קייט בלאנשט:"רק בגלל שנשים אוהבות להיות סקסיות, לא אומר שאנחנו רוצות להזדיין אתכם"

פשוט אלופה. קייט בלאנשט | צילום: GettyImages
פשוט אלופה. קייט בלאנשט | צילום: GettyImages

קייט בלאנשט היא שועלת שטיחים אדומים ותיקה אבל זה ממש לא אומר שהיא מוכנה לסבול הערות על המראה שלה ועל איך שהיא מתלבשת. השבוע היא הבהירה את העניין בנאום שיגרום לכל אישה להזדהות וכבר הפך לוויראלי ברשת

88 שיתופים | 132 צפיות

 

קייט בלאנשט זכתה השבוע בפרס הסטייל אייקון של 2017 בטקס הפרסים השנתי של מגזין InStyle. בלאנשט הוכיחה שהבחירה בה הייתה מוצדקת כשהגיעה עם שמלת פסים יפהפייה של ז'יבנשי ועוד יותר מוצדקת כשניצלה את הבמה שניתנה לה כדי בשביל להעניק אמירה משמעותית על מצבן של נשים בימים אלה, אמירה שכבר הפכה ויראלית ברשת ובצדק.

האמירה של בלאנשט לא מתרחשת בחלל ריק כמובן, ומגיעה רגע אחרי פרשת הארווי ויינשטיין ומיד לאחר שתעשיית האופנה הכריזה חרם על הצלם הפרובוקטור טרי ריצ'רדסון. נראה כי עולם הבידור מתחיל להפנים שהימים בהם יכולת לתקוף או להטריד אישה עברו ונגמרו. זאת, כמובן, במקביל לשיטפון של מאות ואלפי הנשים האמיצות שהציפו את הרשת בחוויות ובסיפורי ההטרדה המינית האישיים שלהן תחת ההאשטאג #metoo.

קייט בלאנשט בטקס הפרסים השנתי של מגזין InStyle | צילום: GettyImages
קייט בלאנשט בטקס הפרסים השנתי של מגזין InStyle | צילום: GettyImages

אחרי שבלנשט הודתה לשורה ארוכה של מעצבים אשר עבדה איתם בעבר וכן לסטייליסטית שלה היא לא חששה להפוך את נאום התודה שלה לפוליטי: "עבורי, מצטיינות הסטייל האמיתיות הן אותן נשים שתמיד היו מי שהן ללא כל התנצלות, מי שההופעה החיצונית שלהן באמת משקפת ומשולבת בעצמי האמיתי שלהן. נשים שיודעות איך הן נראות, אבל גם יודעות שהמראה החיצוני זה לא כל מה שהן, אלא רק חלק. נשים שמרגישות חופשיות ללבוש מה שהן רוצות, מתי שהן רוצות ואיך שהן רוצות. כולנו אוהבות להיראות סקסי אבל זה לא אומר שאנחנו רוצות להזדיין אתכם"

המשפט האחרון גרר כצפוי שלל תשואות ומחיאות כפיים מהקהל והופך בימים האחרונים לציטוט ויראלי ברשת, כאשר גם השחקנית ג'סיקה צ'סטיין ציטטה אותו בחשבון הטוויטר שלה וג'נוארי ג'ונס מ"מד מן" העלתה אותו באינסטגרם שלה.

בהמשך הנאום שלה נגעה בלנשט באחת הנקודות הכי כאובות ומעצבנות, והיא היחס הכפול לו זוכות נשים לגבי האופן בו הם מתלבשות, בהשוואה לגברים כמובן. "אף אחד לא אומר לסטיב באנון (האסטרטג הראשי לשעבר של הבית הלבן), 'תקשיב, אתה נראה כמו שק אשפה. אתה רוצה שאני אעיף אותך החוצה?', ההערות על מה שנשים לובשות על השטיח האדןם, לעומת זאת…" את נאומה סיימה בלאנשט כשהיא מעודדת נשים לפרוץ את הריקבון שמקיף את עולם האופנה. "ברינג איט און, ליידיז" היא סיכמה, ואנחנו בהחלט נעשה כן.

צפו בקטע מתוך הנאום