בין הטיפות ברובע השביעי

צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

מוזיאון, חנויות יוצאות דופן וכלבו ומכולת ענקיים. המלצות לטיולים עם המשפחה בקרבת מגדל אייפל שייתנו לקטנטנים ולכם הזדמנות לחלץ עצמות

88 שיתופים | 132 צפיות

הגשם תפס אותנו לא מוכנים בעת הביקור באייפל. אז במקום להיסחב עם עגלה מקופלת לקצה המגדל, החלטנו למצוא כמה שיותר מקומות סגורים ומעניינים שבהם מיכאל בן העשרה חודשים יוכל לזחול בחופשיות. הפתרון, מסתבר, היה ממש בסביבה.

העגלה היא המלכה

הדבר החשוב ביותר שמשפחות מטיילות בפריז חייבות לדעת הוא שעגלת תינוק היא כרטיס כניסה מיידי כמעט לכל מוזיאון. אמנם שברנו קצת את הגב בירידה ובעלייה לקו המטרו RER C, אבל בזכות העגלה דילגנו במהירות על פני התור הארוך בכניסה למוזיאון ד'אורסה (Musée d'Orsay). בניגוד למוזיאונים אחרים בעיר, ד'אורסה, שנבנה על שרידי תחנת רכבת ישנה, נגיש ובעל מבנה מרשים במיוחד ומאפשר הליכה נעימה עם העגלה וכן מגוון מקומות עצירה לזחילה, לבהייה ולמישוש. לילדים גדולים יותר (מגיל חמש ומעלה) יש גם הפעלות וסיורים. למי שרוצה לוותר על כאבי הגב מראש, שווה לנסוע כמה שיותר באוטובוסים. קו 69 עושה אותו מסלול ומאפשר גם לצפות בעיר היפהפייה בתנועה.

מוזיאון ד'אורסה. מגוון מקומות לזחילהֿ לבהייה ולמישוש. צילום: שאטרסטוק
מוזיאון ד'אורסה. מגוון מקומות לזחילהֿ לבהייה ולמישוש. צילום: שאטרסטוק

פוחלצים וחיות אחרות

מהמוזיאון הלכנו בגשם במשך כמה דקות, עד שהגענו אל החנות הייחודית דיירול (Deyrolle). טבעונים לא יאהבו את המקום הזה, אבל בעיני מיכאל, 20 הדקות שבילינו שם היו ללא ספק נקודת השיא של הטיול. הוא צחק עם הפיל, נופף שלום לדוב והופתע מהנמר בפינה. אף על פי שאסור לגעת בפוחלצים, הוא נהנה מהקרבה אליהם והתבונן בהם ארוכות. ילדים גדולים יותר יוכלו גם ליהנות מאוסף החרקים המרשים בחדר האחרון שבקומה השנייה.

 

משחקים בכאילו

תשכחו מגאלרי לאפייט, אנחנו גילינו את הכלבו הוותיק ביותר בפריז, ויש שאומרים בעולם – לה בון מרשה (Le Bon Marché) ובעברית – דיל טוב. ועדיין, אל תצפו למבצעים. גם כאן תצטרכו לשחק ב"כאילו עשירים" בעודכם פוסעים בין לואי ויטון וחבריו. לה גרנד אפיסרי (La Grande Épicerie), מתחם האוכל של הכלבו, מהווה חוויה קולינרית ייחודית, עם עיצוב מרהיב ומוצרים יוצאי דופן. בימים אפורים מומלץ – למרות המחיר – לקנות כמה חטיפים ואחרי כן ללכת אל מעבר לבלוק לחנות העיצוב והריהוט הבריטית דווקא, דה קונרן שופ (The Conran Shop), שם הקטנים יכולים לשחק בקומת הילדים המעוצבת.

יערה רובינזון – מורה לאנגלית, מחזאית ועיתונאית

טיפ לדרך

פתרון ליום גשום שייחודי לפריז הוא שיטוט בין הפסאז'ים הישנים שנמצאים בגדה הימנית של העיר. למשפחות כדאי להתמקד ברובע התשיעי. ההליכה המקורה והקסומה מתחילה בפסאז' ורדוֹ (Passage Verdeau), שם תמצאו תמונות וספרי וינטג' בכל פינה. משם ממשיכים אל מעבר לכביש לפסאז' ז'וּפרוֹאה (Passage Jouffroy), שבו יגלו הילדים חנויות צעצועים ומיניאטורות מדליקות, ולקינוח, בקרו בפסאז' דה פנוראם (Passage des Panoramas) ובשלושת הפסאז'ים המתחברים אליו, היוצרים מבוך של ברים מפתים, חנויות עתיקות ותיאטרון ישן.