"נשים שלא שכבו עם הבעל שנים מוכנות להתפשט בעקבות הפטמות שלי"

מיכל קולט ארבל | צילום: יוגב עמרני
מיכל קולט ארבל | צילום: יוגב עמרני

מיכל קולט ארבל מייצרת פטמות והרבה ביטחון עצמי לכל אישה שניצחה את סרטן השד. מי שבעצמה חלתה בגיל 33 מספרת איך מתוך אובססיה אישית נולדה חברה בינלאומית שהגיעה עד אנג'לינה ג'ולי

88 שיתופים | 132 צפיות

"אני זוכרת את זוג הפטמות הראשון שהבאתי למישהי. היא דחפה אותו דרך החולצה, שמה את הפטמות על הציצי, תפסה את שני השדיים ופשוט פרצה בבכי. באותו רגע הבנתי שאם אני יכולה לגרום כזה אושר לאישה זה לא משהו שאוותר עליו", כך מספרת מיכל קולט ארבל. בגיל 33 כשהיא נשואה ואמא לילד גילתה קולט ארבל שהיא חולה בסרטן השד. מאז היא הספיקה להחלים ולהפוך למי שמייצרת פטמות עבור אותן נשים כמוה, שעברו כריתה ושיחזור של החזה, אך נותרו ללא מענה בכל מה שקשור לפטמות.

בעבר היא גם השתתפה בתצוגת אופנה מיוחדת ביוזמת אתר "אונלייף" בה כל הדוגמניות על המסלול היו נשים שניצחו את המחלה. מערכות הלבוש עוצבו על ידי בוגרות המחלקה לאופנה של סטודיו 6b וכללו פתרונות פונקציונליים שלצערנו כמעט ולא קיימים בשוק. למשל שמלה עם פתח לצינורית ניקוז לאחר ניתוח, חלוק קימונו מעוצב עם כיסים פנימיים המיועד ללבישה באזור בית החולים במקום הכותנת הדקה והבואו נודה, לא בדיוק טרנדית, של בתי החולים. על המסלול המרגש הזה קולט ארבל, אישה יפה בת 42, נראתה שלמה ושלווה עם הגוף שלה, אבל לא תמיד זה היה ככה.

תצוגת האופנה של אונלייף בשיתוף סטודיו 6b. על המסלול: נשים שהחלימו מסרטן השד | צילום: דביר רוזן
תצוגת האופנה של אונלייף בשיתוף סטודיו 6b. על המסלול: נשים שהחלימו מסרטן השד | צילום: דביר רוזן
מיכל קולט ארבל בתצוגת האופנה של סטודיו 6b | צילום: דביר רוזן
מיכל קולט ארבל בתצוגת האופנה של סטודיו 6b | צילום: דביר רוזן

"בסוף התהליך בניתוח של כריתה ושיחזור, נכנסים דרך האזור של הפטמה, מסירים אותה, שמים שתל סיליקון וסוגרים. התוצאה שמתקבלת היא ציצי מאוד יפה ועומד, כמו של בת 16 אבל בלי פטמה".

יבואו ויגידו מה בעצם נורא בחזה בלי פטמה? בכל זאת, שרדת את סרטן השד, הבראת. אולי פטמה זה לא הדבר הכי חשוב.
"אז מה? אם החלמתי ואני בריאה אני לא צריכה להרגיש אישה? להיכנס למקלחת ולראות רק פטמה אחת – זה משהו שקשה לדמיין. זו הייתה תזכורות תמידית עבורי שמשהו חסר. השיער כבר גדל, הרגשתי יותר טוב, אבל עדיין הרגשתי שאני לא מצליחה לחזור לעצמי. כל מקלחת שעשיתי ראיתי את עצמי מול המראה רק עם פטמה אחת. הרגשתי שאני לא יכולה ללכת לחדר לכושר, לא יכולה להתקלח עם הבן שלי שהיה אז עוד קטן, שלא לדבר על יחסים אינטימיים. אני לא בטוחה שכל מי שהחלימה מסרטן הייתי מרגישה כמוני אבל עבורי זו הייתה מעיין תזכורת לאורך כל היום. הרגשתי שאני לא יכולה לשים את הסרטן מאחורי, שזה בפרצוף שלי".

קולט ארבל חלתה בגיל צעיר למדי – 33, ולמעשה גם הגילוי שלה קרה במקרה. "יום אחד הרגשתי גוש בחזה. 90% מאיתנו מגלות את זה בעצמנו. הלכתי לרופא הנשים שלי, הוא בדק ואמר שזה שום דבר, שזה כנראה חלב שהתייבש, על אף שהייתי כבר 3 שנים אחרי הנקה, אבל הוא לא התרגש ואני המשכתי בדרכי".

