ואולי לא במקרה בכלל) זה בדיוק נושא האלבום (הכפול) האחרון שלה – Back to Basics. הדיסק הראשון במארז גדוש בחומרים מהסוג שזיכה אותה בהכרה עולמית, עדות מעריצים ושלושה פרסי גראמי – בלדות חזקות, ישר מהקרביים, ומנגינות דאנס ממכרות. הדיסק השני, לעומת זאת, כולו הוקרה למוזיקאים מהדור הישן – אמני ריתם אנד בלוז וג'ז כמו בילי הולידיי, אוטיס רדינג ואטה ג'יימס, שהשפיעו עליה במיוחד. בשני הדיסקים היא מתייחסת באומץ לשנים הקשות של ילדותה.

אגילרה היא בתם של איש צבא ופסנתרנית-כנרית, שעברו דירות שוב ושוב, עד שהתמקמו בעיר פיטסבורג. אביה נהג להכות את אמה, וכשהייתה בת שבע הם התגרשו, והיא עברה עם האם לביתה של הסבתא שהתגוררה בקרבת מקום. זו הנקודה שבה הדברים התחילו לקבל תפנית חיובית. אגילרה החלה להופיע באירועים שכונתיים, ובסופו של דבר העשירה את הרזומה גם בשירת ההמנון האמריקאי במגרש הפוטבול המקומי.



נראית כאילו היא תקועה בין שתי תקופות שונות. אגילרה

נראית כאילו היא תקועה בין שתי תקופות שונות. אגילרה

כשהייתה בת 12 פרצה לתודעה הציבורית בזכות תפקיד בסדרת הילדים הפופולרית מועדון מיקי מאוס (לצדם של בריטני ספירס וקווין פדרליין, שנשאר ידיד שלה). בגיל 15 עברה לגור בניו יורק לבדה, ובגיל 17 סגרה דיל עם חברת תקליטים. הסינגל הראשון מהאלבום הראשון שלה, שנשא את שמה, הפך אותה לכוכבת בן לילה. המוזיקה והשירה שלה זכו להצלחה גדולה, אבל אגילרה לא סבלה את תדמית הילדה הטובה שחברת התקליטים יצרה עבורה, והגיבה ב"הפוך על הפוך": בשנת 2002 היא הוציאה דיסק שני, Stripped, שהיה מעין גרסה מוזיקלית לאצבע משולשת כלפי כל מי שפגע בה בעבר, והפך את התדמית שלה ממתוקה לסליזית.

הדיסק הנוכחי, Back to Basics, עוסק אמנם בנושאים כאובים, אבל הכעס, שהיה כל כך בולט בדיסק השני, נעלם. אגילרה מייחסת את האושר החדש בחייה לזוגיות עם המפיק המוזיקלי ג'ורדן בראטמן – מנובמבר האחרון בעלה. חלק מהשירים בדיסק מתייחסים בצורה מפורשת לאהבה הגדולה שלה אליו ולתקופות הקשות שבהן הוא תמך בה.

אם הדיסק הראשון שלך היה דיסק הבכורה, והשני היה דיסק ההתמרדות, אז מה הדיסק הזה?
"הדיסק הזה הוא על זה שאני מאושרת. אני וג'ורדן יחד כבר ארבע שנים וחצי, והוא החבר הכי טוב שלי בעולם כולו. מצאתי את השלווה שלי. אני מרוצה מהחיים, וסוף סוף הגעתי למקום שבו אני מרגישה נינוחה ובאמת מסוגלת ליהנות ממה שסביבי. בדיסק הזה אפילו השירים שעוסקים בנושאים כואבים, כמו Oh Mother, מקבלים טוויסט חיובי".

Oh Mother עוסק בהתעללות של אביך באמך. איך השפיעה העובדה שגדלת בסביבה כזאת על הבחירות שעשית בחיים?
"אני לא חושבת שזה השפיע על מערכות היחסים שהיו לי. אני לא מסוג האנשים שמשחזרים את מעגל האלימות ומחפשים טיפוסים שיתעללו בהם, שזה דבר שעלול לקרות. אבל זה כן השפיע על הגישה שלי בכל מה שקשור לקריירה. זה מה שדחף אותי קדימה. רציתי להצליח כדי לא להרגיש יותר חסרת אונים לעולם".

היה קשה לחשוף את עצמך בצורה כזאת?
"זה סוג של תרפיה, אבל זה קשה. לפעמים כשאני שומעת את המילים של אחד השירים שלי אני נחנקת מדמעות. אני חושבת שזו הסיבה לכך שלא הרבה זמרים מוציאים דיסקים כאלה – זה קשה לחשוף את עצמך ככה".



"עזר לי להחלים". כריסטינה וג'ורדן

למה החלטת שהחלק השני של הדיסק יהיה בסגנון ג'ז?
"מכיוון שגדלתי בסביבה לא יציבה תמיד נמשכתי לזמרי ג'ז, בלוז ונשמה, כי התחברתי לכאב בקול ובמוזיקה שלהם".

הרבה מהשירים הם על ג'ורדן. למה בחרת להקדיש לו דווקא את Save Me From Myself?
"כי הוא עזר לי להחלים. Save Me from Myself מדבר על האדם האחד הזה שיש לך בחיים, שיכול להרים ולמשוך אותך החוצה כשאת שוקעת ומתחילה להתבוסס בדברים הרעים. ג'ורדן גרם לי להסתכל על כל הדברים היפים והמוארים שהיו סביבי".

אתם נשואים כבר כמעט שנה, ואומרים שהשנה הראשונה של הנישואים היא הקשה ביותר. את מסכימה עם זה?
"כן, אני חושבת שזה נכון. יש כל מיני הפתעות ואכזבות בשנה הראשונה. הטעות הכי גדולה היא לחשוב שהכל יהיה מושלם וששום דבר לא יהיה רע. אבל ביני לבין ג'ורדן יש חיבור חזק. אני מרגישה שאני מוכנה להזדקן עם האיש הזה – אבל כן, אנחנו מצפים לעליות ולמורדות".

ההצלחה שלך לא מאיימת עליו לפעמים?
"לא, אור הזרקורים לא מעניין אותו. אין לו שום שאיפה להוציא דיסק או להופיע על שער של מגזין. הוא נמצא בצד שלי ומעודד אותי ב-100 אחוז, אבל יש לו מטרות ושאיפות משל עצמו, וזו תכונה שמאוד מושכת אותי בגבר".

איזה הרגלים זוגיים יש לכם?
"אנחנו עושים ערבי טאקו – הוא מבשל את הבשר ואני חותכת חסה ועגבניות. יש לנו גם מנהג של 'ימי ראשון ערומים', שבהם אנחנו שוכבים במיטה כל היום ועושים כל מיני דברים שזוגות נשואים עושים. חשוב להקדיש זמן לבן הזוג ולטפח את הזוגיות. אנחנו אוהבים את החמימות הזו שיש לנו".

מה הצעד הכי אמיץ שעשית בקריירה שלך?
"לבשתי את מכנסי העור הנועזים ההם. אני שמחה שעשיתי את זה כשהיית צעירה ועוד יכולתי ללבוש אותם. אני לא בטוחה שהייתי יכולה לעשות את זה היום".

את מרגישה בטוחה בגוף שלך?
"לדעתי מרגישים יותר בטוחים ככל שמתבגרים, אבל זה לא פשוט. כשאני לפני מחזור אני מרגישה ממש נפוחה".

את מקפידה על תזונה נכונה ופעילות גופנית?
"אני אוהבת ג'אנק פוד, אבל אני כן מנסה לאכול קצת יותר בריא. יש לי מאמן חדש ואנחנו עושים הרבה אימוני משקולות. בשנה האחרונה הייתי בהקלטות, ובכל פעם הייתי קופצת לחדר כושר לשעה וחצי לפני זה. לא נעים לי להגיד, אבל העיקר אצלי זה גנטיקה וחילוף חומרים טוב".

