להתפנק זו לא מילה גסה: כך תעשי לעצמך טוב אחרי יום עבודה

איך את מתפנקת כשאת חוזרת מהעבודה? צילום: שאטרסטוק
איך את מתפנקת כשאת חוזרת מהעבודה? צילום: שאטרסטוק

כל אחת מאתנו יכולה לבחור דרך אחרת להתפנק כשהיא חוזרת מיום עבודה ארוך, אבל תמיד כדאי לשמור על ראש פתוח לרעיונות חדשים. מתי כדאי לשבת מול הטלוויזיה, מי עושה את העיסוי הכי טוב ולמה לפעמים אין ברירה אלא לרוץ? הנה כל מה שאת צריכה לדעת

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי | אמריקן קומפורט

הדרך שבה תבחרי להירגע אחרי יום עבודה ארוך תשפיע על איכות החיים שלך לא פחות מאשר רמת ההכנסה, הרגלי הפנאי ומערכת היחסים הרומנטית עם בני זוג. זה בולט אצל נשים רווקות שיכולות להרשות לעצמן להתפנק מול הטלוויזיה בחוסר מעש, לקרוא ספר או סתם לדבר בטלפון עם חברות. לחילופין, אימהות לילדים אמנם מקדישות את השעות הראשונות בבית לסידורים וטיפול במשפחה, אך גם הן זקוקות לזמן איכות עם עצמן.

השאלה המעניינת היא כיצד כל אחת מאתנו מתפנקת כאשר היא חוזרת מהעבודה ולמה בכלל יש הבדלים. ההבדל העיקרי נובע כאמור ממאפייני התא המשפחתי, אולם מתחת לפני השטח מסתתרות סיבות נוספות. סביר להניח שאנחנו בוחרות איך להתרענן אחרי יום עבודה ארוך לפי מה שמעניין אותנו ועל סמך הרגלים קודמים, ניסיון העבר וגם משאבים כספיים.

כשאת מותשת מיום העבודה. צילום: שאטרסטוק
כשאת מותשת מיום העבודה. צילום: שאטרסטוק

כך תשכחי מהשגרה השוחקת

הכי קל, נוח וזול לשכוח מהשגרה ולהתפנק אחרי יום עבודה ארוך עם צפייה בסדרה אהובה או סרט. שירותי ה-VOD חוסכות מאתנו את המעקב המטריד אחרי לוחות שידורים ובכל רגע נתון יש תכנים שיכולים לעשות לנו את הערב. צפייה בטלוויזיה עם כוס שוקו חם היא הזדמנות להטעין מחדש מצברים, להשלים פערים וללכת לישון עייפות אך מרוצות.

באותה קטגוריה של פתרונות זמינים ויעילים לניתוק בתום יום העבודה אפשר למצוא גם נשים שמעדיפות לקרוא ספר. אפשר כמובן גם לשלב בין צפייה בטלוויזיה בחלק מימי השבוע לבין קריאת ספרים בימים אחרים, או להתחיל את הערב בסלון ולעבור ממנו לחדר השינה. הכי חשוב לדאוג מראש לתנאים נוחים שכוללים שמיכה מלטפת, כרית שתומכת בגב התחתון ומשקה נגיש קל או חריף.

להירגע עם ספר טוב. צילום: שאטרסטוק
להירגע עם ספר טוב. צילום: שאטרסטוק

משהו קטן נוסף שידרג בצורה משמעותית את הערב שלכם הוא עיסוי. ההבדל היחיד הוא בין עיסוי נחמד מבן זוג לבין מכשיר עיסוי ייעודי שיחכה לך בכל יום באותו מקום ובאותה שעה, ורק את מחליטה במה לבחור. עיסוי מומלץ עבור נשים בטווח רחב של גילאים והוא אידיאלי אם יום העבודה הסטנדרטי שלך כולל ישיבה ממושכת מול מחשב.

מה את מעדיפה: פעילות ספורטיבית או ארוחה עם חברות?

הרבה נשים נוהגות להתפנק בסוף היום עם פעילות ספורטיבית. זה נוגד במובן מסוים את כל שאר הפתרונות שעל הפרק כי פעילות מן הסוג הזה דורשת יציאה מהבית ומאמץ גופני, אבל יש נשים שאוהבות את זה. לצד היתרון הפיזיולוגי נהנות אותן נשים מהמרצה מחדש של הדם, מתחושת שחרור וכמובן מהמון סיפוק.

אין כמו דרינק אחרי העבודה. צילום: שאטרסטוק
אין כמו דרינק אחרי העבודה. צילום: שאטרסטוק

עוד דרך להתפנק אחרי יום עבודה ארוך היא לא לחזור ישר הביתה אלא לפגוש חברות. אפשר לקבוע פגישה בבר קרוב כדי לשתות כמה כוסות לפני שנוחתים חזרה במציאות, או להפוך את המפגש לאירוע חברתי גדול יותר. גם כאן הכי חשובה שתמצאי משהו שאת אוהבת ותבדקי איך הוא גורם לך להרגיש בטווח הקצר והארוך.

בשורה התחתונה, יום העבודה מסתיים כפי שרק את רוצה. כדאי שתשאלי את עצמך מתי התפנקת אחרי יום עבודה ארוך ותפסיקי לחפש תירוצים. אין לך סיבה להתבייש: הפכי את השעות שאחרי העבודה לחלק בלתי נפרד מהיום ומצאי את הפתרון שירענן עבורך את השגרה השוחקת.