איך בעלי חיים יכולים לסייע ליקיריכם?

צילום: Halfpoint,Shutterstock.
צילום: Halfpoint,Shutterstock.

חיית מחמד יכולה להפוך לחבר הכי טוב שלנו ולסייע בהתמודדות עם מגוון רחב של מצבים רפואיים רגישים. החל מבריחת שתן ועד שיפור במצב הרוח – הנה כמה סיבות להכניס בעלי חיים לבית

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

אנשים שאוהבים בעלי חיים לא יכולים לתאר את החיים בלעדיהם. עם זאת, בשנים האחרונות נראה שעוד ועוד גברים ונשים בגילאים שונים מתחברים לרעיון של מרחב מחיה משותף עם חיות מחמד. כמובן שבראש רשימת החיות האהובות עדיין נמצאים הכלבים והחתולים, אך נדמה שהדגש הוא על האופן שבו ניתן להיעזר בהם לשלל מטרות חדשות.

קודם כל, חיית מחמד הופכת מהר מאוד לחבר הכי טוב שלנו בבית ומחוצה לו. החיים לצד חיית מחמד נעימים יותר, מספקים ומרגשים. כלבים וחתולים אוהבים לראות אותנו כשאנחנו חוזרים הביתה והם מרגישים כאשר אנחנו עצובים או מדוכדכים. כפועל יוצא מכך, בעלי חיים משפרים את מצב הרוח שלנו ועוזרים להתמודד עם תלאות היום יום.

תאמצו. צילום: שאטרסטוק
תאמצו. צילום: שאטרסטוק

למי ומתי להביא חיות מחמד?

בעלי חיים גם יכולים לסייע לקרובי משפחה מבוגרים שלנו. הורים לילדים מבוגרים לדוגמא מחפשים כל הזמן אחר פתרונות שיעסיקו אותם, ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר באמצעות אימוץ חיית  מחמד. באותה הזדמנות, אפשר לקחת את ההורים לבחור חיית מחמד מצער בעלי חיים וגם לערב אותם בתהליך קבלת ההחלטות על מנת לגרום להם תחושת חיוניות.

מבחינה פרקטית, בעלי חיים יכולים לסייע ליקירכם להתמודד עם בעיות רפואיות מסוימות. השהות לצד כלב בבית מפיגה שעמום, מחייבת את ההורים המבוגרים לצאת לטיול ומעודדת אותם לבצע פעילות גופנית. אותה פעילות גופנית היא גם זו שתחזק את השרירים באזור רצפת האגן עבור הורים מבוגרים ואולי תצמצם אירועים של בריחת שתן.

בנוסף, כדאי להביא חיות מחמד לילדים. כבר מגיל צעיר ילדים מתחברים לרעיון של חיים לצד כלב או חתול ומתוך זה הם לומדים על אחריות. בעזרת כלבים וחתולים ניתן לגוון את הסביבה שבה הילדים נמצאים, להראות להם כיצד מפתחים קשרים ולהסביר להם על הבדלים בין בעלי חיים.

אין גיל לאמץ חבר חדש. צילום: שאטרסטוק
אין גיל לאמץ חבר חדש. צילום: שאטרסטוק

כל אחד והחיה שלו

אין צורך ברקע או בניסיון על מנת לאמץ חיית מחמד או להיעזר בה כדי לסייע לקרובי משפחה. כל אחד יכול לבחור את החיה שמתאימה לו ויש גם כאלה שמאמצים כלבים וחתולים יחד. אם רוצים להעלות את הרף, ניתן להביא לבית חיות אחרות כגון תוכי, אוגר או כמובן דגים באקווריום והכי חשוב להישאר קשובים וערניים לצרכים שלהם.

לסיכום, יש כנראה סיבה לכך שחיות מחמד הן חלק כל כך חשוב בחיים שלנו. בעלי חיים יכולים לסייע ליקירנו להתמודד עם בעיות רפואיות ויש מחקרים שמוכיחים את ההשפעה החיובית שלהם על מצב הרוח. לנו ולחיות המחמד יש מערכת יחסים מיוחדת וחבל לוותר עליה.