פנלופה קרוז לא מרגישה כמו סמל סקס. ראיון

פנלופה מלכת ספרד | צילום: Txema Yeste for Lancôme
פנלופה מלכת ספרד | צילום: Txema Yeste for Lancôme

היא אחת מהשחקניות הכי מצליחות של העשור האחרון, הפרזנטורית הטרייה של חברת הקוסמטיקה לנקום ולנצח המוזה של פדרו אלמודובר: פנלופה קרוז מגלה למה היא לא מרגישה כמו פאם פאטאל, חושפת סודות טיפוח ומספרת על הזוגיות עם חוויאר ברדם

88 שיתופים | 132 צפיות

 

פנלופה קרוז (34) לא מעלה הרבה תמונות שלה לאינסטגרם. אולי בגלל זה הופתעו 2.2 מיליון עוקביה לראות סלפי של היפהפייה הספרדייה, הידועה בשערה השחור והמלא, בשיער צבוע לבלונד פלטינה. "Que?!" זעקו התגובות. אך רגע לפני שנהרו נשות ספרד למספרה התבררה התמונה – קרוז עברה מהפך בדרכה לגלם את דונטלה ורסאצ'ה הצעירה.

אחרי שהמעצבת האיטלקייה הלבישה אותה לעשרות צילומים, פרמיירות ושטיחים אדומים, נכנסה הפעם קרוז לנעליה של ורסאצ'ה בצילומים לעונה השנייה של "פשע אמריקאי", העוקב אחר רצח ג'יאני ורסאצ'ה, אחיה של דונטלה ומייסד בית האופנה, ב־1997. "יש לי קשר ארוך עם בית ורסאצ'ה", סיפרה קרוז על התפקיד, "דונטלה היא אחד האנשים הנדיבים ביותר שאני מכירה. הסדרה בטלוויזיה ארוכה יותר מהסרטים שבהם אני רגילה לשחק, לדמות יש מסע ארוך לעבור ואני שמחה שיש זמן לחקור אותה לעומק".

הצילומים, שהתקיימו בלוס אנג׳לס, הביאו את קרוז להעתיק את מקום מגוריה ואת משפחתה ממדריד לקליפורניה, היישר לחיק הפפראצי שנואי נפשה. דיסקרטיות היא ערך עליון עבור קרוז. שנותיה הראשונות בהוליווד משכו הרבה תשומת לב, לאו דווקא בזכות הקריירה כמו בגלל רומנים עם גברים נחשקים, ובייחוד קשר אחד מתמשך עם טום קרוז. הצהובונים כמהו לחתונת קרוז־קרוז, אך האמונות הדתיות הפרידו בין השניים. על פי וניטי פייר, פנלופה סירבה לוותר על הבודהיזם שלה לטובת הסיינטולוגיה שמנחה את חייו של טום קרוז.

אחרי הפרידה ההיא החליטה קרוז לקחת צעד אחורה. ״אין מה להסתיר״, אמרה בזמנו בריאיון לחדשות CBA, ״אבל מה שפרטי – פרטי״. לפני עשור, כשהכירה את בן זוגה הנוכחי חוויאר ברדם על סט סרטו של וודי אלן "ויקי כריסטינה ברצלונה", לא חשפה דבר. "הוא חבר והשחקן הכי טוב בעולם", פטרה את הסקרנים.

זה היה המפגש השלישי של השניים על סט הצילומים: לראשונה נפגשו על סט הסרט "חמון חמון" כשקרוז הייתה רק בת 17. הם לא התאהבו אז וגם לא אחרי עשור כשצילמו סרט נוסף יחד, כך שכולם הניחו שאולי הם באמת חברים. אלא שתמונה נוספת של קרוז, הפעם עם טבעת יהלום ענקית על האצבע, גרמה לגבות להתרומם שוב. הם התחתנו אחרי שלוש שנות זוגיות בטקס סודי בבית חבר בבהאמס, ומיד אחריו נחשפה בטן הריונית: פנלופה היתה בחודש חמישי.

לא משתפת פעולה עם כללי המשחק | צילום: Txema Yeste for Lancôme
לא משתפת פעולה עם כללי המשחק | צילום: Txema Yeste for Lancôme

 

לעשות את הוליווד מבחוץ

קרוז היא זן נדיר של שחקנית הוליוודית שכלל לא חיה בהוליווד ולא משתפת פעולה עם כללי המשחק. היא עובדת בלי הפסקה: בחודשיים האחרונים יצא לאקרנים "מלכת ספרד" שבו היא מככבת, היא עיצבה ליין הלבשה תחתונה עם אחותה מוניקה למותג אייג'נט פרובקטור, וביימה סרט דוקומנטרי קצר על ילדים שחולים בלוקמיה, "אני אחד מתוך 1,000" (בתרגום חופשי מספרדית).

