ואף מילה על דיאטה

מניקוי רעלים ועד גלגול נשמות - אלטרנטיבות להתמודדות עם השמנה

88 שיתופים | 132 צפיות

הירשמו לניוזלטרים של ifeel, וכל הכתבות הכי חמות בדרך אליכם

אני לא שמנה. מידת המכנסים שלי היא 42. נכון, הייתי רוצה להיות מידה 38 בלי להקדיש מאמץ לעניין. אני מודה שמדי פעם אני מוכרחה לאכול כמה חטיפי שוקולד ברצף. וכן, כאשר אני מאוד לחוצה או עייפה אני רוצה לאכול.

לעומת זאת, פעמים רבות כשאני נמצאת מול כמויות של אוכל טעים המוגש בחופשיות, אני מתאפקת לא לאכול יותר מדי. ולמרות כל זאת, על פי ד"ר איתי שצקר, מנהל המרפאה לטיפולים משלימים של שירותי בריאות כללית בתל אביב, אני, ככל הנראה, אכלנית אובססיבית.

לדברי ד"ר שצקר, אכילה אובססיבית היא הפרעת האכילה הנפוצה ביותר בימינו, המאופיינת בפנייה לאוכל במצבים לא נוחים מבחינה רגשית, כמו כעס, מתח, עייפות או תסכול. זהו דפוס שנלמד לרוב בילדות המוקדמת, אשר איתו, בדומה לכל התמכרות, אנו מתמודדים במשך כל החיים.

אין זה משנה אם אנחנו מתקשים להוריד 3-4 או 10-15 ק"ג. הקושי בשני המקרים הוא זהה ודורש פיתוח מיומנות בהתמודדות עם הדחף, שבא בתגובה ללחץ או למתח. לדברי ד"ר שצקר, מטרת הטיפולים האלטרנטיביים היא לספק כלים לשליטה עצמית ולא ליצור שינוי עמדה קיצוני בנוגע לאכול. בעקבות הטיפולים נדע איך להתמודד עם התשוקה בצורה יותר יעילה.



 הפרעות אכילה נפוצות ביותר בימינו. מטרת הטיפולים היא לספק כלים לשליטה עצמית

הפרעות אכילה נפוצות ביותר בימינו. מטרת הטיפולים היא לספק כלים לשליטה עצמית

ניקוי רעלים

ד"ר נאווה בויום, נטורופטית, מציעה שיטה לניקוי איברים פנימיים הנקראת" חוויה בירוק", שמסייעת להרזיה. לדבריה, עודף משקל מוגדר כמשקל שהוא למעלה מעשרה אחוזים ממשקל הגוף התקין. "עודף משקל הוא התוצאה ואני חייבת לבדוק את שורש הבעיה", היא אומרת.

"להרבה אנשים יש נטייה לאגירה של מתכות כבדות ורעילות בגוף, דבר היוצר שינוי מטבולי בחילוף החומרים ואז יש תשוקה למזון ספציפי או לטעם מסוים בכמות גדולה".

גילוי עודף מתכות כבדות נעשה באמצעות לקיחה של קווצת שער הנשלחת למעבדה בגרמניה. לעתים, גילוי הימצאותן של מתכות כבדות פותר בדרך גם בעיות של אלרגיות, היפר אקטיביות ועוד. עלות הבדיקה, כולל ניתוח התוצאות, היא 1,300 שקלים.

לגבי אנשים שאינם סובלים מעודף משקל קיצוני, ניתן לעשות אבחון דרך גלגל העין והציפורניים ולבנות אסטרטגיה טיפולית. "במשך השנים פיתחתי כלים אינטואיטיביים ואני עובדת גם באמצעות תקשור. אני אוספת את כל המידע שאבחנתי אצל המטופל ומתרכזת בשקט עם עצמי, משתפת את המטופל במה שאני רואה ויחד אנחנו בונים אסטרטגיה.

הפגישות הראשונות מוקדשות לניהול אורך חיים בריא וחלוקת היום בין עבודה, תנועה (פעילות גופנית) והרפיה. על המטופל לכתוב בכל בוקר את המחשבות הראשונות שעולות לו בראש. כשמעלים על הכתב את המחשבות האלו, מגלים שבמקרים רבים אלו מחשבות הקשורות ללחץ שדוחפות לאכילה.

אני משתמשת בדיקור סיני שיש לו השפעה מאזנת ומרגיעה עבור הגוף והנפש. ביחד עם המטופל בונים תפריט המבוסס על ניקוי איברים פנימיים. בכל שבוע נערך ניקוי של איבר אחר באמצעות תזונה מתאימה.

יש מזונות שמתאימים לניקוי הכבד, יש לניקוי הטחול, כיס המרה, הכליות והקיבה. התוצאה של הניקוי היא שינוי כולל באיכות החיים ויותר חיוניות ואנרגיה. בממוצע יש לעבור 8-10 טיפולים.

שחזור גלגולים

זיו מאיר, מחבר הספר "גוף נפש והפרעות אכילה", עוסק בשחזור גלגולים, בתקשור ובשיטות ריפוי אנרגטיות. לדבריו, קל ביותר לטפל בהפרעות אכילה קיצוניות, כדוגמת אנורקסיה ובולימיה, באמצעות טיפול היפנוטי.

מאיר רואה בהפרעות אכילה תוצאה של הצטברות חוויות שליליות כגון התעללות מינית, אובדן אדם יקר, רגשות אשם בגלל מותו של אדם קרוב ויחסי משפחה בעייתיים.

במסגרת הטיפול, המטופל נכנס לטרנס היפנוטי, בו הוא מתבקש לחזור אל אותם גלגולים, שהולידו את הקושי. המטופל מתבקש לתאר את המקום בו הוא נמצא, מה הסיטואציה ומה הוא מרגיש בתוכה.

לעתים הוא מגלה שאנשים מסוימים שהיו איתו בקשר בגלגולים קודמים, נמצאים איתו בקשר היום ועצם המפגש המחודש איתם הביא שוב להתפרצות הבעיה.

מאיר משתמש בהיפנוזה גם בטיפול בהפרעות אכילה קלות על ידי הכנסת המטופל למצב של רגיעה והתמקדות, במטרה לסייע לו להימנע מאכילה רגשית במצבי לחץ או מתח, ולהתגבר על המכשולים היומיומיים המקשים עליו לשמור על המשקל הרצוי.

במצב כזה, ממליץ מאיר לחזור לטיפולי חיזוק על מנת שלא לעלות שוב במשקל. לדבריו, קל לו יותר לטפל בבעיות אקוטיות ולעקור אותן מהשורש מאשר בנטייה כללית להשמנה, שהיא בעיה כרונית. לרוב נדרשים 10-15 טפולים.

הילינג

עומר בריגר היא הילרית יוצרת. "כאשר פציינט מגיע אליי עם בעיה של עודף משקל, אני שואלת את עצמי, ואחר כך גם אותו, מה הדבר משרת אצלו, מה גורם לו להחזיק בקילוגרמים הללו? יכולות להיות לכך סיבות מגוונות: יצירת חיץ בינו לעולם כתוצאה מחוסר ביטחון, טראומה מינית, חוסר רצון לקשר מיני עם בן הזוג ועוד". לדברי בריגר, הילינג יתמוך במי שמוכן להשתנות, מאחר וריפוי הוא תהליך אקטיבי.

מי שנעזר בהילינג חייב להבין מה משתנה אצלו. אם שורש הבעיה לא ייפתר ולעודף המשקל ימשיך להיות תפקיד, המצב יחזור לקדמותו.

אם השומן עוזר להימנע מסקס עם בן הזוג, אין מניע להיפטר ממנו. מצד שני, אם הוטרדתי מינית כילדה, וכיום כאישה בוגרת שומן כבר לא משרת אותי, זו הזדמנות להשתחרר מהטראומה.

בנוסף לפן הנפשי, טיפול בהילינג יכול להמריץ את חילוף חומרים והמטבוליזם. כשאני מטפלת בפציינט, אני מזרימה אנרגיה שמשנה את ההתנהלות האנרגטית של הגוף. אני מעין צינור שמזיז אנרגיה קיימת ומכניס אנרגיה חדשה.

אני גם נעזרת בקריסטלים מעבירי אנרגיה או כאלו שסופגים עודפי אנרגיה. לעתים אני משתמשת בקריסטלים הקשורים לצ'קרות בסיס הבטן והמין, מרכזי אנרגיה אדומים, שחיזוקם מסייע להעלות את הביטחון העצמי.

לעתים אבקש מהמטופל לצייר, כי אני מאמינה מאוד בכוחו של הצבע להשפיע על מצבו הנפשי והגופני של האדם. בדרך כלל מדובר בסדרה של שבעה טיפולים.



