מהנחש אל הנשר

נחש נמלה נמר ונשר

88 שיתופים | 132 צפיות



stock.xchng" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/105/1105/wsnake.jpg?1168531706" />

"עיקר מזונם של הנחשים הוא עכברים וחולדות."
stock.xchng

נחש

הנחש הוא בעל חיים ממשפחת הזוחלים וידוע כחיה מסוכנת העשויה להכיש את אויביה ולהרוג אותם באמצעות הארס הנמצא בשיניים הקדמיות. עיקר מזונם של הנחשים הוא עכברים וחולדות, אם כי קיימים זנים שונים המסוגלים לאכול בעלי חיים גדולים יותר, אפילו צבי שלם. הנחש משיל את עורו ומכאן גם נובע המשל על אופי "נחשי". השלת העור נעשית בכל פעם שהנחש גדל ועליו להשיל את השכבה העליונה של עורו.

בסיפור בריאת העולם הנחש מתואר כבעל שתי רגליים שקוצצו לאחר שהסית את אדם וחוה מדברי האלוהים והערים עליהם כדי שיאכלו מעץ הדעת. מאז, הוא נאלץ לזחול על גחונו.

הנחש הוא סמל פאלי מובהק ומזוהה גם עם ארסיות, גמישות וערמומיות.

בשבטים אינדיאנים הוא מייצג כוח ובריאה. לנחש אין חוש שמיעה מפותח ונחשי הקוברה בהודו, אינם באמת רוקדים לצלילי החליל, אלא רואים את החליל כאויב ולכן הם מזדקפים מולו. בקונג-פו קיים סגנון לחימה שנקרא "הנחש". בלחימה זו עובדות הידיים בדומה לתנועותיו המפותלות של הנחש. תנועות מעגליות אלו מהפנטות את האויב, מאפשרות התקפה מהירה ומצריכות ריכוז גבוה.

ילידי הנחש באסטרולוגיה הסינית מייצגים חוכמה, עורמה ויכולת פיתוי. הם בעלי אינטואיציה רוחנית ומיסטית, והשלת העור מסמלת שינויים דרמטיים בחייהם.



stock.xchng" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/106/1106/ants.jpg?1168532904" />

"הנמלים חיות במושבות שהן מקימות ולכל חברה קן משלה."
stock.xchng

נמלה

לפי התרבות האינדיאנית מייצגת הנמלה את הסבלנות וההתמדה. כל שאיפה יכולה להתבצע בזמנה המתאים, מתוך האמונה כי היקום יספק לנו כל מה שנזדקק לו. בתרבות המערבית נחשבת הנמלה לבעל חיים חרוץ ועם מוסר עבודה גבוה.

הנמלים חיות במושבות שהן מקימות ולכל חברה קן משלה. במושבה יש מלכה המטילה את הביצים, זכרים ונמלים-פועלות. מטרת כל תושבי הקן היא הרחבת המושבה ולשם כך פועלים כולם כצוות. הביטוי "לך אל הנמלה עצל" הוא משל על עצלנות מול החריצות והזריזות של הנמלה.



stock.xchng" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/107/1107/leo.jpg?1168533571" />

"הטרף היא חלק מאופיו ולא תמיד מיועדת למטרת למאכל."
stock.xchng

נמר

הנמר הוא חיה טורפת ממשפחת החתוליים. הוא טורף את מזונו באמצעות נשיכות בצוואר וחניקתו, אך פעולת הטרף היא חלק מאופיו ולא תמיד מיועדת למטרת למאכל. ההבדל בין הנמר לטיגריס הוא בחברבורות המנוקדות על גופו, לעומת הטיגריס המצוי בעיקר בהודו ובנפאל ומאויר בפסים לאורך גופו.

הטיגריס נחשב באסטרולוגיה הסינית כמלך החיות. האישיות של ילידי הטיגריס מאופיינת בעוצמה, כושר מנהיגות, תחרותיות, קור רוח, עקשנות, אומץ לב וביטחון עצמי.

הנמר מייצג שילוב של עוצמה, זריזות ותוקפנות – וזהו אחד מסגנונות הלחימה בקונג-פו, המאופיין בעבודת ידיים, שימוש בתנועות קצרות ומהירות מאוד באצבעות כפופות, כמו תנועת הנמר בזמן התקפה. סגנון הנמר מייצג כוח ואנרגיית הלחימה שלו שאובה מהקרקע.



stock.xchng" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/108/1108/eagle.jpg?1168534569" />

". הנשר מסמל את הרוח, שבאמצעותו מתקשרים האינדיאנים עם רוחות אבותיהם ונעזרים בתבונה ובחוכמה שלהם."
stock.xchng

נשר

הנשר ידוע ברוב התרבויות כמלך העופות. הוא אחד העופות הדורסים הגדולים ביותר ומזונו מורכב מבשר נבלות. בעזרת חוש הראייה המפותח שלו הוא מזהה את הנבלות ממרחק רב על הקרקע ודואה אליהן. בתנ"ך הוא מוזכר פעמים רבות כמסמל כוח ומהירות.

"קבורת שמיים" היא טקס תחליף קבורה טיבטי, שבמהלכו ניתנות גופות אדם למאכל נשרים.

שבטים אינדיאנים רבים מאמינים כי הנשר הוא עוף מלכותי. הם נוהגים ללבוש את נוצותיו על ראשיהם ולעטר את בגדיהם. הנשר מסמל את הרוח, שבאמצעותו מתקשרים האינדיאנים עם רוחות אבותיהם ונעזרים בתבונה ובחוכמה שלהם.

 

מתוך: מגזין דרך האושר

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה