בית ספר למתקשרים מתחילים

עם קצת עזרה, כנראה שכל אחד יכול ללמוד לתקשר

88 שיתופים | 132 צפיות

תחום התקשור הולך ומתפתח, אך עדיין נאבק בדעות קדומות רבות. "לפעמים מותר לנו לטובנו לשכוח את מה שאנחנו יודעים", אמר פובליליוס סירוס, ונדמה שכדי להתקרב לתחום התקשור כדאי לאמץ בחום משפט זה. תקשור עוסק בראש ובראשונה בהתבוננות פנימית, חיבור לאינטואיציה ובעצם תקשור עם עצמנו, לפני שמרקיעים שחקים ומתקשרים עם ישויות גבוהות או מלאכים.

אנשים רבים חוששים לצלול אל הלא נודע, אבל "יש דבר אחד שעלינו לפחד ממנו ביקום", אומר אילן אביב, פסיכותרפיסט הוליסטי, מייסד מרכז "אהבנה", "והוא מחשבותינו אנו, כיוון שאין אף כוח או ישות בעולם היכולים לפגוע בנו, חוץ מהאמונה שלנו. פחד מתקשור הוא פחד מלא ידוע ופחד משינוי. בתודעה האנושית נשארו פחדים עוד מהזמנים שבהם אנשים ניצלו כוח זה לרעה והעבירו מסרים לא נקיים ולא נכונים מהרוח. עם זאת, אני מרגיש שתדר התקשור משקם את עצמו בזמן האחרון".

"יש המון בורות וחוסר ידע על הנושא", טוענת גם זהבה אביגדור, פסיכותרפיסטית הוליסטית ומלמדת תקשור במרכז על שם אברהם אבולעפיה. "לפי היהדות אסור לזמן רוחות שחלפו מהעולם, אולם בתקשור אנו לא מזמנים, אלא זורמים עם מי שחפץ להגיע אלינו. בנוסף, הרבה אנשים מרגישים שיש להם יכולות ומפחדים מהכוח שלהם, אך עליהם להבין שהם קיבלו מתנה, ומה שהם צריכים לעשות זה לממש אותה בצורה מועילה, מקצועית וללא פחד".

כלי טיפולי

מספר הסיבות לפנייה ללימודי תקשור הוא כמספר האנשים המגיעים לסדנאות השונות. יש שמגיעים מסקרנות או מתוך רצון לפתור בעיות מהעבר, אחרים רוצים להתפתח מבחינה רוחנית, ויש שמעוניינים במיוחד לשמור באמצעותו על קשר עם אנשים קרובים שמתו.

4 הדברים שצריך לעשות לפני שמצטרפים לקורס תקשור

  • השאירו את הדעות הקדומות ואת הצורך בשליטה בבית
  • למדו קצת את נושא התקשור כך שיהיה לכם רקע והבנה במה מדובר
  • בדקו את הרקע והניסיון של המורה. "רצוי לדבר מראש עם המורה ולבדוק את התחושות שנוצרות בך, אם יש קליק, תחושה טובה, אמון ונוחות", אומרת זהבה אביגדור. "לבקש המלצות או לדבר עם תלמידים זה דבר מקובל. הכי טוב להגיע דרך המלצה של חברים שחוו זאת".
  • שאלו את עצמכם אם אתם בשלים מספיק. "לפני שמגיעים צריכה להיות מוכנות בסיסית להתפתחות, כדי שתהיה האנרגיה הדרושה להתמודדות עם פחדים וספקות", אומר אילן אביב.

"המטרה הראשונית היא לחבר את האדם לעצמו ולקול הפנימי שלו, ורק לאחר מכן נעשה החיבור למדריך האישי ולאנרגיות גבוהות יותר", אומרת אביגדור. "המטרה הגבוהה ביותר היא לרכוש את היכולת לתקשר עם נשמות שעברו מהעולם, וזה ניתן לאחוז מאוד קטן של אנשים. תקשור נכון יוצר שינוי ומשפר את איכות החיים. התקשור בעיני הוא כלי טיפולי לכל דבר, ולכן חשוב שייעשה בצורה מקצועית כדי שיהיו כל הכלים לעזור לאנשים שזקוקים לעזרה".

"חשוב ללמוד לעבוד עם אנרגיות גבוהות הנותנות השראה", מוסיפה תמר טוב אל (אליסולריה), שפיתחה שיטת תקשור וריפוי אנרגטי עם מדריכיה ובעלת אתר האינטרנט "הנשר הלבן" (שמה של הדרכתה הרוחנית שממנה היא מקבלת את מסריה). "אנשים מגיעים מסיבות שונות, שהנכונה בעיני היא השאיפה להתפתח. חשוב להיות אני ולא חלק מעדר, להרגיע את הקול המפוחד ולתת מקום לקול התומך, המאתגר והיצירתי". חשוב להבין שזהו תחום העוסק ברגש ובנפש האדם, בו אנשים חשים ונפתחים לאותות ומסרים מתוך עצמם וגם מחוץ לעצמם, חשוב שתהיה לבן אדם מוכנות בסיסית להתפתח ולעשות עבודה עם עצמו.

גם מוצרט תקשר

כל אחד יכול לתקשר, מסכימים כל המרואיינים בכתבה זאת. לאנשים מסוימים יהיה קל יותר ולאחרים פחות, אבל עם הרבה רצון והתמדה, הדבר אפשרי.

"תקשור הוא יכולת מולדת של כולנו, וכלי של האדם להתחבר לממד הרוח ולדלות אינפורמציה רלוונטית מההדרכה העליונה", מבהיר אביב. זה פועל כמו משדר רדיו המשדר באופן רצוף אינפורמציה לתת ההכרה שלנו, הבעיה היא שאנו לא מורגלים להקשיב לאותו קול חרישי, המתגמד אל מול הקולות החזקים של העולם הפיזי. כדי להאזין לו עלינו להשקיט את המחשבה, להיכנס למצב מדיטטיבי ולתרגל את התקשור. יש הנולדים עם יעוד לתקשר עבור אחרים – אנשים אלה נקראים לעתים מדיומים, אף שמדיום לפי הבנתי הוא אדם המתקשר עם נשמות נפטרים ולאו דווקא עם ישויות".

חסימת מסרים שליליים

קורסים וסדנאות לתקשור בנויים בדרך כלל כך שבחלקם הראשון ההתמקדות היא באדם עצמו, כלומר עובדים על איזון, שחרור מכעסים וחרדות, הגברת הביטחון ביכולות שלנו וקבלה עצמית ללא ביקורת. בשלב הבא מתחברים לאנרגיות גבוהות, להדרכה האישית ולהדרכה העליונה. עושים זאת באמצעות מדיטציות מונחות – דמיון מודרך, כתיבה אינטואיטיבית, הילינג, ויש המוסיפים קריאה בקלפים, מטוטלת ואף חומר כתוב. לאחר מכן, לומדים טכניקות שונות בתקשור וכן לזהות את הטכניקה האישית של כל אחד.

ספרי לימוד מומלצים

"להיפתח לתקשור" של סאנאיה רומן ודואין פקר, הוצאת "מרקם", 199 עמ', 74 ש"ח.
מתקשרים רבים ממליצים על הספר הזה. הוא נותן תרגילים פרקטיים ודרכי לימוד מעשיות, מדבר על היבטים שונים בתקשור, מלמד איך לזהות מדריכים, כולל סיפורים על מתקשרים ועוד. רומן ופקר מכוונות את הקורא שלב אחר שלב עד להתפתחות וההיפתחות לתקשור.

"תקשור" של ד"ר קטרין רידל, הוצאת "מרקם", 140 עמ', 59 ש"ח.
מטרת הספר היא ללמוד "איך ליצור קשר עם מדריכי הרוח שלך". רידל דנה בנושא התקשור על כל היבטיו ושלביו, התמודדות עם ספקות והתנגדויות, מלמדת תרגילים פשוטים שפיתחה בהשראת המורה הרוחני שלה דייא. בספר אפשר למצוא הכנה לתקשור, צעדים ראשונים בתקשור ובניית מערכת יחסים עם המדריך. ספר מקיף וממצה.

כאשר הלימוד נעשה במסגרת קורס של כמה אנשים, עובדים על איזון קבוצתי, דמיון מודרך ושיחות משותפות. יוצרים אווירה נוחה ותומכת ללא ביקורת ושיפוטיות. עבודה רצינית דורשת 5 עד 10 מפגשים, ומומלץ שהקבוצה תכלול לא יותר מ-10 משתתפים.

"הכל עניין של אמון ואימון", אומרת סיגלית שוורצמן, מנחת "קורס תקשור ופיתוח האינטואיציה". לדבריה הקורס מחבר בין האדם למלאך שלצידו ובתוכו. "התקשור בונה גשר לממלכות הגבוהות, להדרכה הרוחנית שלנו ולמהות שלנו. "בקורס אנו לומדים לאבחן תחושות פיזיות מוסכמות בינינו לבין ההדרכה האישית שלנו ואנו חשים במקור המעביר אלינו את המסרים".

"לא ניתן להוכיח בוודאות את הזהות של מקור המסרים", אומרת טוב אל. "זה הצורך האנושי שלנו 'לדעת'. המסרים יכולים להגיע מהנשמה, מהאני העליון, ממדריכים, ממלאכים – זה לא מה שמשנה. הדבר החשוב הוא אם המסר מחזק ומרומם, תומך, נותן כלים לפתרון מצבים ונותן תחושה טובה".

"ישנם כללים ברורים מהו תקשור ומהו לא", טוענת אביגדור. "כשתקשור הוא מדומה, כלומר דמיון או התערבות של התת-מודע, לא מתעוררת תחושה רוחנית טובה כמו בתקשור. תקשור אמיתי עם אנרגיות ומדריכים נותן תחושה חזקה של אור ושלווה וחיבור מרגש לאנרגיה טובה, התעוררות של הנשמה, קפיצת מדרגה וצמיחה רוחנית. ככל שמתרגלים יותר את התקשור לומדים להבדיל בין השניים".