פיינליסטית "מאסטר שף", אסתר ביטון: "שקלתי בשיא 107 קילו"

"זה בושה כשאישה לא מטפחת את עצמה". אסתר ביטון | צילום: באדיבות המצולמת
"זה בושה כשאישה לא מטפחת את עצמה". אסתר ביטון | צילום: באדיבות המצולמת

היא לעולם לא תרטיב את השיער בים, לא תתפסו אותה עם ציפורן שבורה ובימי שישי היא נוהגת להעמיד 14 סירים ועשרות סלטים. אסתר ביטון מספרת איך היא ירדה כמעט 50 קילו ומגלה את סודות הטיפוח שלה

88 שיתופים | 132 צפיות

אסתר ביטון, מתמודדת בימים אלה בגמר של התוכנית מאסטר שף בקשת 12, שישודר במוצ"ש. מנהלת מחלקת בניה ירוקה במעבדות איזוטסט. בת 34, גרושה, מתגוררת בקריית מלאכי 

>> יזהר כהן מגלה את סודות הטיפוח שלו: "יש לי תוספות שיער מתולתלות"

שגרת טיפוח

"אני מטופחת מגיל צעיר מאוד. בכיתה ז' עשיתי פוני ולא יצאתי מאז מהבית בלי פן מסודר בפוני. הקדמתי את זמני ובכיתה ט' כבר סידרתי ציפורניים והתאפרתי. מאז אני מקפידה על טיפוח. אני מתחילה את הבוקר בשטיפת פנים עם סבון של דאב, מנגבת עם מגבת קטנה, יש לי מלאי מגבות קטטנות מגולגלות בחדר האמבטיה כמו בבית מלון ואחרי שימוש אחד המגבת הולכת לכביסה. את הסרום שלי קניתי במרוקו והוא מכיל שמן ארגן קולגן וחומצה הילארונית ומאיר את הפנים. קרם הלחות הוא SUPERDEFENSE של קליניק. לגוף אני מכורה לקרם של ויקטוריה סיקרט ולמי הגוף של החברה".

קרם לחות SUPERDEFENSE של קליניק. 265 ש"ח | צילום: יח"צ
קרם לחות SUPERDEFENSE של קליניק. 265 ש"ח | צילום: יח"צ

קוסמטיקאית

"אני מגיעה פעמיים בשנה לרעות מיכאל בבת ים – היא עושה לי ניקוי יסודי וגם משתמשת במכשור של לייזר ומזותרפיה ששומרים לי העור".

אנטיאייג'ינג

"אני בעד כל העניין הזה של טיפוח, מודעות ואסתטיקה זה לא בושה, אלא להפך, חשוב להתחיל ולטפח בגיל צעיר. לפני חצי שנה הזריקו לי חומצה הילארונית בצידי הפה במקום של החיוך".

איפור

"אני מאוד אוהבת להתאפר, אבל קשה לי לשמוע שיש נשים שלא יוצאות מהבית בלי איפור כי זה מוריד להן את הבטחון. לי אין בעיה לצאת בלי איפור, אם אני יוצאת לסיבוב קצר, אבל אני מודה שיותר נעים לי איתו. הייתי שנים עם המייק אפ הנהדר של עדה לזורגן ולאחרונה עברתי ל-BB של גרנייה. יש לו מרקם נעים וקליל. אני לא משתמשת במסקרה כי הריסים שלי מולחמים. יש לי עדשות ראייה (ללא צבע) והמסקרה תמיד עושה לי דלקות בעיניים והלחמת הריסים נתנה לי מענה מבחינה בריאותית וגם אסתטית זה יותר יפה ומסודר. כל שבועיים בערך אני עושה מילוי לריסים. לשפתיים אני משתמשת בתוחמים של קרליין, בצבעי דובדבן וורוד בהיר, אני מאוהבת בהם כל כך שאני קונה עשרות כדי שלא יחסר וגם הקונסילר של קרליין. השפתון של איב סאן לורן. הסומק של נארס בגוון ברבי והברונזר של בנפיט, הפודרה השקופה והעדינה של LAURA MERCIER ויש לי פלטת צבעים של ג'ייד בגווני חומים מט".