למעשה היית כבר חולה אבל הרופא שלך פספס את האבחנה. איך בסוף כן גילית?

"9 חודשים אחרי החלטתי ללכת לרופאת נשים אחרת. לא הצלחתי להיכנס להיריון וביקשתי ממנה משהו לחזק את הביוץ. היא נתנה לי מרשם להורמונים, הורמונים שכנראה היו הורגים אותי. ממש כשאני כבר בדלת פתאום שאלתי אותה על הגוש, אולי זה היה התת מודע או משהו לא מוסבר אחר. סיפרתי לה שהרופא הקודם בדק ואמר שזה שום דבר. היא ישר אמרה לי 'אבל הרופא הקודם שלך הוא בכלל גניקולוג, לא כירורג שד'. הייתי אז בת 33, בכלל לא ידעתי. חשבתי שרופא נשים בודק לי גם שם וגם שם לא חשבתי שזה לא בסדר, הסתבר שזה לא התפקיד שלו, שהוא אפילו לא היה צריך למשש אותי".

מיכל קולט ארבל | צילום: יוגב עמרני
מיכל קולט ארבל | צילום: יוגב עמרני

אותם חילופי דברים בין קולט ארבל לרופאת הנשים החדשה שלה שלחו אותה לסדרת בדיקות, בסופה גילתה שהיא אכן חולה בסרטן. "עברתי מהכירורג, לאולטרה סאונד ומשם לממוגרפיה דחופה. כל הזמן הזה אני בכלל לא מדמיינת שמשהו יכול לקרות, לא הייתי בלחץ. כבר עשיתי גם ביופסיה, ארבעה ימים אחרי התקשרו אלי מבית החולים, ושם בעצם אמרו לי שזה סרטני. ברגע הזה יש רק הלם. אבל אחרי השוק והבכי ההיסטרי הבנתי שצריך להיכנס לסוג של מלחמה".

"בהתחלה בכלל חשבתי שזה יהיה תחביב. אחר כך אמרתי לעצמי 'אם אני משוגעת, בטח יש עוד משוגעת אחת נוספת כמוני'"

וקולט ארבל היא אכן לוחמת. היא החלימה מהסרטן ולמעשה דווקא ברגע הזה התחיל הסיפור שישנה את חייה מקצה לקצה ויהפוך אותה לכוהנת הפטמות, אם תרצו, של שורדות סרטן השד, והביא אותה אפילו עד אנג'לינה ג'ולי. 

איך הופכים מאישה שמחלימה מסרטן ומתקשה לקבל את המראה החדש למייצרת פטמות מקצועית? בכל זאת, זה לא המקצוע הכי סטנדרטי בספר.
"הגעתי למצב שנותרתי בלי מענה והרגשתי שהדבר הזה באמת עוצר אותי מלהחלים. הפלסטיקאי אמר לי שהעור שלי דק ועדין מדי, האונקולוג ביקש ממני לא לעשות שום הליך בשנתיים הראשונות. הסתכלתי על עצמי במראה ואמרתי – אני ככה שנתיים שלמות לא נשארת. התחלתי לחפש פיתרונות ויום אחד עלה לי איזה רעיון. חשבתי שאני יכולה להכין תבנית גבס ובעצם להעתיק את הפטמה הקיימת שלי. לא ידעתי בדיוק איך אני אעשה את זה, כן? אבל העליתי את הרעיון מול בעלי והתחלנו לגלגל אותו. הבנתי שכדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר אני צריכה ללמוד איך מעתיקים איברים ומייצרים פרוטזות ופשוט התחלתי לעשות ניסיונות".

באותו רגע הבנת שזה הייעוד שלך?
"לא, בהתחלה בכלל חשבתי שזה יהיה תחביב. אחר כך אמרתי לעצמי 'אם אני משוגעת, בטח יש עוד משוגעת אחת נוספת כמוני', אבל גם אמרתי לעצמי שאפילו אם אני אהיה הלקוחה היחידה של עצמי זה שווה לי, רק בשביל שלי יהיה יותר נעים וטוב. התחלתי לייצר ולעשות כל מיני התנסויות, החומרים שעבדו איתם בארץ לא מצאו חן בעיניי, הם היו קשים מאוד. ואני רציתי משהו שיראה וירגיש כמו עור אמיתי, גם במרקם וגם ברכות, אז בהמשך נסעתי ללמוד בחו"ל. היום אני משתשמת בטכנולוגיה כמו שעושים אצבעות או ידיים, זה נקרא מדיקל-ארט.

