כדורי הפתעה: דפי אורז ממולאים בדג ים

כדורי הפתעה: דפי אורז ממולאים בדג ים של השפית איילת לטוביץ | צילום: בן יוסטר
כדורי הפתעה: דפי אורז ממולאים בדג ים של השפית איילת לטוביץ | צילום: בן יוסטר

מחפשים מנה שתהמם לכם את כל החושים? לשפית איילת לטוביץ יש מתכון לסשימי אינטיאס עם דפי אורז בהשראת הפקת אופנה היסטורית של מגזין 'את'. תתכוננו להתאהב

88 שיתופים | 132 צפיות

לכבוד חגיגות גיליון ה-800 של מגזין "את" שיצא לאור בחודש מאי 2015, יצרה השפית איילת לטוביץ מנה בהשראת הפקת אופנה היסטורית משנת 1972 שצילם למגזין בן לם. כותרת ההפקה היא "התפשטות" והיא מחווה אמנותית לאסתטיקה של הגוף הנשי.

 

איילת לטוביץ, השפית של שלושת סניפי ביתא קפה (רמת אביב, צהלה וצמרות הרצליה), בזוגיות, אימא, גרה בתל אביב. עובדת בימים אלו על תפריט קיץ ועל הקונספט החדש ״איילת מבשלת״ שבו ערב אחד בחודש, כל פעם בביתא אחרת, התפריט הקבוע יתחלף בשלל מנות אלגנטיות ויצירתיות חדשות. במקביל מעבירה סדנאות בישול בהתנדבות לאוכלוסיות מעוטות יכולת כלכלית, בדגש על תזונה והפקת המרב ממה שהיד משגת.

שפית איילת לטוביץ | צילום: אילן נחום
שפית איילת לטוביץ | צילום: אילן נחום

 

"לתת ללסבית להתבונן בתמונות של נשים עירומות לשם השראה זה קצת מצחיק, אבל יש את המבט הזה, מעבר למשיכה, שכל כולו הערכה ליופי. בפשטות כך. פילה הדג הבשרני ובצק האורז השקוף, המשובצים בביריות תבלינים ותחרת עשבים, הם עסיס היופי הראשוני , והם חוברים יחדיו בפשטותם. זוהי הערכה ליופיו של הטבע באשר הוא. בעגלגלותו. באחדותו".

התפשטות | צילום: בן לם, 1972
התפשטות | צילום: בן לם, 1972

 

כדורי הפתעה: סשימי אינטיאס עם דפי אורז

החומרים ל-24 כדורים:

24 דפי אורז עגולים בקוטר 16 ס״מ

1/4 חציל בינוני קלוף חתוך לקוביות בגודל 1/2X1/2 ס"מ

6 יחידות כרוב ניצנים

750 גר' פילה אינטיאס חתוך לקוביות בגודל 1/2X1/2 ס"מ

1/2 כפית קליפת תפוז מגוררת

מלח ים אטלנטי

4 כפות שמן זית

24 עלי בזיליקום סגול

לרוטב סויה

1/2 כוס רוטב סויה כהה

5 כפות דבש

1/2 כוס מיץ לימון

למחית ווסאבי

2 כפות אבקת ווסאבי

קורט כוסברה טחונה

קורט שאטה טחון

קורט פלפל שחור

3 כפות מים

אופן ההכנה:

1. מציבים בסיר רשת אידוי, מוסיפים מעט מים כך שלא יגעו ברשת ומרתיחים. מניחים את החציל על רשת האידוי, מכסים את הסיר ומבשלים במשך 12 דקות, עד שהחציל רך למגע. מצננים.

2. חורצים צלב בבסיסו של כרוב הניצנים וחולטים במים רותחים ומומלחים במשך 4 דקות. מעבירים מיד לקערת מי קרח. מסננים וחותכים לקוביות בגודל 1/2X1/2 ס"מ.

3. מערבבים היטב את כל מרכיבי רוטב הסויה. בקערה נפרדת מערבבים היטב את מרכיבי מחית הווסאבי עד קבלת תערובת חלקה ונטולת גושים.

4. מערבבים את קוביות החציל עם שליש מרוטב הסויה. מוסיפים את קוביות כרוב הניצנים ומשהים 5 דקות. מסננים מנוזלים עודפים.

5. מערבבים את קוביות הדג, קליפת התפוז, מלח ים לפי הטעם ושמן הזית.

6. מורחים מעט ממחית הווסאבי על חלקו האחורי של כל עלה בזיליקום וניגשים למלאכת ההרכבה: טובלים כל דף אורז בקערה עם מים קרים עד שיתרכך קלות. מעבירים למשטח עבודה. מניחים במרכז הדף עלה בזיליקום (כשהווסאבי כלפי מעלה). מציבים עליו כף גדולה של תערובת הדג, מעל כף מתערובת החציל ואוספים את שולי דף האורז. מהדקים לכדור וחותכים את שאריות הבצק. מעבירים את כדורי ההפתעה למגש מרופד עלי חסה רעננים ומגישים לצד רוטב הסויה שנותר.