יוצאים למסע בחלום

מהו חלום ומה אנחנו יכולים ללמוד ממנו?

88 שיתופים | 132 צפיות

הירשמו לניוזלטרים של ifeel, וכל הכתבות הכי חמות בדרך אליכם

כולנו חולמים, ובכל לילה. גם אם אתם נמנים עם אלה המאמינים כי הם "אינם חולמים", או ש"אינם חולמים תמיד", טעות בידכם. אתם חולמים כמה פעמים בכל לילה. יותר מכך, איננו יכולים שלא לחלום וניסויים במעבדות שינה מוכיחים כי נבדקים הנחסכים מהם חלומות מתחילים לגלות סימפטומים של איבוד השפיות. חיות העוברות חסך דומה ימותו בתוך כמה שבועות.

כולנו חולמים כארבע פעמים במהלך השינה. כל חלום אורך בין דקה ל-30 דקות במחזוריות של כ-90 דקות. בסיום מחזור השינה הראשון נחלום 2 דקות בממוצע ובסיום המחזור האחרון, לפני היקיצה, נחלום עד 30 דקות.

בכל לילה נוצר תהליך אנרגטי, שבעקבותיו אנו מסוגלים לנטוש את אחיזתנו במציאות ולחוות את המציאות כפי שהיא, כלומר "לתפוס" את העולם מתוך אנרגיות ותחושות ולא מתוך היגיון וקיבעון. אולם מהי אותה מציאות חלופית שאנו חווים בכל לילה? מדוע היא כל כך שונה מהמציאות שאנו חווים בזמן ערות, או במילים אחרות – מהו החלום?

במדור זה אתם מוזמנים לצאת למסע אנרגטי ורוחני שבמהלכו תוכלו להבין את ההיבטים המיסטיים של החלום.

המודעות היא היכולת שלנו לתפוס

התחנה הראשונה שבה נעצור בדרך לפתרון חידת החלום נמצאת במקום הנקרא מודעות. המודעות היא היכולת שלנו לתפוס את הקיים סביבנו. כלומר להבחין, להכיר, להבין ולהשתמש באנרגיות הסובבות אותנו. ככל שנוכל "לתפוס" יותר את האנרגיות הללו כך נוכל לתעל אותן בצורה הטובה ביותר לטובתנו. למעשה המודעות מתחילה במושג רצון. הרצון הוא מנגנון עצמאי הנמצא בכל אחד מאיתנו והוא מושך ומרכז אל המרחב שלנו את שדות האנרגיה הנמצאים ביקום.

היקום כשלעצמו הוא פסיבי. כל תפקידו הוא לשלוח אותן אינספור אנרגיות לממדי הקיום ותו לא. הרצון הוא היחידה הפועמת בלב היקום והוא הבחירה החופשית שעליה מדובר כה רבות. הוא זה העושה שימוש באנרגיות השונות ומנתב אותן כפי שאנו רוצים. היקום אינו מתערב ואנו הם אלו העושים את העבודה לטוב או לרע.



בכל לילה נוצר תהליך אנרגטי, שבעקבותיו אנו מסוגלים לנטוש את אחיזתנו במציאות ולחוות את המציאות כפי שהיא<br /> אילוסטרציה: stock.xchg" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/248/248/dreaming.gif?1154290177" />                             </p>
<div>בכל לילה נוצר תהליך אנרגטי, שבעקבותיו אנו מסוגלים לנטוש את אחיזתנו במציאות ולחוות את המציאות כפי שהיא<br /> אילוסטרציה: stock.xchg</div>
</p></div>
<p>הרצון אוסף באופן אקטיבי את שדות האנרגיה הנמצאים ביקום, ועל ידי העברתם לחלל שבו אנו נמצאים נוצרת ההוויה שלנו. תחילה נוצרת ההוויה האנרגטית, ולאחר מכן יתהוו ההוויות האחרות: האנרגטית, הרוחנית, הנפשית ולבסוף – גם הפיזית. ריכוז שדות אנרגיות אלו יוצר את גרעין החיים ובלעדיו לא נוכל להתקיים. כך, כשנלך לעולמנו, לא יהיה יותר כוח שיתפוס את שדות האנרגיה האלו וירכז אותם בנקודה אחת, והם יפוגו לכל עבר.</p>
<p>המודעות, אם כך, היא היכולת שלנו לתפוס. ככל שעולה רמת ההתפתחות הרוחנית שלנו כך עולה גם רמת המודעות שלנו ואיתה היכולת "לתפוס" יותר חלקים בחיינו ובצורה טובה וברורה יותר. </p>
<h2>הגוף האנרגטי והגוף הפיזי</h2>
<p>תחילה היה הגוף האנרגטי, נטול הפיזיות, שדרכו תפסנו את העולם וחשנו אותו. אולם החיים ללא גוף פיזי היו כנראה קשים מדי עבורנו והיה צורך במנגנון שיתפעל את הקיום שלנו ובאמצעותו לא נהיה משועבדים לצורך להחזיק את האנרגיות שלנו. כך נוצר הגוף הפיזי שהנו המנגנון אשר מתפעל את הקיום שלנו ותפקידו לקבע את העולם למציאות מוכרת וברורה, ליצור ולבנות את מערך החוקים הקיימים כאן. </p>
<div class=

איך נכין עצמנו למסע?