התרגשה מהפטמות: אנג'לינה ג'ולי | צילום: גטי
התרגשה מהפטמות: אנג'לינה ג'ולי | צילום: גטי

ב-2011 התפטרה קולט ארבל מהעבודה שלה כמנהלת במשרד פרסום ופתחה את החברה שלה Pink Perfect. שנה אחרי היא זכתה בפרס יזמית השנה של קרן שמש, ועם הסכום שקיבלה פתחה אתר על מנת להגיע לעוד נשים בארץ, היא לא חשבה שהיא תגיע לכל העולם, בטח לא לאנג'לינה ג'ולי. "אנג'לינה לא לובשת את הפטמות שלי, יש לה פטמות משלה, אבל היא מאוד אהבה את הרעיון. משרד היח"צ שאני עובדת איתו בארה"ב שלח לה זוג, ומהתגובות שמעתי שהיא מאוד התרגשה".

זוג פטמות של פינק פרפקט עולה 1,200 ש"ח, וזוג בהתאמה אישית (כלומר, במקרה בו לאישה יש פטמה אחת וצריך להעתיק אותה) עולה 1,800 ש"ח.
מבחינה טכנית – איך שמים את הפטמות? כל אישה יכולה או שצריך להיעזר ברופא?
"כל אחת יכולה. מדביקים אותן עם דבק רפואי על הגוף. הדבק מחזיק כשבועיים ואז יש צורך לחדש אותו. אפשר ללכת עם הפטמות לים, לבריכה, לחדר כושר, לקיים יחסים אינטימיים. זה כמו הגוף שלך".

את פוגשת ביום עשרות נשים שהחלימו מסרטן השד. יש מקרה אחד שאת זוכרת במיוחד?
"יש מאות תגובות כל הזמן. נשים כותבות לי ש-8 שנים הן שכבו עם הבעל עם טי-שירט או חזייה, ובעקבות הפטמות הן פתאום מוכנות להתפשט. יום אחד הגיעה אלי לחנות אישה ופשוט לא הסכימה להתפשט, היא אמרה לי 'אני אמדוד ככה'. בסוף אחרי 20 דקות היה הסכימה. היה לה שחזור מהמם, ובכלל היא הייתה מהממת והיא יצאה מהחנות עם זוג פטמות. אחרי זה היא שלחה לי תמונות שבעלה צילם אותה במיטה בפוזות סקסיות. מבחינתי זה היה 'איזה כיף', לא ידעתי שהסיפור מאחורי זה שהם כבר היו על סף גירושים כי היא פשוט לא הסכימה לשכב איתו תקופה מאוד מאוד ארוכה, שלמעשה עד שהיא קנתה את הפטמות הוא לא ראה אתה עירומה כמה שנים.

אני זוכרת שדקה אחריה נכנסה לקוחה אחרת, לא היה לה את השיחזור הכי מוצלח וגם הייתה לה איזו כוויה על בית החזה, אבל לאורך כל השהות בחנות היא לא הפסיקה לצלם ולשלוח תמונות לחבר שלה. זה כל כך אישי. אישה יכולה להיות הכי מהממת ולהרגיש כל כך קשה עם החוסר הזה, אחרת יכולה לעוף על עצמה לא משנה מה".

זה נכון לכולנו, לא רק לשורדות סרטן השד. יש משהו אחד שאת מרגישה שלמדת על מיניות נשית, או בכלל על מיניות?
"אני חושבת שהדבר הזה, שבסופו של דבר המוח הוא האיבר הכי סקסי בגוף שלנו, אנחנו פשוט צריכות לעשות עבודה תודעתית עם עצמנו וללמוד לאהוב את הגוף שלי. במקביל אם יש דברים שמפריעים לנו, אז לא להתבייש לשנות אותם. מצד אחד לקבל ומצד שני להבין שאפשר לשנות או לשפר אם יש משהו שמפריע".

לרכישת הפטמות של מיכל קולט ארבל לחצו כאן

מיכל קולט ארבל עם פטמות נבחרות | צילום: מאיה חבקין
מיכל קולט ארבל עם פטמות נבחרות | צילום: מאיה חבקין

הפטמות של מיכל קולט ארבל | צילום: מאיה חבקיןדיוק מושלם: הפטמות של פינק פרפקט | צילום: מאיה חבקין