קוביות פאדג' על מקל

קוביות פאדג' על מקל | צילום: שרית גופן
קוביות פאדג' על מקל | צילום: שרית גופן

מתכון לקינוח מתוק ומעורר תאווה של קוביות פאדג' שוקולד על מקל. כל כך טעים שהאורחים שלכם לא ישימו לב שהוא גם כשר לפסח

88 שיתופים | 132 צפיות

כ 40-60 יחידות

מצרכים:

5 ביצים

1/2 כוס (מאה גרם) סוכר

100 גרם חמאה

500 גרם שוקולד מריר

לציפוי ולקישוט:

300 גרם שוקולד מריר או חלב

124 גרם חמאה

סוכריות קטנות, אגוזים מקורמלים, קוקוס- כיד הדימיון

אופן ההכנה:

1. מחממים את התנור ל- 150 מעלות. מרפדים תבנית אפיה חד פעמית בלבנית בגודל של 20X30 ס"מ ביריעת נייר אפייה. מקציפים את הביצים והסוכר בקערת המיקסר כ-5 דקות במהירות גבוהה.

2. מניחים את השוקולד וחמאה בקערת זכוכית וממיסים אותם במיקרוגל בפעימות של 20-30 שניות, תוך ערבוב אחרי כל פעם, עד שמתקבלת תערובת דלילה.

3. מאטים את פעולת המיקסר למהירות בינונית נמוכה ויוצקים את תערובת השוקולד אל הביצים בבית אחת. עוד דקה ערבול, המסה הפכה לשוקולדית. באמצעות לקקן הורידו שוקולד מצדי קערת המכסה.

4. יוצקים את התערובת לתבנית ומיישרים את פניה. אופים במרכז התנור 20-25 דקות או עד שהשכבה העליונה מתייבשת והשוליים מתרוממים מעט. מוציאים מהתנור, מצננים חצי שעה לפחות ומעבירים למקפיא למשך כמה שעות או לילה.

5. מוציאים מהמקפיא, מניחים את התבנית הפוכה על קרש חיתוך ומושכים את קצוות נייר האפיה בעדינות על מנת שהפאדג' יירד לקרש החיתוך, מקלפים את נייר האפייה וחותכים לקוביות בגודל 2.5 ס"מ או גדולות יותר. לחיתוך מדוייק יש להשתמש בסכין שף לא משוננת וכבדה (או בגלגלת חלקה) ולטבול במים רותחים בין החיתוכים. נועצים מקל בכל קוביה ומעבירים למקפיא לשעה לפחות.

6. להכנת הציפוי: ממיסים את השוקולד עם החמאה במיקרוגל בהפסקות, תוך כדי בחישה מדי פעם. טובלים את קוביות הפאדג' הקפואות בציפוי החם, מנערים קלות מעודפי השוקולד ומניחים לייבוש על רשת. אחרי כדקה, כשהתייבשו קמעה, טובלים אותן בסוכריות, קוקוס, אגוזים.

מתוך ספר המתכונים החדש 'מתוקה' של הקונדיטורית מירי מתוקה ארזי