חוויית הבימוי עוררה אצלה חלום ישן, והיא הלכה להתייעץ עם חברה הטוב, פדרו אלמודובר, שלו היא משמשת מוזה זה שני עשורים. "זאת הייתה חוויה אדירה", סיפרה, "תמיד חלמתי לביים סרט עלילתי. שאלתי את אלמודובר אם אני משוגעת בכך שאני רוצה לביים והוא עודד אותי ללכת עם השיגעון אם באמת יש בי דחף. זה עוד לא קרה, כי היו לי דברים אחרים בסדר העדיפויות, הבימוי בוער וזה יקרה״.

על איזה סרט את חולמת?

״אני מעריכה שזה יהיה סרט צנוע בספרדית, שאבוא אליו עם הרבה תשוקה והדמויות בו יהיו חזקות״.

אלמדובר הוא השראה בשבילך? כמו שאת בשבילו?

״פדרו הוא יותר מחבר טוב, הוא חלק מהמשפחה. תמיד ארצה להשתתף בסרטים שלו. הוא במאי גדול ואני מסתדרת איתו בצורה יוצאת מהכלל. אני מקווה שבקרוב נמצא את הפרויקט המושלם שיחזיר אותנו לעבוד ביחד. אני אשמח מאוד".

בינתיים היא ממשיכה לעשות את מה שהיא עושה הכי טוב. בסרטה החדש "לאהוב את פאבלו", מגלמת קרוז את וירג'יניה וייאחו, עיתונאית צעירה שמנהלת רומן עם סוחר הסמים הקולומביאני פאבלו אסקובר, שאותו מגלם ברדם.

ההחלטה לעבוד יחד על סרט כל כך אפל ואלים לא הייתה קלה, והיה חשש מסוים שהדמויות ישפיעו על החיים האישיים שלהם. קרוז וברדם לא חששו. "אחת מהאהבות שלנו היא ליצור", אמר ברדם בשיחה עם ערוץ !E לקראת בכורת הסרט בפסטיבל ונציה בתחילת החודש, "הרגשנו צורך חזק להישאר בדמות בזמן הצילומים ולהפריד בין היחסים של הדמויות לבין הנישואים שלנו. הסרט הזה ממש לימד אותנו איך לעשות את זה. נהנינו מהצילומים והצלחנו לחזור לחיים שלנו בקלות״.

"בכל פעם שאני משתתפת בסרט אני מרגישה כאילו זאת הפעם הראשונה שלי״, אומרת קרוז. ״יותר מהתוצאה אני אוהבת לחקור את העשייה, יש קסם בתהליך. במקצוע שלי כל הזמן לומדים ולכן אני אוהבת אותו".

מתוך ״לאהוב את פאבלו״
מתוך ״לאהוב את פאבלו״
קרוז וברדם | צילום: GettyImages
קרוז וברדם | צילום: GettyImages

 

קריירה בצד, מה שעומד בראש סדר העדיפויות שלה כרגע הוא ילדיה. אחרי הולדת בנם הראשון לאונרדו ב־2011, החליטו בני הזוג להעתיק את חייהם חזרה למדריד, שם יוכלו לחיות חיים שקטים ורגילים באופן יחסי. בתם לונה (4) כבר נולדה בספרד. בצילומים נדירים ניתן לראות את הזוג מסתובב ברחובות מדריד, מתנייד בטויוטה פריוס צנועה, בג'ינס וטי שירט, ללא איפור או מותגים מוגזמים.

השינוי הגדול ביותר בחייה, היא מודה, הגיע עם האימהות בגיל 36, "הטבע חכם, הוא נותן לך תשעה חודשים להתכונן, אבל מרגע שזה קורה, את משתנה. כל הקלישאות על אימהות – נכונות. זאת החוויה הכי גדולה שיש. אני מרגישה שזאת ילדות שנייה עבורי. אני נמצאת איתם הרבה, אני דאגנית, אבל כבר לא לעצמי. מאז שהפכתי לאימא אני כבר לא במקום הראשון".

תנו לי לספר אתכם

בפעמים היחידות שהעז ברדם לדבר על קרוז בציבור לפני שנישאו אמר למגזין GQ, "יש יופי ויש סקסיות. לפנלופה יש את שניהם". השילוב הזה כנראה אחראי על הקונצנזוס שהוא פנלופה קרוז. מגזין "פיפל" הכתיר אותה בעבר כאחת מ־50 הנשים היפות בעולם. ראלף לורן בחר בה כדוגמנית הבית שלו ושבר מסורת של העסקת דוגמניות בלבד, כפי שהסביר לווג בריטניה, "מעבר ליופי, לאינטלגנציה ולכישרון, יש בה ניצוץ פנימי מיוחד".