סומק של נארס. 145 ש"ח, להשיג בחנויות ובאתר נארס ישראל | צילום: יח"צ
סומק של נארס. 145 ש"ח, להשיג בחנויות ובאתר נארס ישראל | צילום: יח"צ
מייק אפ BB גרנייה. מחיר 35 ש"ח | צילום: יח"צ
מייק אפ BB גרנייה. מחיר 35 ש"ח | צילום: יח"צ

בושם

"יש לי לפחות 30 בשמים וישנו אחד שהוא המועדף עליי וכל פעם שאני איתו שואלים אותי מה זה ואני לא מגלה ועכשיו אני חושפת אותו: זהו מון גרלן, המדהים, עם ריח מתקתק אבל עם מתיקות רעננה. אני שמה בבוקר והוא מורגש עלי כל היום".

Mon Guerlain של גרלן. 419 ש"ח | צילום: יח"צ
Mon Guerlain של גרלן. 419 ש"ח | צילום: יח"צ

שיער

"זה דבר מקודש. כבר בכיתה י' רציתי לעשות גוונים ואימי אמרה שזה מוקדם מדי אבל למסיבת הסיום של י"ב כבר הגעתי עם גווני שמש. לעולם לא יראו אותי נכנסת עם השיער למים בים. כשהיינו בטבריה עם המשפחה, בן דודי זרק אותי למים ולא דיברתי איתו שלושה ימים עד שעזבנו. צבע אני עושה אצל ניסים אלימלך בקריית מלאכי, שאני איתו מאז שאני קטנה. התוספות לשיער שלי הן מ'ג'ני תוספות שיער' באשדוד שהיא היחידה בארץ שעושה בשיטה מיוחדת שהחיבורים כל כך דקים עד שהם לא מורגשים. אחת לארבעה חודשים, חצי שנה, אני חוזרת אליה לסידור. אני חופפת פעמיים בשבוע ויש לי שני מעצבי שיער אלופים שרק הם נוגעים לי בשיער – אור יהודה ויונתן בנג'ו. בבית אני משתמשת במוצרי מון פלטין. ניסיתי הכל והמסכה שלהם עם חומצה הילארונית עושה עבודה נפלאה".

מני פדי

"ספיר ביטון, אשתו של בן דודי עושה לי ציפורניים בקריית מלאכי. לעולם לא יראו אותי עם ציפורן שבורה כי הציפורניים שלי ארוכות מאוד ובאורך כזה ציפורן שבורה נראית נורא. אני עושה בנייה באקריל, זה חזק יותר מג'ל. אנשים לא מבינים איך אני מסתדרת עם האורך אבל זה עניין של הרגל, אני מוצאת שהן עוזרות לי בהרבה דברים כולל לתפוס דברים קטנים ולמדתי לעבוד עם כריות האצבעות ולא עם הציפורן עצמה. אני מגיעה אליה אחת לשלושה שבועות והצבע המועדף עלי הוא אומברה, שתמיד נראה אסתטי ומסודר".

גבות

"יש לי גבות רגילות ויונתן הספר שלי, מנקה לי אותן ומסדר, אין הרבה התעסקות איתן, ועל הדרך הוא עושה לי שפם".

כושר

"עד השרות הצבאי הייתי מאד עצלנית כשמדובר בכושר ואז התחלתי לעשות הליכות בבסיס. לפני ארבע שנים ריסקתי את הפיקה בעקבות נפילה ממדרכה ועברתי החלמה של שנה. ההורים שלי גרים בבית קרקע בן 4 קומות ואימא שלי מסנג'רת אותי לרדת ולעלות כדי להביא דברים וזה הכושר שלי. יש לי יחידת דיור בשטח של ההורים שלי, צימר עץ מגניב.

תזונה

"הייתי ילדה שמנה. מכיתה ו'-ז' התחלתי להתעגל ושיא המשקל שלי היה מכיתה ט'-י' ועד הגיוס כששקלתי 107 ק"ג. לאורך שנים שקלתי 65-66 ק"ג וכבר שנתיים אני שוקלת 58-56 קילוגרמים שזה כמעט חצי ממשקל השיא שלי. כל החיים עשיתי דיאטות, אין דיאטה שלא ניסיתי, אוכל הוא עניין מאוד מרכזי וכשהייתי בדיאטה, הייתי בן אדם עצוב. אני מפונקת באוכל; קודם כל אני מסתכלת בעין ואז מריחה ורק אחר כך טועמת. כשאני מבשלת קשה לי לאכול. בימי שישי אני מבשלת 14 סירים ומכינה עשרות סלטים, ולמזלי כשאני מבשלת קשה לי לאכול. אני אופה לסוף שבוע 4 ק"ג של לחם וכמעט לא נוגעת. אני מצליחה לשמור כי אני משביעה את הרצון שלי לאכול".

