קבוצת הנשים שרצה מסביב לעולם

קבוצת הריצה ברחובות תל אביב | צילום: גילי אזגד
קבוצת הריצה ברחובות תל אביב | צילום: גילי אזגד

נפגשות בדיוטי פרי, רצות מרתון בעיר זרה ועוצרות לשופינג ולפיצה מעולה. מיזם ספורטיבי חדש לוקח את טרנד קבוצות הריצה הנשיות ומעלה אותו על המטוס

88 שיתופים | 132 צפיות

 

לא בא לכן לרוץ? בכתבה הזאת תראו חבורת נשים שנראות נהדר, בכושר שיא, רצות בקלילות לתוך בתי קפה אופנתיים, מנשנשות מאפים מפתים, ממשיכות לרוץ למרחקים ומבצעות מתיחות ליד אתרים היסטוריים. ככה נראית חובבת הריצה העכשווית: היא רצה בקבוצה, היא מזיעה באלגנטיות והיא לבושה מהמם בבגדי הספורט הממותגים שלה. כשהיא טסה לחו"ל, היא תשלב בנסיעה מירוץ אורבני עטור באז, מהסוג שמגיע עם האשטג. כן, ריצה הפכה לבילוי לייף סטייל חדש, עם נציגה ישראלית תואמת. מעצבת האופנה ענבל רביב (38), בחורה עם טעם מצוין, שפע קעקועים מדויקים וליין שמלות כלה בוהמייניות, התברכה בחושים עסקיים ובחיבה לכושר. רביב, שטסה הרבה לחו"ל במסגרת עסקיה, היא מקור מושלם להמלצות על מסעדות וחנויות.

לאחרונה חברה רביב למאמנת הריצה אפרת כהן שמאמנת עבור נייקי, וביחד הן בנו את החבילה המלאה לנשים שחושקות בטיול האורבני המושלם בחו"ל. השתיים אירגנו קבוצה על טהרת הנשיות, שמתארגנת לטיסה משותפת למירוץ גדול מעבר לים. לפני הטיסה נפגשת הקבוצה לגיבוש ולהיכרות, ובמדינת היעד – גם לשופינג, בילויים ופיין־דיינינג.

קבוצת הריצה ברחובות תל אביב | צילום: גילי אזגד
קבוצת הריצה ברחובות תל אביב | צילום: גילי אזגד

 

למה בכלל לרוץ עם עוד נשים ועוד בחו"ל? נשמע קצת מחניק.

"גם אני לא הבנתי את זה בהתחלה. זה הרגיש לי כמו טיול מאורגן או טירונות, ואני בכלל סוליסטית שאוהבת לעשות דברים בקצב שלי. לא הבנתי למה אני צריכה איתי בחו"ל עוד בחורה בחדר המלון. אבל אפרת, אז המאמנת שלי והיום השותפה שלי, התעקשה שאצטרף לקבוצת הבנות שיצאה לרוץ יחד במירוץ פריז והחוויה הייתה מצוינת. אחרי שמתבגרים ומסיימים צבא ולימודים לא קל ליצור חברויות, כי אין מסגרות אינטנסיביות שמאפשרות את זה – הגן של הילדים לא ממש נחשב – וזאת מסגרת כזאת. נוצרו היכרויות מצוינות בנסיעה הזאת, בחורות שממשיכות להתאמן יחד למרתון הבא".

רביב וכהן לא לבד, התופעה העולמית המתעצמת של נשים חובבות ריצה בכלל ובקבוצות בפרט, היא אחת התופעות הבולטות של שלוש השנים האחרונות בעולם הספורט. כמות מירוצי הנשים הולכת וגדלה, וספורטאיות הן אחד השווקים הצומחים שיש.

מה היתרון לתור עיר בחו"ל דרך ריצה?

"כשרצים בערים בחו"ל מגיעים למקומות שלא מגיעים אליהם כתייריים רגילים, חווים את העיר אחרת. למשל, בביקור האחרון שלי בשבוע האופנה בניו יורק שילבתי מסעדות עם ביקור בסטודיו ליוגה, הופעה, קיקבוקסינג, ריצות ואופנה. זה שילוב מנצח בעיניי".

בימים אלו מוציאות כהן ורביב קבוצת רצות למירוץ We Run Rome, שיתקיים בערב השנה החדשה האזרחית. המשתתפות יתאמנו עם קבוצות מכל העולם, ישתתפו בסדנת בישול איטלקי ובסדנת יוגה וייצאו לשופינג בחנויות שוות. המחיר: 1,800 יורו לחמישה ימים.

יש שיטענו שהנטייה הנשית למצוינות, יסודיות וטוטאליות קצת יצאה משליטה לא מאמינות? הציצו ב"אימהות משקיעות" ותראו נשים שפויות מאבדות את זה בגלל עוגה ליום הולדת שנתיים. הריצה לא שונה בהקשר הזה: אם רצות, אז עד הסוף. רביב, למשל, מתאמנת עכשיו למרתון ברצלונה שייערך במרץ.

למה את צריכה לרוץ מרתון? זה 42.2 ק״מ, לא ריצה סבירה להנאה. זה כבר די משוגע.

"אין לי עניין בתוצאה שאני אשיג במרתון בברצלונה. אני רק רוצה לסיים. אני לא ג'אנקי של ריצה שחיה בנעלי ספורט 24/7. אני בעד איזון. אני גם אוהבת קולינריה, תרבות ואופנה. מפגש ההיכרות של היוצאות לרומא, למשל, הוא ריצה לבר, קצת צ'ייסרים, ריצה לבר פיצה ואז ריצה בינונית".

אפשר לרוץ אחרי פיצה?

"בהחלט".

קבוצת הריצה ברחובות תל אביב | צילום: גילי אזגד
קבוצת הריצה ברחובות תל אביב | צילום: גילי אזגד