הפטנט הטכנולוגי שהולך לשנות את עתיד האנטי אייג'ינג

"כשאת מביאה בשורה אמיתית בתחום הביוטי טק והאנטי אייג'ינג, אנשים קונים". אור פוקס, מייסדת ובעלים היקארי | צילום: היקארי מעבדות
"כשאת מביאה בשורה אמיתית בתחום הביוטי טק והאנטי אייג'ינג, אנשים קונים". אור פוקס, מייסדת ובעלים היקארי | צילום: היקארי מעבדות

מבלי ששמנו לב, חברת הקוסמטיקה "היקארי" נהנית מהצלחה עולמית ועושה מהפכה מתחת לרדאר

88 שיתופים | 132 צפיות

בבית אבן טמפלרי מרשים במושב בני עטרות ממוקמת הממלכה של "מעבדות היקארי", חברת קוסמטיקה מקצועית כחול לבן, כולל שאורום גדול, אליו מגיעים קניינים מרחבי העולם כדי לעשות עסקים. 

>> זה באמת מטורף: שלי גפני מגלה את הסוד לעור פנים זוהר וקטיפתי

בית המלוכה הספרדי מכור למוצרי החברה, כמוהו גם בית המלוכה של כווית שהמוצרים נשלחים אליו מאסטוניה, דרך נציג החברה שם. בשואורום המפואר יש מעל 100 מוצרים שונים לפנים ולגוף, כולל מכשור, והכל נמכר לרופאים ולקוסמטיקאיות בלבד. אור פוקס, 56, הבעלים של "מעבדות היקארי" כחול לבן, שזוכה פעם אחר פעם בפרסים בינלאומיים על פריצות דרך וחדשנות, ועל המצאה מוגנת פטנט, יכולה בקלות להתמוגג מרוב נחת נוכח ההצלחה העולמית הגדולה לה זוכה החברה. 

שואורום מפואר. היקארי | צילום: היאקרי מעבדות
שואורום מפואר. היקארי | צילום: היאקרי מעבדות

נקודת הפתיחה של פוקס הייתה כמעט בלתי אפשרית, כעולה חדשה שהגיעה בגיל 19 לישראל מאוקראינה, ושינתה את שמה מסבטלנה לאורה כי הדוד שלה, שהיה הרב הראשי של קייב, טען שסבטלנה זה אורה בעברית והיא רצתה שם עברי שיעזור לה להתערות מהר בחברה הישראלית. אחרי שהתחתנה כאן ועברה גירושים כואבים, היא שינתה את שמה לאור. למרות שבנה היחיד נלקח ממנה לכמה שנים בעקבות הגירושין, היא התעקשה לעשות לחייה ולהגשים את הייעוד בתחום הקוסמטיקה עליו חלמה מגיל צעיר. פוקס הוכיחה שהיא רצה למרחקים ארוכים, והסיפור שלה שתואם לכל טלנובלה מהסוג המצוי, זכה לסוף הכי טוב. 

על כל המוצרים של "היקארי" כתוב "מייד אין יזראל", זה לא מפריע במכירות?
"אנחנו לא רק כותבים את זה, אלא צועקים את זה. הסלוגן שלנו הוא 'הייטק קוסמטיק עם חדשנות שבאה מירושלים'. המפעל שלנו נמצא בבאר שבע והיו לנו הצעות להקים מפעל בחו"ל. אולי כלכלית זה היה משתלם יותר, אבל אנחנו נחושים בדרך שלנו. חברות גדולות בעולם מבקשות לרכוש אותנו, אבל כרגע זה לא נכון לנו. כשאת מביאה בשורה אמיתית בתחום הביוטי טק והאנטי אייג'ינג, אנשים קונים. בסופו של יום, כולם רוצים לראות תוצאות". 

איך המלחמה השפיעה על המכירות?
"לפני המלחמה וגם כעת אנחנו מוכרים ל-15 מדינות בעולם. המדינה היחידה שפנתה אלינו בעקבות מהמלחמה הייתה דווקא רומניה, שביקשה לשנות חלק מההזמנות בגלל הכיתוב MADE IN ISRAEL על האריזות שלנו. בעולם, למרבה ההפתעה, דווקא חווינו עלייה בחודשים האחרונים בהזמנות של מוצרי הקוסמטיקה שלנו אבל בישראל התמונה קצת אחרת. פה אנחנו מרגישים מתחילת המלחמה ירידה בקרב הקוסמטיקאיות שאנחנו עובדים איתן  באופן קבוע – הן מספרות שהלקוחות פחות קונות בגלל הסטרס והמצב המדינה, אבל כולן מאמינות שהמצב יחזור לעצמו בעתיד וישתפר".