מה גורם לנו להחזיק בקילוגרמים העודפים? (אילוסטרציה: Photos to go)

מה גורם לנו להחזיק בקילוגרמים העודפים? (אילוסטרציה: Photos to go)

דיקור באפרכסת האוזן

ד"ר אריק ויסבורד, מומחה לרפואת אף אוזן וגרון, השתלם בשיטה זו על פי תורתו של ד"ר Paul Nogier באנגליה, ומשנת 1985 מטפל בסובלים מהשמנת יתר. ד"ר ויסבורד מאמין ביצירת מסלול הרזיה אישי המורכב משלושה שלבים.

בשלב הראשון מוחדרת מחט לנקודה באפרכסת האוזן שמאותרת על ידי מיקרוסקופ. המחט נשארת קבועה למשך שישה שבועות ומטרתה להביא לתחושת שובע לאחר אכילת כמויות קטנות של מזון.

הדיקור אינו כואב ואינו מלווה בתופעות לוואי. מדי שבוע על הפציינט לבוא לקליניקה ולבדוק את מיקום המחט ולוודא שלא נוצר זיהום במקום.

יחד עם הדיקור נבנית עבור הפציינט תוכנית תזונה המורכבת ממספר מזונות שניתן לאכול בלי הגבלה (כמו בשר רזה ומוצרי חלב עד 5% שומן) ומזונות מסוימים המותאמים לשעות מסוימות של היום.

ד"ר ויסבורג טוען כי מדד ההרזיה האמין ביותר הוא מידת הבגד ולא משקל הגוף, שמשתנה בהתאם לכמויות הנוזלים וגורמים נוספים. אך, לדבריו, כמות הנוזלים אינה משפיעה על ההיקף.

ד"ר ויסבורג טוען שבמשך ששת השבועות הראשונים אפשר להוריד כעשרה אחוזים מהמשקל ויש להמשיך את הטיפול לשלב השני בו נבדקים לעומק הגורמים הנפשיים ומוקנים הרגלי אכילה נכונים.

הטיפול נמשך בין 12 ל-15 מפגשים. לאחר השלב הראשון תדירות המפגשים יורדת לאחת לשבועיים. כשמגיעים למשקל הרצוי, נפגשים פעם בחודש.

עיסוי ורפלקסולוגיה

לדברי צחי שבת, מרכז תחום עיסוי ורפלקסולוגיה בקופת חולים כללית, יש קשר בין דימוי הגוף לבין ביקורת עצמית. במקרים רבים, האופן בו אנו מבטאים שנאה עצמית היא דרך חוסר אהבה לגוף. עיסוי עשוי לעזור לאדם להתחבר לגוף ולהרגיש נוח בתוך הגוף שלו, ובדרך זו לסייע בתהליך ההרזיה.

כאשר האזור השנוא מקבל מגע אנושי, חם ואוהב ולא שיפוטי, נוצרת חוויה מתקנת. לפי הרפואה הסינית,המקשרת בין גוף לנפש, הבטן מכילה רגשות. עיסוי הבטן מביא לשחרור רגשות תקועים ונושאים מודחקים.

הביטוי לכך הוא לעיתים בכי. זהו אזור שמסמל מיניות ופוריות, אך אנו חוששים לחשוף אותו ולא נותנים לאחרים לגעת בו.

"ביחד עם העיסוי אני משלב רפלקסולוגיה, המשפיעה על המערך העצבי ומאזנת איברים פנימיים כדרך להביא לתפקוד הרמוני שלהם זה עם זה. הרפלקסולוגיה היא כלי מצוין להתמודד עם מתח.

חלק מהפרעות האכילה קשורות לחרדה. אכילה עוזרת להתמודד עם לחץ, בכך שהיא מרגיעה את מערכת העצבים. יש לה השפעה פיזיולוגית ומזונות מסוימים מקושרים עם תחושה של אושר. פחמימות מעלות את רמת הסרוטונין וכך גם שוקולד ואננס. אני ממליץ להמיר את השוקולד באננס, לאננס טרי יש השפעה המיטיבה על הגוף והוא עוזר למערכת העיכול". מומלצים בין 8-10 טיפולים.

מתוך: מגזין דרך האושר

הכתבות הכי מעניינות שירתקו אתכם אל מסך המחשב עכשיו ב-Twitter