"אני אוהבת ריזוטו, שווארמה, המבורגר, אבל כשהראש שבע קל יותר לשמור על שגרת חיים מאוזנת. אני מקנאה באנשים שאוכלים כי צריך לאכול – בעיניי אין הנאה גדולה מזאת. בבוקר, שעה אחרי שהתעוררתי, אני שותה קפה מוקה של ארומה עם נייצ'ר ואלי. הארוחה הראשונה שלי היא לקראת אחת בצהרים וכוללת נס קפה, פתית עם אבוקדו דק כמו קרפצ'יו, עגבנייה ובצל סגול , שתי ביצים קשות, אבל אני מוציאה רק את החלמונים וגבינה עם שמיר. בערב, אם הצהריים הייתה קלה, אני אוכל ארוחה טובה עם בשר – אני בעיקר אוהבת עוף ופרגיות. את רוב המנות שאני מכינה במאסטר שף אני לא אוכלת בכלל למשל, שקדי העגל שהשופטים מאד אהבו, אני לא טעמתי אף פעם. בין הארוחות אני אוכלת פירות וירקות, מנשנשת פופקורן שאין לזה הרבה קלוריות, אז זה פתרון טוב מול הטלוויזיה במקום שטויות. אני מוצאת את הגבולות שלי. לא מאמינה בקיצוניות. הייתי בחופשה ביוון אכלתי במסעדות, גם בקלאוות, זה היה במודע, רציתי ליהנות. עליתי שלושה קילוגרמים אבל זה לא גרם לי לדיכאון, חזרתי לשגרה ואני משתדלת לשמור".

>> איט וומן: נערת תפוזינה מגלה את סודות הטיפוח שלה

"כשהייתי בדיאטה, הייתי בן אדם עצוב". אסתר ביטון | צילום: מתוך מאסטר שף, קשת 12
"כשהייתי בדיאטה, הייתי בן אדם עצוב". אסתר ביטון | צילום: מתוך מאסטר שף, קשת 12

טיפ לחיים

"בבית הוריי שאני מאד מחוברת אליו, גדלתי על זה שתמיד צריך לשים את הפוקוס על הדברים הטובים ולהודות על מה שיש. לא תמיד הכל מסתדר, אבל האושר שלנו הוא מה שיש בפנים – אני למדתי להזין את הנפש בדברים טובים ולזמן אותם. הייתי נשואה ארבע שנים והגישה שלי היא שכל דבר שקורה לך בחיים הוא לטובה, הוא שיעור והוא למידה. אסתר של פעם הייתה אמוציונלית, נלחמה על דברים, רצתה תמיד להגיד את המילה האחרונה, אבל החיים לימדו אותי להתפשר. לבחור את המלחמות החשובות באמת. אם בתקופת הנישואין שלי חשבתי שהכל מסתובב סביבי ושאני רוצה שבן הזוג שלי יהיה ככה וככה, היום אני חושבת על דברים שבלעדיהם לא ארצה בזוגיות. אני רוצה שבן הזוג שלי יהיה החבר הכי טוב שלי, שארצה לחלוק איתו הכל, שהוא יידע מה עובר עליי גם בלי לדבר כי יהיה לו איכפת והוא לא יראה אותי כמובנת מאליה".

"הנטייה שלי היא לתת מעצמי יותר ממאה אחוז ויש שנוטים לזהות את זה כפראיירית, אבל כשיבוא הבן אדם הנכון הוא יידע לזהות הכל ואני רוצה משפחה, רוצה זוגיות וילדים. אבל לא בכל מחיר אלא כשהכל יתחבר ויהיה נכון לי. התשוקה לבישול אצלי היא עצומה, אני יכולה לבשל שבע שעות במטבח והזמן חולף בלי שארגיש. הלכתי למאסטר שף בשביל החוויה שיש בה הרבה אדרנלין. לעמוד מול ארבעה שופטים שהם בטופ ואוהבים את האוכל שלי זה הכי לא מובן מאליו והגעתי לגמר ונראה מה יהיה הלאה. זו ללא ספק חוויה משנת חיים ואני מקווה שאחרי התחרות עוד תשמעו עלי בעזרת השם".