"הגרוש שלי נלחם בי דרך הילד. עברתי ניכור הורי – במשך שלוש שנים לא הייתי בקשר עם הבן שלי כשהוא היה בן 11 עד גיל 14. אותן שנים נותרו אצלי כמו חור שחור"

אימא שלה חלמה שהיא תהיה רופאה, אבל היא עזבה אחרי שנתיים את לימודי הרפואה והחלה ללמוד לרקוח קרמים. היא עבדה כשוליה של אשת מקצוע שהייתה ידועה באוקראינה בתחום ורקחה מוצרים לחברה הגבוהה, שם ולימים השתלמה בתחום. בגיל 24 היא נישאה כאן לראשונה ליהודי איטלקי, ממנו נולד בנה, איתי. הנישואים לא צלחו וגם הגירושים היו מכוערים. "היינו מאד שונים", היא משתפת. "אני הייתי עם חלומות, רציתי לפרוץ, להיות אשת קריירה, אבל הוא רצה להקטין אותי ושאשב בבית. כשהתעקשתי, הוא נלחם בי דרך הילד. מגיל 11 עד גיל 14 עברתי ניכור הורי ועד עכשיו קשה לי לדבר על זה. שלוש שנים לא הייתי בקשר עם הבן שלי ולמרות שבגיל 14 חזרתי להיות חלק מחייו, אותן שלוש שנים נותרו אצלי כמו חור שחור. עם השנים הכל הסתדר. היום בני איתי כבר בן 26 והוא איש מכירות בחברה שלנו". 

קרן אור לעור

מגיל צעיר היא ידעה שתחום היופי הוא העניין שלה בחיים. עם עלייתה לארץ ניהלה בית מרקחת ובהמשך ניהלה בדיוטי פרי מותגים בינלאומיים. את חברת "היקארי" (ביפנית "קרן אור") היא הקימה עם בעלה השני ד"ר אסף זעירא, שמגיע מתחום המחקר והפיתוח בהייטק ועם ניסיון רב בתחום הטכנולוגי, שעשה במסלול דוקטורט מהטכניון למכון ויצמן. "הכרתי את אסף באתר היכרויות באינטרנט. הוא פנה אליי. הוא היה גרוש ואב לשניים. זכיתי לפיצוי ענק בפרק ב' שלי ויש לנו בת משותפת בת 14. יחד החלטנו להקים חברה משלנו והשילוב של שנינו, הביאו אותנו להצלחה הגדולה. בתחילת הדרך נסענו לכנסים בתחום הקוסמטיקה במזרח. התלהבנו מאוד מיפן, שם ראינו מהי מסורת מול חדשנות. הקמנו את החברה לפני 15 שנה. כעבור חמש שנים התחלנו לייצא והיום אנחנו נמצאים באירופה, כולל אנגליה, ספרד ואיטליה, ובמדינות רבות במזרח אירופה. למזרח הרחוק אנחנו מייצאים למדינות כמו סין ווייטנאם, גם התחלנו לייצא לפורטו ריקו, ארצות הברית, קנדה ודובאי". 

יש כל כך הרבה חברות קוסמטיקה שעוסקות באנטי אייג'ינג כיום, לא היו לכם חששות מהשוק הרווי?
"מראש ידענו שאנחנו רוצים להביא משהו שונה. כשהתחלנו עם מזותרפיה לפני 15 שנה, הספידו אותנו והיום כולם עושים. והכי חשוב, אצל מרבית החברות, הקרמים מטפלים בסימפטומים של ההזדקנות, כמו קמטים, כתמים ונפילת עור. אנחנו מטפלים בהזדקנות עצמה, כלומר באים מהכיוון של ריסטרט לתאים – זו גישה חדשה בעולם האנטי אייג'ינג. קרם שמטפל בסימפטום אולי ישפר את מצב הקמטים, אבל הבעיה לא תיפתר והמחשבה שלנו הייתה לעכב את תהליך ההזדקנות עד כמה שניתן כאשר הגוף מגביר את תהליכי התיקון. עבדנו על הנושא הזה עם מדענים מהפקולטה לכימיה אורגנית מהאוניברסיטה העברית בירושלים והתוצאה: מולקולת בוסטר (NAD) מהפכנית בתוך מיקרו קפסולה שמסוגלת להיספג ולחדור לדרמיס ומאפשרת להפעיל מנגנונים רדומים בעור ולהצעיר את התאים. בעצם מדובר בטיפול בהזדקנות העור ולא רק בסימפטומים הנראים לעין. המולקולות האלה ידועות בתחום תוספי מזון ויחד עם המדענים קיבלו הסבה לקוסמטיקה במוצרים שלנו. כחלוצים בקנה מידה עולמי רשמנו על זה פטנט בארצות הברית". 

היקארי | צילום: היקארי מעבדות
היקארי | צילום: היקארי מעבדות

איזה רכיבים בולטים נוספים יש במוצרים שלכם?
"שמן אינקה מדרום אמריקה, שמן אובליפיכה, שיש בו הרבה מאוד ויטמינים ועשרות נוגדי חימצון, תמצית קוויאר שהיא מקור לחות טבעי מאוד חזק. מרכיבי אנטי אייג'ינג אורגנים מהערבה הסיבירית. יש לנו ערכת קולגן שמוגנת בפטנט עם קולגן ממקור צמחי שהכי דומה לקולגן האנושי".  

"יצרנו מולקולת בוסטר מהפכנית, שמסוגלת לחדור לדרמיס ומאפשרת להפעיל מנגנונים רדומים ולהצעיר את תאי העור. בעצם מדובר בטיפול בהזדקנות העור ולא רק בסימפטומים הנראים לעין"

על מה זכיתם בפרסים בעולם?
"בתחרות בינלאומית בלונדון זכינו במדליית כסף בקטגוריית 'המוצר המקצועי הטוב ביותר', על המזו קוקטייל שלנו ועל הקולגן הפעיל שלנו. בקטגוריית 'המוצר היוקרתי ביותר', זכינו על סרום פונטיין ועל הייטק סט שלנו. בתחרות 'איחוד היופי והקוסמטיקה', שנערכה באוקראינה, קיבלנו פרסים בקטגוריית 'החברה החדשנית ביותר'". 

ד"ר אסף זעירא. מייסד ובעלים היקארי | צילום: היקארי מעבדות
ד"ר אסף זעירא. מייסד ובעלים היקארי | צילום: היקארי מעבדות

מהם החידושים הגדולים בתחום הקוסמטיקה?
"בכנס אחרון בברצלונה ראינו שהחברות הלכו יותר ויותר על מוצרי אנטי סטרס, אנחנו חיים בתקופה מורכבת, מלחמות, כאוס, יוקר מחיה, לא רק אצלנו, וזה משפיע על העור אז הטרנד הוא 'HAPPY SKIN' – לשמח את העור. בעבר הקוסמטיקה הקוריאנית שלטה עם עשרת השלבים של ניקוי וטיפוח. זה השתנה והיום מדברים על סקין דייט – טיפול מקיף בשלושה שלבים. אנחנו עובדים היום על ליין לצעירות בגילאי 30-25 כי טיפול מהגיל הצעיר חשוב מאוד והמודעות של צעירות היום, בדור האינסטגרם, עלתה משמעותית. העתיד הוא פטריות אקזוטיות לאנטי אייג'ינג". 

מה החלום שלך?
"שאיילון מאסק ישתמש במוצרים שלנו ויתחיל להשקיע בתחום האנטי אייג'ינג, אנחנו כבר בהליכים להגיע אליו".

אז בסוף הקרמים יוכלו לעשות את העבודה במקום ניתוח?
"אני מאמינה שבבוא היום אגיע לניתוח. כולנו מזדקנים בסופו של דבר. המכשירים יחד עם הקרמים הפעילים עושים עבודה טובה על מרקם העור, מה שניתוח לא עושה, ומאטים את תהליך ההזדקנות ובהחלט דוחים את הניתוח. אבל עור שמח פירושו גם להזדקן יפה ולקבל את הגיל".