מילפיי לוטוס ותותים

מילפיי לוטוס ותותים | צילום: אנטולי מיכאלו
מילפיי לוטוס ותותים | צילום: אנטולי מיכאלו

קינוח חגיגי של שכבות בצק עלים עם קרם פטיסייר לוטוס

88 שיתופים | 132 צפיות

 

החומרים ל־6 מנות

חבילת פילאס תורכי

(ניתן להשתמש בכל בצק עלים קפוא)

אבקת סוכר

250 גר' תותים טריים שטופים וללא העוקץ

200 גר' שמנת מתוקה להקצפה 38% ומעלה

500 גר' חלב

80 גר' סוכר

מקל וניל חצוי

50 גר' קורנפלור

100 גר' חלמון

100 גר' ממרח לוטוס

 

אופן ההכנה:

1. מפשירים את הבצק במשך הלילה במקרר.

2. על משטח עבודה מרדדים את בצק העלים לגודל תבנית התנור בבית ולעובי 2 מ"מ.

3. מעבירים את הבצק לתבנית מרופדת בנייר אפייה, מחזירים את הבצק המרודד לקירור למשך 20 דקות.

4. אופים את הבצק כ־12 דקות בטמפרטורה של 200 מעלות. מוציאים את התבנית מהתנור, מניחים על הבצק תבנית תואמת על מנת ליצור בצק שטוח ופריך ללא אוויר בתוכו, מחזירים לתנור עם המגש לאפייה נוספת של 12 דקות נוספות.

5. מוציאים מהתנור והופכים את התבנית כך שהחלק התחתון של הבצק הופך להיות החלק העליון, מסירים את התבנית העליונה ומחזירים לאפייה שלישית שאורכה 6 דקות נוספות.

6. מוציאים את הבצק האפוי, מפזרים מעליו אבקת סוכר ומחזירים לתנור בחום מקסימלי ל־3 דקות נוספות עד להשחמה וקרמול הבצק. מקררים לטמפ' החדר וחותכים למידה של 4X12 סמ' (לכל מנה 3 יחידות בצק אפוי).

7. מרתיחים על להבה נמוכה את החלב עם הווניל והסוכר. בקערה נפרדת מערבבים קורנפלור וחלמון עד לקבלת מרקם חלק ואחיד. ברתיחת הנוזל מוסיפים כשליש מהנוזל החם לחלמון תוך כדי ערבוב כדי להימנע מבישול הביצה.

8. מחזירים את כל הנוזל לסיר ומבשלים עד הסמכה תוך כדי ערבוב מתמיד. כאשר מתקבל נוזל סמיך מוסיפים את ממרח הלוטוס וטורפים לקבלת מרקם סמיך וחלק. מכסים בניילון נצמד ומקררים לטמפרטורת החדר.

9. מקציפים שמנת מתוקה לקבלת קצפת חזקה ומקפלים בתנועות עדינות לתוך הפטיסייר לוטוס, מעבירים לשק זילוף ושומרים במקרר עד להגשה.

 

אופן ההגשה:

פורסים את התותים הטריים, מזליפים על דף בצק את קרם הלוטוס. מעל הקרם מפזרים את פרוסות התותים, מכסים בדף בצק נוסף וחוזרים על הפעולה.

מפזרים מעל אבקת סוכר ומגישים.

 

הכלים באדיבות סטודיו 1220