זה יהיה נכון להגיד שבStill Dirrty את מנסה להגיד לאנשים לא לתת למראה הזוהר החדש שלך לבלבל אותם?
"השיר הזה הוא תגובתי הלגלגנית לידיעות שראיתי בצהובונים על 'הדימוי החדש' שלי. זו דרכי לצחוק על כל מה שקראתי, דברים בסגנון 'האהבה שינתה אותה'. מיניות תמיד תהיה הדרך האמנותית שלי לבטא את עצמי. אני לא חושבת שאישה צריכה לחשוש מהמיניות שלה. זה לא דבר רע, להרגיש בטוחה בעצמך ולהראות את הגוף שלך איך ומתי שמתאים לך".

הייתה תקופה שנמשכת לטיפוס "הילד הרע"?
"בטח, נראה לי שלכל אחת יש תקופה כזאת, אבל אולי אני טועה. בהחלט אהבתי את הקעקועים ואת הפירסינג, זה בהחלט עשה לי את זה. זה עוד משהו שאני אוהבת עכשיו אצל ג'ורדי – אין לו את כל זה. הקעקוע הראשון שהוא עשה היה מתנת חתונה ממני. יש לו קעקוע שכתוב עליו בעברית 'אני אוהב את כ.א לנצח'. אני, לכבודו, עשיתי קעקוע בתחתית הגב שבו כתוב פסוק משיר השירים, 'אני לדודי ודודי לי'. מתנת חתונה נוספת שנתתי לו הייתה ספר שהכנתי, שנקרא האהבה שלנו דרך העיניים שלי, שהורכב משירים, תמונות ודפים מהיומן שכתבתי, מהיום הראשון להיכרותנו ועד יום החתונה".

איך את מבלה בשעות הפנאי?
"אני אוהבת לשחק פינג פונג, לישון עד מאוחר, ללכת לקניות כשיוצא לי. מה שבדרך כלל קורה זה שהעוזרות שלי הולכות ומביאות לי דברים, וזה מבאס. כשיוצא לי לעשות קניות בעצמי אני מרגישה כמו ילד בחנות ממתקים".

איזה זמרים את מעריכה?
"לקלי קלרקסון יש קול מאוד עוצמתי, ולאלישה קיז יש צליל מגניב".

הרבה מוזיקאים חוצים את הקווים ועוברים לתחום המשחק. את חושבת שזה יקרה גם לך?
"אני רוצה להתחיל לקרוא תסריטים בצורה רצינית, אבל אני לא רוצה לעשות את זה רק כדי לסמן על זה וי. הרבה מהמוזיקאים שעברו למשחק בעצם מגלמים את עצמם. אני רוצה לשחק באמת. זה לא חייב להיות התפקיד הכי גדול בעולם בסרט הכי גדול שיש, זו פשוט צריכה להיות דמות עם בשר".

את חושבת ששילמת מחיר על זה שאת מפורסמת מגיל כל כך צעיר? את מרגישה שפספסת משהו?
"אני לגמרי מרוצה מאיך שהדברים התנהלו. אם לא הייתי מתחילה בגיל צעיר, לא הייתי עושה את מה שאני עושה עכשיו. חוויתי את ימי ההתהוללות של הנעורים, עם השתכרויות וכל מיני כאלה, אבל עשיתי את זה בדרך שלי, בעולם שלי. זה היה שונה אמנם, אבל אין לי חרטות. אני ממש לא מסוגלת לדמיין את עצמי עושה משהו אחר".

מאת: Lesley Rotchford. צילום: CLIFF WATTS. עורכת אופנה: Michelle McCool. שיער: Peter Savic במוצרי Redken ל-Solo Artists. איפור: Kristofer Buckle ל-artistsbytimothypriano.com. מניקור: Nicole Dinh ל-Beverly Hills Design. שמלה: Luca Luca. שרשרת: DeBeers

מתוך: מגזין COSMOPOLITAN

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה