המירוץ נגד הזמן

טיפים שיעזרו לכם לארגן נכון את הזמן

88 שיתופים | 132 צפיות

הכתבות הכי מעניינות שירתקו אתכם אל מסך המחשב עכשיו ב-Twitter

אנחנו מין דור כזה שאף פעם אין לו זמן. גם לילדים שלנו אין זמן – הם עסוקים כל כך והשבוע שלהם גדוש בתכניות. לסבתות שלנו, לעומת זאת, תמיד היה פנאי – עובדה, הן סרגו סוודרים – ולמרות שלא היו להן מייבש כביסה ומכונת כלים, הן לא מפסיקות לומר לנו "בימינו היו משתמשים בחיתולים מבד ואתן עוד מתפנקות?!" אז מה בכל זאת קרה? צריך לבדוק את זה. בכל אופן, הנה כמה עצות שיעזרו לכם להתייעל ולחסוך קצת זמן מכיוון אחר.

איתור עיכובים

אנשים שלא מספיקים לעשות כל מה שהם רוצים, צריכים בראש ובראשונה לשאול מה מעכב אותם. קחו לדוגמה יולדת טרייה שמאז לידת בנה הקניות שלה "נמרחות" על פני חצי יום: המעברים מהרכב לחוץ ושוב לרכב, הקשירה האינסופית, ההתעכבות בצד כדי להניק ולחתל, הבכי באמצע הקניות ותגובות האנשים שמסביב… בסוף, כמובן, היא חוזרת עם מצרכים שלא הייתה צריכה ושוכחת את הלחם והגבינה.

אם זהו העיכוב העיקרי שלה, אותה אם טרייה חייבת לחשוב על אלטרנטיבה דוגמת קניות באינטרנט, קניות בערב בזמן שהבעל שומר על התינוק או כשהסבתא קופצת לביקור, קניית מצרכים בסיסיים במכולת מתחת לבית והשלמת הקניות כשמתאפשר וכדומה. אם אחרת תגיד שהקניות "הולכות חלק", אבל הכלים בכיור הם מקור כל הלחץ והיא מוצאת עצמה רוחצת כוסות וצלחות מהבוקר עד הערב. אחת כזו יכולה להשתמש בכלים חד פעמיים, למשל לקורנפלקס של הבוקר. גם אם הפתרון לא ממש ראוי, אפשר לאמץ אותו לתקופות של לחץ בעבודה, כשהתינוק תובעני יותר, לאחר הלידה וכדומה.

ארגון נכון של החיים

היום כבר לא רצים לבנק בכל חמש דקות. הוראות קבע, כרטיסי אשראי, תשלום קנסות בטלפון ובאינטרנט, חידושי רישיון נהיגה – לפני שאתם זזים מהבית מצאו פתרון יעיל ותנו לאצבעות ללכת במקומכם.



אילוסטרציה: stock.xchng" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/184/184/credit.gif?1154023559" />

"לפני שאתם זזים מהבית מצאו פתרון יעיל"
אילוסטרציה: stock.xchng

מבעוד יום

אם הבוקר שלכם עם הילדים לחוץ ביותר, הכינו מבעוד יום את הכריכים ואת הבגדים שתרצו (כולכם) ללבוש למחרת. תראו איך הבוקר שלכם ייראה פתאום אחרת.

בישול

לפעמים לא כדאי להסתבך בארוחות מיוחדות וקשות להכנה (שלא תמיד, דרך אגב, מוערכות על ידי הסועדים). בתקופות לחוצות הרשו לעצמכם להיות קצת יותר פשוטים ולא להסתרבל בבישולים מרשימים. פה ושם ניתן להזמין מזון מבחוץ וגם פסטה עם שמן זית יכולה להיות השלמה מזינה לארוחת הצהריים שקיבלו הילדים בגן. היו פרקטיים – הכינו קציצות בכמות גדולה והקפיאו לפעם הבאה.

ריכוז ואיחוד משימות

השתדלו לרכז את הקניות באותו מתחם או במרכז קניות המציע מלבד חנויות מזון, ביגוד ואלקטרוניקה גם שירותים כמו ניקוי יבש ושכפול מפתחות.

יומן – לא זזים בלעדיו

אין לי שום דבר נגד ספוטניות. להפך, הרבה דברים ספונטניים שקורים לנו הם הדברים הנפלאים והנכונים ביותר, אבל מאז נולד ילדי הראשון אני ממש לא בונה על זה. נכון, לא הכול בשליטתנו, אולם עדיף לתכנן את היום שלנו ככל האפשר. היומן צריך להיות צמוד אליכם ולכלול משימות הקשורות לבית, לילדים ולעבודה – דברים קטנים וגדולים כאחד (ללכת לטיפת חלב, יום כביסות, להתקשר לחברה שלא הייתם איתה בקשר כבר שנה). סמנו "וי" ליד המשימות שסיימתם ואל תשכחו להשאיר שתיים-שלוש משבצות פנויות לדברים שפתאום "קופצים" באמצע השבוע. אם אתם נאמנים ליומנכם והתרגלתם להציץ בו יותר מפעם ביום, ניתן להתחכם ולהדגיש משימות חשובות.

יעדים ומטרות

גם בעבודה וגם בחיי היום יום אל תצפו מעצמכם להגיע להישגים ומטרות משמעותיים כך סתם ביום בהיר. את המטרות החשובות בחייכם תוכלו להשיג צעד צעד לפי תכנון זמן. כיצד עושים זאת? מגדירים יעדים קטנים בדרך למטרה ומחליטים על "דד ליין" לכל יעד.

רשימת קניות

הניחו במטבח במקום מוסכם (ליד הטלפון, למשל) פנקס קניות ובכל פעם שתזדקקו למצרך הוסיפו אותו לרשימה. אל תצאו לקניות ללא רשימה מוכנה מראש, או שתמצאו עצמכם במכולת שלוש פעמים ביום.

סדר עדיפויות

בחיים צריך ללמוד מה חשוב יותר ומה פחות. אם תגדירו לעצמכם אילו דברים שאתם נוהגים לעשות גוזלים מכם זמן על חשבון דברים חשובים אחרים – אולי יתפנה לכם זמן. אם, למשל, יש סדרת טלוויזיה שמושיבה אתכם בכורסה ערב ערב למשך 20-30 דקות ואתם מסוג האנשים ש"אין להם זמן", כדאי לכם לחשוב על צפייה מבוקרת.

פתקי מקרר

הרגילו עצמכם להדביק על המקרר פתקים עם משימות חשובות ודחופות ושיחות טלפון חיוניות שצריך לעשות.

הירשמו לניוזלטרים של ifeel, וכל הכתבות הכי חמות בדרך אליכם