הבושם הראשון שקיבלתי כנערה מהוריי היה טרז'ור של לנקום. מי חשב שיום אחד אהיה חלק מהבית הזה" | צילום: Txema Yeste for Lancôme
הבושם הראשון שקיבלתי כנערה מהוריי היה טרז'ור של לנקום. מי חשב שיום אחד אהיה חלק מהבית הזה" | צילום: Txema Yeste for Lancôme

 

קרוז נחשפה ליופי ולנשיות מגיל צעיר, כשבילתה שעות במספרה של אימה, בעיר קטנה מצפון למדריד. "הנשים שהגיעו למספרה חשפו את כל הסודות שלהן, למדתי שם המון", סיפרה בעבר למגזין InStyle. היא למדה בין היתר לספר ולסדר שיער, כישרון שאותו היא מנצלת לא מעט. "סידרתי את השיער של סלמה הייק פעם", סיפרה על חברתה הטובה. "היא התקשרה אלי לפני פרמיירה ואמרה שהצוות שלה הבריז והחשמל נפל ושהיא צריכה שאבוא. טסתי לשם מהר, הדלקנו מלא נרות והכנתי אותה לפרמיירה. יכולה להיות לי קריירה שנייה כספרית, אני ממש טובה ורק צריכה שאנשים ייתנו לי לספר אותם".

עד שתפצח בקריירה שנייה כספרית היא מסתפקת בלהיות הפנים של מותג הטיפוח והביוטי, לנקום. "אני אוהבת שהם מעבירים תמונה אמיתית, בכנות וביושר. למשל בקמפיין לג'ניפיק, הסלוגן אומר 'תאהבי את הגיל שלך'. אלה לא סתם דיבורים באוויר, וזה מבחינתי היופי במותג.

״כשהייתי נערה ראיתי את המוצרים אצל אימי וסבתי, אבל הוקסמתי מהם באמת כשראיתי את איזבלה רוסליני מככבת בפרסומות של החברה. הבושם הראשון שקיבלתי כנערה מהוריי היה טרז'ור. מי חשב שיום אחד אהיה חלק מהבית הזה. כשקיבלתי את הקמפיין לבושם שהיה הריח של גיל ההתבגרות שלי, קשור בחוויות בחיי ומלווה אותי עד היום, זאת הייתה התרגשות עצומה. בייחוד לקראת הצילומים שהיו עם מריו טסטינו".

נפש בריאה בגוף בריא?

"לגמרי. יש לי כמה עקרונות ברורים מאוד שאני מקפידה עליהם: אני לא מעשנת, שותה כמות מספקת של מים, נמנעת מאלכוהול. אין לי דיאטה מסוימת ואני אוכלת כל דבר כל עוד הוא בריא. כששואלים אותי איך העור שלי נראה כל כך טוב אני עונה שזה שילוב של קרמים נכונים עם תזונה מאוזנת, מגוונת והגיונית. מאז שהתחלתי להקפיד על הכללים האלה שמתי לב לשיפור ברור. החיים שלי טובים יותר, אני מאושרת יותר. השמירה על כושר היא בראש סולם העדיפויות שלי ואני מקפידה לפנות לזה את הזמן".

מהי שגרת הטיפוח שלך ביומיום?

"הדבר הכי חשוב בעיניי הוא הלחות. בימים שבהם אני לא עובדת אני משתמשת רק במסקרה, סומק ושפתון בצבע בהיר מסדרת L'Absolu Rouge, אני פרקטית לא רק בנוגע לאיפור, אלא גם בכל הקשור לבגדים ולנעליים".

חולשה לריח של שפתונים | צילום: Txema Yeste for Lancôme
חולשה לריח של שפתונים | צילום: Txema Yeste for Lancôme

 

קשה לשמור על כל השגרה הזאת לאחר שאת הופכת לאימא. האימהות שינתה אלך משהו בשגרת הבריאות והטיפוח?

"התחלתי להתעניין בתזונה במיוחד אחרי שהפכתי לאם מתוך מחשבה על הילדים שלי, אבל גם עלי. אני בולעת את כל הספרים שאומרים מה לעשות נכון. תזונה נכונה היא אחד האמצעים הטובים לרפואה מונעת, היא מחזירה את חלקי הפאזל של הגוף למקומם".

יש מוצרים שיש לך חולשה אליהם?

"מאז ומתמיד הייתה לי חולשה לריח של שפתונים. לשפתונים של לנקום יש ארומה של טלק וממש מתחשק לאכול אותם. כשמורחים אותם מרגישים את ריח הוורד של החברה. הפורמולות אומנם משתנות עם השנים אבל אני אוהבת שהניחוח נשאר זהה. אני, ונשים רבות כמוני, מרגישות שהריח מחזיר אותנו לעבר, למקום נוח מאוד".

מוצר חובה בתיק שלך?

"מסקרה גרנדיוז של לנקום היא מוצר חובה בכל שגרת איפור. היא כמו השמלה הקטנה השחורה – אבל לעיניים. אני מחפשת נפח ואורך ואני אוהבת שהמסקרה עוזרת לשמור על הריסים שלי מסולסלים ומעוגלים. חשוב לי שהיא תהיה נוחה לשימוש, שהמשיחה תהיה קלה ושהתוצאות יהיו מהממות".