כדי לחלום אנו צריכים לחזק את הגוף האנרגטי ולעמוד מול הגוף הפיזי המחפש להחזיר לעצמו את השליטה בחיים. לשם כך אנו זקוקים למשמעת ותרגול רב. בפועל לא משנה אילו תרגילים נעשה, שני הכללים החשובים שעלינו לאמץ הם התמדה ומודעות.
1. תחילתו של התהליך בגוף הפיזי. עלינו לשחרר אותו משעבוד למזונות כבדים וסמים מעוררים (קפה, תה ועוד). עלינו גם להקשיב לו יותר ולתת לו לקבוע את קצב היום. מומלץ אף לזהות את הדפוסים המכשילים אותנו כגון: מערכות יחסים לא מתאימות, אי סדר, מקומות עבודה שבהם אנו חשים מתוסכלים.
2. בכל לילה עלינו ללכת לישון עם התכוונות. לפני השינה אנו צריכים לבקש מהגוף שלנו לזכור את החלום. פשוט צריך להגיד: "גוף יקר, אני מבקש שתאפשר לי לזכור לפחות חלום אחד ביקיצה".
3. בבוקר, כשפוקחים עיניים, אסור לזוז. צריך להישאר במיטה ולנסות להחזיק את החלום.
4. לאחר מכן יש לכתוב במחברת שהכנו מראש ליד המיטה את כל מה שאנו זוכרים מהחלום. עלינו לרשום כל דבר, גם אם לא היה חלום כלל, כיוון שזה עוזר להחדיר למודעות את הצורך לזכור, להבין ולשלוט בחלום. ייתכן שבפעמים הראשונות לא יקרה דבר, אולם חזרה ממושכת על התרגיל לאורך זמן תגביר את החלומות הנבואיים.

המודעות, היכולת שלנו לתפוס, איננה אחידה והיא נודדת בין שני הגופים ובכל גוף היא תקבל ביטוי שונה. ביומיום אנו חווים את העולם סביבנו דרך הגוף הפיזי. התפיסה של העולם דרך הגוף הפיזי היא שיפוטית, קרה ובדרך כלל יש לה היבט מרוחק. לעומת זאת הגוף האנרגטי הוא טוטאלי. הוא אינו "עומד מן הצד", אלא מתחבר. העולם החיצוני כאילו סוחף אותו.

כדי להמחיש את הרעיון אשתמש בדוגמה: בזמן עירות אנו בדרך כלל תופסים את העולם דרך הגוף הפיזי ולכן לרוב כשנפגוש באדם זר, אנו נתבונן עליו, נבחן אותו. בתהליך הזה יש משהו קר ומרוחק. לעומת זאת בחלום אנו תופסים את המציאות דרך הגוף האנרגטי. שם לרוב אנו לא נהיה מרוחקים. כשדמות זרה תמשוך את תשומת לבנו אנו לא נצפה בה "מרחוק", אלא יקרה שם משהו אחר: אנחנו פתאום כאילו נאבד את הזהות שלנו, נהפוך להיות הדמות. תהליך התפיסה יהיה שונה, הוא יהיה טוטלי וסוחף.

בזמן חלום, הגוף הפיזי והאנרגטי מתנתקים זה מזה. הגוף האנרגטי יוצא ממקומו ומתרחק לפחות כ-10 ס"מ מהגוף הפיזי. זאת הסיבה שאנו פעמים רבות חווים תחושה של "נפילה" בשלבים מוקדמים של השינה. כתוצאה מניתוק זה אנו יכולים לחוות חוויות מתוך הגוף האנרגטי בלבד ולהיות מחוברים אל החלקים הרוחניים שבתוכנו.

פעם בשעה וחצי לערך שני הגופים נפגשים והחלום הוא התוצאה של מפגש זה ובו נחווה את המסע האנרגטי שאליו יצא הגוף הפיזי לצד שחזור פסיכולוגי של אירועים שונים שהתרחשו בחיינו. בפועל החלום הוא מעין מיש-מש של אלמנטים פסיכולוגיים ושל אלמנטים אנרגטיים.

 

הכותב עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 12 שנים בהוראת קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות.

הכתבות שירתקו אתכם אל מסך המחשב עכשיו ב-Twitter ובפייסבוק